Yksin juominen on merkki vakavasta ongelmasta
Tuo kuvastaa että alkoholi ei ole enää sellainen seurusteluun ja sosiaalisiin tapahtumiin liittyvä juoma, vaan kyseessä on kemiallinen addiktio alkoholin aiheuttamiin muutoksiin aivokemiassa.
Kommentit (95)
Oon aina vähän ihmetellyt tätä.
Miten yksin vodkapullon juominen on pahempi kuin seurassa juotu? Ihmisten ilmoilla todennäköisesti tulee vahinkoakin kun kännissä tapellaan.
Ja eikö se ole ongelma, jos tarvitsee kaljan että voi olla sosiaalinen?
Ja se ei ole jos ottaa yksin kaljan rentoutuakseen rauhassa ?
Vierailija kirjoitti:
Eikö siis edes vettä saa juoda yksin?
Kannattaa varmuuden vuoksi mennä vaikka kaverin luo juomaan se vesi.
Niin on. Jossain vaiheessa mä tajusin myös että yksin roskaruoan mättäminen on myös. Siksi lopetin ja teen sitä nykysin vaan silloin kun olen toisten ihmisten seurassa, esim juhlat.
Tuo on ihan höpö puhetta. Viinilasi perjantaina raskaan työviikon jälkeen rentouttaa eikä ole seurustelujuoma. Ehkä se ongelma onkin niillä jotka juo seurassa?
Miksi sun pitää juoda ollaksesi sosiaalinen?
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Jossain vaiheessa mä tajusin myös että yksin roskaruoan mättäminen on myös. Siksi lopetin ja teen sitä nykysin vaan silloin kun olen toisten ihmisten seurassa, esim juhlat.
Lopeta sekin
A? Minusta on kivaa juoda pari kertaa vuodessa yksin ja katsoa taide-elokuvia. Ei minun tee mieli alkoholia mitenkään erityisesti.
Alkoholismi on sairaus. Joi sitten yksin, seurassa tai joukossa
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun pitää juoda ollaksesi sosiaalinen?
Miksi sun pitää juoda ollakseks yksin?
Entäs jos ei enää ole juomakavereita? Plussana sekin jotta harvoin kukaan humalassa itseään puukottaa, siihen tarvitaan toinen humalainen.
Minulla ei ole ystäviä, joiden kanssa juoda. Siksi juon yksin. Alkoholista tulee sitä paitsi hyvä olo ja asiat tuntuvat luistavan.
Sillä seuralla vain peitellään alkoholiongelmaa. Juomispaikka tai seura ei poista alkoholismia. Entäs jos se yksin juova osaa olla seurassa selvinpäin mutta sinä et?
Aijaa, no itse tykkään kyllä ryypätä yksin jos ryyppään. Viime yönä olin lähettänyt kännissä viestejä, ja nyt treffit sovittuna sitten. :D
Moni ihminen kilahtaa ihan täysin kun joku mainitseekin sanan alkoholi. Niin syvässä se on :D Aloitus on kyllä totta. Ikinä ei pitäisi kitata yksin menemään.
Alkoholismista on turha tehdä mitään ongelmaa. Kaikki on turhaa muutenkin, eikä millään ole mitään merkitystä.
Yksin dokaaminenhan on kaikista hauskinta
Miten niin addiktio? On mukavaa silloin tällöin juoda hyviä juomia ja kuunnella omaa lempimusaa
Vierailija kirjoitti:
Oon aina vähän ihmetellyt tätä.
Miten yksin vodkapullon juominen on pahempi kuin seurassa juotu? Ihmisten ilmoilla todennäköisesti tulee vahinkoakin kun kännissä tapellaan.
Ja eikö se ole ongelma, jos tarvitsee kaljan että voi olla sosiaalinen?
Ja se ei ole jos ottaa yksin kaljan rentoutuakseen rauhassa ?
Juuri näin! Itse juon aika usein juuri omissa oloissani. Saan siitä nautintoa. Asia ei näy mitenkään juuri ulospäin, koska olen sisäänpäin kääntynyt (heh) luonne.
Eikö siis edes vettä saa juoda yksin?