Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Vuokranantaja ei hoida velvollisuuksiaan!😱

Vierailija
06.06.2026 |

Raha kyllĂ€ kelpaa kuukaudesta toiseen, eli sijoituskohde olen. Mutta mitÀÀn ei tapahdu, mitÀÀn ei tehdĂ€. Kaikki tapahtuu, jos he jaksaa. Ja silloin kun he jaksaa. YleensĂ€ eivĂ€t jaksa. Itse ovat vaatineet tarkasti sanellun vuokrasopimuksen. MinĂ€ noudatan vuokralaisen velvollisuuksia, ja enemmĂ€nkin. En enÀÀ oikein tiedĂ€ mistĂ€, ja miksi maksan. Paikasta on tullut minulle todella tĂ€rkeĂ€ ja luopuminen tuntuu pahalta.  EivĂ€t myöskÀÀn ole halukkaita myymÀÀn, tai edes kertomaan myyntihintaa. Omistajan velvollisuuksia sysĂ€tÀÀn minulle, kun eivĂ€t itse halua selvittÀÀ tai tehdĂ€ mitÀÀn ikĂ€vÀÀ.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MeillĂ€ sama. Ei ole tehty luvattuja sisĂ€ilman tarkistuksia, ei ole tehty luvattuja remontteja koska budjetti ei yllĂ€ttĂ€en riittĂ€nytkÀÀn. 

Vierailija
2/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Eli mitĂ€ jĂ€tti tekemĂ€ttĂ€? 

Ja miksi sinulle pitÀÀ kertoa myyntihinta, koska ei ole myynnissÀ.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vau, kyllĂ€pĂ€ monta riviĂ€ kirjoitit tyhjĂ€stĂ€. 

Vierailija
4/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei minunkaan kohde ole myynnissÀ, mutta kylllÀ siellÀ vuosikorjaukset tehdÀÀn. Oikeastaan olisi suunnitteilla niinkin iso homma ettÀ pitÀisi saada vuokralainen kokonaan pihalle, mutta tuota työtÀ voi lykÀtÀ hyvinkin vielÀ 10 vuotta.

Vierailija
5/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat: mikÀ on myyntihinta, jos et aio myydÀ? Saako sanoa, ettÀ 900 000 e, jos asunnon arvo 70 000 e.

Vierailija
6/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Niin mikĂ€ oli ulinan aihe? MitĂ€ jĂ€tetty tekemĂ€ttĂ€? 

Vierailija
7/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siksi, koska heitÀ ei enÀÀ paikan yllÀpito kiinnosta. Niin olen koittanut kysyÀ, olisiko myynti sitten jÀrkevÀmpÀÀ. Kun kaikki on jo jÀÀnyt muutenkin minun hoidettavaksi.

Vierailija
8/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minunkaan kohde ole myynnissÀ, mutta kylllÀ siellÀ vuosikorjaukset tehdÀÀn. Oikeastaan olisi suunnitteilla niinkin iso homma ettÀ pitÀisi saada vuokralainen kokonaan pihalle, mutta tuota työtÀ voi lykÀtÀ hyvinkin vielÀ 10 vuotta.

No tÀÀllÀ on ruvettu vaatimaan, ettÀ teen ihan omistajalle kuuluvia asioita. Joita en tietenkÀÀn vuokralaisena ole edes oikeutettu tekemÀÀn.

Vierailija
9/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siksi, koska heitÀ ei enÀÀ paikan yllÀpito kiinnosta. Niin olen koittanut kysyÀ, olisiko myynti sitten jÀrkevÀmpÀÀ. Kun kaikki on jo jÀÀnyt muutenkin minun hoidettavaksi.

Et sinÀ saa niitÀ hoitaa ellei ole sovittu. Olen kieltÀnyt liudan asioita mitÀ vuokralainen ei saa tehdÀ, mutta olen kÀskenyt ilmoittamaan, jotta pystyn tilaamaan remonttiÀijÀt siihen luukkuun.

Vierailija
10/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MeillĂ€ sama. Ei ole tehty luvattuja sisĂ€ilman tarkistuksia, ei ole tehty luvattuja remontteja koska budjetti ei yllĂ€ttĂ€en riittĂ€nytkÀÀn. 

Ne on taloyhtiön tehtÀviÀ !

Vierailija
11/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MikÀ kaikki on jÀÀnyt sinun hoidettavaksi?

Vierailija
12/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinÀ saa niitÀ hoitaa ellei ole sovittu. Olen kieltÀnyt liudan asioita mitÀ vuokralainen ei saa tehdÀ, mutta olen kÀskenyt ilmoittamaan, jotta pystyn tilaamaan remonttiÀijÀt siihen luukkuun.

No tÀÀllÀ on pakko. Muuten koko paikka lahoaa. Ja ryvettyy ym. En voi sellaista katsella, kun tÀÀllÀ asun kuitenkin.

Vierailija
13/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tÀÀllÀ on ruvettu vaatimaan, ettÀ teen ihan omistajalle kuuluvia asioita. Joita en tietenkÀÀn vuokralaisena ole edes oikeutettu tekemÀÀn.

Eli mitĂ€? 

Vierailija
14/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Niin mitÀ velvollisuuksia ei ole hoitanut?

Vierailija
15/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei sinulla ole muuta jÀrkevÀÀ vaihtoehtoa kuin muuttaa pois. Et voi pakottaa omistajia myymÀÀn tai muuttumaan tunnollisiksi. Muuta suosiolla asuntoon, jonka omistajat vÀlittÀvÀt siitÀ.

Vierailija
16/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

đŸ€Ł en ole kuullut vuokralaisestani mitÀÀn muuta 13 vuoteen kuin palautetut allekirjoitetut vuokrannostolaput postitse. On ilmeisesti tyytyvĂ€inen.

Vierailija
17/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MikÀ kaikki on jÀÀnyt sinun hoidettavaksi?

Oikeastaan lÀhes kaikki, mitÀ nyt voin tehdÀ ilman omistajan oikeutta. Ja niitÀkin asioita on pyydetty, ettÀ selvittelen ja teen. Kun sanon, ettÀ en voi vuokralaisena tehdÀ, niin asia jÀÀ sitten siihen. Olen miettinyt, ettÀ ehkÀ minÀkin sitten lopetan velvollisuudet, enkÀ maksa enÀÀ vuokraa. EhkÀ he silloin vihdoin ovat taas tavoitettavissa!

Vierailija
18/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mitĂ€? 

Esim. SelvittelemÀÀn jotain tontin rajoja naapurin kanssa, joka omistaa oman kiinteistönsÀ.

Vierailija
19/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tÀÀllÀ on pakko. Muuten koko paikka lahoaa. Ja ryvettyy ym. En voi sellaista katsella, kun tÀÀllÀ asun kuitenkin.

MikÀ siellÀ lahoaa tai ryvettyy, jos sinÀ siellÀ asut? Asun omakotitalossa, ei tÀssÀ ole tuollaisia ongelmia.

Vierailija
20/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat: mikÀ on myyntihinta, jos et aio myydÀ? Saako sanoa, ettÀ 900 000 e, jos asunnon arvo 70 000 e.

ei mikÀÀn pakko ole kertoa mutta voihan sitĂ€ aina sanoa millĂ€ hinnallĂ€ myisi. Jos asunto olisi minulla kirjanpitoarvolla 70 k€ ja vuokralainen sanoisi ettĂ€ "millĂ€ hinnalla myyt" niin kyllĂ€ se minulta 100 k€ lĂ€htisi. eli satasen sanoisin hinnaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: viisi viisi seitsemÀn