Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun käy sääliksi ihmisiä jotka asuu kerrostalossa. Heillä tuskin on naposteltava itse savustettua lohta kuten minulla omassa talossa asuvall

Vierailija
06.06.2026 |

Sääliks käy heitä.

Omiakin taloja on hei saatavilla!

Kommentit (164)

Vierailija
21/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on niin tyhmä, että syö savustettua kalaa tms. Syöpää aiheuttavaa, karsinogeenista moskaa.

Vierailija
22/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savustaminen on myrkyllistä.

Esim.Lohessa joka Itämerestä kalastettu voi olla muutenkin paljon ympäristömyrkkyjä. Ei savustus riskejä paljon lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savustettua lohtako? Hei, vähän epäreilua! Vähänkö olen kateellinen. Hitto, kunpa mäkin asuisin omassa talossa.

Vierailija
24/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en yleensä savustettuja elintarvikkeita syö. Ei kai se asumistavasta riipu, jos haluaa savustaa itse 

Okt omistan 

Vierailija
25/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmat, kiva kerrostalolukaali ja oma kesätalo, jossa viikonloppuisin savustelen ja grillailen monia kaloja. 

Vierailija
26/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käy sääliksi näitä sääli-aloituksia tekevät ihmiset tällä palstalla. Sääli-aloitushan on yleinen genre nykyään täällä, osoitus suuresta empatian lisääntymisestä varmaan? :D

Miksi minun käy sääliksi ap? Koska ok-talostaan (oletetusta) hän ei ole onnellinen ilman, että tulee tänne elvistelemään talollaan ja savustetulla lohellaan. :) Se on hieman koomistakin.

Koeta hoitaa itsellesi muutakin elämänsisältöä kuin ok-talo ja lohen savustaminen, sitten ehkä ei tarvitse tulla palstalle säälimään, joka on pohjimmiltaan köyhempien alaspainamista henkisesti.

Vierailija
27/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en yleensä savustettuja elintarvikkeita syö. Ei kai se asumistavasta riipu, jos haluaa savustaa itse 

Okt omistan  silti

Vierailija
28/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua käy sääliksi okt-asujia kun heillä ei ole kaikki ihanat ravintolat ja palvelut kotiovella. 

Sitä savukalaa saa kauppahallista, ja samalla voi ostaa herkullisen juustotarjottimen, alakerrasta voin ostaa tuoreita tryffeleitä. Ei tarvi käydä missään peltomarketissa vaan saa kävelymatkan päästä oikeasti laadukkaita tuotteita. 

Huvilalle voi mennä eikä tarvi huolehtia omakotitalon pihasta. Ja siellä tietysti voi savustellakin. 

Elämässä saa kaikki parhaimmat puolet kun asuu keskustassa ja sitten on toinen lomakoti jossain omia mieltymyksiä hellivällä paikalla. 

Vierailija
29/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään helsinkiläinen yksiö on arvokkaampi kuin maakuntien omakotitalot. Mutta eihän tätä yksinkertaiset rypsikynnet tajua. 

Täytyy olla kyllä yhtä vajaa kun jaksaa vuodesta toiseen toistella jotain asuntojen hinnoista. Minne voisit laittaa nekin rahat jotka yksiöösi siellä laitat, jos saisit omakotitalon puolet halvemmalla, ja olisi jotain muutakin aktiviteettiä kun pöljänä kirjoittaa miten paljon ylihintaa laatikostasi siellä uusavuttomana maksat. 

Miksi minä hankkisin omakotitalon? Ja mistä sinä tiedät mitä minä teen vapaa-ajallani? Ei se voi aikuiselle ihmiselle olla noin vaikea käsittää että ei kaikkien tavoite ole omakotitaloelämä lähiössä tai landella. Toiset tykkäävät kaupunkielämästä. 

Kyllähän se aika monella on niin. Mutta en vaan ymmärrä mitä sitten pitää asennoitua jyrkästi niihin, jotka haluavat elää periteisempiä aktiteettien kanssa kuten kalan valmistus vaikkapa. Itse sain kaupunkielämästä tarpeekseni jo ajat sitten. 

Vierailija
30/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät omakotitalolaiset ihan rauhassa savustelkoon siellä böndellä. 😂 

Ei heillä ole varaa keskustaan muuttaa asumaan niin tarvivathan hekin sentään jotain iloa elämäänsä. 

Vierailija
31/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tämä mun Ullanlinnan kämppä on ihan kiva, vaikka kerrostalossa asunkin. Yksin asuvalle riittävästi tilaa, 350 m2. Syön kaviaaria, hanhenmaksaa, hummeria ja valkoisia tryffeleitä päivittäin ja juon ainoastaan aitoa shampanjaa ja VSOP-konjakkia. 

Kannattaa ottaa välillä vähän vettä. 

Vierailija
32/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun käy sääliksi näitä sääli-aloituksia tekevät ihmiset tällä palstalla. Sääli-aloitushan on yleinen genre nykyään täällä, osoitus suuresta empatian lisääntymisestä varmaan? :D

Miksi minun käy sääliksi ap? Koska ok-talostaan (oletetusta) hän ei ole onnellinen ilman, että tulee tänne elvistelemään talollaan ja savustetulla lohellaan. :) Se on hieman koomistakin.

Koeta hoitaa itsellesi muutakin elämänsisältöä kuin ok-talo ja lohen savustaminen, sitten ehkä ei tarvitse tulla palstalle säälimään, joka on pohjimmiltaan köyhempien alaspainamista henkisesti.

Tässä monet väittäneet että sellainen henkilö on ns.köyhä, joka asuu ok-talossa ja valmistaa kalansa. Nyt se menikin toisin päin. Sääli kai sinänsä, mutta ei sekään mennyt nyt yksi yhteen. Säälinsä kai itse kenelläkin?? 

Vierailija
33/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa vertaatko omaa Pohjois-Karjalassa olevaa 35 000 omakotitaloa Helsingin Eiran miljoonakämppään... Voi olla, että Eirassa ei ole itse savustettua lohta, mutta on vara ostaa toisen savustamaa.

Avuttomia vässyköitä uusavuttomuuden ghetossa. Pitäisi vaan muurit rakentaa ympärille ettei toimettomuus ja välistä vetäminen tarttu. 

Landepaukkua harmittaa kaupunkilaisten olemassaolo. En ole koskaan ymmärtänyt tätä ilmiötä. 

Kateutta se on kun muut asuvat palveluiden keskellä ja sitten lomailevat siellä maalla. Saavat kaikki parhaat puolet. 

Vierailija
34/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät omakotitalolaiset ihan rauhassa savustelkoon siellä böndellä. 😂 

Ei heillä ole varaa keskustaan muuttaa asumaan niin tarvivathan hekin sentään jotain iloa elämäänsä. 

Näkee kyllä että tämänkin keskustelun tarve on painottunut ihan väärään suuntaan useimmilla !! 

Vierailija
35/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kerrostalon pihassa hyvä grillikota jossa voi savustaa ja grillata, puutkin tulee vuokranatajalta, ja kotia on lyhyt matka.

Vierailija
36/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tämä mun Ullanlinnan kämppä on ihan kiva, vaikka kerrostalossa asunkin. Yksin asuvalle riittävästi tilaa, 350 m2. Syön kaviaaria, hanhenmaksaa, hummeria ja valkoisia tryffeleitä päivittäin ja juon ainoastaan aitoa shampanjaa ja VSOP-konjakkia. 

Olet siis kuollut jo kuivuuteen

Vierailija
37/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään helsinkiläinen yksiö on arvokkaampi kuin maakuntien omakotitalot. Mutta eihän tätä yksinkertaiset rypsikynnet tajua. 

Täytyy olla kyllä yhtä vajaa kun jaksaa vuodesta toiseen toistella jotain asuntojen hinnoista. Minne voisit laittaa nekin rahat jotka yksiöösi siellä laitat, jos saisit omakotitalon puolet halvemmalla, ja olisi jotain muutakin aktiviteettiä kun pöljänä kirjoittaa miten paljon ylihintaa laatikostasi siellä uusavuttomana maksat. 

Miksi minä hankkisin omakotitalon? Ja mistä sinä tiedät mitä minä teen vapaa-ajallani? Ei se voi aikuiselle ihmiselle olla noin vaikea käsittää että ei kaikkien tavoite ole omakotitaloelämä lähiössä tai landella. Toiset tykkäävät kaupunkielämästä. 

Asuttiin aikanaan maalla omakotitalossa. Jukolauta sitä työn määrää mikä tehtiin pelkästään puutarhan eteen. Nyt asutaan kerrostalossa kaupungissa, eikä tarvitse  perata pihamaata,  kolata lumia, hiekoittaa, lista lähes loputon. Ah, autuus!

Vierailija
38/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut sekä omakotitalossa että kerrostalossa. 

Kyllä keskusta-asuminen on minun juttuni. Onhan se kalliimpaa, mutta sen arvoista, mielelläni siitä maksan. 

Vierailija
39/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua käy sääliksi okt-asujia kun heillä ei ole kaikki ihanat ravintolat ja palvelut kotiovella. 

Sitä savukalaa saa kauppahallista, ja samalla voi ostaa herkullisen juustotarjottimen, alakerrasta voin ostaa tuoreita tryffeleitä. Ei tarvi käydä missään peltomarketissa vaan saa kävelymatkan päästä oikeasti laadukkaita tuotteita. 

Huvilalle voi mennä eikä tarvi huolehtia omakotitalon pihasta. Ja siellä tietysti voi savustellakin. 

Elämässä saa kaikki parhaimmat puolet kun asuu keskustassa ja sitten on toinen lomakoti jossain omia mieltymyksiä hellivällä paikalla. 

Ravintoloita ja kauppahalleja voi kyllä käyttää vaikka ne ei olisi ihan kotiovella. Mikähän ihme on "peltomarketti", siis kyllä tuotteiden laatua valvotaan tässä maassa ihan tasapuolisesti. Ihmiset ei vaan tunnut tätä aina huomaavan että kaikki ei ihan samalla tavalla toimi.

Mietityttää kyllä että kerrot meneväsi huvilalle, koska ei tarvitse huolehtia omakotitalon pihasta. No ehkä vaan kerrot kiertäen että olet ulkoistanut huvilan hoidon jollekin, eikä niin että siitä ei kukaan huolehtisi. 

Vierailija
40/164 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa vertaatko omaa Pohjois-Karjalassa olevaa 35 000 omakotitaloa Helsingin Eiran miljoonakämppään... Voi olla, että Eirassa ei ole itse savustettua lohta, mutta on vara ostaa toisen savustamaa.

Avuttomia vässyköitä uusavuttomuuden ghetossa. Pitäisi vaan muurit rakentaa ympärille ettei toimettomuus ja välistä vetäminen tarttu. 

Landepaukkua harmittaa kaupunkilaisten olemassaolo. En ole koskaan ymmärtänyt tätä ilmiötä. 

Kateutta se on kun muut asuvat palveluiden keskellä ja sitten lomailevat siellä maalla. Saavat kaikki parhaat puolet. 

Siivelläeläjiä en koskaan tule kadehtimaan. Tyhjäntoimittajia ei täällä suvaita koskaan, viilaa ja kiillota niitä kynsiä käsissä joilla ei koskaan tehty oikeita töitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi