Parhaat voileipäkakun täytteet
Rakastan voileipäkakkuja ja nyt tuli inspiraatio itse tekaista voikkarikakku. Mitkä on parhaat täytteet? Kaikki käy, syön kalaa ja lihaa ja kasvisversio käy yhtä hyvin. Olen maistanut mm. ihanaa kreikkalaista voileipäkakkua, missä oli fetamousse ja tzatsikitäytteet. Skagen on myös herkkua!
Kommentit (28)
Toi kesäkurpitsa voisi toimia yhtenä kerroksena, mutta en usko että kokonaan leivän tilalla. Eihän se mikään voileipäkakku enää olisikaan.
Kostutus kannattaa tehdä vesi + kasvisfondi. Sopii kaikkiin täytteisiin ja tulee makua. Kuorrutteitakin on varmasti yhtä monia kuin täytteitä, itse suosin tuorejuusto + sulatejuusto -yhdistelmää. Majoneesia en käytä ikinä, siitä tulee luvan raskas. Ranskankerma ja erilaiset tuorejuustot toimii täytteissä hyvin. Perinteisten makujen lisäksi kannattaa kokeilla tacovoileipäkakkua. Täytteeseen voi käyttää kätevästi ihan tacodippimaustepussin. Koristeluun laittaa nachoja ja cheddarjuustokuutioita sekä kirsikkatomaattia ja mietoa tuoretta chiliä viipaleina.
Tein omille synttäreille broilerista, paprikasta ja hummuksesta täytteen. Ohensin hummusta hieman ranskankermalla. Tyttären ylppäreihin tein perinteisempää lohivoileipäkakkua lämminsavulohesta ja tuorejuustosta. Ohensin täytteen ranskankermalla ja lisäksi laitoin kevätsipulia ja kurkkua. Yksi väli raejuustolla kevennetystä munavoista.
Italiansalaatti, keittokinkku, persilja.
Vierailija kirjoitti:
Vasta oli uutinen, että voileipäkakku on suomalaisten inhokki, joten miksi pitää väkisin yrittää pitää sitä tarjolla?
Voileipäkakku on vähän sama kuin Aura-juusto. Toiset vihaa mutta toiset rakastaa. Eli ei kannata tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä toimittelijan varsinkaan.
Oma suosikki on savuporo (punasipuli, ranskankerma, piparjuuri). Ja toiseksi täytteeksi jotain keveämpää kasvista maun mukaan.
Äitini teki maailman parasta voileipäkakkua ja siinä oli yksi täyte ylitse muiden, siihen tuli savukalaa (savusilakkaa yleensä, lohi ehkä hieman liian mieto), keitettyjä kanamunan keltuaisia ja ohennukseen käytti ilmeiseti kermaa. Valitettavasti savusilakkaa ei tahdo nykyyään oikein saada mistään.
Olkoot, me tykätään ja teen nyt ihan itselle niin ketään ei pitäis haitata.