Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin päivärytmi kesälomalla. Käy kesätöissä mutta nukkuu illat ja valvoo yöt.

Vierailija
12.06.2023 |

Meillä on nyt valtataistelu menossa kun mieheltäkään ei tule apuja vaan hänelle se on se ja sama. 18-vuotias tulee kello 15 kotiin töistä, syö äkkiä jotain ja menee sitten nukkumaan. Heräilee joskus kello 22 aikoihin ja viettää yön koneella tai pihalla musiikkia kuunnellen tai mistä minä tiedän mitä tekee. Lähtee sitten klo 06.30 töihin ja taas töiden jälkeen nukkumaan. Olen koittanut katkaista mm. sähköjä pääkatkaisimesta mutta siitä tuli riita kun mies laittoi sähköt taas päälle. Mikä neuvoksi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kamala!

Vierailija
2/17 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin olla. Työnsä hoitaa kuitenkin. Nuorena jaksaa valvoa ja pärjää omituisillakin nukkuma ajoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä tuo haittaa? Osa on luonnostaan sellaisia, että mieluumin valvovat yöt. Anna olla.

Vierailija
4/17 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun hoitaa työnsä niin anna nukkua ja valvoa sillo ku haluaa. Nykyajan nuorista harva kykenee työntekoon. Ole ylpeä lapsestasi!

Vierailija
5/17 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini tekee ihan samaa, tosin käy välillä iltavuorossa ja valvoo sen jälkeen kolmeen-neljään, nukkuu kahteen ja lähtee taas töihin. Vaikuttaa oikein tyytyväiseltä ja hoitaa hommansa reippaasti ja hyvin. En todellakaan ala puuttumaan, itse joskus aikoinaan samanikäisenä saatoin käyttää kesällä todella paljon aikaa kavereiden kanssa ryyppäämiseen jonka jälkeen makasin aina seuraavana päivänä iltaan asti. Välillä mentiin yöt läpeensä nukkumatta. Ja minustakin kasvoi silti vastuullinen työssäkäyvä veronmaksaja ja vanhempi.

Vierailija
6/17 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin eläisin, jos ei olisi lapsia. Ehkä sitten taas, kun ovat lentäneet pesästä. Mitä väärää tuossa muka on? "Kunnon ihmiset" ovat aamuvirkkuja asenneko tässä?

Vierailija
7/17 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin eläisin, jos ei olisi lapsia. Ehkä sitten taas, kun ovat lentäneet pesästä. Mitä väärää tuossa muka on? "Kunnon ihmiset" ovat aamuvirkkuja asenneko tässä?

Tämä. Ai että mä nautin kun on nyt teini-ikäiset lapset ja se aamukuudelta kesälomalla(kin) heräämisen kidutus on ohi. Ja huomaan taas, kuinka evankelis-luterilainen aamuvirkkujen pillin mukaan tanssiva työelämä ei sovi mun luontaiselle ryhmilleni alkuunkaan. Nytkin huomasin, että aha, kello on 16 ja mä alan oikeastaan vasta heräillä tähän päivään (vaikka hereillä olen ollut jo aamukympistä)

Vierailija
8/17 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en minäkään puuttuisi asiaan, niin kauan kun hoitaa työt kunnialla. Toki, pitää elää niin, että muut samassa taloudessa ja naapurustossa asuvat saavat öisin nukkua rauhassa.

Sitten jos työt alkaa kärsiä, puuttuisin asiaan. Kyse kuitenkin jo 18v nuoresta.

Vierailija
9/17 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeiden mahdollisuus varmaankin suljettu pois?

Vierailija
10/17 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeiden mahdollisuus varmaankin suljettu pois?

Voi luoja! 

Vierailija
11/17 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta ei hyvä pitkässä juoksussa seuraa. Kannattaa koittaa ilmoittaa työpaikalle hänen unirytmistään. He voivat puuttua asiaan paremmin. Väsyneenä työskentelystä voidaan antaa varoitus ja lopulta lopettaa työsuhde.

Vierailija
12/17 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisesta ei hyvä pitkässä juoksussa seuraa. Kannattaa koittaa ilmoittaa työpaikalle hänen unirytmistään. He voivat puuttua asiaan paremmin. Väsyneenä työskentelystä voidaan antaa varoitus ja lopulta lopettaa työsuhde.

Näin iltavirkkuna en ole saanut yhden ainutta varoitusta, vaikka koko ikäni olen joutunut väsyneenä työskentelemään. Kyllä siellä töissä pitäisi ihan oikeasti nukkua, että siinä on työnantajalla mitään nokan koputtamista jos työt kuitenkin hoituu. Eri asia tietty, jos työssä vastaa esim. ihmishengistä, mutta tuskin 18v. on kesätöissä kirurgina tai junankuljettajana.  Ja missä menee tämä laittoman väsymyksen raja ja miten se mitataan? Yli 10 haukotusta päivässä ja potkut?

Vierailija
13/17 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko kaikki iltatöitä tekevät väsyneenä töissä? Koska sitähän tuo rytmin osalta käytännössä tarkoittaa.

Vierailija
14/17 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kauheeta. Itse tein kolmivuorotyötä kesätöinä ja nukuin ja valvoin ihan kummallisiin aikoihin.

Vierailija
15/17 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se todellinen syy, jonka vuoksi ajattelet että teinin pitäisi nukkua yöllä ja valvoa päivällä? Se on nimittäin minullakin ensimmäinen ajatus, että ei noin voi kunnolliset ihmiset elää ja pitää puuttua. Mutta eihän siihen ole mitään järjellistä syytä, jos elämän velvollisuudet hoituu hyvin. Se on sellainen näin on aina tehty ja näin tehdään -ajatus, joka meihin on iskostettu. Perustele itsellesi jokin järkisyy, niin pystyt teinillesikin varmasti perustelemaan. Mutta ei sellaista syytä taida olla, jos hän kuitenkin hoitaa työnsä ja mahdolliset velvollisuudet kotonaan, eikä häiritse muita yöllä.

Vierailija
16/17 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tuota aikanaan vuorotöissäkin. Aamuvuoron jälkeen nukkumaan, joskus iltakympin jälkeen ylös.

Miehesi on oikeassa.

Vierailija
17/17 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus oli tässä: 18-vuotias

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä