Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoka-avun asiakkaat heittävät ruokaa roskiin Kokkolassa

Kommentit (218)

Vierailija
141/218 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa ole köyhyyttä, kun ruoka-avussa voi sanoa, mitä suostuu syömään.

Ai ihminen ei ole köyhä, jos ei halua syödä sellaista ruokaa joka on päiväysvanhaa tai jolle on allerginen? 

Siellä ei jaeta vanhaa ruokaa ja allergiset yritetään kyllä huomioida mahdollisuuksien mukaan. Jakotaho saa kyllä sanktiot jos jaetaan vanhaa ruokaa ja parhaimmillaan jako lopetetaan kokonaan, ruoka ei missään tapauksessa saa olla terveysriski. (tosin nykyään usein tuote on ihan syötävä vaikka olisikin ollut eilen viimeinen käyttöpäivä, mutta ei niitä jaeta). 

Sille ei voi sit mitään, jos kauppojen ylijäämästä ei tule allergikolle sopivaa ruokaa. 

Mäkin olin kasvissyöjä mutta sit jouduin ruoka-avun varaan eikä tosiaan ole varaa valita eli syön myös lihaa nyt ja oon hyvin kiitollinen että saan syödäkseni. Mulla on varaa olla ronkelimpi taas sit kun pääsen töihin ja pystyn ostamaan mitä haluan. 

Ihmettelen tätä, että miksi köyhän pitäisi olla suorastaan KIITOLLINEN kun saa roskikseen menevää ruokaa, joka ei edes ole oman ruokavalion mukaista? Ei tällainen yhteiskunnan alennustila kuuluisi Pohjoismaiseen hyvinvointivaltioon 2000-luvulla.

Eli vassun mielestä pitäisi kävellä Prismaan ja ottaa mitä haluaa ja kävellä ulos? Ei voi ku jälleen kerran ihmetellä twidän järjenjuoksua mutta radikaalejahan te olette.

Niin, Lihän oikein mainosti että kyllä kaupasta saa varastaa jos haluaa ja töihinkään ei ole pakko mennä jos ei halua, aika typerää ja sairasta porukkaa ne vassut.

Vierailija
142/218 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää opettaa ettei kotitilan kasvatettu possu ole sama kuin villisika.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/218 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrit heitteli roskiin ja afgaanit pitkin puistoja jopa banaanit . Rottalauma. Ryöstäjiä ne on. 

Vierailija
144/218 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tullaan taas siihen että hygienian takia ja jätehuollon on parasta järjestää YHTEISÖRUOKAILUJA.  Ammattilaiset kehittäjät tekee ja huolto toimii .  Ylijäämä menee lemmikkikoirille. Kissoille. Poneille.  Ylijäämä ruuasta voi nopeasti valmistaa hilloja ja purkittaa. 

Vierailija
145/218 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afgaanit tottunut vuohen uhrilihaan.  

Vierailija
146/218 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ihminen ei ole köyhä, jos ei halua syödä sellaista ruokaa joka on päiväysvanhaa tai jolle on allerginen? 

Siellä ei jaeta vanhaa ruokaa ja allergiset yritetään kyllä huomioida mahdollisuuksien mukaan. Jakotaho saa kyllä sanktiot jos jaetaan vanhaa ruokaa ja parhaimmillaan jako lopetetaan kokonaan, ruoka ei missään tapauksessa saa olla terveysriski. (tosin nykyään usein tuote on ihan syötävä vaikka olisikin ollut eilen viimeinen käyttöpäivä, mutta ei niitä jaeta). 

Sille ei voi sit mitään, jos kauppojen ylijäämästä ei tule allergikolle sopivaa ruokaa. 

Mäkin olin kasvissyöjä mutta sit jouduin ruoka-avun varaan eikä tosiaan ole varaa valita eli syön myös lihaa nyt ja oon hyvin kiitollinen että saan syödäkseni. Mulla on varaa olla ronkelimpi taas sit kun pääsen töihin ja pystyn ostamaan mitä haluan. 

Ihmettelen tätä, että miksi köyhän pitäisi olla suorastaan KIITOLLINEN kun saa roskikseen menevää ruokaa, joka ei edes ole oman ruokavalion mukaista? Ei tällainen yhteiskunnan alennustila kuuluisi Pohjoismaiseen hyvinvointivaltioon 2000-luvulla.

Oon köyhä ja dyykannut roskiksia. 

Oon ollut kiitollinen siitäkin. 

Ruokajakelussa oon mukana kummallakin puolella, otan usein sitä "vanhentunutta" mikä säädösten mukaan kuuluisi roskiin. 

En oleta, että kaupat haluaa lahjoittaa juuri mulle mieluista ruokaa. 

Diakonialta ja muista pisteistä jaetaan joskus maksukortteja joilla voit ostaa vaikka sisäfileetä jos haluat. 

Niin pitkään kun mulla ei oikeasti ole varaa ostaa, niin kyllä mä syön sitä mitä annetaan ellei se ole jo tosiaan niin vanhaa että on ruokamyrkytyksen vaara (ja sellaistahan ei edes jaeta. Jos joku sellaisen saa, niin se on ollut ihan puhdas vahinko). 

Ymmärrän jos sulla on pahoja allergioita tai esim keliakia että tosiaan tuut kipeäksi jos syöt sellaisia mutta en pelkkää ronkeliutta. Ja useimmiten ne ronkeleimmat on jostain syystä vielä niitä ylipainoisimpia. 

Vierailija
147/218 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös että suomesta oikeesti löytyy näin itsekkäitä idiootteja että pitäisi oikein gurmeeta saada, et taida olla oikeesti mikään "köyhä" joten lopeta se ruikutus ja säälin kerjuu ja osta itse omat ruokasi, ei se yhteiskunnan eli muitten homma ole niitä gurmee ruokiasi maksaa.

Vierailija
148/218 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kasvikset kuten usein Citymarket myy 1€-5€ niin sä  kuorit ne . Teet hilloja ja keittoja kuin kiisseliä ja smoothieta.  Samoin avustusruuasta .  Älä heittele roskiin tyhjiä muovirasioita missä on kansi tai lasipurkkeja . Pese ne käyttöön. 

Vierailija
149/218 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan possun lihat heitetty pois.

Vierailija
150/218 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää katsoa se ruoka heti ja palauttaa takaisin samantien että joku muu tosi nälkäinen saa sen.  On ihmisiä joilla nälkä.  Eikä meillä ollut ennen mitään leipäjonoja nämä tuli kun mentiin unioniin ja tollot avasi itärajan. Onhan se venäjän tehtävä ruokkia venäjän kansalaiset siellä samoin kuin on muidenkin maiden päätehtävä . 

Vierailija
151/218 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä se on muuallakin aina ollut. Oon työskennellyt tuossa ruuanjaossa. Ihmiset vaan haluaa kaiken ilmaiseksi, eikä kelpaa mitä saa, pitäisi itse saada valita tuotteet. Oikeaa köyhyttää ei tässä maassa ole. 

Mitä hittoa? Köyhälläkö ei saa allergioitakaan olla? Eikä saa olla,esim. kasvissyöjä? Oletteko aivan vähä-älyisiä siellä ruoka-avussa? 

Sulla nyt ei mene kaaliin, että hävikkiruokaa ei valita, sieltä tulee sitä mitä saadaan, ja jos jostain syystä sulla on ruokarajoituksia, niin saatat jäädä ilman kun sitä sopivaa ruokaa vaan ei tule, sitä ei voida sulle erikseen ostaa. 

Tofua muuten tulee aika usein. 

Vierailija
152/218 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan että sianlihasta luovuttu…

Vierailija
153/218 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä he ovat heittäneet  pois jollekin oikeasti nälkäiselle kuuluvaa pitkin puistojen nurmikkoa.  Sehän lisää taas rottia kun linnut levittää niitä lisää.  Se taas lisää tartuntatauteja .   Osta säästeliäästi älä tuhlaa . Käytä kaikki. Jatka ruokia aina seuraavalle päivälle.  Kuule siitä avustus piimästä sä leivot piimä piirakan ja jauhoista. Nyt kun rikollisia tuli he vei ruokia myyntiin kuin Viroon ja Venäjälle.  Työssä käyvän ei kuulu ahmia AVUSTUSRUOKIA vaikka välillä voi käydä kun on tiukkaa.  

Vierailija
154/218 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tullaan taas siihen että hygienian takia ja jätehuollon on parasta järjestää YHTEISÖRUOKAILUJA.  Ammattilaiset kehittäjät tekee ja huolto toimii .  Ylijäämä menee lemmikkikoirille. Kissoille. Poneille.  Ylijäämä ruuasta voi nopeasti valmistaa hilloja ja purkittaa. 

Kelpaava ylijäämä elukoille ja palkataan ammattilaiset valmistamaan ruokaa plus pitää siellä joku organisoija ja järjestyksenvalvojakin olla sekä maksaa tilat?

Vierailija
155/218 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaan että sianlihasta luovuttu…

Tunnetko jonkun joka olisi sairastunut tai kuollut kotieläin possuista ?    Kuka ?  

Vierailija
156/218 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alepa Porttipuisto tai mikä lie outlet alue.

Meinasin ottaa -30% lämpöistä ruokaa, aivan ihana intialaistaustainen rouva kielsi. Siinä jutusteltiin hetki ja hän (ihan oikeasti) kyynel silmäkulmassa kertoi että ne lämpiössä olleet elintarvikkeet menevät roskikseen. Siis meillä on ihan oikeasti köyhiä, nälkäisiä ihmisiä ja sryhmä kippaa jättäisin täysin syömäkelpoista ravintoa.

Onko tämä nyt ihan aikuisten oikeasti OK?

-Kylmät kädet Ry

Vierailija
157/218 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita ruokajonoja jo lakkautettu eli kohta sulla tuskin on tuotakaan ongelmaa. 

Jos itse köyhyyttä ei joudu häpeämään, niin joutuu häpeämään kun sun kaltaisten takia kaikki köyhät on yhtä kiittämättömiä ja haluaa aina vaan lisää. 

Vierailija
158/218 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofu on lihan korviketta se on tehty soijapavusta . Siinä on valkuaista ja proteiinia.  Osta nyt seuraavaksi kun saat kerättyä tölkkipantti rahaa se riisipaketti ja nuggetteja. 

Vierailija
159/218 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumerahaa ne tarvii siksi ne varastaa kaikkea että myy ne ja ostaa huumeita.  Paha himo riivaa. 

Vierailija
160/218 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese ne kasvikset vedellä ja kuori pinta pois ja syö tai keitä viikoksi tai keitoksi . Ei enää tyhmyyttä . Osta kirppikseltä Kukkapurkki ja kasvata omaa ruokaa siinä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan