IL: Frans Frangén joutuu oikomaan usein: ”En ole poika”
Miksi tällaista soopaa tulee telkkarista?
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/e6616087-cd39-4caf-b795-392647a…
Kommentit (525)
"Kyllä. Setalaiset valittavat aina kuinka ennen ihmiset joutuivat olemaan kaapissa. Siis en mä homoväen kiusaamista hyväksy, mutta ennen moni queer-hörhöily sammui siihen paikkaansa kun ympäristö ei sitä tukenut. Olivat ihan rennosti aikuisina heteroita."
Aivan samat perustelut vain kuultiin menneillä vuosikymmenillä homoudesta. Kyllä se menee ohi kunhan sitä ei tueta ja hyväksytä. Ja kunhan siitä ei puhuta tai näytetä missään. Oli ihan laitkin jotka kielsivät "kehottamisen homoseksuaalisuuteen" eli käytännössä siitä puhumisen edes neutraaliin sävyyn.
Nyt sitten homous on aika laajasti ihmisille ok mutta saman kohteena ovat nyt nuo queer-ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
"Biologisesti poika , se mitä päässään tuntee on sitten oma asia, mutta ei se sukupuolta muuta. Sama juttu muidenkin muun sukupuolisten kanssa."
Tietenkin jos ihmisiä halutaan aina kohdella vain puhtaan biologisen sukupuolen perusteella eikä sen mitä ihminen itse tuntee olevansa niin se on sitten se tie. Kuitenkin yleensä me kaikki haluamme olla muille nimenomaan se koko oma persoona eikä vain joku biologiseksi mieheksi tai naiseksi typistetty stereotypia.
Ensimmäisestähän ei välttämättä seuraa jälkimmäistä. Enemmistö voi suhtautua suopeasti yksilön mielenhäiriöön ja hyväksyä leikin ilman että yksilön täytyy kokea tarvetta vakuuttaa kaikki muut yhtään mistään. Enemmän vapautta siitä seuraa. Siitä seuraa epävapautta kaikille muille, jos täytyy teeskennellä uskovansa ja muu on kerettiläisyyttä.
"Mutta tärkeintä on TOTUUS.
-Anorektikko ei ole lihava, vaikka kokee sitä."
Mutta ei parane sillä että hänelle hoetaan että et sinä ole lihava. Totuus on siis jotain jota sinä jostain syystä tässä kaipaat eniten vaikka se ei saa aikaan sitä mitä haluaisit.
"Ensimmäisestähän ei välttämättä seuraa jälkimmäistä."
Jos oletat että sinut hyväksytään sellaisena kuin olet niin miksi se ei koskisi myös muita?
Miksi tietyllä tavalla poliittisesti suuntautunutta persuporukkaa aina kiinnostaa se, mitä ihmisillä on pöksyissä? Sama kyllä pätee myös uskovaisiin. Toisten vehkeitä pitäisi aina päästä näpräämään. Jättäkää muut ihmiset rauhaan ja hyväksykää erilaisuus, niin etninen kuin seksuaalinenkin.
"Siitä seuraa epävapautta kaikille muille, jos täytyy teeskennellä uskovansa ja muu on kerettiläisyyttä. "
Ei kukaan pakota sinua teeskentelemään. Mutta yleisesti yhteisöt toimivat paremmin kun olemme toisillemme ystävällisiä vaikka ei olisikaan mikään suoranainen pakko.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa, keksikää muuta tekemistä kuin vauva.fi. Hankkimaan vaikka elämä!
Mikset näytä hyvää esimerkkiä ja tee samoin!
Vierailija kirjoitti:
Miksi tietyllä tavalla poliittisesti suuntautunutta persuporukkaa aina kiinnostaa se, mitä ihmisillä on pöksyissä? Sama kyllä pätee myös uskovaisiin. Toisten vehkeitä pitäisi aina päästä näpräämään. Jättäkää muut ihmiset rauhaan ja hyväksykää erilaisuus, niin etninen kuin seksuaalinenkin.
Joo.
Ennemin voisi miettiä miksi vihreet on ilmastoasioissa vihreitä vaan silloin kuin se heille sopii. Kuten tää Franskin.
Vierailija kirjoitti:
"Ongelma on se, että aktivismia johtaa se suurimpaan ääneen agressiiivisimmin mielipidettään muille tuputtava, ja mediassa ei ole nykypäivänä riittävästi järkeä iskeä tuohon stoppia vaan aktivistien hulluimmatkin vaatimukset menee samantien lehteen sellaisenaan "totuutena" ja muilta vaaditaan periksiantamista koska aktivisti vaatii ja sitä ei sovi vastustaa. "
Sinä vastustat ihan teoreettista asiaa. Veikkaan että omassa arjessasi sinuun ei vaikuta sitten mitenkään se miten Fransia pitää kutsua.
Mitä jos lopettaisit ne veikkailut ja menisit tekemään jotain hyödyllisempää.
"Ennemin voisi miettiä miksi vihreet on ilmastoasioissa vihreitä vaan silloin kuin se heille sopii."
No vihreät eivät sano että ihan jokainen asia pitäisi mennä vain ja ainostaan ilmaston mukaan. Mutta pääosassa asioita se kannattaa ottaa huomioon.
Vierailija kirjoitti:
"Ottamatta kantaa yksittäistapaukseen; toivon syvästi takaisin/uudelleen niitä aikoja, kun ihmisyyden syvimmät hömöilyt suitsittiin - aivan sama vaikka sitten pelolla. Ilmeisesti tällaisen sekoilun tiimoilta luovuus on loputonta. "
Ennen suitsittiin nimenomaan huono käytöstä ja sitä että muita ei ollut lupa loukata miten tykkää. Nykyään ihmisten mielestä heillä on oikeus olla toisia kohtaan miten epäkunnoittavia tahansa.
Huonoa käytöstä? Loukata muita miten tykkää? Epäkunnioittavaa?
No onhan se vähän kyseenalaista vaatia muita osallistumaan omiin sukupuoliharhoihinsa ja korjailla heidän sanomisiaan, mutta en nyt noin pitkälle menisi.
Mäkin identifioin itseni ferrariks mutta kun mä menin katsastukseen niin kuin meidän autojen kuuluu mennä niin se katsastus ukko mis identifioi mut väkisin ihmiseks ja oli hyvin vihamielinen ja kysyi että soitetaanko poliisit vai valkotakkiset.
"Mitä jos lopettaisit ne veikkailut ja menisit tekemään jotain hyödyllisempää."
Kerro toki missä tämä asia arkeesi huomattavasti vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
"Ennemin voisi miettiä miksi vihreet on ilmastoasioissa vihreitä vaan silloin kuin se heille sopii."
No vihreät eivät sano että ihan jokainen asia pitäisi mennä vain ja ainostaan ilmaston mukaan. Mutta pääosassa asioita se kannattaa ottaa huomioon.
Eikä tarvii elää kuten opittaa. Voi tuomita risteilyt, lentämisen jne, mutta itse harrastaa niitä, jos sattuu sopimaan omiin menoihin.
"Huonoa käytöstä? Loukata muita miten tykkää? Epäkunnioittavaa?"
No sitähän tässä sanotaan että pitää olla ihan ok kiistää toisen tuntemukset ja samalla loukata häntä. Eikö se ole epäkunnoittavaa ja huonoa käytöstä?
Mielessään saa ajatella mitä ajattelee mutta kaikkea ei ole pakko sanoa ääneen.
"No onhan se vähän kyseenalaista vaatia muita osallistumaan omiin sukupuoliharhoihinsa ja korjailla heidän sanomisiaan, mutta en nyt noin pitkälle menisi."
Ei ole vaadittu. Olen vain sanonut että on hyvää käytöstä vain sivuuttaa kohteliaasti asia joka ei oikestaan itselle kuulu mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä. Setalaiset valittavat aina kuinka ennen ihmiset joutuivat olemaan kaapissa. Siis en mä homoväen kiusaamista hyväksy, mutta ennen moni queer-hörhöily sammui siihen paikkaansa kun ympäristö ei sitä tukenut. Olivat ihan rennosti aikuisina heteroita."
Aivan samat perustelut vain kuultiin menneillä vuosikymmenillä homoudesta. Kyllä se menee ohi kunhan sitä ei tueta ja hyväksytä. Ja kunhan siitä ei puhuta tai näytetä missään. Oli ihan laitkin jotka kielsivät "kehottamisen homoseksuaalisuuteen" eli käytännössä siitä puhumisen edes neutraaliin sävyyn.
Nyt sitten homous on aika laajasti ihmisille ok mutta saman kohteena ovat nyt nuo queer-ihmiset.
Enhän mä sitä ole sanonut että nuo ilmiöt häviäisivät ihmiskunnasta.
Koska ihan samaan tapaan jatkossakin on anoreksiaa, skitsofreniaa, ja vaikkapa alkoholismia. Osa on jopa geenialttiutena.
Mutta se on vaan sitä että taistelu jatkuu normaaliutta ja terveyttä kohti. Kellä nyt on mitkäkin taistelut. Homoseksuaalilla omansa, mulla omat genetiikat riesana.
Toinen vaihtoehto että luovutetaan, eli lakataan skitsofrenian, anoreksian ja alkoholismin kuntoutus koska ei ne kuulu muille ja ihmisoikeudet ja loukkaamattomuus ja yhdenvertaisuus ja omatahto....
Tai aletaan jopa normalisoida niitä...varmaan seuraava setan tavoite.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikohan on häiriintyneempää, Fransin sukupuoliasiat vai porukan reagointi niihin täällä? Taas sivukaupalla samojen asioiden maanista hokemista. Jos kyse on huolestumisesta ja huolenpidosta, niin miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittymättömät nuorten ihmisten ongelmat eivät todellakaan saa aikaan tällaista? Mikä tässä triggeröi?
Ei täällä ole maanisia muut kuin ne, jotka hokevat "miten se sinun elämääsi vaikuttaa", "mitä se sinulle kuuluu", "en minä ole koskaan tällaiseen joutunut osallistumaan".
Muiden kommentit ovat olleet oikein asiallisia ja hyvin perusteltuja. Mieti sitä triggeröitymistäsi ihan itse.
"Eikä tarvii elää kuten opittaa. Voi tuomita risteilyt, lentämisen jne, mutta itse harrastaa niitä, jos sattuu sopimaan omiin menoihin."
Miksi vaadit vihreiltä täydellisyyttä ja ehdotonta oikeaoppisuutta kun tuskin vaadit sitä keneltäkään muultakaan? Ihmiset ovat ihmisiä eikä kukaan pysty elämään täysin kuten opettaa. Mutta monesti tärkeintä on pyrkimys johonkin, ei täydellinen onnistuminen.
Ei täällä kukaan vauhkoonnu. Ainoat vauhkoontujat löytyvät niistä, joiden sukupuoliharhoja ei toiset validoi.