Yksin juominen on merkki vakavasta ongelmasta
Tuo kuvastaa että alkoholi ei ole enää sellainen seurusteluun ja sosiaalisiin tapahtumiin liittyvä juoma, vaan kyseessä on kemiallinen addiktio alkoholin aiheuttamiin muutoksiin aivokemiassa.
Kommentit (95)
Mikään ei oo rentouttavampaa kuin katsoa pari jaksoa hyvää tv-sarjaa ihan issekseen ja siemailla samalla lasi tai kaksi viiniä.
Jos tämän tekee silloin tällöin, vaikkapa kerran kuussa, ei se mielestäni ole kovin iso ongelma.
Onhan se aika iso red flag samantien. Miksi ei menisi vaikka lenkille tai tekisi jotain hyödyllisempää kuin hommaisi itselleen morkkiksen ja krapulan. Yksin juomisesta tulee ainakin itsellä aina mieleen ongelma, ei siitä pois pääse. Syy on se, että en tunne yhtäkään ihmistä ketä tekisi näin, ellei sillä nimenomaan ole alkoholin kanssa ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun pitää juoda ollaksesi sosiaalinen?
Miksi sun pitää juoda ollakseks yksin?
Oon suurimman osan ajasta yksin. Ei tarvitse kun keksin tekemistäkin. Osaan olla selvinpäin yksin sekä seurassa. En tajua miksi juominen seurassa on pahempi kuin yksinään. On joskus ihan kiva yksin törpötellä kun se hieman rauhoittaa ajatuksia, mutta ei se pakko ole.
Et vastannut kysymykseen?
Minulla alkoholi ( viini, shamppanja) on nimenomaan seurustelujuoma. Ei ole tullut mieleenkään yksin juoda alkoholia.
Jos yhen tai 2 juo yksin niin ei siinä varmaa mitää, mutta jos huomaa juovansa kännit joka vkl yksin, sillon se on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Yksin dokaaminenhan on kaikista hauskinta
Se on toiseksi hauskinta. Ykköstilan vie naisen kanssa elostelu päihtyneenä. En kaipaa seurapiiriä olemiseeni.
Vierailija kirjoitti:
Moni ihminen kilahtaa ihan täysin kun joku mainitseekin sanan alkoholi. Niin syvässä se on :D Aloitus on kyllä totta. Ikinä ei pitäisi kitata yksin menemään.
Oon juonut tänään kaksi olutta ja kaapissa on vielä kaksi, mutta ei nuo silleen kutsu ja olishan sitä pärjännyt ilmankin. Viimeksi otin jokunen viikko sitten.
Miksi tämä on ongelma?
Onhan tää mammapalstailukin sosiaalista kanssakäymistä?
Vierailija kirjoitti:
Moni ihminen kilahtaa ihan täysin kun joku mainitseekin sanan alkoholi. Niin syvässä se on :D Aloitus on kyllä totta. Ikinä ei pitäisi kitata yksin menemään.
Aloitus ei ole totta. Juon todella harvoin ja aina yksin. Minulla ei ole minkäänlaisia riippuvuutta alkoholiin ja voin olla kuukausia etten muista alkoholin olemassa oloa.
Mutta jos juon niin juon yksin. Kun syön niin teen senkin yksin. Ja tämä on minun oma valinta. On oma valinta elää yksin. Mieluummin yksin kuin huonossa seurassa. Rima on jo aika korkealla koska ihmistuntemusta kertynyt tähän ikään.
Eli introvertit, jotka viettävät aikaa mielellään kotosalla ja nauttivat esim. elokuvan katsomisesta tai palstailusta, eivät saa ottaa pari lasia viiniä? Vain siksi, koska eivät ole niin sosiaalisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon juonut tänään kaksi olutta ja kaapissa on vielä kaksi, mutta ei nuo silleen kutsu ja olishan sitä pärjännyt ilmankin. Viimeksi otin jokunen viikko sitten.
Miksi tämä on ongelma?
Kyllä siinä on pieni ongelma jos siitä syntyy hirveät puolustus refleksit samantien kun joku sanoo että yksin juominen on ongelma. Ei siitä pitäisi syntyä sellaista, jos ongelmaa ei olisi. Kaikki tietää että alkoholi on pahasta ihmiselle. Enkä usko että kukaan tarkoitti sitä että juot yhden oluen
Okei, totaaliyksinäisenä ei siis saisi juoda ainakaan kotonaan, saako mennä yksin edes baariin vai pitäisikö olla seuralainen? Olis paljon huolestuttavampaa lähteä juomaan kenen tahansa tuntemattoman kanssa
Vierailija kirjoitti:
Yksin dokaaminenhan on kaikista hauskinta
Kyllä. Saa olla rauhassa, tehdä mitä huvittaa, syödä kotonaan milloin haluaa ja mennä maate milloin huvittaa. Ryyppypaikalta 8 metriä omaan sänkyyn.
Olen tällä hetkellä pettynyt monen kaverin käytökseen, loput ovat raskaana. On kesäkuinen viikonloppu ja olen hyvässä seurassa eli koira pötköttää sohvalla. Kaiken kruunaa sikspäkki jääkylmää lonkeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä on ongelma?
Mene hoitoon
Vierailija kirjoitti:
Okei, totaaliyksinäisenä ei siis saisi juoda ainakaan kotonaan, saako mennä yksin edes baariin vai pitäisikö olla seuralainen? Olis paljon huolestuttavampaa lähteä juomaan kenen tahansa tuntemattoman kanssa
En usko, että ap:n mukaan saa juoda baarissakaan yksin. On oltava ystäviä, kavereita, porukoita ennenkuin saa käyttää alkoholia. Yksinäiset juokoon vettä tai mehua.
Vierailija kirjoitti:
Oon aina vähän ihmetellyt tätä.
Miten yksin vodkapullon juominen on pahempi kuin seurassa juotu? Ihmisten ilmoilla todennäköisesti tulee vahinkoakin kun kännissä tapellaan.
Ja eikö se ole ongelma, jos tarvitsee kaljan että voi olla sosiaalinen?
Ja se ei ole jos ottaa yksin kaljan rentoutuakseen rauhassa ?
Lähes kenenkään kanssa ei ole tullut yhdessä juodessa edes riideltyä saati tapeltua. Toisaalta enpä kykene itseksenikään tappelemaan.
Noi riidanhaastajat jäävät kaveripiiristä pois yhdenkin riidanpoikasen jälkeen, ehkä syystä.
Aktiivinen juttuseura kyllä hidastaa juomista, joten sikäli äänestäisin seuran puolesta, yksin juomista vastaan.
Taitaisi olla maailma aika paljon turvallisempi paikka jos kaikki joisivat vain kotona yksinään.
Ja kenenkäs kanssa sitä sinkkuna saisivtai voisi juoda?
Mutta joo. Olen yrittänyt pitää juomisen vähäisenä osaksi siksi, että minä käytän alkoholia, eikä toisin päin. Yksin tissutellessa on potentiaalinen uhka olemassa ja on niin hiin helppoa sulea siltä silmät.
Toisekssi moni asia yhdessä jaettuna maistuu paremmalta kuin yksin.
Kolmanneksi Joskus harmittaa kun joutuu sanomaan miksi ei juo sen sijaan, että selityksen antaisi se, jika haluaa juoda.