Onko totta että hoitoalalla työharjoittelussa suositaan poikia/miehiä?
Olen kuullut paljon, että miehille annetaan kiitettävä arvosana ulkonäön, luonteen jne perusteella..
Naisena joudut tekemään tosissaan töitä, että yllät K5 tasoon.
Kommentit (24)
Kyllä niitä miesoletettuja jossain määrin suositaan.
Täällä ei saa rehellistä vastausta.
Missä tahansa naisvaltaisella suositaan miehiä. Oli heillä sitten taitoa tai ei.
Mulle on ainakin syntynyt vahvasti sellainen tunne … Jos arvioija on hetero nainen
No ei kyllä. Miehenä hoitoalalla koen päivittäin syrjintää ja ulkopuolelle jättämistä
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä. Miehenä hoitoalalla koen päivittäin syrjintää ja ulkopuolelle jättämistä
Kamalaa. :/
Hoitoalalla miehet kokevat myös sukupuoleen perustuvaa syrjintää ja vähättelyä. Mies esimerkiksi saattaa joutua tekemään omiin tehtäviinsä kuulumattomia huolto- ja korjaustöitä ja hänen osaamistaan voidaan kyseenalaistaa sukupuolen takia. Hoitoalalla olevan miehen seksuaalisuuttakin käsitellään kuin asia olisi jokin yleinen aihe, puhumattakaan siitä, jos mies työskentelee lastenparissa, siinä on vaara saada tietty leima.
Kyllä ja myös asiakkaina. Nämä naiset ovat varmaan itse aika pahasti miesten alistamia, kun niin kovasti näitä pokkuroivat ja nuoleskelevat.
Vierailija kirjoitti:
Missä tahansa naisvaltaisella suositaan miehiä. Oli heillä sitten taitoa tai ei.
Naisten on aina päästävä uhriutumaan, kun eivät pärjää kilpailussa miehille. :D
Äidilläni 74v on parkinsontauti ja silloin tällöin sairaalareissuja missä muutama päivä tai viikon on potilaana. Kun olen vieraillut ja jos mieshoitajia niin nämä on yleensä todella asiallisia ja vaikuttavat osaavilta. En ole tavannut yhtään mieshoitajaa joka olisi kiukkuinen tai tiuskisi mutta tällaisia naisia olen tavannut sairaalassa.
M39
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalla miehet kokevat myös sukupuoleen perustuvaa syrjintää ja vähättelyä. Mies esimerkiksi saattaa joutua tekemään omiin tehtäviinsä kuulumattomia huolto- ja korjaustöitä ja hänen osaamistaan voidaan kyseenalaistaa sukupuolen takia. Hoitoalalla olevan miehen seksuaalisuuttakin käsitellään kuin asia olisi jokin yleinen aihe, puhumattakaan siitä, jos mies työskentelee lastenparissa, siinä on vaara saada tietty leima.
Eiköhän se seksuaalisuus selviä niille "käsittelijöille" viimeistään, kun mies käy naiskollegan pakaraan kiinni omistajan elkein🤭🤭
On ja naiset lellii niitä, harjoittelua katsotaan sormien välistä. Naisilta vaaditaan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Äidilläni 74v on parkinsontauti ja silloin tällöin sairaalareissuja missä muutama päivä tai viikon on potilaana. Kun olen vieraillut ja jos mieshoitajia niin nämä on yleensä todella asiallisia ja vaikuttavat osaavilta. En ole tavannut yhtään mieshoitajaa joka olisi kiukkuinen tai tiuskisi mutta tällaisia naisia olen tavannut sairaalassa.
M39
Jos sitten nämä samat naiset ihan vakavissaan ihmettelevät, miksi miehiä suositaan, ja miehet saavat parempia arvosanoja😆😆
Miehet nyt vaan on parempia kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten on aina päästävä uhriutumaan, kun eivät pärjää kilpailussa miehille. :D
Eivät pärjääkään fyysisessä kilpailussa, mutta koulutuksen puolesta ovat yhtä hyviä nyt, kun naisillakin on yhtäläinen mahdollisuus kouluttautua. Oikeastaan korkeakoulut ovat naisistuneet niin paljon, että pitkän matematiikan numerolle annettiin suhteettoman suuri arvo. Perusteluna se, että saataisiin lisää miehiä korkeakouluihin, koska pojat stereotyyppisesti osaavat matematiikka paremmin kuin tytöt.
Lopputuloksena kuitenkin on, että tytöt vaan sitten kirjoittavat pitkän matematiikan ja se opiskelu on pois kielistä tai muusta.
Vierailija kirjoitti:
Miehet nyt vaan on parempia kaikessa.
No eivät ole! On ollut kyllä todella lusmua porukkaa paikassa, missä työskentelen ja kaikki katsotaan läpi sormien
Nuoria suositaan, miehiä suositaan ,suomalaisia suositaan,mitä vielä?
Tietysti luonne vaikuttaa arvioon, ei kai kiitettävää saa jos ei tule muiden kanssa toimeen.