Miksi roikut ohituskaistalla?
Niin, kertokaapa te jotka roikutte ohituskaistalla miksi teette niin?
Kommentit (44)
Samasta syystä kun kaiken maailman pellet roikkuvat takapuskurissa kiinni. Olen siis itsekeskeinen mulkku jonka mielestä maailman tulee pyöriä vain ja ainoastaan minun napani ympärillä.
Ohituskaistalla tukkona roikkuvat ovat omahyväisiä liikennekiusaajia. Voisitteko ystävällisesti huomioida muuta liikennettä ja väistää oikealle, sen sijaan että haluatte itsepintaisesti "opettaa" muita ajamalla viereisen kaistan autojen kanssa rintarinnan niin, ettei kukaan vahingossakaan pääse ajamaan ohi? Oletteko huomanneet katsoa taustapeilistä, miten taaksenne kertyy usein aika pian pitkä jono?
Vierailija kirjoitti:
Ohituskaistalla tukkona roikkuvat ovat omahyväisiä liikennekiusaajia. Voisitteko ystävällisesti huomioida muuta liikennettä ja väistää oikealle, sen sijaan että haluatte itsepintaisesti "opettaa" muita ajamalla viereisen kaistan autojen kanssa rintarinnan niin, ettei kukaan vahingossakaan pääse ajamaan ohi? Oletteko huomanneet katsoa taustapeilistä, miten taaksenne kertyy usein aika pian pitkä jono?
Ime munaa homo.
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kun kaiken maailman pellet roikkuvat takapuskurissa kiinni. Olen siis itsekeskeinen mulkku jonka mielestä maailman tulee pyöriä vain ja ainoastaan minun napani ympärillä.
Oletko? 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko? 😃
Jokainen joka roikkuu toisen takapuskurissa kiinni on itsekäs kpää. Oman henkensä saa vaarantaa jos siltä tuntuu, se ei minua kiinnosta mutta se että vaarantaa muiden hengen myös on aivan käsittämätöntä. Vain itsekeskeinen mulkku tekee niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko? 😃
Jokainen joka roikkuu toisen takapuskurissa kiinni on itsekäs kpää. Oman henkensä saa vaarantaa jos siltä tuntuu, se ei minua kiinnosta mutta se että vaarantaa muiden hengen myös on aivan käsittämätöntä. Vain itsekeskeinen mulkku tekee niin.
No jos ajat ohituskaistalla tukkona, niin suorastaan kerjäät tällaista käytöstä, koska aina on niitä takapuskurissa roikkuvia kusipäitä. Ap. kysymys ei ollut, miksi ääliö roikut takapuskurissa.
Miksi ajat ennen ohituskaistaa 10km/h ylinopeutta ja kiihdytät ohituskaistan alettua 10km/h ylinopeuteen?
Ohituskaistalla ajetaan nopeusrajoituksen mukaan. Mikä siinä sulle kyrpäyrjölle on epäselvää?
En roiku. Mitä sä möyhäät somessa muiden ajotavoista :D
Jos ei hermo kestä liikennettä, palauta korttisi poliisille ja matkusta Onnibussilla. Siellä voit sitten ottaa tasoittavia kaikessa rauhassa etupenkissä yläkerrassa ja kumartua joka kerta kun tulee silta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajat ennen ohituskaistaa 10km/h ylinopeutta ja kiihdytät ohituskaistan alettua 10km/h ylinopeuteen?
Niin....Miksi ole mulkku?
Tämä ilmiö ohituskaistalla raastaa hermoja – ”Tällainen tilanne on ollut iät ja ajat”
8.7.2025 — Aiemmin alinopeutta ajanut kuski saattaa kiihdyttää ohituskaistan alkaessa, vaikka nopeusrajoitus pysyisi samana. Arkistokuva. Kuva: Juha ...
Tee nopea testi.
Jos tunnistat itsesi yhdestäkin seuraavista väittämistä, olet todennäköisesti tieliikenteen tulppa.
Suosittelemme pikaista asennemuutosta – tai vaihtoehtoisesti hakeutumista hoitoon.
•Minulla on oikeus ajaa ohituskaistalla haluamaani nopeutta, riippumatta muista autoilijoista.
•Ohitan vakionopeussäätimellä, jonka nopeus on vain hieman suurempi kuin ohitettavan auton.
•Huomaan taakseni kertyneen jonon – mutta en tee asialle mitään.
•Tunnen mielihyvää “opettaessani” muita kuljettajia.
•En seuraa taustapeilistä, mitä muu liikenne tekee.
•Puhun puhelimessa tai tekstaan, joten en voi keskittyä ajamiseen.
•Minusta on mukavaa ajaa muiden edessä, vaikka hitaammin.
•En ole kuullutkaan niin sanotusta joustavasta liikenteestä.
•En väistä edes silloin, kun takana tuleva autoilija vilauttaa valoja ystävällisesti.
•Olen iäkäs kuljettaja, enkä ole ihan varma missä mennään – ajokortin sain jatkoajalle kolmannen lääkärin lausunnolla.
•Olen niin sanottu “kotipoliisi” ja valvon liikennettä omalla tavallani.
Ajelin päivänä eräänä Turuntietä länteen päin.
Iäkäs henkilö ajeli ohituskaistaa pitkä jono perässä satasta 120 alueella.
Voitte uskoa miten paljon syntyi vaarallisia tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat varmaan 10km/h alinopeutta muualla ja sitten 10 yli ohituskaistalla. Tää on ihan traditio Suomessa, kaiken maailman vanhat rottelotkin tekee näin.
.ohis
Aika iso osa näistä on vakkarilla ajavia volvokuskeja. Ohittavat jotain toista vaikka 15 minuuttia jos vain vakkari on 0,01km/h nopeammalla kuin ohitettava. Katsovat sitten että ooh motarilla on puolen kilometrin päässä ohitettava rekka, olen siellä yhdessä hujauksessa joten jatkan ohituskaistalla. Jonoa vetäen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Tai miksi ajat satasen alueella mittarin mukaan satasta eli oikeasti 90km/h ja rajoituksen vaihduttua 80:een, jatkat sillä samalla vaudilla eli silloin ajat 10km/h ylinopeutta? Mikä se logiikka on?
Vierailija kirjoitti:
Ajelin päivänä eräänä Turuntietä länteen päin.
Iäkäs henkilö ajeli ohituskaistaa pitkä jono perässä satasta 120 alueella.
Voitte uskoa miten paljon syntyi vaarallisia tilanteita.
Ajan paljon Turun ja Espoon väliä. Näitä vasemmalla kaistalla hidastelijoita on valitettavan paljon. Talvirajoitusten aikaan liikenne on sujuvampaa mutta hitaampaa.
jotta bemarikuskeilta katkeaisi otsasta verisuoni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Tai miksi ajat satasen alueella mittarin mukaan satasta eli oikeasti 90km/h ja rajoituksen vaihduttua 80:een, jatkat sillä samalla vaudilla eli silloin ajat 10km/h ylinopeutta? Mikä se logiikka on?
tasaisella vauhdilla säästää bensaa
Itseäni ärsyttää suunnattomasti ohituskaistalla maleksijat. Otetaan oppia Saksasta ja Puolasta. Jos et heti mene pois ohituskaistalta alkaa torvet huutamaan. Siellä ei siedetä liikennehäiriköitä kuten Suomessa.
Miksi kiilaat etupuskuriin vaikka edessä on kolme kilometriä vapaata ajokaistaa? Pelottaako?