Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun käy sääliksi ihmisiä jotka asuu kerrostalossa. Heillä tuskin on naposteltava itse savustettua lohta kuten minulla omassa talossa asuvall

Vierailija
06.06.2026 |

Sääliks käy heitä.

Omiakin taloja on hei saatavilla!

Kommentit (164)

Vierailija
61/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks just itse pitäisi savustaa lohta? Sitähän myydään kaupoissa. Savustettu siika on melkeinpä parempaa.

Vierailija
62/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa vertaatko omaa Pohjois-Karjalassa olevaa 35 000 omakotitaloa Helsingin Eiran miljoonakämppään... Voi olla, että Eirassa ei ole itse savustettua lohta, mutta on vara ostaa toisen savustamaa.

Avuttomia vässyköitä uusavuttomuuden ghetossa. Pitäisi vaan muurit rakentaa ympärille ettei toimettomuus ja välistä vetäminen tarttu. 

Landepaukkua harmittaa kaupunkilaisten olemassaolo. En ole koskaan ymmärtänyt tätä ilmiötä. 

Kateutta se on kun muut asuvat palveluiden keskellä ja sitten lomailevat siellä maalla. Saavat kaikki parhaat puolet. 

Siivelläeläjiä en koskaan tule kadehtimaan. Tyhjäntoimittajia ei täällä suvaita koskaan, viilaa ja kiillota niitä kynsiä käsissä joilla ei koskaan tehty oikeita töitä. 

Aivotyö on ainoaa oikeaa työtä. Käsin tekeminen on puuhastelua. 

Kyllä se "puuhastelu" kuule lisää sitä aivotyötäkin, ne ei ole mitenkään toisistaan pois. Monet "puuhastelijat" kyllä tekee myös aivotyötä paljon, mutta moniko pelkästään aivotyötä tekevä sitten voisi alkaa oikeasti puuhastelemaankin, eikä vaan vähän malliksi?! 

Liki jokainen. Minä teen aivotyötä työkseni, harrastuksena minulla on puusepänverstas. 

Käsin tekeminen ei ole niin vaikeaa etteikö suurin osa ihmisistä siihen kykenisi. Moni aivotyö taas vaatii todella paljon erityisosaamista, älykkyyttä ja lahjakkuutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa säälit. En muuttaisi kirveelläkään omakotitaloon. Minulle riitti seitsemän vuotta omakotitalossa pientaloalueella. Yhtä helvettiä. 

Siis voiko tämän jo yleistää : passiivisuus, pienen työn tekemisen ja aktiivisuuden puute ja heikot sosiaaliset taidot tutustua on tärkeimpiä tekijöitä että pitää paeta itseään kaupunkiin?! 

Vierailija
64/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä kerrostaloghetossa asuu yks kalastaja joka savustaa tuossa pihalla kalat. Höveli ukkeli kun antaa naapureille maistiaisia. 

Vierailija
65/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset luulee usein, että se oma paras olisi parasta kaikille muillekin. :) Eräänlaista henkistä totalitarismia.

Vierailija
66/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks just itse pitäisi savustaa lohta? Sitähän myydään kaupoissa. Savustettu siika on melkeinpä parempaa.

Myydään toki, mutta itse savustamalla tulee usein parempaa. Yllättävää, mutta näin se on.

Vierailija
67/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkösavustimella on tullut toisinaan savustetuksi lohta ja myös lihaa. Ihan vaan parvekkeella olen savustanut.

Minulla on 30m2 terassi, kyllä siellä hyvin mahtuu savustelemaan. Ei se sähkösavustin paljoa tilaa vie. 

Vierailija
68/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua käy sääliksi okt-asujia kun heillä ei ole kaikki ihanat ravintolat ja palvelut kotiovella. 

Sitä savukalaa saa kauppahallista, ja samalla voi ostaa herkullisen juustotarjottimen, alakerrasta voin ostaa tuoreita tryffeleitä. Ei tarvi käydä missään peltomarketissa vaan saa kävelymatkan päästä oikeasti laadukkaita tuotteita. 

Huvilalle voi mennä eikä tarvi huolehtia omakotitalon pihasta. Ja siellä tietysti voi savustellakin. 

Elämässä saa kaikki parhaimmat puolet kun asuu keskustassa ja sitten on toinen lomakoti jossain omia mieltymyksiä hellivällä paikalla. 

Ravintoloita ja kauppahalleja voi kyllä käyttää vaikka ne ei olisi ihan kotiovella. Mikähän ihme on "peltomarketti", siis kyllä tuotteiden laatua valvotaan tässä maassa ihan tasapuolisesti. Ihmiset ei vaan tunnut tätä aina huomaavan että kaikki ei ihan samalla tavalla toimi.

Mietityttää kyllä että kerrot meneväsi huvilalle, koska ei tarvitse huolehtia omakotitalon pihasta. No ehkä vaan kerrot kiertäen että olet ulkoistanut huvilan hoidon jollekin, eikä niin että siitä ei kukaan huolehtisi. 

Ei se mitään sen kummempaa huoltoa kaipaa. Pölyjen pyyhintä kun paikalle saapuu. Kivirakennus, piha on huoltovapaa. 

Kiitos muuten asiallisesta vastaamisesta. Täällä niitä tulee kyllä niin harvoin että pitänee oikein kiittääkin !!

Vierailija
69/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa säälit. En muuttaisi kirveelläkään omakotitaloon. Minulle riitti seitsemän vuotta omakotitalossa pientaloalueella. Yhtä helvettiä. 

Siis voiko tämän jo yleistää : passiivisuus, pienen työn tekemisen ja aktiivisuuden puute ja heikot sosiaaliset taidot tutustua on tärkeimpiä tekijöitä että pitää paeta itseään kaupunkiin?! 

Kaupunkilaiset ovat terveempiä ja liikkuvat enemmän kuin maalla asuvat. 

Kyllä se niin on, että maalla asuvat ovat niitä passiivisia. 

Vierailija
70/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa vertaatko omaa Pohjois-Karjalassa olevaa 35 000 omakotitaloa Helsingin Eiran miljoonakämppään... Voi olla, että Eirassa ei ole itse savustettua lohta, mutta on vara ostaa toisen savustamaa.

Avuttomia vässyköitä uusavuttomuuden ghetossa. Pitäisi vaan muurit rakentaa ympärille ettei toimettomuus ja välistä vetäminen tarttu. 

Landepaukkua harmittaa kaupunkilaisten olemassaolo. En ole koskaan ymmärtänyt tätä ilmiötä. 

Kateutta se on kun muut asuvat palveluiden keskellä ja sitten lomailevat siellä maalla. Saavat kaikki parhaat puolet. 

Siivelläeläjiä en koskaan tule kadehtimaan. Tyhjäntoimittajia ei täällä suvaita koskaan, viilaa ja kiillota niitä kynsiä käsissä joilla ei koskaan tehty oikeita töitä. 

Aivotyö on ainoaa oikeaa työtä. Käsin tekeminen on puuhastelua. 

Kyllä se "puuhastelu" kuule lisää sitä aivotyötäkin, ne ei ole mitenkään toisistaan pois. Monet "puuhastelijat" kyllä tekee myös aivotyötä paljon, mutta moniko pelkästään aivotyötä tekevä sitten voisi alkaa oikeasti puuhastelemaankin, eikä vaan vähän malliksi?! 

Liki jokainen. Minä teen aivotyötä työkseni, harrastuksena minulla on puusepänverstas. 

Käsin tekeminen ei ole niin vaikeaa etteikö suurin osa ihmisistä siihen kykenisi. Moni aivotyö taas vaatii todella paljon erityisosaamista, älykkyyttä ja lahjakkuutta. 

Niinpä niin että malliksi oikein harrastellaan. No tapansa kullekin, ja varmaan ihan hyväkin niin. 

Vierailija
71/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

napostele persreikäs. mulla on vuokrakerrostalokoti- kk vuokra 2500e . ja joo meill on kattoterassi ja hyyyyvät ruuat- ei mitään - vaoin  naposteltavaa-

mee kusaivo kaivoon jäähylle. ps on sivuasunto lontoon eteläpuoli- se on vain 30m2  kun kaakkoshima.

mistä noita sun kaltaisia sikiää- kuset menny sekaan kun suakin tehty.

Vierailija
72/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kelpaa toisen savustama lohi. 

Vierailija
73/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa omakotitaloasujistakin ostaa varmaan valmiin savulohen kaupasta.

Vierailija
74/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin masentava ajatus että joku siellä Ullanlinnassa tai Eirassa istuu kirjottelemassa vauva-palstalle solvauksia köyhille ja maalaisille ja kehumassa itteään ja menestystään. En arvosta tuollaista.

Vierailija
75/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilaiset ovat parempikuntoisia kuin maalla asuvat. Maalla asuvat ovat sairaampia ja lihavampia. 

Vierailija
76/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuitenkin monet juuri kertoneet, että asuvat kaupungeissa ja kerrostaloissa, koska eivät kestä ok-talojen pientä puuhastelua ja pihan hoitoakaan.

Kyllä en tunne juuri ketään ns.maalla asuvaa joka voisi olla passiivinen, silloin ei maalla käytännössä voikaan asua. 

Vierailija
77/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin masentava ajatus että joku siellä Ullanlinnassa tai Eirassa istuu kirjottelemassa vauva-palstalle solvauksia köyhille ja maalaisille ja kehumassa itteään ja menestystään. En arvosta tuollaista.

Tässä on kyllä solvattu kerrostaloasujia, ei okt-asujia. Sehän koko ketjun pointti on, että joku halusi solvata kerrostalossa asuvia. 

Tietysti siihen ihmiset reagoivat, mitä muuta odotit? 

Ei kannata solvailla muita jollei halua itsekin negatiivista kohtelua osalleen. 

Vierailija
78/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa omakotitaloasujistakin ostaa varmaan valmiin savulohen kaupasta.

Tämä on jo totta ! Ei niitä lohenkalastajia ihan hirveän paljon tässä maassa ole ! 

Vierailija
79/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa talossa asuvat ihmiset on parempia kuin kerrostalossa asuvat. Tämä on ihan tunnettu fakta.

Vierailija
80/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuitenkin monet juuri kertoneet, että asuvat kaupungeissa ja kerrostaloissa, koska eivät kestä ok-talojen pientä puuhastelua ja pihan hoitoakaan.

Kyllä en tunne juuri ketään ns.maalla asuvaa joka voisi olla passiivinen, silloin ei maalla käytännössä voikaan asua. 

Mitä tekemistä tuolla on asian kanssa? Se talon hoitaminen on ankeaa. Mieluummin käytän sen ajan vaikkapa lenkkeilyyn, pyöräilyyn tai vaikka uimiseen. 

Kaupunkilaiset aivan tutkitusti ovat terveempiä, hoikempia ja parempikuntoisia kuin maalla asuvat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi