Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttakaa pois pääkaupunkiseudulta

Vierailija
06.06.2026 |

Tulkaa vähän kauemmas kehäteistä. Täällä kukaan ei pissi rappukäytäviin, lastasi ei ryöstetä koulumatkalla ja poliiseilla on vielä voimavaroja puuttua ilkivaltaan. Niin ja asunnot on halvempia. Mikään työpaikka tai titteli ei ole sen arvoinen että pitää pelätä lastensa puolesta.

Kommentit (165)

Vierailija
61/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stadin ja landen väliin mahtuu paljon muutakin. Teen reissuhommia, joten näen monenlaista ja moni paikka on tullut tutuksi. Esimerkiksi kaikki Tampereen kehyskunnat ja kaupungit ovat pääkaupunkiseudun vastaaviin verrattuna aivan Lintukotoja, lähes Impiwaaraa. Ei näissä näe huumekauppaa, eikä ihmisiä tuhannen pöllyssä keskellä päivää, toisin kuin Tampereella.

Olen käynyt Orivedellä ja siellä oli kyllä aika erikoisia kulkijoita.

Joskus sitä kutsuttiin Hämeen helvetiksi. Vähän on ollut keikkaa sillä suuntaa, niin en tiedä millaista nykyään, mutta tuskin notkuu narkkeja keskustassa päivällä. Veikkaan myös ettei hirvitä kävellä ehtoolla keskustan läpi kotiin tjsp.

Vierailija
62/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamuhesan asukkaista puolet vieraskielisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla vanhat kantasuomalaiset äijät häiriköivät nuoria tyttöjä ihan yhtä lailla. Ei siellä ole poliiseja eikä työpaikkoja. 

Työpaikan takia minäkin jouduin asumaan Helsingissä 2004-2018. Sitten oli omaisuutta niin paljon että pystyin lopettamaan duunarin hommat ja muuttamaan omaan rauhaan kymmenien kilometrien päähän lähimmästä kerrostalosta. Nyt pääomatulot juoksee mutta minä en.

Tähän pyrin myös. Siisti kuulla, että joku on onnistunut.

Vierailija
64/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmat vieraskieliset ryhmät ovat venäjä, som ali, viro, ja ara bia.

Vierailija
66/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mamuhesan asukkaista puolet vieraskielisiä

Miksi valehtelet? Helsingissä vieraskielisiä on 19%, Espoossa 25%, Vantaalla 29%. Suurin ryhmä venäläiset kuten pormestari Sazonov.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin mutta pitäisi olla töitä sitten siellä. Ei työttömyys houkuta.

Olisi ihana heräillä maalaismaisemissa jossain rannikkoseudulla. Juoda kesäaamuisin aamukahvit pihalla, kuunnellen tuulen huminaa ja lintujen laulua. Nauttia auringon lämmössä ja raikkaasta maalais-/meri-ilmasta

Vierailija
68/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuta Helsingistä mihinkään. Täällä on kotini, läheiseni, ystäväni, harrastukseni ja kaikki muukin mitä elämässä kaipaan ja tarvitsen. Jos muuttaisin jonnekin niin johonkin suureen kaupunkiin Euroopassa. Pariisissa ja Tukholmassa olen asunut ja oleskellut, molemmissa viihtynyt erittäin hyvin. Pidän merestä, suurista joista, kauneista puistoista ja rakennuksista, kulttuurista, taiteesta, monien eri kielien puhumisesta.

Helsinki on ainoa paikka Suomessa, jossa haluan elää. Koskaan pitkän elämäni aikana, en ole nähnyt mitään ikävää, kukaan lapsistani tai lastenlapsistani tai tutuistani ei ole kokenut häirintää tai väkivaltaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä siellä kaukana ole ranskankielisiä koulua, eikä töitä sekä minulle että puolisolleni. Pysymme mieluiten täällä Bulevardin eteläpuolella, täällä ei myöskään ole noita mainitsemiasi ongelmia. 

Kyllä niitä samoja ongelmia on täällä Eira-Kaivopuistoskselilla. Kaivariin, Meripuistoon ja Eiranrantaan tulee muualta nuorisoa juhlimaan. Meno ja jälki on hirveää. Hernesaareen rakennetaan sosiaalista asumista 2500 hengelle. Mieti sitä!

Ajattelin myydä Eiran asuntoni seuraavien vuosien aikana. Onneksi meillä talo Lounais-Suomessa, jossa vietän suurimman osan ajastani.

Ja mitä Ranskalais-suomalaiseen kouluun tulee, ei se ole välttämättömyys kaksikielisen perheen lapsille ranskan taidon kehittämiseksi. Minulla on kokemusta tästä ihan perhepiiristä.

Vierailija
70/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mamuhesan asukkaista puolet vieraskielisiä

Miksi valehtelet? Helsingissä vieraskielisiä on 19%, Espoossa 25%, Vantaalla 29%. Suurin ryhmä venäläiset kuten pormestari Sazonov.

Jo, joo mutta se tunnelma, näkymä. Bussit, ratikat maanpäällinen " metro" 😂. 

Turvattomuus näissä, jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin mutta pitäisi olla töitä sitten siellä. Ei työttömyys houkuta.

Olisi ihana heräillä maalaismaisemissa jossain rannikkoseudulla. Juoda kesäaamuisin aamukahvit pihalla, kuunnellen tuulen huminaa ja lintujen laulua. Nauttia auringon lämmössä ja raikkaasta maalais-/meri-ilmasta

Niin, ja mitäs sen jälkeen kun ne sumpit on juotu? Kun jollain pitää useimpien tavallisten sukankuluttajien elääkin. 100% etätyötä on tarjolla harvalle. 

Vierailija
72/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muuta Helsingistä mihinkään. Täällä on kotini, läheiseni, ystäväni, harrastukseni ja kaikki muukin mitä elämässä kaipaan ja tarvitsen. Jos muuttaisin jonnekin niin johonkin suureen kaupunkiin Euroopassa. Pariisissa ja Tukholmassa olen asunut ja oleskellut, molemmissa viihtynyt erittäin hyvin. Pidän merestä, suurista joista, kauneista puistoista ja rakennuksista, kulttuurista, taiteesta, monien eri kielien puhumisesta.

Helsinki on ainoa paikka Suomessa, jossa haluan elää. Koskaan pitkän elämäni aikana, en ole nähnyt mitään ikävää, kukaan lapsistani tai lastenlapsistani tai tutuistani ei ole kokenut häirintää tai väkivaltaa. 

Saa kotikaupunkiaan toki hehkuttaa, mutta ihan näin helsinkiläisenä sanon että tuo on jo aika paksua. Umpisokea pitää olla jos ei ole ikinä nähnyt täällä mitään ikävää. Ja miksi kuvittelet tietäväsi varmuudella, minkä verran häirintää lähipiirissäsi on koettu? Oletko varma, että kaikki raportoidaan sinulle? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siellä kaukana ole ranskankielisiä koulua, eikä töitä sekä minulle että puolisolleni. Pysymme mieluiten täällä Bulevardin eteläpuolella, täällä ei myöskään ole noita mainitsemiasi ongelmia. 

Kyllä niitä samoja ongelmia on täällä Eira-Kaivopuistoskselilla. Kaivariin, Meripuistoon ja Eiranrantaan tulee muualta nuorisoa juhlimaan. Meno ja jälki on hirveää. Hernesaareen rakennetaan sosiaalista asumista 2500 hengelle. Mieti sitä!

Ajattelin myydä Eiran asuntoni seuraavien vuosien aikana. Onneksi meillä talo Lounais-Suomessa, jossa vietän suurimman osan ajastani.

Ja mitä Ranskalais-suomalaiseen kouluun tulee, ei se ole välttämättömyys kaksikielisen perheen lapsille ranskan taidon kehittämiseksi. Minulla on kokemusta tästä ihan perhepiiristä.

No mutta hienoa, että Etelä-Helsinki saa myös osansa tästä rikkaudesta. Olet varmaan äänestänyt ma.muttavia puolueita?

Vierailija
74/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on myös pöljää maksaa nii paljon asumisesta.

60-luvun kerrostalokaksion hinnalla saa Tampereen lähikunnista uuden omakotitalon uima-altaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HesaLOISIA ei kaivata muualla.

Irtolaislaki kumottiin v.1987, ja vielä pari vuotta sen jälkeen piti kaupungille selvittää miksi muutti kirjoille Helsinkiin.

Muistan tuon selvästi kun muutin v.1988 opiskelemaan ja sen jälkeen jäin töihin.

Älä satuile,laki joo ei selvityksiä.

Vierailija
76/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuttaisimme? Olemme asuneet Helsingissä vuosikymmeniä. Tämä on meidän kotikaupunkimme ja viihdymme täällä.

Sama täällä. Lisäksi hyvät joulut ja yliopistot. Töitä on koko porukalle. Ei muuteta pöpelikköön.

Vierailija
77/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy sinä maalaispersu pelkoinesi/neurooseinesi kotonasi äläkä tule tänne kännissä kadulla ammuskelemaan.

Mä en muuta mihinkään koska viihdyn tässä. 35 km Helsingin keskustaan, ympärillä puistometsä, bussi kulkee talon edestä ja lähijuna talon takaa.

Ketään ei ole täällä ryöstelty eikä puukotettu, koska narkkisakit tekee sitä keskenään niin kaupungissa kuin maaseudulla eikä niihin terveet sekaannu. 

Vierailija
78/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuvasi persutyypillisiä ongelmia: väkivaltaisuus, päihteet, lasten groomailu.

Kaikki on hyvin kun pitää persut kaukana :D

Vierailija
79/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on myös pöljää maksaa nii paljon asumisesta.

60-luvun kerrostalokaksion hinnalla saa Tampereen lähikunnista uuden omakotitalon uima-altaalla.

Lopeta valehtelu. Edes jostain Orivedeltä et saa uutta ok-taloa alle 200 tonnin, Lempäälästä tai Pirkkalasta vielä vähemmän. 

Vierailija
80/165 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun Helsinkini on kaunis, rauhallinen, merellinen. Kävelen paljon rantoja pitkin, pyöräilen paljon, kävelen myös töihin , lasten peruskoulu oli samassa korttelissa. Lapset myös kulkivat itse harrastuksiinsa. En löydä nyt yhtään valittamisen aihetta, talvella ottaa joskus pattiin sää ja hoitamattomat jalkakäytävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi