Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ehkäistä oma paha mieli kun työnantaja sanoo

Vierailija
07.06.2026 |

työkyvyn arviointipalaverissa, että on seurannut, kuinka asiakkaatkin lähtevät työntekijän luota (jos se olisin minä, tässä en ollut, mutta pahoitin silti mieleni, koska meillä on sama työnantaja) naama huonotuulisen näköisenä? Ts. vahva viittaus siihen, että asiakkaiden ilme on paha, tyytymätön, ikävä, kun lähtevät siitä. Työnantaja siis sanoi eräälle työntekijällemme "tiiminsä" tarkkailleen asiaa.

Oikeammin oli ehkä pyytänyt tarkkailemaan työntekoa sinänsä, koska henkilön työkyky on fyysisen sairauden takia alentunut. 

Ja siis tuo kommentti on 100% varmasti työnantajasta itsestään lähtöisin, kukaan "tarkkailutiimistä", jos sellaista on edes ollut olemassakaan, ei ole taatusti haukkunut työntekijää yhtään mitenkään. 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sellaisiakin pomoja on, jotka haluavat savustaa jonkun ulos. Esim ei kuulu kaveripiiriin, tai oma kaveri(työntekijä) puhuu pahaa ja pomo lähtee mukaan. Etenkin hoitoalalla tämmöstä kuppikuntasuutta ym. Sitten keksitään keinoja savustaa ulos, tai esim kiusataan ja kun siihen kiusaamiseen reagoidaan niin otetaan se käytös esimerkiksi siitä ettei muka hoida töitään jne.

Ehkä myös jossain voidaan ajatella että huono terveys tuottaa vähemmän rahaa.

Ei kaikki ihmiset toimi oikein.

Siis tää on tämä omistaja. Tuli meille vuosi sitten. Kukaan ei ole meistä hänen ystävänsä. Kaikki vain pelkäävät ja inhoavat ja halveksivat häntä selän takana tietenkin. Siis johtuen hänen omasta käytöksestään. Kukaan työntekijä ei ole antanut mitään aihetta sille, että inhoamme häntä.

Silti mietin, että työntekijän oikeuksia ei oikein ole. 

Ap

Vierailija
42/47 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menepä joskus vaikka rautatieasemalle seisomaan. Valtaosa ohimenevistä ei hymyile

Anna asian olla

Niin, mutta kun työnantaja käyttää sitä työntekijää vastaan. 

Ts. työntekijä haluaisikin kyllä jo sairaseläkkeelle ja se on osa tuon prosessin tarkoitusta, mutta siis... pomo ei saisi edellyttää, että asiakkaiden ilmeet ovat osa kenenkään työkykyä, varsinkin kun siis tässä ei ole mitään syitä yhdistää asiakkaiden ilmeitä tämän työntekijän työntekoon. Voin ihan ulkopuolisena todeta.

Eli pomo siis kiusaa tuolla, halveksii työntekijää.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vain paljasti hänestä, pomosta, sen, että mittailee siis meidän työnteon hyvyyttä myös asiakkaiden ilmeistä. Ja senhän siis tietää, että kun on näin mielisairas työnantaja kyseessä, niin tämä "ilmeiden tulkintahan" ei ole millään tavalla neutraalia. 

Se vain on ikävää, että sanoo työterveyteen arvioitaan työntekijän työkyvystä omat harhaiset ja tietenkin asenteelliset tulkintansa siinä pohjana.

Siksi tuo on kiusaamista, kun se perustuu hänen omiin vihaamisiinsa, ei oikeasti niihin asiakkaisiin.

Ap

Vierailija
44/47 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkopuolisina me ei tiedetä tilannetta, mutta jos asiakaspalvelua tekevän henkilön työkyvyssä on joku ongelma niin se johtaa äkkiä tilanteeseen jossa asiakkaat on tyytymättömiä että nyt he eivät saaneet hyvää palvelua. Osana työkyvyn arviointia toi kuulostaa ihan asialliselta ottaa esille että hänen hommansa olisi kuitenkin myös tehdä asiakkaita tyytyväiseksi ja nyt se ei toimi.

Toi kuulostaa lähinnä siltä että millaisessa pilipalipaikassa te olette työskennelleet ennen ton pomon töihin tuloa jos sä olet sitä mieltä että pomo ei saisi ollenkaan edes ottaa puheeksi että työn laadussa on ongelma.

Aivan, eikä edes tarvitse yrittämällä yrittää tehdä asiakkaita tyytyväisiksi. Pelkkä asiallinen ja ammattitaitoinen palvelu kyllä normaalisti riittää. Alentunut työkyky asiakastyössä voi näkyä mm. poissaolevuutena, unohteluna, epäloogisuutena, tilanteeseen sopimattomina kommentteina ja asian vierestä puhumisena tai negatiivisena asennoitumisena asiakkaisiin. Totta kai asiakkaat äänestävät silloin jaloillaan, koska arvaamattomasti ja sekavasti käyttäytyvä aspa ei nyt vain herätä luottamusta heissä. Tämä on hyvä tutkia varsinkin silloin, jos kyseinen henkilö on aiemmin suoriutunut töistään ihan hyvin ja sitten käytös on muuttunut äkisti huonompaan. Se voi viitata mm. alkavaan muistisairauteen tai aivokasvaimeen. 

"Pelkkä asiallinen ja ammattitaitoinen palvelu kyllä normaalisti riittää."

Mitäpä tekisit, jos toimisit aspana noin ja pomo sanoisi työkykyneuvottelussa, että asiakkaat lähtevät luotasi "huonon" oloisina? Kun siitähän tässä nyt juuri on kyse.

Ap

Jos olisin ihan järjissäni, niin alkaisin kyllä miettiä, miten olen tähän pisteeseen joutunut. Olenko oikeasti työkykyinen tällä hetkellä vai riittääkö se, että muutan toimintaani perusteellisesti? Mitä olen tehnyt niin, että asiakkaat ovat säännönmukaisesti lähteneet luotani niin huonoissa tunnelmissa? Miten voisin sen korjata ja toimia paremmin jatkossa?

Sairaudentunnottomana tietysti kiistäisin kaiken. Minähän olen ammattilainen ja asiakkaat ovat tyhmiä ja väärässä!!! Nih, typerykset!!!!

Miten sulla ei olisi tuon parempaa kosketusta omaan tekemiseesi? Tai asiakaspalvelutilanteisiin, joissa itse olet? Miten et itsekin olisi jo huomannut, ettei juuri kukaan asiakas sitten ilmeisesti pidä sinusta? 

Kyllä se tilanne oikeasti on se, että tuo oli pomon haukuntaa, ei mikään totuus. Itse olen nähnyt tuon työntekijän toimintaa 15 vuotta, että voin sanoa. 

Niin miltä sinusta tuntuisi kuulla pomon sanat? 

Ap

Perustelujen kertominen ei ole haukkumista. Kaikesta päätelleen työntekijä ei ole työkykyinen, jos asiakkaat ovat tyytymättömiä. Ei yritys pysy pystyssä, jos asiakkaat kaikkoavat siksi, että heitä kohdellaan huonosti vedoten siihen, että pomo tässä ikävä on, ei surkea työntekijä.

Vierailija
45/47 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkopuolisina me ei tiedetä tilannetta, mutta jos asiakaspalvelua tekevän henkilön työkyvyssä on joku ongelma niin se johtaa äkkiä tilanteeseen jossa asiakkaat on tyytymättömiä että nyt he eivät saaneet hyvää palvelua. Osana työkyvyn arviointia toi kuulostaa ihan asialliselta ottaa esille että hänen hommansa olisi kuitenkin myös tehdä asiakkaita tyytyväiseksi ja nyt se ei toimi.

Toi kuulostaa lähinnä siltä että millaisessa pilipalipaikassa te olette työskennelleet ennen ton pomon töihin tuloa jos sä olet sitä mieltä että pomo ei saisi ollenkaan edes ottaa puheeksi että työn laadussa on ongelma.

Aivan, eikä edes tarvitse yrittämällä yrittää tehdä asiakkaita tyytyväisiksi. Pelkkä asiallinen ja ammattitaitoinen palvelu kyllä normaalisti riittää. Alentunut työkyky asiakastyössä voi näkyä mm. poissaolevuutena, unohteluna, epäloogisuutena, tilanteeseen sopimattomina kommentteina ja asian vierestä puhumisena tai negatiivisena asennoitumisena asiakkaisiin. Totta kai asiakkaat äänestävät silloin jaloillaan, koska arvaamattomasti ja sekavasti käyttäytyvä aspa ei nyt vain herätä luottamusta heissä. Tämä on hyvä tutkia varsinkin silloin, jos kyseinen henkilö on aiemmin suoriutunut töistään ihan hyvin ja sitten käytös on muuttunut äkisti huonompaan. Se voi viitata mm. alkavaan muistisairauteen tai aivokasvaimeen. 

Mitäpä tekisit, jos toimisit aspana noin ja pomo sanoisi työkykyneuvottelussa, että asiakkaat lähtevät luotasi "huonon" oloisina? Kun siitähän tässä nyt juuri on kyse.

Ap

Jos olisin ihan järjissäni, niin alkaisin kyllä miettiä, miten olen tähän pisteeseen joutunut. Olenko oikeasti työkykyinen tällä hetkellä vai riittääkö se, että muutan toimintaani perusteellisesti? Mitä olen tehnyt niin, että asiakkaat ovat säännönmukaisesti lähteneet luotani niin huonoissa tunnelmissa? Miten voisin sen korjata ja toimia paremmin jatkossa?

Sairaudentunnottomana tietysti kiistäisin kaiken. Minähän olen ammattilainen ja asiakkaat ovat tyhmiä ja väärässä!!! Nih, typerykset!!!!

Miten sulla ei olisi tuon parempaa kosketusta omaan tekemiseesi? Tai asiakaspalvelutilanteisiin, joissa itse olet? Miten et itsekin olisi jo huomannut, ettei juuri kukaan asiakas sitten ilmeisesti pidä sinusta? 

Kyllä se tilanne oikeasti on se, että tuo oli pomon haukuntaa, ei mikään totuus. Itse olen nähnyt tuon työntekijän toimintaa 15 vuotta, että voin sanoa. 

Ap

Perustelujen kertominen ei ole haukkumista. Kaikesta päätelleen työntekijä ei ole työkykyinen, jos asiakkaat ovat tyytymättömiä. Ei yritys pysy pystyssä, jos asiakkaat kaikkoavat siksi, että heitä kohdellaan huonosti vedoten siihen, että pomo tässä ikävä on, ei surkea työntekijä.

"Ei yritys pysy pystyssä..."

Kyseessä on monopoliala, joten you might wanna rethink tota mielipidettäs.

Ap

Vierailija
46/47 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tajuatko, että asiakkaiden ilmeillä ei tässä kontekstissa ole mitään tekemistä minkään heidän kohtelunsa kanssa.

Ap

Vierailija
47/47 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

"Ei yritys pysy pystyssä..."

Kyseessä on monopoliala, joten you might wanna rethink tota mielipidettäs.

Ap

Terveydenhuoltoalalla? Monopoli yksityisfirmalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme