Mun käy sääliksi ihmisiä jotka asuu kerrostalossa. Heillä tuskin on naposteltava itse savustettua lohta kuten minulla omassa talossa asuvall
Sääliks käy heitä.
Omiakin taloja on hei saatavilla!
Kommentit (164)
Mulla on ollut talo. Myin sen ja muutin maaseudulle rivitaloon. En osta enään taloa koska en tarvitse taloa. Onnellisempi en voisi olla. Jos haluan syödä kalaa niin ostan sitä kaupasta mutta ei mun juurikaan koskaan tee kalaa mieli.
Jos joutusin kerrostaloon asumaan niin vetäisin itseni kaulakiikkuun.
Meillä on mökki jossa voi savustella minkä haluaa. Muuten ostetaan kalanmyyjältä.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin tykkään kokkailla oman taloni terassilla. On puulämmitteinen grilli, savustuspönttö ja hiiligrilli. En juurikaan tykkää kerrostaloissa asuvista ihmisistä, heistä tulee jotenkin karmivat vibat.
Kukin arvostaa eri asioita. Itse en pidä minään grillailua ym.
Se nyt ei ole keneltäkään pois millään tavalla jos et heistä pidä.
Kyllä mä hankkisin omakotitalon jos haluaisin. En halua, mua ei kiinnosta lumityöt talvella. Eli älä turhia säälittele.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin masentava ajatus että joku siellä Ullanlinnassa tai Eirassa istuu kirjottelemassa vauva-palstalle solvauksia köyhille ja maalaisille ja kehumassa itteään ja menestystään. En arvosta tuollaista.
Tätä olen ihmetellyt jo vuosia : Jos ihminen luulee jo asuinpaikkansa puolesta olevansa toisia parempi niin voisi edes jotain myötätuntoa tai ymmärrystä olla, jos vielä luulee että toiset on ns.huonommassa asemassa. Luultavasti tähän joku cityjuntti vastaa että he itse on tämä jo sanoneet ja että alusta alkaen on heitä syytetty toisinpäin. Ja että he on paljon oma-aloitteisempia kun jankkaavat samaa asiaa täysin samalla tavalla vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Niin meitä on erilaisia. Minä varmaan harkitsisin samaa jos joutuisin omakotitaloon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä hankkisin omakotitalon jos haluaisin. En halua, mua ei kiinnosta lumityöt talvella. Eli älä turhia säälittele.
Meillä ainakin käy naapuruston pojat tekemässä lumityöt mönkijöillä. Tosi harvoin on tarvinnut kolaan koskea.
Vierailija kirjoitti:
Etelässä ei edes ole monesti kunnon talvea maallakaan. Keskivertotalossa lumityöt kestää noin 15 minuttia pihasuunnittelusta riippuen. Monien mielestä näyte maaseudun passiivisuudesta, vaikka toiset taas tunnustaa tämän pienen liikunnan syyksi että eivät maalle voisi muuttaakaan?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin masentava ajatus että joku siellä Ullanlinnassa tai Eirassa istuu kirjottelemassa vauva-palstalle solvauksia köyhille ja maalaisille ja kehumassa itteään ja menestystään. En arvosta tuollaista.
Tätä olen ihmetellyt jo vuosia : Jos ihminen luulee jo asuinpaikkansa puolesta olevansa toisia parempi niin voisi edes jotain myötätuntoa tai ymmärrystä olla, jos vielä luulee että toiset on ns.huonommassa asemassa. Luultavasti tähän joku cityjuntti vastaa että he itse on tämä jo sanoneet ja että alusta alkaen on heitä syytetty toisinpäin. Ja että he on paljon oma-aloitteisempia kun jankkaavat samaa asiaa täysin samalla tavalla vuodesta toiseen.
Ap omakotitalossaan nosti itseään kerrostaloasujien yläpuolelle. Tietysti siihen tulee tuon kaltaisia vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
et vedä- jos miljoona viisisataatuhatta kattohuoneisto- et vedä kuin käteen- et muuta. mun serkulla on- ja kuule super tyytyväinen. oma HISSIKINJ- vai yhä oot sitä mieltä kiikustasi- no mee kiikkuun v...tun ölperö
nolo mulk...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelässä ei edes ole monesti kunnon talvea maallakaan. Keskivertotalossa lumityöt kestää noin 15 minuttia pihasuunnittelusta riippuen. Monien mielestä näyte maaseudun passiivisuudesta, vaikka toiset taas tunnustaa tämän pienen liikunnan syyksi että eivät maalle voisi muuttaakaan?!
Mistä päättelit että asun etelässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa vertaatko omaa Pohjois-Karjalassa olevaa 35 000 omakotitaloa Helsingin Eiran miljoonakämppään... Voi olla, että Eirassa ei ole itse savustettua lohta, mutta on vara ostaa toisen savustamaa.
Avuttomia vässyköitä uusavuttomuuden ghetossa. Pitäisi vaan muurit rakentaa ympärille ettei toimettomuus ja välistä vetäminen tarttu.
Landepaukkua harmittaa kaupunkilaisten olemassaolo. En ole koskaan ymmärtänyt tätä ilmiötä.
Ja pätee savukalalla kun ei ole muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap omakotitalossaan nosti itseään kerrostaloasujien yläpuolelle. Tietysti siihen tulee tuon kaltaisia vastauksia.
Ei nostanut, kyllä me omassa talossa asuvat olemme jo ylempänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei syy ole se liikunta vaan se, että lumityöt ja talon korjailu ovat ikävää touhua. Miksi sellaiseen aikaa haaskata? Kauempana asuessa aikaa haaskaantuu myös matkoihin. Keskeisellä paikalla asuminen on paljon tehokkaampaa ajankäytöllisesti, ja koska meillä on vain yksi elämä niin aika on ihmisen arvoklain omaisuus. Kun ei haaskaantuu aikaa turhuuksiin niin ehtii elää enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kyllä solvattu kerrostaloasujia, ei okt-asujia. Sehän koko ketjun pointti on, että joku halusi solvata kerrostalossa asuvia.
Tietysti siihen ihmiset reagoivat, mitä muuta odotit?
Ei kannata solvailla muita jollei halua itsekin negatiivista kohtelua osalleen.
Höpölöpön : Kyllä täällä solvaillaan vielä monet pimeät vuodet tällä menolla puolin ja toisin. Tai en minä solvaa vaan te siellä jotka oletta eri mieltä. ÄÄÄÄÄH!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa vertaatko omaa Pohjois-Karjalassa olevaa 35 000 omakotitaloa Helsingin Eiran miljoonakämppään... Voi olla, että Eirassa ei ole itse savustettua lohta, mutta on vara ostaa toisen savustamaa.
Avuttomia vässyköitä uusavuttomuuden ghetossa. Pitäisi vaan muurit rakentaa ympärille ettei toimettomuus ja välistä vetäminen tarttu.
Landepaukkua harmittaa kaupunkilaisten olemassaolo. En ole koskaan ymmärtänyt tätä ilmiötä.
Kateutta se on kun muut asuvat palveluiden keskellä ja sitten lomailevat siellä maalla. Saavat kaikki parhaat puolet.
Siivelläeläjiä en koskaan tule kadehtimaan. Tyhjäntoimittajia ei täällä suvaita koskaan, viilaa ja kiillota niitä kynsiä käsissä joilla ei koskaan tehty oikeita töitä.
Kerro toki mitä ovat oikeat työt ja myös kuka antoi sinulle auktoriteetin määritellä ne.
Taidat olla aika yksinkertainen jopa kaupunkilaiseksi. Pitäisi varmaan saada joltakin oikealta auktoriteetiltä kunnon tekemistä kerrankin.
Ilmeisesti asiallinen keskustelu ei ole sinun juttusi. Ei sitä kaikki hallitse.
Yrittääkö ap jotenkin selittää, että omakotitalot on kalliimpia kuin kerrostaloasunnot? Kannattaa selata Etuovea, saa kuvan todellisesta tilanteesta. Katsoin kerran, että joutuisimme myymään uuden, hyvätasoisen omakotitalon Uudeltamaalta ja hirsimökin mukavuuksilla ison järven rannalta, jos haluaisimme ostaa pienehkön kerrostalo-osakkeen Eiranrannasta. Mikäli ko. asunto meille edes suostuttaisiin myymään. Joihinkin taloyhtiöihin valkataan ostajat.
Hinnat vaihtelee paikkakunnan ja sijainnin mukaan. Savustettua ruokaa emme syö.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun maalla asuva haukkuu kerrostalossa asuvaa kaupunkilaista, tämä on täysin ok? Kyllä ne solvaukset lentää molempiin suuntiin, turha julistaa toista osapuolta pyhimykseksi.
Itse ainakin tykkään kokkailla oman taloni terassilla. On puulämmitteinen grilli, savustuspönttö ja hiiligrilli. En juurikaan tykkää kerrostaloissa asuvista ihmisistä, heistä tulee jotenkin karmivat vibat.