Sinä 40-50-luvulla syntynyt eläkeläinen et ole "kovalla työllä rakentanut tätä maata"
Sodan käynyt sukupolvi rakensi. Olet ihan yhtä lailla tästä nauttijan roolissa kuin nykysukupolvet. Ei MITÄÄN eroa. Huom. MITÄÄN.
Kommentit (1639)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, osalla eläkeläisistä on iso omakotitalo ja kodin siivous pitää ostaa siivousyritykseltä siinä vaiheessa, kun ei enää itse jaksa siivota.
+ pihatyöt
Ei kadehdita.
Ikkunanpesurobotti
Robotti-imuri
Robotti ruohonleikkuri.
Airfryer
Mikro
Älypuhelin
Tietokone
Mihin me ketään tarvitaan.
Näiden vempaimien myyntii asentamiseen, huoltoon, korjaukseen ja kaatopaikalle vientiin tarvitaan suuri joukko. Koneeni päivitys maksoi parisataa euroa!
Ootko vähän noloo.
Vierailija kirjoitti:
"Valiokunta hyväksyi irtisanomissuojan heikennyksen, potkuihin ei enää tarvita painavaa syytä, asiallinen syy riittää. Laki tulee voimaan vuoden 2026 alusta."
Useissa työehtosopimuksissa on edelleen määritelty irtisanomiseen oikeuttavaksi vain painava ja asiallinen syy. En olisi huolissani, mikäli työskentelisin järjestäytyneen työnantajan palveluksessa. Paikallisen sopimisen piirissä olevien työnantajien palveluksessa olevilla on eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutulla oli robottiruohonleikkurin langat painuneet talven aikana syvälle maahan ja nyt ei toimi.
Vanhanaikainen.
Nyky leikkurit ei tarvitse lankoja.
Juu, tekoäly. Maksaa vaan 2000 euroa tollanen ruohonleikkuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Valiokunta hyväksyi irtisanomissuojan heikennyksen, potkuihin ei enää tarvita painavaa syytä, asiallinen syy riittää. Laki tulee voimaan vuoden 2026 alusta."
Useissa työehtosopimuksissa on edelleen määritelty irtisanomiseen oikeuttavaksi vain painava ja asiallinen syy. En olisi huolissani, mikäli työskentelisin järjestäytyneen työnantajan palveluksessa. Paikallisen sopimisen piirissä olevien työnantajien palveluksessa olevilla on eri juttu.
Ei ole sairaaloissa eikä kaupoissa.
Teollisuudessa on, mutta se painava syy täytyy kahden kolmen vuoden välein neuvotella uudelleen työehtosopimukseen.
Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä ja moni eroaa, kun ei saa ansiosidonnaista kerättyä. Jos liitot loppuvat ei ole enää työehtosopimuksia.
Kun pätkätyöläiset eroaa liitoista niin vakituisten on pakko liittyä niihin. Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. Kohta ei ole työehtosopimuksia, kun liitoissa ei ole tarpeeksi porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutulla oli robottiruohonleikkurin langat painuneet talven aikana syvälle maahan ja nyt ei toimi.
Vanhanaikainen.
Ei maksa 400-500 saa hyvän.
Kokoomus varmaan tiesi, että ihmiset ei enää maksa liiton jäsenmaksua, kun ansiosidonnainen viedään.
Ja nyt ei ole enää laissa painavaa syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhanaikainen.
Mitä väliä, rahaa on.
En maksa jostain kuuden kuukauden työstä enää liiton jäsenmaksua, kun en saa enää ansiosidonnaista. Säästän sen rahan ruokaan 595 yleistuen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
En maksa jostain kuuden kuukauden työstä enää liiton jäsenmaksua, kun en saa enää ansiosidonnaista. Säästän sen rahan ruokaan 595 yleistuen lisäksi.
Mielummin ytk ja alempi maksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, osalla eläkeläisistä on iso omakotitalo ja kodin siivous pitää ostaa siivousyritykseltä siinä vaiheessa, kun ei enää itse jaksa siivota.
+ pihatyöt
Ei kadehdita.
No perustakaa nuoret niitä siivousyrityksiä, joilta ne eläkeläiset ostaisivat niitä palveluita. Tehkää työ hyvin, niin saatte töitä jatkossakin. Pihatöitten tekemiseenkin voi ostaa niitä palveluita. Siitähän sitten kaikki hyötyisivät.
Kyllä näitä siivoojia oli silloinkin, kun minä olin nuori 60-luvulla. Ei se mikään uusi asia ole, että vanhat ihmiset ostaa kotisiivouksia. Osti niitä työssäkäyvätkin, esim. mun yksi opettajani, joka ei itse siivonnut, koska kirjoitti työn ohella kirjoja. Ja yksi tehtaan johtajan rouva, joka ei käynyt töissäkään, mutta ei voinut siivota, kun oli niin hieno. Kyllä niitä tarvitsijoita löytyy.
En minä ainakaan ikinä teettäisi kenelläkään mitään ilmaiseksi, maksanhan minä kaikista palveluista muutenkin niin kuin kaikki muutkin ihmiset. Vanhalla ihmisellä on paremmin siihen laittaa sitten rahaakin, kun muita tarpeita ei enää niin paljon ole.
Vanheneminen on maailman laki. Jokaisen kohdalla.
Hyvinvointialueen kotihoitaja ei siivoa eikä kanna lämmityspuita sisälle eikä pese pyykkiä. Nuo palvelut ostetaan erikseen, jos omaiset ei auta.
Hyvinvointialueen kotihoitaja antaa lääkkeet, aamupalaa ja auttaa pukemisessa. On 15 minuuttia asiakkaan luona. Maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan. Tukipalvelut ostetaan sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+ pihatyöt
Ei kadehdita.
No perustakaa nuoret niitä siivousyrityksiä, joilta ne eläkeläiset ostaisivat niitä palveluita. Tehkää työ hyvin, niin saatte töitä jatkossakin. Pihatöitten tekemiseenkin voi ostaa niitä palveluita. Siitähän sitten kaikki hyötyisivät.
Kyllä näitä siivoojia oli silloinkin, kun minä olin nuori 60-luvulla. Ei se mikään uusi asia ole, että vanhat ihmiset ostaa kotisiivouksia. Osti niitä työssäkäyvätkin, esim. mun yksi opettajani, joka ei itse siivonnut, koska kirjoitti työn ohella kirjoja. Ja yksi tehtaan johtajan rouva, joka ei käynyt töissäkään, mutta ei voinut siivota, kun oli niin hieno. Kyllä niitä tarvitsijoita löytyy.
En minä ainakaan ikinä teettäisi kenelläkään mitään ilmaiseksi, maksanhan minä kaikista palveluista muutenkin niin kuin kaikki muutkin ihmiset. Vanhalla ihmisellä on paremmin siihen laittaa sitten rahaakin, kun muita tarpeita ei enää niin paljon ole.
Vanheneminen on maailman laki. Jokaisen kohdalla.
Helpommalla pääsee kun on työtön
T.ap
Sun aikuinen lapsi käy varmaan joka viikko kantamassa sulle lämmityspuut sisälle talvella ja kolaa ja hiekoittaa pihan. Kesällä sitten leikkaa ruohikon.
Vierailija kirjoitti:
Sun aikuinen lapsi käy varmaan joka viikko kantamassa sulle lämmityspuut sisälle talvella ja kolaa ja hiekoittaa pihan. Kesällä sitten leikkaa ruohikon.
+ leikkaa pensasaidan, kitkee rikkaruohon, kastelee kukkia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointialueen kotihoitaja antaa lääkkeet, aamupalaa ja auttaa pukemisessa. On 15 minuuttia asiakkaan luona. Maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan. Tukipalvelut ostetaan sitten erikseen.
Juu,ollaan luettu nämä samat jutut jo n.120 kertaa🤗🥹😛
Omakotitaloja ei saa nyt myytyä, kun työikäiset ei saa vakituisia kokoaikatöitä eikä asuntovelkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu,ollaan luettu nämä samat jutut jo n.120 kertaa🤗🥹😛
Hyvä. Muista varata rahaa myös kylvetyspalveluihin ja kaupan kotiinkuljetukseen.
No, sulla on hometalo, jos putket tai katto vuotaa.