Vuokranantaja ei hoida velvollisuuksiaan!đą
Raha kyllÀ kelpaa kuukaudesta toiseen, eli sijoituskohde olen. Mutta mitÀÀn ei tapahdu, mitÀÀn ei tehdÀ. Kaikki tapahtuu, jos he jaksaa. Ja silloin kun he jaksaa. YleensÀ eivÀt jaksa. Itse ovat vaatineet tarkasti sanellun vuokrasopimuksen. MinÀ noudatan vuokralaisen velvollisuuksia, ja enemmÀnkin. En enÀÀ oikein tiedÀ mistÀ, ja miksi maksan. Paikasta on tullut minulle todella tÀrkeÀ ja luopuminen tuntuu pahalta. EivÀt myöskÀÀn ole halukkaita myymÀÀn, tai edes kertomaan myyntihintaa. Omistajan velvollisuuksia sysÀtÀÀn minulle, kun eivÀt itse halua selvittÀÀ tai tehdÀ mitÀÀn ikÀvÀÀ.
Kommentit (69)
Ap! ĂlĂ€ vĂ€litĂ€ inhottavista kommenteista! Onpa sinulle osuneet oikein kusipÀÀ vuokranantajat! Me vuokraamme pientĂ€ omakotitaloa, ja siinĂ€ on ollut juuri se idea, ettĂ€ me huolehdimme isommista asiosta, ja vuokralainen voi nauttia omakotitaloasumisesta ilman omistajan murheita.
MeillĂ€ vuokralainen on tĂ€llĂ€kin hetkellĂ€ mukava nainen, joka nauttii pihatöistĂ€ ja puutarhan laitosta. Ja piha on nyt kyllĂ€ kauniimpi kuin koskaan!HĂ€ntĂ€ emme laita kiipeilemÀÀn katolle tai kaatamaan puita. Sen takia hĂ€n asuu vuokralla. Toivon ap, ettĂ€ sinullekin löytyisi vielĂ€ paikka, jossa sinulle ei vyörytetĂ€ omistajan velvollisuuksia. Varsinkin jos ne on sopimukseen kirjattu.đ€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoittaa ettei tiedÀ mistÀ maksaa ja miksi. Sanattomaksi vetÀÀ.
Niin. Jos kaikki omistajan, eli vuokranantajan asiat on työnnetty minulle, niin tosiaan vÀhÀn ihmettelen. He itse ovat tarkasti kirjanneet vuokrasopimukseen, ettÀ mikÀ kuuluu kenellekin. Ja nyt ei enÀÀ ole niin kuin sovittiin.
ErÀÀlle vuokralaiselle kÀynyt niin,ettÀ hÀn ilmoitti vuokraisÀnnÀlle, ettÀ hÀnen vuokraamassaan asunnossa oli kylpyhuoneen muovimatto haurastunut vanhuuttaan siinÀ mÀÀrin ettÀ oli repeillyt pahasti. Maton alle oli pÀÀssyt valumaan vettÀ ja osasta kohtaa kylppÀrinmatto oli nÀkyvÀsti kuprulla. Kosteusvaurion riski ilmeinen.
"No vÀhÀn pistÀt liimaa alle ja tamppaat tasaiseksi" oli tyly vastaus. Vuokralainen oli viikon pÀÀstÀ muuttanut pois. Ei tampannut tasaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei.IkinÀ.YksityiseltÀ .
Aina kannattaa vuokrata koti vaikka esimerkiksi Lumolta, LĂ€hitapiola (loistava), Joo Group Oy.
Ykisityiset - kiitos ei koskaan enÀÀ.
Mun ihana yksityinen vuokraisÀntÀ ei oo nostanut vuokraa 7 vuoteen ja hoitaa kaikki velvollisuudet nopeaati. Mahtaa sinua ja APta kututtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap! ĂlĂ€ vĂ€litĂ€ inhottavista kommenteista! Onpa sinulle osuneet oikein kusipÀÀ vuokranantajat! Me vuokraamme pientĂ€ omakotitaloa, ja siinĂ€ on ollut juuri se idea, ettĂ€ me huolehdimme isommista asiosta, ja vuokralainen voi nauttia omakotitaloasumisesta ilman omistajan murheita.
MeillĂ€ vuokralainen on tĂ€llĂ€kin hetkellĂ€ mukava nainen, joka nauttii pihatöistĂ€ ja puutarhan laitosta. Ja piha on nyt kyllĂ€ kauniimpi kuin koskaan!HĂ€ntĂ€ emme laita kiipeilemÀÀn katolle tai kaatamaan puita. Sen takia hĂ€n asuu vuokralla. Toivon ap, ettĂ€ sinullekin löytyisi vielĂ€ paikka, jossa sinulle ei vyörytetĂ€ omistajan velvollisuuksia. Varsinkin jos ne on sopimukseen kirjattu.đ€
Ap ei tosin ole sanallakaan sanonut mitĂ€ vuokrasopimuksessa lukee , kirjoittaa vaan ympĂ€ri pyöreitĂ€ tekevĂ€nsĂ€ enemmĂ€nkin kuin tarviiđł
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.IkinÀ.YksityiseltÀ .
Aina kannattaa vuokrata koti vaikka esimerkiksi Lumolta, LĂ€hitapiola (loistava), Joo Group Oy.
Mun ihana yksityinen vuokraisÀntÀ ei oo nostanut vuokraa 7 vuoteen ja hoitaa kaikki velvollisuudet nopeaati. Mahtaa sinua ja APta kututtaa.
Se on yksi kaunis pÀivÀ kun vuokranantajasi muuttuu vittumaiseksi
Vierailija kirjoitti:
EhkÀ sitten muutan. Ihmetelköön he sitten, ettÀ miten myyvÀt paikan, joka jÀÀ ilman yllÀpitoa. Olin aina ajatellut, ettÀ jos paikka myydÀÀn, niin voin pitÀÀ huolta, ettÀ nÀyttÀÀ hyvÀltÀ ja nurtsi ajettu, ei pudonneita omenia piha tÀynnÀ. Mutta olkoon sitten.
Otat vÀhÀn turhaan vastuuta. Ei sinun tarvitse vÀlittÀÀ paikasta enempÀÀ kuin omistaja. PidÀ paikkaa siten, ettÀ itsellesi kelpaa. Jos se ei ole mahdollista, muuta pois. Ei vuokrapaikkaan kannata liikaa kiintyÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.IkinÀ.YksityiseltÀ .
Miksi ihmeessÀ se harmittaisi ettÀ joku tekee niin kuin oikein on? Taidat olla oikeasti joku karsea vuokranantaja.
muutettuani opiskeluasunnostani pois Turusta, oli entinen vuokran antaja (eli asunnon omistaja) jaellut puhelinnumeroani potentiaalisille uusille tuleville vuokralaisille. Kuulemma voisin kertoa heille asunnosta ja "esitellÀ" sitÀ heille koska olin asunut siinÀ muutaman vuoden. NÀitÀ soittoja tuli lukuisia ja lopuksi löin vain luurin kiinni kerrottuani ettÀ asuin jo toisessa kaupungissa, tÀllaisesta ei ollit ikinÀ sovittu ja asunnon esittely kuuluu kyllÀ asunnon omistajlle eikÀ entiselle vuokralaiselle. Ja tÀmÀ(kin) tapahtui oikeasti. MiettikÀÀ.