IL: Frans Frangén joutuu oikomaan usein: ”En ole poika”
Miksi tällaista soopaa tulee telkkarista?
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/e6616087-cd39-4caf-b795-392647a…
Kommentit (288)
Sukupuoli on se, mitä kromosomit ilmaisevat.
Muunsukupuolisuus tarkoittaa ihmisen omaa näkemystä siitä, mikä hän on, mihin hän samaistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan on, vaikka äitinsä yrittää tuputtaa. Isänsäkin saattaa olla kommari.
S. Frangén ei ole koskaan toiminut puoluepolitiikassa eikä ole minkään puolueen jäsen, vaan hän on keskittynyt uraansa koomikkona ja käsikirjoittajana. Hänet on kuitenkin totuttu liittämään Vihreisiin, sillä hän oli pitkään avoliitossa entisen vihreiden kansanedustajan ja politiikan vaikuttajan R. Meriläisen kanssa.
Anteeksi mitä? Se sekasikiö on ollut jopa Vihreiden vaaliehdokas.
Vierailija kirjoitti:
Niin, Frans on jo mies.
Siis pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan on, vaikka äitinsä yrittää tuputtaa. Isänsäkin saattaa olla kommari.
Mieshän se on ikänsä puolesta jo.
Eikä se miehisyys siitä vähene, jos joskus pukeutuu hameeseen. Tai vaikka joka päivä.
Ei tosiaankaan vähene miehisyys. Pukeudun miltei joka päivä pinkkiin mekkoon ja olen omasta mielestäni melkoinen hottis.
T. Jorma 63v
Jorkku, pystyt valitsemaan kuka panee sinua.
Nimenä on pojan nimi, näyttääkin pojalta.
Olin lapsena poikatyttö, enkä sopinut perinteisen tytön muottiin. Onneksi ei kukaan tullut sekottamaan päätäni silloin höpöttämällä "niiiin, sä voit olla molempia tai oletkohan oikeesti poika?"
Koska se oli vain vaihe, ja sitten aloin löytää synnyinsukupuoleni eli tyttömäisyyteni/naisellisuuteni ja nykyisin on kivaa olla nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas umpitolloilla perussuomalaisilla vaikeaa kun joku ei istu muottiin ja on rohkeampi kuin koko oikeiston väsymystö yhteensä.
Hyvä Frans!
Sinulleko on jotenkin helpompi ajatella, että vain myyttiset persut ymmärtävät, että jos Frans sanoo olevansa muunsukupuolinen, hän lakkaa olemasta poika? Oikeastihan sinäkin tiedät, että hän on poika, mutta sinä vain valitset osallistuvasi hänen kuvitelmaansa, koska ajattelet, että se tekee sinusta hyvän ihmisen.
Ei minulle ole mitään ongelmaa siinä, että mies pukeutuu mekkoon. Siinä on, että hän kertoo muille, miten muiden pitäisi hänet nähdä vastoin aistihavaintoja. En ole myöskään äänestänyt koskaan perussuomalaisia. Mutta kun olet saanut tämän kommentin luettua, sun on varmasti parempi unohtaa se, koska muuten eheä maailmankuvasi voi rikkoutua ja saatat kokea siitä ahdistusta.
Oh, sinä olet niin viisas.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoli on se, mitä kromosomit ilmaisevat.
Muunsukupuolisuus tarkoittaa ihmisen omaa näkemystä siitä, mikä hän on, mihin hän samaistuu.
Kyllä. Mutta tässä ei ole nyt pelkästään kyse omasta näkemyksestä, jos hän kuitenkin oikoo myös muiden käsityksiä. En jotenkaan usko, että Frans on ajatellut asiaa näin pitkälle, tai että hänen ajatusmaailmansa olisi jotenkin ilkeä tai paha (luulen, että päin vastoin), mutta tuollainen oikominenhan pakottaa ihmisiä kieltämään aistiin perustuvat havainnot ja uskomaan se, mitä muut sanovat. Vähän niin kuin totalitarismissa, vaikkapa Neuvostoliitossa: valtio kertoi, miten asiat piti nähdä (työläisten tasa-arvoinen paratiisi), vaikka ihmiset kokivat jotain muuta (sortava järjestelmä, jossa toiset olivat arvokkaampia kuin toiset). Älä usko sitä, mitä itse näet, usko sitä, mitä me sanomme. Nyt vielä kertaan uudestaan: en usko, että Frans Frangen on ajatellut asiaa näin pitkälle tai että hänen motiivinsa olisivat pahantahtoiset. Mutta sama mekanismi tässä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Vaikka kaikki tietävät, hän itse mukaan lukien, että hän on poika, pitäisi silti teeskennellä, että hän ei ole poika.
Mitä sitten? Vaikuttaako tuo sinun elämääsi jotenkin?
Miksi tästä asiasta kerrotaan meille ulkopuolisille?
No kovasti tuntuu kiinnostavan näitä joita tämä ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas umpitolloilla perussuomalaisilla vaikeaa kun joku ei istu muottiin ja on rohkeampi kuin koko oikeiston väsymystö yhteensä.
Hyvä Frans!
Sinulleko on jotenkin helpompi ajatella, että vain myyttiset persut ymmärtävät, että jos Frans sanoo olevansa muunsukupuolinen, hän lakkaa olemasta poika? Oikeastihan sinäkin tiedät, että hän on poika, mutta sinä vain valitset osallistuvasi hänen kuvitelmaansa, koska ajattelet, että se tekee sinusta hyvän ihmisen.
Ei minulle ole mitään ongelmaa siinä, että mies pukeutuu mekkoon. Siinä on, että hän kertoo muille, miten muiden pitäisi hänet nähdä vastoin aistihavaintoja. En ole myöskään äänestänyt koskaan perussuomalaisia. Mutta kun olet saanut tämän kommentin luettua, sun on varmasti parempi unohtaa se, koska muuten eheä maailmankuvasi voi rikkoutua ja saatat kokea siitä ahdistusta.
Oh, sinä olet niin viisas.
Sana on vapaa. Sinä voit ihan itse argumentoida sitä vastaan, mitä kirjoitin. Mikset tee niin?
Sori mutta en aio larpata toisten psykooseissa mukana. Hän on biologien mies eikä muuksi muutu. Voi toki pitää itseään minä haluaa, mutta turha kummastella jos kaikki ei lähde leikkiin mukaan.
Jos sukupuoli ei ole hänelle iso numero, niin silloin ei varmaan pitäisi olla suurta merkitystä minä muut häntä pitää?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut toimivaa terapiaa sitten saatavilla? Rikkoontunut lasinen lapsuus, väkivaltaa, seksuaalista väkivaltaa, kaltoinkohtelua, turvattomuutta?
Julkisuuspariskunnan onneton poikalapsi. Kai tämäkin on keino "tulla hyväksytyksi friikkinä"?
Nämä valkokaulusperheet eivät näytä ymmärtävän, että tuovat tällä "muodikkaalla suvaitsevaisuudella" ilmi oman perheensä toimimattomat vuorovaikutussuhteet, epävakaan kasvatuksen ja huteran, epäjohdonmukaisen elämäntavan. Vähemmästäkin lapsi menee sekaisin.
Pitkittäistutkimukset tuonevat esiin aikanaan totuuden tästäkin ilmiöstä: puutteellinen lapsuus kaikin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä haittaa jotakuta? Antakaa muiden olla ja keskittykää omiin asioihinne.
Koska osaat kirjoittaa, osaat varmasti myös lukea. Tässä ketjussa on todella monta kertaa ihan asiallisesti perusteltu, mikä tässä hommassa mättää. En tiedä, miksi sinun täytyy kysyä asiaa uudestaan, kun tuohon samaan kysymykseen on vastattu ajatuksella monta kertaa.
Se vaan haluaa ärsyttää/tahallaan heittäytyä hankalaksi, yleensä jos näille perustelee tämänkin asian niin eivät vaan yksinkertaisesti tajua ja ymmärrä ja sitten alkaa olkiukkoilu.
Tämä.
Itsekin tein samaa nuorena aikuisena. Pukeuduin provosoivasti ja naureskelin ihmisille, joilta sain haluamani reaktion. Minusta oli hauskaa kutsua heitä kapeakatseisiksi junteiksi, jotka eivät ymmärrä eivätkä hyväksy erilaisuutta. Koin silloin olevani jotenkin parempi kuin nämä juntit. (Silloin ei ollut persuja)
Onneksi aikuiset eivät lähteneet mukaan näihin höpötyksiin. Sain aikani pellillä ja kokea pientä ylemmyydentunnetta. Sitten kasvoin aikuiseksi.
Jos nuoruudessani olisi ollut näitä genderjuttuja, niin olisin varmasti ollut joka toinen viikko nainen ja joka toinen viikko mies, ja kauhistellut ymmärtämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Vaikka kaikki tietävät, hän itse mukaan lukien, että hän on poika, pitäisi silti teeskennellä, että hän ei ole poika.
Tuollaiset Fransin kaltaiset ihmiset vaikuttavat ja vaikeuttavat monen ihmisen elämää. Älä yritäkään vähätellä ongelmaa.
Ja tämän takiako pystyy välttämään kansalaisvelvollisuutensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset Fransin kaltaiset ihmiset vaikuttavat ja vaikeuttavat monen ihmisen elämää. Älä yritäkään vähätellä ongelmaa.
Tämä Ransu on tosiaan osa ongelmaa. Oikea yhteiskunnallinen ongelma...
Ylläri että Rosa Meriläisen lapsi on vähän hämmentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma eivät ole Fransin kaltaiset ihmiset. Ongelma ovat päättävässä asemassa olevat aikuiset, jotka ovat lähteneet mukaan näihin juttuihin tavoitellessaan Fransin kaltaisten ihmisten ääniä vaaleissa.
Ei ole ollut toimivaa terapiaa sitten saatavilla? Rikkoontunut lasinen lapsuus, väkivaltaa, seksuaalista väkivaltaa, kaltoinkohtelua, turvattomuutta?
Julkisuuspariskunnan onneton poikalapsi. Kai tämäkin on keino "tulla hyväksytyksi friikkinä"?