Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Vuokranantaja ei hoida velvollisuuksiaan!😱

Vierailija
06.06.2026 |

Raha kyllĂ€ kelpaa kuukaudesta toiseen, eli sijoituskohde olen. Mutta mitÀÀn ei tapahdu, mitÀÀn ei tehdĂ€. Kaikki tapahtuu, jos he jaksaa. Ja silloin kun he jaksaa. YleensĂ€ eivĂ€t jaksa. Itse ovat vaatineet tarkasti sanellun vuokrasopimuksen. MinĂ€ noudatan vuokralaisen velvollisuuksia, ja enemmĂ€nkin. En enÀÀ oikein tiedĂ€ mistĂ€, ja miksi maksan. Paikasta on tullut minulle todella tĂ€rkeĂ€ ja luopuminen tuntuu pahalta.  EivĂ€t myöskÀÀn ole halukkaita myymÀÀn, tai edes kertomaan myyntihintaa. Omistajan velvollisuuksia sysĂ€tÀÀn minulle, kun eivĂ€t itse halua selvittÀÀ tai tehdĂ€ mitÀÀn ikĂ€vÀÀ.

Kommentit (69)

41/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minunkaan kohde ole myynnissÀ, mutta kylllÀ siellÀ vuosikorjaukset tehdÀÀn. Oikeastaan olisi suunnitteilla niinkin iso homma ettÀ pitÀisi saada vuokralainen kokonaan pihalle, mutta tuota työtÀ voi lykÀtÀ hyvinkin vielÀ 10 vuotta.

No tÀÀllÀ on ruvettu vaatimaan, ettÀ teen ihan omistajalle kuuluvia asioita. Joita en tietenkÀÀn vuokralaisena ole edes oikeutettu tekemÀÀn.

Eli mitĂ€? 

Esim. SelvittelemÀÀn jotain tontin rajoja naapurin kanssa, joka omistaa oman kiinteistönsÀ.

Ei sinun tarvitse tuollaisia asioita selvitellÀ, anna olla.

đŸ‡șđŸ‡ŠđŸ‡źđŸ‡±

Vierailija
42/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MikĂ€ uitun ulinĂ€ tĂ€mĂ€ nyt on? Vuokralainen maksaa vuokraa ja jos ei miellytĂ€ niin lĂ€htee menemÀÀn. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

He olivat se osapuoli, joka halusi tarkasti kirjata, ettĂ€ mikĂ€ kuuluu heille, ja mikĂ€ minulle. He ovat ne, jotka eivĂ€t ole noudattaneet sitĂ€, mitĂ€ itse paperiin kirjasivat. 

Vierailija
44/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoittaa ettei tiedÀ mistÀ maksaa ja miksi. Sanattomaksi vetÀÀ.

Niin. Jos kaikki omistajan, eli vuokranantajan asiat on työnnetty minulle, niin tosiaan vÀhÀn ihmettelen. He itse ovat tarkasti kirjanneet vuokrasopimukseen, ettÀ mikÀ kuuluu kenellekin. Ja nyt ei enÀÀ ole niin kuin sovittiin.

Eli tontinrajojen selvittÀminen. Muuta et ole osannut nimetÀ vaikka moni on sitÀ kysynyt

Vierailija
45/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MikÀ kaikki on jÀÀnyt sinun hoidettavaksi?

Asuimme vuosia (Karjaalla) vuokra-asunnossa (yksityisellÀ) ja muutimme aikanaan pois.

Viikko muutosta entinen vuokranantaja soitti perÀÀn ja tivasi kiukkuisena miksei asuntoon tule enÀÀ sĂ€hköÀ. 

TĂ€yty selittÀÀ hĂ€nelle ihan rauhallisesti ja selkokielellĂ€ siinĂ€ puhelimessa, ettĂ€ heidĂ€n tulee tehdĂ€ nyt ihan oma sĂ€hkösopimus siihen asuntoon/tai uuden vuoktalaisen aikanaan oman sĂ€hkösopimuksen. Ja meidĂ€n tĂ€hĂ€n uuteen asuntoomme oma sĂ€hkösopimuksemme. Emme kai me maksa entisen vuokra-asuntomme sĂ€hkölaskuja lopun elĂ€mÀÀ vain koska olemme joskus asuneet siellĂ€. 

Pikkasen kyllÀ kÀvi mielessÀ tuon soiton aikana ettÀ mitÀ vettua oikeasti. Entinen vuokranantaja ei edes pahoitellu soittoa, kuului vaan luurin pÀÀstÀ ettÀ ...öööööö? Sama hiippari oli tyhjentÀnyt takuuvuokratilin ja tÀmÀ pankissa kÀydessÀ todettiin, ettei takuuvuokrarahoja löydy. Maksoi tosin takuuvuokran kun soitimme perÀÀn.

TerveisiÀ vaan Karjaalle.

Vierailija
46/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mode poista aloitus. 

Inhottavia ja epĂ€asiallisia ihmisiĂ€ kommentoimassa. 

Vierailija
47/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Jos kaikki omistajan, eli vuokranantajan asiat on työnnetty minulle, niin tosiaan vÀhÀn ihmettelen. He itse ovat tarkasti kirjanneet vuokrasopimukseen, ettÀ mikÀ kuuluu kenellekin. Ja nyt ei enÀÀ ole niin kuin sovittiin.

Eli tontinrajojen selvittÀminen. Muuta et ole osannut nimetÀ vaikka moni on sitÀ kysynyt

Oli sovittu, ettÀ he pitÀvÀt huolta rakennuksista, minÀ pihasta. Teen kaiken, tai jos en tee, niin talo hajoaa, nuohooja ei kÀy ym.

Vierailija
48/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei.IkinÀ.YksityiseltÀ .

Aina kannattaa vuokrata koti vaikka esimerkiksi Lumolta, LĂ€hitapiola (loistava), Joo Group Oy.

Ykisityiset - kiitos ei koskaan enÀÀ.

Vierailija
49/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli sovittu, ettÀ he pitÀvÀt huolta rakennuksista, minÀ pihasta. Teen kaiken, tai jos en tee, niin talo hajoaa, nuohooja ei kÀy ym.

Nyt esim. rĂ€nnit puhkeaa pian. Sen takia muutin vuokralle, ettĂ€ en osaa, enkĂ€ pysty yksin omakotitaloa hoitamaan. Ja tĂ€mĂ€ oli ihan kaikilla tiedossa ja sovittu juttu. Olisin ostanut oman, jos olisin pystynyt yksin siitĂ€ huolehtimaan. TĂ€mĂ€n piti olla  nĂ€in. Ja oli kaikilla tiedossa. Ja kirjattiin sopimukseen.

Vierailija
50/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuttaa pois, jos ei vuokranantajan toiminta miellytÀ. Jos haluat jÀÀdÀ, asioiden hoitamattomuus on sitten vain nieltÀvÀ ja hyvÀksyttÀvÀ.

Vierailija
51/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mode poista aloitus. 

Inhottavia ja epĂ€asiallisia ihmisiĂ€ kommentoimassa. 

JÀrkeviÀ tolkun ihmisten kommentteja.

Vuokralainen maksaa vuokran ja asuu siivosti, normaali kuluminen sallitaan mutta ei enempÀÀ. MitkÀÀn rajankÀynnit eivÀt hÀnelle kuulu, ei ole oikeutta eikÀ valtuutta.

Vierailija
52/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt esim. rĂ€nnit puhkeaa pian. Sen takia muutin vuokralle, ettĂ€ en osaa, enkĂ€ pysty yksin omakotitaloa hoitamaan. Ja tĂ€mĂ€ oli ihan kaikilla tiedossa ja sovittu juttu. Olisin ostanut oman, jos olisin pystynyt yksin siitĂ€ huolehtimaan. TĂ€mĂ€n piti olla  nĂ€in. Ja oli kaikilla tiedossa. Ja kirjattiin sopimukseen.

Anna puhjeta vaan. Ei ole sinun murheesi, jos kerran omistaja ei vÀlitÀ. Miksi sinÀ tuollaisista stressaat?

Vierailija
53/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mitĂ€ jĂ€tti tekemĂ€ttĂ€? 

Ja miksi sinulle pitÀÀ kertoa myyntihinta, koska ei ole myynnissÀ.

Alapeukuttajat: mikÀ on myyntihinta, jos et aio myydÀ? Saako sanoa, ettÀ 900 000 e, jos asunnon arvo 70 000 e.

ei mikÀÀn pakko ole kertoa mutta voihan sitĂ€ aina sanoa millĂ€ hinnallĂ€ myisi. Jos asunto olisi minulla kirjanpitoarvolla 70 k€ ja vuokralainen sanoisi ettĂ€ "millĂ€ hinnalla myyt" niin kyllĂ€ se minulta 100 k€ lĂ€htisi. eli satasen sanoisin hinnaksi. 

Eli olet kusipÀÀ rotta? Juuri sinunkaltaisten vuokranantajien takia vuokranantajia vihataan.

Vierailija
54/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

EhkÀ sitten muutan. Ihmetelköön he sitten, ettÀ miten myyvÀt paikan, joka jÀÀ ilman yllÀpitoa. Olin aina ajatellut, ettÀ jos paikka myydÀÀn, niin voin pitÀÀ huolta, ettÀ nÀyttÀÀ hyvÀltÀ ja nurtsi ajettu, ei pudonneita omenia piha tÀynnÀ. Mutta olkoon sitten.

Vierailija
55/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He olivat se osapuoli, joka halusi tarkasti kirjata, ettĂ€ mikĂ€ kuuluu heille, ja mikĂ€ minulle. He ovat ne, jotka eivĂ€t ole noudattaneet sitĂ€, mitĂ€ itse paperiin kirjasivat. 

No mitĂ€ sinulle kuuluisi sopimuksen mukaan ? Tosi outoa moittia kun ei mitÀÀn tarkempaa selvitystĂ€ 

Vierailija
56/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna puhjeta vaan. Ei ole sinun murheesi, jos kerran omistaja ei vÀlitÀ. Miksi sinÀ tuollaisista stressaat?

EhkÀ siksi, ettÀ olen tunnollinen, ja paikka on vielÀ ainakin kotini.

Vierailija
57/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitĂ€ sinulle kuuluisi sopimuksen mukaan ? Tosi outoa moittia kun ei mitÀÀn tarkempaa selvitystĂ€ 

Pihan hoito kuului minulle. Eli nurtsi, yleinen siisteys. Ei mitkÀÀn myrskytuhot, jotka tosin nekin jÀtettiin yksinÀÀn minulle.

Vierailija
58/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.IkinÀ.YksityiseltÀ .

Aina kannattaa vuokrata koti vaikka esimerkiksi Lumolta, LĂ€hitapiola (loistava), Joo Group Oy.

Ykisityiset - kiitos ei koskaan enÀÀ.

Jep. En todellakaan suosittele vuokraamaan yksityiseltÀ. Aivan perseestÀ, vÀhÀn vÀliÀ joutuu olemaan passissa kun penska muuttaa siihen asuntoon, oho, eipÀs sittenkÀÀn, juupas eipÀs... Sama perkeleen rumba joka ikinen kuukausi.

Vierailija
59/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap suoltaa ympÀripyöreÀÀ paskaa.

Ap todellakin jauhaa đŸ’©đŸ’© !!  
TĂ€ssĂ€ itkuvirressĂ€ ei ole mitÀÀn jĂ€rkeĂ€! 

Vierailija
60/69 |
06.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mitĂ€ jĂ€tti tekemĂ€ttĂ€? 

Ja miksi sinulle pitÀÀ kertoa myyntihinta, koska ei ole myynnissÀ.

No siksi, koska heitÀ ei enÀÀ paikan yllÀpito kiinnosta. Niin olen koittanut kysyÀ, olisiko myynti sitten jÀrkevÀmpÀÀ. Kun kaikki on jo jÀÀnyt muutenkin minun hoidettavaksi.

Et sinÀ saa niitÀ hoitaa ellei ole sovittu. Olen kieltÀnyt liudan asioita mitÀ vuokralainen ei saa tehdÀ, mutta olen kÀskenyt ilmoittamaan, jotta pystyn tilaamaan remonttiÀijÀt siihen luukkuun.

No tÀÀllÀ on pakko. Muuten koko paikka lahoaa. Ja ryvettyy ym. En voi sellaista katsella, kun tÀÀllÀ asun kuitenkin.

MikÀ siellÀ lahoaa tai ryvettyy, jos sinÀ siellÀ asut? Asun omakotitalossa, ei tÀssÀ ole tuollaisia ongelmia.

Eikö sinun omakotitalo vaadi mitÀÀn yllÀpitoa?? Vau!

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kolme kaksi yhdeksÀn