Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Vuokranantaja ei hoida velvollisuuksiaan!😱

Vierailija
06.06.2026 |

Raha kyllĂ€ kelpaa kuukaudesta toiseen, eli sijoituskohde olen. Mutta mitÀÀn ei tapahdu, mitÀÀn ei tehdĂ€. Kaikki tapahtuu, jos he jaksaa. Ja silloin kun he jaksaa. YleensĂ€ eivĂ€t jaksa. Itse ovat vaatineet tarkasti sanellun vuokrasopimuksen. MinĂ€ noudatan vuokralaisen velvollisuuksia, ja enemmĂ€nkin. En enÀÀ oikein tiedĂ€ mistĂ€, ja miksi maksan. Paikasta on tullut minulle todella tĂ€rkeĂ€ ja luopuminen tuntuu pahalta.  EivĂ€t myöskÀÀn ole halukkaita myymÀÀn, tai edes kertomaan myyntihintaa. Omistajan velvollisuuksia sysĂ€tÀÀn minulle, kun eivĂ€t itse halua selvittÀÀ tai tehdĂ€ mitÀÀn ikĂ€vÀÀ.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MeillĂ€ sama. Ei ole tehty luvattuja sisĂ€ilman tarkistuksia, ei ole tehty luvattuja remontteja koska budjetti ei yllĂ€ttĂ€en riittĂ€nytkÀÀn. 

Ne on taloyhtiön tehtÀviÀ !

EhkÀ kyseessÀ on omakotitalo, joten ei ole mitÀÀn taloyhtiötÀ eikÀ varsinkaan ammatti-isÀnnöitsijÀÀ.

Vierailija
22/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mitĂ€ jĂ€tti tekemĂ€ttĂ€? 

Ja miksi sinulle pitÀÀ kertoa myyntihinta, koska ei ole myynnissÀ.

No siksi, koska heitÀ ei enÀÀ paikan yllÀpito kiinnosta. Niin olen koittanut kysyÀ, olisiko myynti sitten jÀrkevÀmpÀÀ. Kun kaikki on jo jÀÀnyt muutenkin minun hoidettavaksi.

Et sinÀ saa niitÀ hoitaa ellei ole sovittu. Olen kieltÀnyt liudan asioita mitÀ vuokralainen ei saa tehdÀ, mutta olen kÀskenyt ilmoittamaan, jotta pystyn tilaamaan remonttiÀijÀt siihen luukkuun.

No tÀÀllÀ on pakko. Muuten koko paikka lahoaa. Ja ryvettyy ym. En voi sellaista katsella, kun tÀÀllÀ asun kuitenkin.

MikÀ siellÀ lahoaa tai ryvettyy, jos sinÀ siellÀ asut? Asun omakotitalossa, ei tÀssÀ ole tuollaisia ongelmia.

No minut on jÀtetty yksin asioissa, joissa tarvitaan omistajaa ihan siitÀ syystÀ ettÀ minulla ei ole valtuuksia kaikkea tehdÀ.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

RajankĂ€ynti ja etenkin toimitukseen osallistuminen kuuluu kiinteistön omistajalle. 

Vierailija
24/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MikÀ kaikki on jÀÀnyt sinun hoidettavaksi?

Oikeastaan lÀhes kaikki, mitÀ nyt voin tehdÀ ilman omistajan oikeutta. Ja niitÀkin asioita on pyydetty, ettÀ selvittelen ja teen. Kun sanon, ettÀ en voi vuokralaisena tehdÀ, niin asia jÀÀ sitten siihen. Olen miettinyt, ettÀ ehkÀ minÀkin sitten lopetan velvollisuudet, enkÀ maksa enÀÀ vuokraa. EhkÀ he silloin vihdoin ovat taas tavoitettavissa!

Et nÀköjÀÀn pysty kertomaan mitÀÀn konkreettisia asioita

Vierailija
25/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No satun vaan tietÀmÀÀn, ettÀ jos en enÀÀ siellÀ asu ja sitÀ yllÀpidÀ, niin sitten se myydÀÀn!

Vierailija
26/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siksi, koska heitÀ ei enÀÀ paikan yllÀpito kiinnosta. Niin olen koittanut kysyÀ, olisiko myynti sitten jÀrkevÀmpÀÀ. Kun kaikki on jo jÀÀnyt muutenkin minun hoidettavaksi.

Muuta pois, pöljĂ€. Ei sulla ole mitÀÀn saneluoikeutta. SĂ€ oot koko kevÀÀn kysellyt, voitko tilata vĂ€littĂ€jĂ€n arvioimaan. 

Vierailija
27/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minunkaan kohde ole myynnissÀ, mutta kylllÀ siellÀ vuosikorjaukset tehdÀÀn. Oikeastaan olisi suunnitteilla niinkin iso homma ettÀ pitÀisi saada vuokralainen kokonaan pihalle, mutta tuota työtÀ voi lykÀtÀ hyvinkin vielÀ 10 vuotta.

No tÀÀllÀ on ruvettu vaatimaan, ettÀ teen ihan omistajalle kuuluvia asioita. Joita en tietenkÀÀn vuokralaisena ole edes oikeutettu tekemÀÀn.

Eli mitĂ€? 

Esim. SelvittelemÀÀn jotain tontin rajoja naapurin kanssa, joka omistaa oman kiinteistönsÀ.

Miksi teet Maanmittauslaitoksen hommia?

Vierailija
28/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No satun vaan tietÀmÀÀn, ettÀ jos en enÀÀ siellÀ asu ja sitÀ yllÀpidÀ, niin sitten se myydÀÀn!

Ongelmahan on sitten ratkaistu. Muutat pois ja seuraat Oikotie- ja Etuovi- palveluita. SinnehÀn se kohde putkahtaa.

Vierailija
29/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei heidĂ€n ole pakko myydĂ€, eikĂ€ sun ole pakko asua siinĂ€.  Oot kuin pikkukapsi joka kitisee tyhjĂ€stĂ€. Aina ei saa mitĂ€ haluaa. Ja mitĂ€s teet? 

Vierailija
30/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan on sitten ratkaistu. Muutat pois ja seuraat Oikotie- ja Etuovi- palveluita. SinnehÀn se kohde putkahtaa.

Siis vihaan sua. 

Lopeta. 

Olet ihan hirveĂ€ ihminen. 

Vierailija
31/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan lÀhes kaikki, mitÀ nyt voin tehdÀ ilman omistajan oikeutta. Ja niitÀkin asioita on pyydetty, ettÀ selvittelen ja teen. Kun sanon, ettÀ en voi vuokralaisena tehdÀ, niin asia jÀÀ sitten siihen. Olen miettinyt, ettÀ ehkÀ minÀkin sitten lopetan velvollisuudet, enkÀ maksa enÀÀ vuokraa. EhkÀ he silloin vihdoin ovat taas tavoitettavissa!

No vaikkapa nyt tontin rajojen selvitykset. 

Vierailija
32/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ap suoltaa ympÀripyöreÀÀ paskaa.

Vierailija
33/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulla yksi vuokralainen alkoi vattuilemaan, nakkasin sen pihalle.

Vierailija
34/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaa ettei tiedÀ mistÀ maksaa ja miksi. Sanattomaksi vetÀÀ.

Vierailija
35/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikkapa nyt tontin rajojen selvitykset. 

Se ei kuulu sun tehtĂ€viisi, jos omistaja ei itse selvitĂ€ niin sitten on selvittĂ€mĂ€ttĂ€. 

Vierailija
36/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Paikka ei tule menemÀÀn kaupaksi. Voin sen sanoa. Ainut kiinnostunut olen oikeasti minÀ. Ilmeisesti kuvittelevat saavansa siitÀ paikasta paljon enemmÀn, mitÀ ikinÀ tulevat saamaan.

Vierailija
37/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus ÀÀnestÀÀ rahoillasi ja jaloillasi, ja muuttaa pois. Muuta et ikÀvÀ kyllÀ voi tehdÀ. Ei se mitÀÀn auta, ettÀ sekaannut omistajan asioihin. LöydÀt kyllÀ toisen kivan paikan. Kannattaa ostaa oma, jos haluat pÀÀttÀÀ kiinteistön hoidosta yms.

Vierailija
38/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinĂ€kin asun kiinteistössĂ€ josta vuokranantaja ei vĂ€litĂ€ pĂ€tkÀÀkÀÀn. Toisaalta saan asua loistavalla paikalla ja isossa kĂ€mpĂ€ssĂ€ pilkkahintaan, mutta jos jotain haluaa saada toimimaan niin itse pitÀÀ hoitaa. Plussia on toistaiseksi enemmĂ€n kuin asumista haittaavia tekijöitĂ€ niin aion tĂ€ssĂ€ pysyĂ€. Ensi talveksi pitÀÀ vĂ€hĂ€n kunnostaa ja tiivistÀÀ ikkunoita, en sentÀÀn ala ikkunaremonttia tekemÀÀn toisen omistamaan asuntoon. 

Vierailija
39/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoittaa ettei tiedÀ mistÀ maksaa ja miksi. Sanattomaksi vetÀÀ.

Niin. Jos kaikki omistajan, eli vuokranantajan asiat on työnnetty minulle, niin tosiaan vÀhÀn ihmettelen. He itse ovat tarkasti kirjanneet vuokrasopimukseen, ettÀ mikÀ kuuluu kenellekin. Ja nyt ei enÀÀ ole niin kuin sovittiin.

Vierailija
40/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikka ei tule menemÀÀn kaupaksi. Voin sen sanoa. Ainut kiinnostunut olen oikeasti minÀ. Ilmeisesti kuvittelevat saavansa siitÀ paikasta paljon enemmÀn, mitÀ ikinÀ tulevat saamaan.

Et voi pÀÀttÀÀ muiden puolesta heidÀn kiinnostustaan

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: seitsemÀn kuusi kaksi