Keksikää minulle jotain herkullisia uusia arkiaruokia, olen kyllästynyt samoihin
Asun yksin ja teen usein samanlaisia ruookia: riisiä ja kanaa, makaronilaatikkoa, pastavuokaa uunissa, perunaa ja kanaa, lihapullia....
Kommentit (36)
Bataattijauhelihavuoka. Aurajuustopekonipasta. Yhden kattilan lihapullapasta. Ohjeet löytyy laittamalla ruoan nimen googleen.
Vierailija kirjoitti:
Arjen helppo herkkupasta
- paista kesäkurpitsa pannulla hyvin. Yleensä leikkaan ohuita suikaleita, jotka pienin vielä neljään osaan, niin paistuu nopeammin. Mausta suolalla.
- lisää pannulle valkosipulin kynsi tai pari raastettuna sekä pakasteherneitä reilusti.
- kun pakasteherneet ovat sulaneet sekoita haluamasi pastan joukkoon, lisää hyvää oliiviöljyä kastikkeeksi. Rouhi päälle mustapippuria, raasta hieman sitruunan kuorta ja parmesaania päälle ja nauti. Halutessasi voit laittaa myös tuoreita yrttejä ja vaikka kevätsipulia.
Tätä voisin kokeilla!
-sivusta
Kun haluan nopeasti hyvää: nuudelipussi lautaselle ja kiehuvaa vettä päälle.
Airfryeriin pilkottua kalkkunaa paistumaan.
Kun ovat valmiit, kaadan veden pois nuudeleista ja sekoitan paahdetut kalkkunansuikaleet.
Ei ole hieno ruoka, mutta helppo, halpa ja täyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Makkaraperunat, tacot, yrttipasta, nuudeliwokki, kalapuikot, pihvi, keitto, nakit ja perunasalaatti, lohta ja riisiä, karjalanpaisti, kukkakaaligratiini, makaroonisalaatti, ruskea kastike, munakas, pizza, mac & cheese, kanansiivet, yms.
Mitä tämä alasormi merkitsee?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ruoka syntyi kun mietin halpaa ruokaa johon on ehkä aineksia kaapissa.
Keitettyjä perunoita
Seos johon tonnikalapurkki öljyineen, persiljapuntti + yksi punasipuli pieneksi pilkottuna.
Oli niin hyvää että en malttanut oottaa ruoka-aikaa jotta pääsen taas syömään tätä.
Tonnikala tai persiljaruukku eivät kumpikaan ole edullisia.
Tonnikala maksaa pari euroa ja persiljaa monella on kesäisin ruukussa kasvamassa pihalla, eli ei se nyt mikään kalliskaan ruoka ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitettyjä perunoita
Seos johon tonnikalapurkki öljyineen, persiljapuntti + yksi punasipuli pieneksi pilkottuna.
Oli niin hyvää että en malttanut oottaa ruoka-aikaa jotta pääsen taas syömään tätä.
Tonnikala maksaa pari euroa ja persiljaa monella on kesäisin ruukussa kasvamassa pihalla, eli ei se nyt mikään kalliskaan ruoka ole.
Oletetaan ettei ole viher p e u k a l o niin hinnaksi tulee 4-5€
Kaalilaatikkoa ei välttämättä tule tehtyä yhdelle mutta kevätkaalia käyttämällä tulee paistinpannulla helposti vastaavaa kaalipataa.
Vierailija kirjoitti:
Tule ap mun luo treffeille, niin laitan sulle kalapuikkoja ja perunaa. Oon aika hyvä keittään perunoita. Puolukkaakin on.
Oksettavaa. Oot sairas. Kalastitko edes itse kalat? Tuskimpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitettyjä perunoita
Oletetaan ettei ole viher p e u k a l o niin hinnaksi tulee 4-5€
Yhdestä tonnikala purkista riittää kahdelle eli annoksen hinta on sun mukaasi 2-2,5 e. Ei edelleenkään ole kallista.
No mitä se sinä ap toivoisit syöväsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tule ap mun luo treffeille, niin laitan sulle kalapuikkoja ja perunaa. Oon aika hyvä keittään perunoita. Puolukkaakin on.
No mitä siin muka on sairasta, jos laitan ruokaa? Ihan normaalia. Ja en kai mä nyt kalapuikkoja ala kalastamaan. Sehän vasta hullun hommaa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä siin muka on sairasta, jos laitan ruokaa? Ihan normaalia. Ja en kai mä nyt kalapuikkoja ala kalastamaan. Sehän vasta hullun hommaa olisi.
Kalastat ihan vaan ne ja pilkot sekä laitat murusia niihin paloihin. Ei tarvii olla kädetön. Sain minäkin juuri virvelillä kunnon kalan.