Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 40-50-luvulla syntynyt eläkeläinen et ole "kovalla työllä rakentanut tätä maata"

Vierailija
06.06.2026 |

Sodan käynyt sukupolvi rakensi. Olet ihan yhtä lailla tästä nauttijan roolissa kuin nykysukupolvet. Ei MITÄÄN eroa. Huom. MITÄÄN.

Kommentit (1639)

Vierailija
1021/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä on menossa 1980-lukujen kerrostalojen putkiremontit.

Ootko joku remontti Reiska vai miksi tätä samaa tolkutat?

No, sulla on hometalo, jos putket tai katto vuotaa.

Vierailija
1022/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, osalla eläkeläisistä on iso omakotitalo ja kodin siivous pitää ostaa siivousyritykseltä siinä vaiheessa, kun ei enää itse jaksa siivota.

+ pihatyöt

Ei kadehdita.

Ikkunanpesurobotti

Robotti-imuri

Robotti ruohonleikkuri.

Airfryer

Mikro

Älypuhelin

Tietokone

Mihin me ketään tarvitaan.

Näiden vempaimien myyntii  asentamiseen, huoltoon, korjaukseen ja kaatopaikalle vientiin tarvitaan  suuri joukko. Koneeni päivitys maksoi parisataa euroa!

Ootko vähän noloo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Valiokunta hyväksyi irtisanomissuojan heikennyksen, potkuihin ei enää tarvita painavaa syytä, asiallinen syy riittää. Laki tulee voimaan vuoden 2026 alusta."

https://yle.fi/a/74-20199250

Useissa työehtosopimuksissa on edelleen määritelty irtisanomiseen oikeuttavaksi vain painava ja asiallinen syy. En olisi huolissani, mikäli työskentelisin järjestäytyneen työnantajan palveluksessa. Paikallisen sopimisen piirissä olevien työnantajien palveluksessa olevilla on eri juttu.

Vierailija
1024/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutulla oli robottiruohonleikkurin langat painuneet talven aikana syvälle maahan ja nyt ei toimi.

Vanhanaikainen.

Nyky leikkurit ei tarvitse lankoja.

Juu, tekoäly. Maksaa vaan 2000 euroa tollanen ruohonleikkuri.

Vierailija
1025/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Valiokunta hyväksyi irtisanomissuojan heikennyksen, potkuihin ei enää tarvita painavaa syytä, asiallinen syy riittää. Laki tulee voimaan vuoden 2026 alusta."

https://yle.fi/a/74-20199250

Useissa työehtosopimuksissa on edelleen määritelty irtisanomiseen oikeuttavaksi vain painava ja asiallinen syy. En olisi huolissani, mikäli työskentelisin järjestäytyneen työnantajan palveluksessa. Paikallisen sopimisen piirissä olevien työnantajien palveluksessa olevilla on eri juttu.

Ei ole sairaaloissa eikä kaupoissa.

Teollisuudessa on, mutta se painava syy täytyy kahden kolmen vuoden välein neuvotella uudelleen työehtosopimukseen.

Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä ja moni eroaa, kun ei saa ansiosidonnaista kerättyä. Jos liitot loppuvat ei ole enää työehtosopimuksia.

Vierailija
1026/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pätkätyöläiset eroaa liitoista niin vakituisten on pakko liittyä niihin. Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. Kohta ei ole työehtosopimuksia, kun liitoissa ei ole tarpeeksi porukkaa.

Vierailija
1027/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutulla oli robottiruohonleikkurin langat painuneet talven aikana syvälle maahan ja nyt ei toimi.

Vanhanaikainen.

Ei maksa 400-500 saa hyvän.

Vierailija
1028/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus varmaan tiesi, että ihmiset ei enää maksa liiton jäsenmaksua, kun ansiosidonnainen viedään.

Ja nyt ei ole enää laissa painavaa syytä.

Vierailija
1029/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhanaikainen.

Mitä väliä, rahaa on.

Vierailija
1030/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa jostain kuuden kuukauden työstä enää liiton jäsenmaksua, kun en saa enää ansiosidonnaista. Säästän sen rahan ruokaan 595 yleistuen lisäksi.

Vierailija
1031/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksa jostain kuuden kuukauden työstä enää liiton jäsenmaksua, kun en saa enää ansiosidonnaista. Säästän sen rahan ruokaan 595 yleistuen lisäksi.

Mielummin ytk ja alempi maksu.

Vierailija
1032/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, osalla eläkeläisistä on iso omakotitalo ja kodin siivous pitää ostaa siivousyritykseltä siinä vaiheessa, kun ei enää itse jaksa siivota.

+ pihatyöt

Ei kadehdita.

No perustakaa nuoret niitä siivousyrityksiä, joilta ne eläkeläiset ostaisivat niitä palveluita.  Tehkää työ hyvin, niin saatte töitä jatkossakin.  Pihatöitten tekemiseenkin voi ostaa niitä palveluita.  Siitähän sitten kaikki hyötyisivät.  

Kyllä näitä siivoojia oli silloinkin, kun minä olin nuori 60-luvulla.  Ei se mikään uusi asia ole, että vanhat ihmiset ostaa kotisiivouksia.  Osti niitä työssäkäyvätkin, esim. mun yksi opettajani, joka ei itse siivonnut, koska kirjoitti työn ohella kirjoja.  Ja yksi tehtaan johtajan rouva, joka ei käynyt töissäkään, mutta ei voinut siivota, kun oli niin hieno.  Kyllä niitä tarvitsijoita löytyy.

En minä ainakaan ikinä teettäisi kenelläkään mitään ilmaiseksi, maksanhan minä kaikista palveluista muutenkin niin kuin kaikki muutkin ihmiset.  Vanhalla ihmisellä on paremmin siihen laittaa sitten rahaakin, kun muita tarpeita ei enää niin paljon ole.  

Vanheneminen on maailman laki.  Jokaisen kohdalla.  

Vierailija
1033/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialueen kotihoitaja ei siivoa eikä kanna lämmityspuita sisälle eikä pese pyykkiä. Nuo palvelut ostetaan erikseen, jos omaiset ei auta.

Vierailija
1034/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialueen kotihoitaja antaa lääkkeet, aamupalaa ja auttaa pukemisessa. On 15 minuuttia asiakkaan luona. Maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan. Tukipalvelut ostetaan sitten erikseen.

Vierailija
1035/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ pihatyöt

Ei kadehdita.

No perustakaa nuoret niitä siivousyrityksiä, joilta ne eläkeläiset ostaisivat niitä palveluita.  Tehkää työ hyvin, niin saatte töitä jatkossakin.  Pihatöitten tekemiseenkin voi ostaa niitä palveluita.  Siitähän sitten kaikki hyötyisivät.  

Kyllä näitä siivoojia oli silloinkin, kun minä olin nuori 60-luvulla.  Ei se mikään uusi asia ole, että vanhat ihmiset ostaa kotisiivouksia.  Osti niitä työssäkäyvätkin, esim. mun yksi opettajani, joka ei itse siivonnut, koska kirjoitti työn ohella kirjoja.  Ja yksi tehtaan johtajan rouva, joka ei käynyt töissäkään, mutta ei voinut siivota, kun oli niin hieno.  Kyllä niitä tarvitsijoita löytyy.

En minä ainakaan ikinä teettäisi kenelläkään mitään ilmaiseksi, maksanhan minä kaikista palveluista muutenkin niin kuin kaikki muutkin ihmiset.  Vanhalla ihmisellä on paremmin siihen laittaa sitten rahaakin, kun muita tarpeita ei enää niin paljon ole.  

Vanheneminen on maailman laki.  Jokaisen kohdalla.  

Helpommalla pääsee kun on työtön

T.ap

Vierailija
1036/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun aikuinen lapsi käy varmaan joka viikko kantamassa sulle lämmityspuut sisälle talvella ja kolaa ja hiekoittaa pihan. Kesällä sitten leikkaa ruohikon.

Vierailija
1037/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun aikuinen lapsi käy varmaan joka viikko kantamassa sulle lämmityspuut sisälle talvella ja kolaa ja hiekoittaa pihan. Kesällä sitten leikkaa ruohikon.

+ leikkaa pensasaidan, kitkee rikkaruohon, kastelee kukkia.

Vierailija
1038/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvointialueen kotihoitaja antaa lääkkeet, aamupalaa ja auttaa pukemisessa. On 15 minuuttia asiakkaan luona. Maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan. Tukipalvelut ostetaan sitten erikseen.

Juu,ollaan luettu nämä samat jutut jo n.120 kertaa🤗🥹😛

Vierailija
1039/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitaloja ei saa nyt myytyä, kun työikäiset ei saa vakituisia kokoaikatöitä eikä asuntovelkaa.

Vierailija
1040/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu,ollaan luettu nämä samat jutut jo n.120 kertaa🤗🥹😛

Hyvä. Muista varata rahaa myös kylvetyspalveluihin ja kaupan kotiinkuljetukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän