Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun käy sääliksi ihmisiä jotka asuu kerrostalossa. Heillä tuskin on naposteltava itse savustettua lohta kuten minulla omassa talossa asuvall

Vierailija
06.06.2026 |

Sääliks käy heitä.

Omiakin taloja on hei saatavilla!

Kommentit (164)

Vierailija
41/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On heillä, se oli Prismassa tarjouksessa vähän aikaa sitten, sitä voi ottaa pakasteesta vähän kerrallaan

Ne kaupan savukalat on tehty kaksiviikkoa vanhasta lohesta johon lisätty suolaa ja nestesavua. Tosi pahanmakuisia.

Ap siis tekee savukalansa itsekalastamastaan lohesta? Tuskin.

Vierailija
42/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa säälit. En muuttaisi kirveelläkään omakotitaloon. Minulle riitti seitsemän vuotta omakotitalossa pientaloalueella. Yhtä helvettiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua käy sääliksi okt-asujia kun heillä ei ole kaikki ihanat ravintolat ja palvelut kotiovella. 

Sitä savukalaa saa kauppahallista, ja samalla voi ostaa herkullisen juustotarjottimen, alakerrasta voin ostaa tuoreita tryffeleitä. Ei tarvi käydä missään peltomarketissa vaan saa kävelymatkan päästä oikeasti laadukkaita tuotteita. 

Huvilalle voi mennä eikä tarvi huolehtia omakotitalon pihasta. Ja siellä tietysti voi savustellakin. 

Elämässä saa kaikki parhaimmat puolet kun asuu keskustassa ja sitten on toinen lomakoti jossain omia mieltymyksiä hellivällä paikalla. 

Ravintoloita ja kauppahalleja voi kyllä käyttää vaikka ne ei olisi ihan kotiovella. Mikähän ihme on "peltomarketti", siis kyllä tuotteiden laatua valvotaan tässä maassa ihan tasapuolisesti. Ihmiset ei vaan tunnut tätä aina huomaavan että kaikki ei ihan samalla tavalla toimi.

Mietityttää kyllä että kerrot meneväsi huvilalle, koska ei tarvitse huolehtia omakotitalon pihasta. No ehkä vaan kerrot kiertäen että olet ulkoistanut huvilan hoidon jollekin, eikä niin että siitä ei kukaan huolehtisi. 

Ei se mitään sen kummempaa huoltoa kaipaa. Pölyjen pyyhintä kun paikalle saapuu. Kivirakennus, piha on huoltovapaa. 

Vierailija
44/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut sekä omakotitalossa että kerrostalossa. 

Kyllä keskusta-asuminen on minun juttuni. Onhan se kalliimpaa, mutta sen arvoista, mielelläni siitä maksan. 

Yhden talven asuin keskustassa. Useamman kyllä keskustan ulkopuolellakin. Mutta ei ole enää mitään halua muuttaa kaupunkeihin, en ole sellainen ihminen joka viihtyisi ilman tekemistä. Kyllä jokin lumen kolaus ja puutarhan hoito on aika pikku asioita, en ymmärrä ihmisiä joita sellainen voi edes vaivata. Ja uusavuttomuudesta tekee tuollaisia kuullen "Peruskaupunkilaisista" yhä enenevästi yleistääkin. 

Vierailija
45/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa vertaatko omaa Pohjois-Karjalassa olevaa 35 000 omakotitaloa Helsingin Eiran miljoonakämppään... Voi olla, että Eirassa ei ole itse savustettua lohta, mutta on vara ostaa toisen savustamaa.

Avuttomia vässyköitä uusavuttomuuden ghetossa. Pitäisi vaan muurit rakentaa ympärille ettei toimettomuus ja välistä vetäminen tarttu. 

Landepaukkua harmittaa kaupunkilaisten olemassaolo. En ole koskaan ymmärtänyt tätä ilmiötä. 

Kateutta se on kun muut asuvat palveluiden keskellä ja sitten lomailevat siellä maalla. Saavat kaikki parhaat puolet. 

Siivelläeläjiä en koskaan tule kadehtimaan. Tyhjäntoimittajia ei täällä suvaita koskaan, viilaa ja kiillota niitä kynsiä käsissä joilla ei koskaan tehty oikeita töitä. 

Aivotyö on ainoaa oikeaa työtä. Käsin tekeminen on puuhastelua. 

Vierailija
46/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kalalle allerginen 🤷

Vierailija
47/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli vaan, vaikka asun kerrostalossa on oma piha, en itse savustettua lohta söisi, terveisin kala-allerginen 

Vierailija
48/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään helsinkiläinen yksiö on arvokkaampi kuin maakuntien omakotitalot. Mutta eihän tätä yksinkertaiset rypsikynnet tajua. 

Täytyy olla kyllä yhtä vajaa kun jaksaa vuodesta toiseen toistella jotain asuntojen hinnoista. Minne voisit laittaa nekin rahat jotka yksiöösi siellä laitat, jos saisit omakotitalon puolet halvemmalla, ja olisi jotain muutakin aktiviteettiä kun pöljänä kirjoittaa miten paljon ylihintaa laatikostasi siellä uusavuttomana maksat. 

Miksi minä hankkisin omakotitalon? Ja mistä sinä tiedät mitä minä teen vapaa-ajallani? Ei se voi aikuiselle ihmiselle olla noin vaikea käsittää että ei kaikkien tavoite ole omakotitaloelämä lähiössä tai landella. Toiset tykkäävät kaupunkielämästä. 

Kyllähän se aika monella on niin. Mutta en vaan ymmärrä mitä sitten pitää asennoitua jyrkästi niihin, jotka haluavat elää periteisempiä aktiteettien kanssa kuten kalan valmistus vaikkapa. Itse sain kaupunkielämästä tarpeekseni jo ajat sitten. 

Aika monen muttei kaikkien. Lähinnä ärsyttää se tuputus kuin se olisi ainoa oikea tapa elää. 

Vierailija
49/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse savustettu, niin varmaan.

Et saa itse edes tossuja  jalkaan, jos joku ei solmi nauhoja. Woltti tuo mäskilaatikon ovelle, voihan se olla jotain lohimäskiä.

Vierailija
50/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On heillä, se oli Prismassa tarjouksessa vähän aikaa sitten, sitä voi ottaa pakasteesta vähän kerrallaan

Ne kaupan savukalat on tehty kaksiviikkoa vanhasta lohesta johon lisätty suolaa ja nestesavua. Tosi pahanmakuisia.

Ap siis tekee savukalansa itsekalastamastaan lohesta? Tuskin.

Miten niin?! Kyllä merialueilla ja myös Lapin useissa joissa lohta voi kalastaa. Ja monet kalastajat tekee kyllä itse myös kalasta ruokaa. 

Vierailija
51/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo on huonoin asumismuoto, mutta jossakin on ihmisen asuttava. Siksi en ymmärrä haukkumista.

Vierailija
52/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa vertaatko omaa Pohjois-Karjalassa olevaa 35 000 omakotitaloa Helsingin Eiran miljoonakämppään... Voi olla, että Eirassa ei ole itse savustettua lohta, mutta on vara ostaa toisen savustamaa.

Avuttomia vässyköitä uusavuttomuuden ghetossa. Pitäisi vaan muurit rakentaa ympärille ettei toimettomuus ja välistä vetäminen tarttu. 

Landepaukkua harmittaa kaupunkilaisten olemassaolo. En ole koskaan ymmärtänyt tätä ilmiötä. 

Kateutta se on kun muut asuvat palveluiden keskellä ja sitten lomailevat siellä maalla. Saavat kaikki parhaat puolet. 

Siivelläeläjiä en koskaan tule kadehtimaan. Tyhjäntoimittajia ei täällä suvaita koskaan, viilaa ja kiillota niitä kynsiä käsissä joilla ei koskaan tehty oikeita töitä. 

Kerro toki mitä ovat oikeat työt ja myös kuka antoi sinulle auktoriteetin määritellä ne. 

Vierailija
53/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalo on huonoin asumismuoto, mutta jossakin on ihmisen asuttava. Siksi en ymmärrä haukkumista.

Muista että subjektiivinen kokeminen ei ole objektiivinen totuus. 

Vierailija
54/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oot täysin säälittävä pjaska. Kukaan normaalijärkinen EI SYÖ KALAAAAAA !!!!!!! EIK VARSINKAA LOHTA !!!!!! YYYYYYYYYYYÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖKKKKKKKKKKKKKKK !!!!!!!!!!!!!!!! Onneks o allergia. Vain hävittäjät narsistit syövät kalaa. Mitään kalaa. Siks he haisevatki !!!!!!!!!!! Hyi, eiks YHTÄÄN HÄVETÄ ?????? HAISETTA usean metrin päähän. Ja meikä asuu KERROSTALOSSA. Eikä hävetä YHTÄÄN !!!!!!!! Naposteltavaa ??????? Siräkö se saastaisen (SUN) miälest o ????????????????? No, ei varmana ole. Taidat olla pakkohoidon tarpees. 

Vierailija
55/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa on paras asua, kauempana on tylsää, ei mitään mukavaa tekemistä. Ja kuluu kauheasti aikaa matkoihinkin jos jotain kivaa haluaa. 

Vierailija
56/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivotyö on ainoaa oikeaa työtä. Käsin tekeminen on puuhastelua. 

Kyllä se "puuhastelu" kuule lisää sitä aivotyötäkin, ne ei ole mitenkään toisistaan pois. Monet "puuhastelijat" kyllä tekee myös aivotyötä paljon, mutta moniko pelkästään aivotyötä tekevä sitten voisi alkaa oikeasti puuhastelemaankin, eikä vaan vähän malliksi?! 

Vierailija
57/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras asumismuoto minulle. En viihdy okt:ssa,kaukana asuminen on ankeaa. 

Vierailija
58/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei niillä ole kassi lohta ja eivätkö osaa savustaa lohta?

Vierailija
59/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki mitä ovat oikeat työt ja myös kuka antoi sinulle auktoriteetin määritellä ne. 

Taidat olla aika yksinkertainen jopa kaupunkilaiseksi. Pitäisi varmaan saada joltakin oikealta auktoriteetiltä kunnon tekemistä kerrankin. 

Vierailija
60/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkösavustimella on tullut toisinaan savustetuksi lohta ja myös lihaa. Ihan vaan parvekkeella olen savustanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän