Vuokranantaja ei hoida velvollisuuksiaan!đą
Raha kyllÀ kelpaa kuukaudesta toiseen, eli sijoituskohde olen. Mutta mitÀÀn ei tapahdu, mitÀÀn ei tehdÀ. Kaikki tapahtuu, jos he jaksaa. Ja silloin kun he jaksaa. YleensÀ eivÀt jaksa. Itse ovat vaatineet tarkasti sanellun vuokrasopimuksen. MinÀ noudatan vuokralaisen velvollisuuksia, ja enemmÀnkin. En enÀÀ oikein tiedÀ mistÀ, ja miksi maksan. Paikasta on tullut minulle todella tÀrkeÀ ja luopuminen tuntuu pahalta. EivÀt myöskÀÀn ole halukkaita myymÀÀn, tai edes kertomaan myyntihintaa. Omistajan velvollisuuksia sysÀtÀÀn minulle, kun eivÀt itse halua selvittÀÀ tai tehdÀ mitÀÀn ikÀvÀÀ.
Kommentit (69)
MikÀ uitun ulinÀ tÀmÀ nyt on? Vuokralainen maksaa vuokraa ja jos ei miellytÀ niin lÀhtee menemÀÀn.
He olivat se osapuoli, joka halusi tarkasti kirjata, ettÀ mikÀ kuuluu heille, ja mikÀ minulle. He ovat ne, jotka eivÀt ole noudattaneet sitÀ, mitÀ itse paperiin kirjasivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoittaa ettei tiedÀ mistÀ maksaa ja miksi. Sanattomaksi vetÀÀ.
Niin. Jos kaikki omistajan, eli vuokranantajan asiat on työnnetty minulle, niin tosiaan vÀhÀn ihmettelen. He itse ovat tarkasti kirjanneet vuokrasopimukseen, ettÀ mikÀ kuuluu kenellekin. Ja nyt ei enÀÀ ole niin kuin sovittiin.
Eli tontinrajojen selvittÀminen. Muuta et ole osannut nimetÀ vaikka moni on sitÀ kysynyt
Vierailija kirjoitti:
MikÀ kaikki on jÀÀnyt sinun hoidettavaksi?
Asuimme vuosia (Karjaalla) vuokra-asunnossa (yksityisellÀ) ja muutimme aikanaan pois.
Viikko muutosta entinen vuokranantaja soitti perÀÀn ja tivasi kiukkuisena miksei asuntoon tule enÀÀ sÀhköÀ.
TÀyty selittÀÀ hÀnelle ihan rauhallisesti ja selkokielellÀ siinÀ puhelimessa, ettÀ heidÀn tulee tehdÀ nyt ihan oma sÀhkösopimus siihen asuntoon/tai uuden vuoktalaisen aikanaan oman sÀhkösopimuksen. Ja meidÀn tÀhÀn uuteen asuntoomme oma sÀhkösopimuksemme. Emme kai me maksa entisen vuokra-asuntomme sÀhkölaskuja lopun elÀmÀÀ vain koska olemme joskus asuneet siellÀ.
Pikkasen kyllÀ kÀvi mielessÀ tuon soiton aikana ettÀ mitÀ vettua oikeasti. Entinen vuokranantaja ei edes pahoitellu soittoa, kuului vaan luurin pÀÀstÀ ettÀ ...öööööö? Sama hiippari oli tyhjentÀnyt takuuvuokratilin ja tÀmÀ pankissa kÀydessÀ todettiin, ettei takuuvuokrarahoja löydy. Maksoi tosin takuuvuokran kun soitimme perÀÀn.
TerveisiÀ vaan Karjaalle.
Mode poista aloitus.
Inhottavia ja epÀasiallisia ihmisiÀ kommentoimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Jos kaikki omistajan, eli vuokranantajan asiat on työnnetty minulle, niin tosiaan vÀhÀn ihmettelen. He itse ovat tarkasti kirjanneet vuokrasopimukseen, ettÀ mikÀ kuuluu kenellekin. Ja nyt ei enÀÀ ole niin kuin sovittiin.
Eli tontinrajojen selvittÀminen. Muuta et ole osannut nimetÀ vaikka moni on sitÀ kysynyt
Oli sovittu, ettÀ he pitÀvÀt huolta rakennuksista, minÀ pihasta. Teen kaiken, tai jos en tee, niin talo hajoaa, nuohooja ei kÀy ym.
Ei.IkinÀ.YksityiseltÀ .
Aina kannattaa vuokrata koti vaikka esimerkiksi Lumolta, LĂ€hitapiola (loistava), Joo Group Oy.
Ykisityiset - kiitos ei koskaan enÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli sovittu, ettÀ he pitÀvÀt huolta rakennuksista, minÀ pihasta. Teen kaiken, tai jos en tee, niin talo hajoaa, nuohooja ei kÀy ym.
Nyt esim. rÀnnit puhkeaa pian. Sen takia muutin vuokralle, ettÀ en osaa, enkÀ pysty yksin omakotitaloa hoitamaan. Ja tÀmÀ oli ihan kaikilla tiedossa ja sovittu juttu. Olisin ostanut oman, jos olisin pystynyt yksin siitÀ huolehtimaan. TÀmÀn piti olla nÀin. Ja oli kaikilla tiedossa. Ja kirjattiin sopimukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa pois, jos ei vuokranantajan toiminta miellytÀ. Jos haluat jÀÀdÀ, asioiden hoitamattomuus on sitten vain nieltÀvÀ ja hyvÀksyttÀvÀ.
Vierailija kirjoitti:
Mode poista aloitus.
Inhottavia ja epÀasiallisia ihmisiÀ kommentoimassa.
JÀrkeviÀ tolkun ihmisten kommentteja.
Vuokralainen maksaa vuokran ja asuu siivosti, normaali kuluminen sallitaan mutta ei enempÀÀ. MitkÀÀn rajankÀynnit eivÀt hÀnelle kuulu, ei ole oikeutta eikÀ valtuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt esim. rÀnnit puhkeaa pian. Sen takia muutin vuokralle, ettÀ en osaa, enkÀ pysty yksin omakotitaloa hoitamaan. Ja tÀmÀ oli ihan kaikilla tiedossa ja sovittu juttu. Olisin ostanut oman, jos olisin pystynyt yksin siitÀ huolehtimaan. TÀmÀn piti olla nÀin. Ja oli kaikilla tiedossa. Ja kirjattiin sopimukseen.
Anna puhjeta vaan. Ei ole sinun murheesi, jos kerran omistaja ei vÀlitÀ. Miksi sinÀ tuollaisista stressaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mitÀ jÀtti tekemÀttÀ?
Ja miksi sinulle pitÀÀ kertoa myyntihinta, koska ei ole myynnissÀ.
Alapeukuttajat: mikÀ on myyntihinta, jos et aio myydÀ? Saako sanoa, ettÀ 900 000 e, jos asunnon arvo 70 000 e.
ei mikÀÀn pakko ole kertoa mutta voihan sitÀ aina sanoa millÀ hinnallÀ myisi. Jos asunto olisi minulla kirjanpitoarvolla 70 k⏠ja vuokralainen sanoisi ettÀ "millÀ hinnalla myyt" niin kyllÀ se minulta 100 k⏠lÀhtisi. eli satasen sanoisin hinnaksi.
Eli olet kusipÀÀ rotta? Juuri sinunkaltaisten vuokranantajien takia vuokranantajia vihataan.
EhkÀ sitten muutan. Ihmetelköön he sitten, ettÀ miten myyvÀt paikan, joka jÀÀ ilman yllÀpitoa. Olin aina ajatellut, ettÀ jos paikka myydÀÀn, niin voin pitÀÀ huolta, ettÀ nÀyttÀÀ hyvÀltÀ ja nurtsi ajettu, ei pudonneita omenia piha tÀynnÀ. Mutta olkoon sitten.
Vierailija kirjoitti:
He olivat se osapuoli, joka halusi tarkasti kirjata, ettÀ mikÀ kuuluu heille, ja mikÀ minulle. He ovat ne, jotka eivÀt ole noudattaneet sitÀ, mitÀ itse paperiin kirjasivat.
No mitÀ sinulle kuuluisi sopimuksen mukaan ? Tosi outoa moittia kun ei mitÀÀn tarkempaa selvitystÀ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna puhjeta vaan. Ei ole sinun murheesi, jos kerran omistaja ei vÀlitÀ. Miksi sinÀ tuollaisista stressaat?
EhkÀ siksi, ettÀ olen tunnollinen, ja paikka on vielÀ ainakin kotini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitÀ sinulle kuuluisi sopimuksen mukaan ? Tosi outoa moittia kun ei mitÀÀn tarkempaa selvitystÀ
Pihan hoito kuului minulle. Eli nurtsi, yleinen siisteys. Ei mitkÀÀn myrskytuhot, jotka tosin nekin jÀtettiin yksinÀÀn minulle.
Vierailija kirjoitti:
Ei.IkinÀ.YksityiseltÀ .
Aina kannattaa vuokrata koti vaikka esimerkiksi Lumolta, LĂ€hitapiola (loistava), Joo Group Oy.
Ykisityiset - kiitos ei koskaan enÀÀ.
Jep. En todellakaan suosittele vuokraamaan yksityiseltÀ. Aivan perseestÀ, vÀhÀn vÀliÀ joutuu olemaan passissa kun penska muuttaa siihen asuntoon, oho, eipÀs sittenkÀÀn, juupas eipÀs... Sama perkeleen rumba joka ikinen kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Ap suoltaa ympÀripyöreÀÀ paskaa.
Ap todellakin jauhaa đ©đ© !!
TÀssÀ itkuvirressÀ ei ole mitÀÀn jÀrkeÀ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mitÀ jÀtti tekemÀttÀ?
Ja miksi sinulle pitÀÀ kertoa myyntihinta, koska ei ole myynnissÀ.
No siksi, koska heitÀ ei enÀÀ paikan yllÀpito kiinnosta. Niin olen koittanut kysyÀ, olisiko myynti sitten jÀrkevÀmpÀÀ. Kun kaikki on jo jÀÀnyt muutenkin minun hoidettavaksi.
Et sinÀ saa niitÀ hoitaa ellei ole sovittu. Olen kieltÀnyt liudan asioita mitÀ vuokralainen ei saa tehdÀ, mutta olen kÀskenyt ilmoittamaan, jotta pystyn tilaamaan remonttiÀijÀt siihen luukkuun.
No tÀÀllÀ on pakko. Muuten koko paikka lahoaa. Ja ryvettyy ym. En voi sellaista katsella, kun tÀÀllÀ asun kuitenkin.
MikÀ siellÀ lahoaa tai ryvettyy, jos sinÀ siellÀ asut? Asun omakotitalossa, ei tÀssÀ ole tuollaisia ongelmia.
Eikö sinun omakotitalo vaadi mitÀÀn yllÀpitoa?? Vau!
Ei sinun tarvitse tuollaisia asioita selvitellÀ, anna olla.
đșđŠđźđ±