Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Frans Frangén joutuu oikomaan usein: ”En ole poika”

Vierailija
08.06.2026 |

Kommentit (318)

Vierailija
241/318 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
242/318 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Vaikka kaikki tietävät, hän itse mukaan lukien, että hän on poika, pitäisi silti teeskennellä, että hän ei ole poika.

Mitä sitten? Vaikuttaako tuo sinun elämääsi jotenkin?

Tuollaiset Fransin kaltaiset ihmiset vaikuttavat ja vaikeuttavat monen ihmisen elämää. Älä yritäkään vähätellä ongelmaa.

Ongelma eivät ole Fransin kaltaiset ihmiset. Ongelma ovat päättävässä asemassa olevat aikuiset, jotka ovat lähteneet mukaan näihin juttuihin tavoitellessaan Fransin kaltaisten ihmisten ääniä vaaleissa.

Ongelma on se, että aktivismia johtaa se suurimpaan ääneen agressiiivisimmin mielipidettään muille tuputtava, ja mediassa ei ole nykypäivänä riittävästi järkeä iskeä tuohon stoppia vaan aktivistien hulluimmatkin vaatimukset menee samantien lehteen sellaisenaan "totuutena" ja muilta vaaditaan periksiantamista koska aktivisti vaatii ja sitä ei sovi vastustaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/318 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KotikuntaHelsinki

Ammattiopiskelija, taekwondovalmentaja

Koulutusperuskoulu

Ikä19

Äidinkielisuomi

Luottamustoimet-

https://vaalit.yle.fi/kv2025/tulospalvelu/fi/municipalities/91/candidat…

Vierailija
244/318 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, keksikää muuta tekemistä kuin vauva.fi. Hankkimaan vaikka elämä!

Vierailija
245/318 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääni on nuoren miehen ja näyttää olevan aataminomena eli onko silpassut sen pois thaimaassa vai miksi on noin miehekkään oloinen tyttö.

Vierailija
246/318 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voida sun puolesta sitä tehdä, joten sun on vaan itse suljettava palsta ja ekettävä. 

Vierailija
247/318 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä juuri ne jotka loukkaantuvat kun eivät saa kutsua kaikkia miten haluavat ovat myös niitä jotka verisesti loukkaantuvat jos persuja kutsuu natseiksi.

Vierailija
248/318 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö hauskaa, että annat tämän neuvon just täällä vauva.fi-keskustelupalstalla? Pitäiskö sun näyttää esimerkkiä ja olla kirjoittelematta viestejä tänne?

Vierailija
249/318 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ongelma on se, että aktivismia johtaa se suurimpaan ääneen agressiiivisimmin mielipidettään muille tuputtava, ja mediassa ei ole nykypäivänä riittävästi järkeä iskeä tuohon stoppia vaan aktivistien hulluimmatkin vaatimukset menee samantien lehteen sellaisenaan "totuutena" ja muilta vaaditaan periksiantamista koska aktivisti vaatii ja sitä ei sovi vastustaa. "

Sinä vastustat ihan teoreettista asiaa. Veikkaan että omassa arjessasi sinuun ei vaikuta sitten mitenkään se miten Fransia pitää kutsua.

Vierailija
250/318 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa yksittäistapaukseen; toivon syvästi takaisin/uudelleen niitä aikoja, kun ihmisyyden syvimmät hömöilyt suitsittiin - aivan sama vaikka sitten pelolla. Ilmeisesti tällaisen sekoilun tiimoilta luovuus on loputonta. 

Vierailija
251/318 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ottamatta kantaa yksittäistapaukseen; toivon syvästi takaisin/uudelleen niitä aikoja, kun ihmisyyden syvimmät hömöilyt suitsittiin - aivan sama vaikka sitten pelolla. Ilmeisesti tällaisen sekoilun tiimoilta luovuus on loputonta. "

Ennen suitsittiin nimenomaan huono käytöstä ja sitä että muita ei ollut lupa loukata miten tykkää. Nykyään ihmisten mielestä heillä on oikeus olla toisia kohtaan miten epäkunnoittavia tahansa.

Vierailija
252/318 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lapsena poikatyttö, enkä sopinut perinteisen tytön muottiin. Onneksi ei kukaan tullut sekottamaan päätäni silloin höpöttämällä "niiiin, sä voit olla molempia tai oletkohan oikeesti poika?"

Koska se oli vain vaihe, ja sitten aloin löytää synnyinsukupuoleni eli tyttömäisyyteni/naisellisuuteni ja nykyisin on kivaa olla nainen. 

Kuulostaa kovin tutulta.

Minäkin olin lapsena poikatyttö ja minulla oli hyvin vilkas mielikuvitus.

Naisellisuuteni löysin vasta parikymppisenä kun huomasin, että se voi olla iloinen ja myönteinen asia. Siinä auttoi vaihto-oppilasvuosi. Kaukaa piti käydä oma naisellisuus löytämässä.

Elämäni muuttui sen muutoksen myötä rennommaksi ja onnellisemmaksi. Vilkas mielikuvitus onneksi pysyi mukana eikä kadonnut minnekään. Vain jatkuvasti läsnä olleet  ahdistuneisuus ja vihaisuus katosivat.

Olen kiitollinen siitä, että kukaan ei tullut sekoittamaan päätäni selittämällä että voin oikeasti valita olenko tyttö vai poika.

Vierailija
253/318 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan sanoisi samoin, jos puoltaisimme transajattelua?

Vierailija
254/318 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V*ttuakos sinä roikut täällä?!

Vierailija
255/318 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sievä mies tämä Frans, ei tahdo olla homo. 

Vierailija
256/318 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ongelma on se, että aktivismia johtaa se suurimpaan ääneen agressiiivisimmin mielipidettään muille tuputtava, ja mediassa ei ole nykypäivänä riittävästi järkeä iskeä tuohon stoppia vaan aktivistien hulluimmatkin vaatimukset menee samantien lehteen sellaisenaan "totuutena" ja muilta vaaditaan periksiantamista koska aktivisti vaatii ja sitä ei sovi vastustaa. "

Sinä vastustat ihan teoreettista asiaa. Veikkaan että omassa arjessasi sinuun ei vaikuta sitten mitenkään se miten Fransia pitää kutsua.

En ole se henkilö, jolle vastasit, mutta ovatko sinulle asiat tärkeitä vain, jos ne vaikuttavat omaan arkeesi? Et ole koskaan pitänyt tärkeinä asioita, jotka koskettavat muita ihmisiä (vaikkapa asunnottomuus, lasten kaltoinkohtelu, ihmisoikeuksien puuttuminen, nälänhätä)?

Mutta asia ei ole mitenkään teoreettinen. Meillähän on jo nyt lain takaama mahdollisuus vaihtaa sukupuolta milloin haluaa, ja kolmatta sukupuolimerkintää ajetaan seuraavaksi. Mä kysyin jo tuolla aiemmin, miten vaikkapa verikokeiden viitearvot valitaan muunsukupuolisilla. Jos vastaus on, että syntymäsukupuolen mukaan, mitä väliä sillä sitten on, onko paperissa kolmas sukupuoli? Se, että muut osallistuvat leikkiisi?

Vierailija
257/318 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin lapsena poikatyttö, enkä sopinut perinteisen tytön muottiin. Onneksi ei kukaan tullut sekottamaan päätäni silloin höpöttämällä "niiiin, sä voit olla molempia tai oletkohan oikeesti poika?"

Koska se oli vain vaihe, ja sitten aloin löytää synnyinsukupuoleni eli tyttömäisyyteni/naisellisuuteni ja nykyisin on kivaa olla nainen. 

Kuulostaa kovin tutulta.

Minäkin olin lapsena poikatyttö ja minulla oli hyvin vilkas mielikuvitus.

Naisellisuuteni löysin vasta parikymppisenä kun huomasin, että se voi olla iloinen ja myönteinen asia. Siinä auttoi vaihto-oppilasvuosi. Kaukaa piti käydä oma naisellisuus löytämässä.

Elämäni muuttui sen muutoksen myötä rennommaksi ja onnellisemmaksi. Vilkas mielikuvitus onneksi pysyi mukana eikä kadonnut minnekään. Vain jatkuvasti läsnä olleet  ahdistuneisuus ja vihaisuus katosivat.

Olen kiitollinen siitä, että kukaan ei tullut sekoittamaan päätäni selittämällä että voin oikeasti valita olenko tyttö vai poika.

Hyvä. Juuri näin pitää toimia jos ahistaa!

Vierailija
258/318 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa yksittäistapaukseen; toivon syvästi takaisin/uudelleen niitä aikoja, kun ihmisyyden syvimmät hömöilyt suitsittiin - aivan sama vaikka sitten pelolla. Ilmeisesti tällaisen sekoilun tiimoilta luovuus on loputonta. 

Pari kertaaturpiin niin tälläinenkin pelleily loppuisi

Vierailija
259/318 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole se henkilö, jolle vastasit, mutta ovatko sinulle asiat tärkeitä vain, jos ne vaikuttavat omaan arkeesi? Et ole koskaan pitänyt tärkeinä asioita, jotka koskettavat muita ihmisiä (vaikkapa asunnottomuus, lasten kaltoinkohtelu, ihmisoikeuksien puuttuminen, nälänhätä)?"

Asiat ovat minulle tärkeitä jos niillä on oikeaa merkittävää vaikutusta ihmisiin. Merkittävä vaikutus ei ole se että jotain ihmistä vähän harmittaa.

"Mutta asia ei ole mitenkään teoreettinen. Meillähän on jo nyt lain takaama mahdollisuus vaihtaa sukupuolta milloin haluaa, ja kolmatta sukupuolimerkintää ajetaan seuraavaksi. Mä kysyin jo tuolla aiemmin, miten vaikkapa verikokeiden viitearvot valitaan muunsukupuolisilla. "

Terveydenhuollolla saa tietenkin olla omat kriteerinsä ja merkintänsä. On vain historiallinen jäänne että väestörekisterin merkintää on voinut sellaisenaan käyttää terveydenhuollossa. Ei sen tarvitse aina olla niin.

Vierailija
260/318 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minäkin olin lapsena poikatyttö ja minulla oli hyvin vilkas mielikuvitus."

Poikatyttöys ei ole sama asia kuin että tuntee oikeasti ristirittaa oman syntymäsukupuolensa kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän