Miksi roikut ohituskaistalla?
Niin, kertokaapa te jotka roikutte ohituskaistalla miksi teette niin?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kun kaiken maailman pellet roikkuvat takapuskurissa kiinni. Olen siis itsekeskeinen mulkku jonka mielestä maailman tulee pyöriä vain ja ainoastaan minun napani ympärillä.
Oletko? 😃
Jokainen joka roikkuu toisen takapuskurissa kiinni on itsekäs kpää. Oman henkensä saa vaarantaa jos siltä tuntuu, se ei minua kiinnosta mutta se että vaarantaa muiden hengen myös on aivan käsittämätöntä. Vain itsekeskeinen mulkku tekee niin.
niitä kutsutaan bemarikuskeiksi
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ärsyttää suunnattomasti ohituskaistalla maleksijat. Otetaan oppia Saksasta ja Puolasta. Jos et heti mene pois ohituskaistalta alkaa torvet huutamaan. Siellä ei siedetä liikennehäiriköitä kuten Suomessa.
saksan rajoituksettomilla moottoriteillä liikenne matelee ruuhka-aikaan neljääkymppiä
Jep. Alinopeutta, jonon vetämistä ja ohituskaistan alettua kaasu pohjaan. Aina näitä m...visteja riittää joka matkalle. Entä yksikaistainen tie ja 100 rajoitus. Edellä ajava ajaa noin 95kmh. Sama tie muuttuu kaksikaistaiseksi yhtäkkiä tämä edessä matelija alkaa ajamaan 110kmh ja aivan sama nopeus ollut kilometrikaupalla. Mitä ihmettä te puuhaatte siellä ratissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kun kaiken maailman pellet roikkuvat takapuskurissa kiinni. Olen siis itsekeskeinen mulkku jonka mielestä maailman tulee pyöriä vain ja ainoastaan minun napani ympärillä.
Oletko? 😃
Jokainen joka roikkuu toisen takapuskurissa kiinni on itsekäs kpää. Oman henkensä saa vaarantaa jos siltä tuntuu, se ei minua kiinnosta mutta se että vaarantaa muiden hengen myös on aivan käsittämätöntä. Vain itsekeskeinen mulkku tekee niin.
No menepä sitten v*****un siitä vasemmalta kaistalta roikkumasta. Tätähän tämä aloitus juuri koski.
Ja sitten on taas näitä sankareita, jotka eivät siellä ohituskaistalla roiku.
Sen sijaan on pakottava tarve vaihtaa kaista ohitettavan nenän eteen, vaikka takana ja edessä olisi satoja metrejä tyhjää.
Aivan yhtä käsittämätöntä toimintaa tuokin. Etenkin silloin, kun tien pinta on märkä.
Jotkut hullut alkaa kiihdyttämään jo ennen kun ohituskaista edes alkaa.
Jos ajan moottoritiellä itse oikealla ja vasemmalla kaistalla on vieressäni joku, joka ei millään pääse minusta ohi, pudotan hieman nopeutta, niin tilanne ratkeaa. Hetken päästä nostan nopeuteni ennalleen ja vasemman kaistan roikkuja on jonkun muun ongelma. Näin siis, jos omalla kaistallani ei ole heti perässä ketään. Käsittämätöntä tämä vasemmalla kaistalla roikkuminen, johon on onneksi mahdollista lähinnä harvassa liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko? 😃
No menepä sitten v*****un siitä vasemmalta kaistalta roikkumasta. Tätähän tämä aloitus juuri koski.
Vaikka ajaa rajoituksen mukaan tai ylikin, niin aina löytyy niitä, joiden pitää päästä ajamaan vielä lujempaa.
Minun kokemuksen mukaan hidastelijoihin törmää äärimmäisen harvoin.
Sen sijaan ihan oikeita vaaratekijöitä on:
-vaaralliset ohitukset. Näitä näkee PALJON. Siinä vaarannetaan paitsi oma, myös muiden henki. Joutaisi saada linnaa jokain.
-eteen tunkeminen ohituksen jälkeen. Varsinkin jos on ohituskaista. Sieltä voi lentää kivi tuulilasiin tai voi olla tarve äkkijarrutukseen. Turvaväli!
-se turväli myös takana roikkuessa. Vähintään yksi auraustolppien väli. Osa roikkuu aivan kiinni puskurissa kuin jossain possujunassa oltaisi. Siinä ei tarvitse kuin vähän jarruttaa ja takanatuleva tulee päälle.
Ja lopuksi muistutan. Että kaupunkialueilla ei ole ohituskaistoja vaan kyse on ryhmittymisestä ja vasen kaista kääntyy vasemmalle.
Stadista ulospäin mentäessäTuruntien alkuosassa kohtaa hyvin usein näitä jarrvaunuja. Tie on muutenkin alussa mutkikasa ja paljon kolareita.
Joten ohitetaan reippaasti eikä roikuta.
Mulla jokusen aikaan sitten vuokralla paku ja ajoin Länsi-Espoosta Jyväskylään, niin edessä oli Lahden jälkeen joku saatan an mul kku, joka ajeli 100kmh tietä 80kmh ja sitten kun tuli ohituskaista, että pääsis tästä sankarista ohi, niin kyllä sitten rupee painattamaan 100kmh ja enemmän, kun näki että paku yrittää ohi ja heti kun ohituskaista loppuu, niin 80kmh takasin lasiin ja tietysti jossain kohin vähän vähemmän, vaikka koko 4 tie on muutamaa risteystä lukuunottamatta 100 tie Lahdesta Jyväskylää. Jonkun 4 kertaa yritin ohi, mutta kun ei pakussa vauhti riitä ja kaista loppuu kesken. Jossain Toivakan kohtaa pääsin lopulta ohi ja melkein koko ohituskaista taas loppui kesken tuon sankarin takia. Olin melkein Jyväskylässä 20min myöhässä aikataulusta tuon sankarin takia.
Vierailija kirjoitti:
Tee nopea testi.
Jos tunnistat itsesi yhdestäkin seuraavista väittämistä, olet todennäköisesti tieliikenteen tulppa.
Suosittelemme pikaista asennemuutosta – tai vaihtoehtoisesti hakeutumista hoitoon.
•Minulla on oikeus ajaa ohituskaistalla haluamaani nopeutta, riippumatta muista autoilijoista.
•Ohitan vakionopeussäätimellä, jonka nopeus on vain hieman suurempi kuin ohitettavan auton.
•Huomaan taakseni kertyneen jonon – mutta en tee asialle mitään.
•Tunnen mielihyvää “opettaessani” muita kuljettajia.
•En seuraa taustapeilistä, mitä muu liikenne tekee.
•Puhun puhelimessa tai tekstaan, joten en voi keskittyä ajamiseen.
•Minusta on mukavaa ajaa muiden edessä, vaikka hitaammin.
•En ole kuullutkaan niin sanotusta joustavasta liikenteestä.
•En väistä edes silloin, kun takana tuleva autoilija vilauttaa valoja ystävällisesti.
•Olen iäkäs kuljettaja, enkä ole ihan varma missä mennään – ajokortin sain jatkoajalle kolmannen lääkärin lausunnolla.
•Olen niin sanottu “kotipoliisi” ja valvon liikennettä omalla tavallani.
Miten vilautellaan valoja 'ystävällisesti? Mistä sen näkee, että se on ystävällisesti tehty?
Kaikki kohtaamani vaaratilanteet moottoriteillä aiheutui ohituskaistalla roikkujista jotka keräsi taakseen pitkiä jonoja
Ohitetaan siis jouhevasti ja vauhtia nostamalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla jokusen aikaan sitten vuokralla paku ja ajoin Länsi-Espoosta Jyväskylään, niin edessä oli Lahden jälkeen joku saatan an mul kku, joka ajeli 100kmh tietä 80kmh ja sitten kun tuli ohituskaista, että pääsis tästä sankarista ohi, niin kyllä sitten rupee painattamaan 100kmh ja enemmän, kun näki että paku yrittää ohi ja heti kun ohituskaista loppuu, niin 80kmh takasin lasiin ja tietysti jossain kohin vähän vähemmän, vaikka koko 4 tie on muutamaa risteystä lukuunottamatta 100 tie Lahdesta Jyväskylää. Jonkun 4 kertaa yritin ohi, mutta kun ei pakussa vauhti riitä ja kaista loppuu kesken. Jossain Toivakan kohtaa pääsin lopulta ohi ja melkein koko ohituskaista taas loppui kesken tuon sankarin takia. Olin melkein Jyväskylässä 20min myöhässä aikataulusta tuon sankarin takia.
Olisit yllättänyt tämän nysvääjän siinä 80 alueella. Jätät vähän väliä, sitten pienempää pykälää ja kiihdytys heti suoran häämöttäessä ja heti suoran alussa rinnalle ja ohi ennen kuin nysvä kerkiää tunkemaan sukkaa syyläriin. Onnistunut ohitus perustuu yllätykseen.
eikö rottelot saisi kiihdyttää? onko kusipäisyys sallittu vain hienoilla autoilla ajaville?