Vuokranantaja ei hoida velvollisuuksiaan!đą
Raha kyllÀ kelpaa kuukaudesta toiseen, eli sijoituskohde olen. Mutta mitÀÀn ei tapahdu, mitÀÀn ei tehdÀ. Kaikki tapahtuu, jos he jaksaa. Ja silloin kun he jaksaa. YleensÀ eivÀt jaksa. Itse ovat vaatineet tarkasti sanellun vuokrasopimuksen. MinÀ noudatan vuokralaisen velvollisuuksia, ja enemmÀnkin. En enÀÀ oikein tiedÀ mistÀ, ja miksi maksan. Paikasta on tullut minulle todella tÀrkeÀ ja luopuminen tuntuu pahalta. EivÀt myöskÀÀn ole halukkaita myymÀÀn, tai edes kertomaan myyntihintaa. Omistajan velvollisuuksia sysÀtÀÀn minulle, kun eivÀt itse halua selvittÀÀ tai tehdÀ mitÀÀn ikÀvÀÀ.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mitÀ jÀtti tekemÀttÀ?
Ja miksi sinulle pitÀÀ kertoa myyntihinta, koska ei ole myynnissÀ.
No siksi, koska heitÀ ei enÀÀ paikan yllÀpito kiinnosta. Niin olen koittanut kysyÀ, olisiko myynti sitten jÀrkevÀmpÀÀ. Kun kaikki on jo jÀÀnyt muutenkin minun hoidettavaksi.
Et sinÀ saa niitÀ hoitaa ellei ole sovittu. Olen kieltÀnyt liudan asioita mitÀ vuokralainen ei saa tehdÀ, mutta olen kÀskenyt ilmoittamaan, jotta pystyn tilaamaan remonttiÀijÀt siihen luukkuun.
No tÀÀllÀ on pakko. Muuten koko paikka lahoaa. Ja ryvettyy ym. En voi sellaista katsella, kun tÀÀllÀ asun kuitenkin.
MikÀ siellÀ lahoaa tai ryvettyy, jos sinÀ siellÀ asut? Asun omakotitalossa, ei tÀssÀ ole tuollaisia ongelmia.
No minut on jÀtetty yksin asioissa, joissa tarvitaan omistajaa ihan siitÀ syystÀ ettÀ minulla ei ole valtuuksia kaikkea tehdÀ.
RajankÀynti ja etenkin toimitukseen osallistuminen kuuluu kiinteistön omistajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MikÀ kaikki on jÀÀnyt sinun hoidettavaksi?
Oikeastaan lÀhes kaikki, mitÀ nyt voin tehdÀ ilman omistajan oikeutta. Ja niitÀkin asioita on pyydetty, ettÀ selvittelen ja teen. Kun sanon, ettÀ en voi vuokralaisena tehdÀ, niin asia jÀÀ sitten siihen. Olen miettinyt, ettÀ ehkÀ minÀkin sitten lopetan velvollisuudet, enkÀ maksa enÀÀ vuokraa. EhkÀ he silloin vihdoin ovat taas tavoitettavissa!
Et nÀköjÀÀn pysty kertomaan mitÀÀn konkreettisia asioita
Vierailija kirjoitti:
No satun vaan tietÀmÀÀn, ettÀ jos en enÀÀ siellÀ asu ja sitÀ yllÀpidÀ, niin sitten se myydÀÀn!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siksi, koska heitÀ ei enÀÀ paikan yllÀpito kiinnosta. Niin olen koittanut kysyÀ, olisiko myynti sitten jÀrkevÀmpÀÀ. Kun kaikki on jo jÀÀnyt muutenkin minun hoidettavaksi.
Muuta pois, pöljÀ. Ei sulla ole mitÀÀn saneluoikeutta. SÀ oot koko kevÀÀn kysellyt, voitko tilata vÀlittÀjÀn arvioimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan kohde ole myynnissÀ, mutta kylllÀ siellÀ vuosikorjaukset tehdÀÀn. Oikeastaan olisi suunnitteilla niinkin iso homma ettÀ pitÀisi saada vuokralainen kokonaan pihalle, mutta tuota työtÀ voi lykÀtÀ hyvinkin vielÀ 10 vuotta.
No tÀÀllÀ on ruvettu vaatimaan, ettÀ teen ihan omistajalle kuuluvia asioita. Joita en tietenkÀÀn vuokralaisena ole edes oikeutettu tekemÀÀn.
Eli mitÀ?
Esim. SelvittelemÀÀn jotain tontin rajoja naapurin kanssa, joka omistaa oman kiinteistönsÀ.
Miksi teet Maanmittauslaitoksen hommia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No satun vaan tietÀmÀÀn, ettÀ jos en enÀÀ siellÀ asu ja sitÀ yllÀpidÀ, niin sitten se myydÀÀn!
Ongelmahan on sitten ratkaistu. Muutat pois ja seuraat Oikotie- ja Etuovi- palveluita. SinnehÀn se kohde putkahtaa.
Ei heidÀn ole pakko myydÀ, eikÀ sun ole pakko asua siinÀ. Oot kuin pikkukapsi joka kitisee tyhjÀstÀ. Aina ei saa mitÀ haluaa. Ja mitÀs teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmahan on sitten ratkaistu. Muutat pois ja seuraat Oikotie- ja Etuovi- palveluita. SinnehÀn se kohde putkahtaa.
Siis vihaan sua.
Lopeta.
Olet ihan hirveÀ ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan lÀhes kaikki, mitÀ nyt voin tehdÀ ilman omistajan oikeutta. Ja niitÀkin asioita on pyydetty, ettÀ selvittelen ja teen. Kun sanon, ettÀ en voi vuokralaisena tehdÀ, niin asia jÀÀ sitten siihen. Olen miettinyt, ettÀ ehkÀ minÀkin sitten lopetan velvollisuudet, enkÀ maksa enÀÀ vuokraa. EhkÀ he silloin vihdoin ovat taas tavoitettavissa!
No vaikkapa nyt tontin rajojen selvitykset.
Ap suoltaa ympÀripyöreÀÀ paskaa.
Mulla yksi vuokralainen alkoi vattuilemaan, nakkasin sen pihalle.
Ap kirjoittaa ettei tiedÀ mistÀ maksaa ja miksi. Sanattomaksi vetÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikkapa nyt tontin rajojen selvitykset.
Se ei kuulu sun tehtÀviisi, jos omistaja ei itse selvitÀ niin sitten on selvittÀmÀttÀ.
Paikka ei tule menemÀÀn kaupaksi. Voin sen sanoa. Ainut kiinnostunut olen oikeasti minÀ. Ilmeisesti kuvittelevat saavansa siitÀ paikasta paljon enemmÀn, mitÀ ikinÀ tulevat saamaan.
Sinulla on oikeus ÀÀnestÀÀ rahoillasi ja jaloillasi, ja muuttaa pois. Muuta et ikÀvÀ kyllÀ voi tehdÀ. Ei se mitÀÀn auta, ettÀ sekaannut omistajan asioihin. LöydÀt kyllÀ toisen kivan paikan. Kannattaa ostaa oma, jos haluat pÀÀttÀÀ kiinteistön hoidosta yms.
MinÀkin asun kiinteistössÀ josta vuokranantaja ei vÀlitÀ pÀtkÀÀkÀÀn. Toisaalta saan asua loistavalla paikalla ja isossa kÀmpÀssÀ pilkkahintaan, mutta jos jotain haluaa saada toimimaan niin itse pitÀÀ hoitaa. Plussia on toistaiseksi enemmÀn kuin asumista haittaavia tekijöitÀ niin aion tÀssÀ pysyÀ. Ensi talveksi pitÀÀ vÀhÀn kunnostaa ja tiivistÀÀ ikkunoita, en sentÀÀn ala ikkunaremonttia tekemÀÀn toisen omistamaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoittaa ettei tiedÀ mistÀ maksaa ja miksi. Sanattomaksi vetÀÀ.
Niin. Jos kaikki omistajan, eli vuokranantajan asiat on työnnetty minulle, niin tosiaan vÀhÀn ihmettelen. He itse ovat tarkasti kirjanneet vuokrasopimukseen, ettÀ mikÀ kuuluu kenellekin. Ja nyt ei enÀÀ ole niin kuin sovittiin.
Vierailija kirjoitti:
Paikka ei tule menemÀÀn kaupaksi. Voin sen sanoa. Ainut kiinnostunut olen oikeasti minÀ. Ilmeisesti kuvittelevat saavansa siitÀ paikasta paljon enemmÀn, mitÀ ikinÀ tulevat saamaan.
Et voi pÀÀttÀÀ muiden puolesta heidÀn kiinnostustaan
EhkÀ kyseessÀ on omakotitalo, joten ei ole mitÀÀn taloyhtiötÀ eikÀ varsinkaan ammatti-isÀnnöitsijÀÀ.