Sinä 40-50-luvulla syntynyt eläkeläinen et ole "kovalla työllä rakentanut tätä maata"
Sodan käynyt sukupolvi rakensi. Olet ihan yhtä lailla tästä nauttijan roolissa kuin nykysukupolvet. Ei MITÄÄN eroa. Huom. MITÄÄN.
Kommentit (516)
Boomereilla pukkaa dementiaa, kun luulevat olevansa sodissa taistelleita ja sen jälkeen maata rakentaneita sankareita. Ottivat dementian ensiaskeleet varmaan jo 60- ja 70-luvuilla pössytellessään pilveä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt menisi lypsämään lehmiä navettaan ja jättäisi taaperot keskenään kotiin sisälle niin lapset huostaanotettaisiin.
Joo ja ennen 3-4 vuotias leikki metsässä inkkaria ja länkkäriä naapurin lasten kanssa ja kukaan ei kadonnut kuollut, nykypäivä pumpulipaskaa.
Joskus 70-luvulla äitiysloma oli 3kk ja äitini meni töihin kun pikkuveli oli n.5kk ja kun koulut loppuivat, niin vauva jäi meidän kahden sisarusten ja kolmen naapurin lasten hoidettavaksi ja me oltiin 5-11v kun äidit ja isät olivat töissä. Äiti kävi ruokatunnilla imettämässä 5kk vauvaa. Oltiin päivät pitkät vauvan kanssa kotona/ulkona, syötettin pullosta ja vaihdettiin harsovaippoja. Ja se oli ihan ok. Ja vanhempana lapsena 11v saatoin keittäävielä valmiiksi perunat, kun porukka tuli töistä. jotta ruoka valmiina. Ja mummot asuivat 400 ja 600 km päässä ja käytiin kerran kesässä ja jouluna.
Ja tälläistä ap. on vielä nykyäänkin, vai?
Onhan ihanaa, että on tällainem "vauva"-
palsta.
Saavat kaikki p-n jauhajat melkoisen vapaasti ja ihan ilmaiseksi ilmaista tuntojaan.
,
Ilkimykset saavat ilkeillä nimettöminä, muuten vaan suivaantunet purkaa mieltään, typerykset jakaa satavarmoina tietoja, jotka sattumalta joskus jopa osuvat kohdalleen ja myös naapurin trollikkafirma pysyy työn touhussa.
Ei tarvitse omassa pikku päässään pyöritellä harmittavaisia vaan oman pahan olon ja kaunan saa luvallisesti jakaa.
Ollaan yhdessä pahalla tuulella.
Upeaa!
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat ovat hyvä esimerkki tästä nauttijasukupolvesta. Kaiken ovat saaneet elämässä helposti ja halvalla. Osoittavat kiitollisuuttaan ja tyytyväisyyttään elämäänsä haukkumalla ja arvostelemalla minun elämästäni KAIKEN, kun yritän millenniaalina rakentaa elämää ja luovia tässä rajusti muuttuneessa maailmassa.
Tuttu juttu. Pahimpia ovat juuri noin 45-65-syntyneet. Täystyöllisyydessä käytännössä eletty, yksinkertaisessa maailmassa. Sitten haukkuvat nuorempia, joille ei pitkänkään koulutuksen jälkeen ole useinkaan tarjolla kuin pätkätyötä, jos sitäkään. Ollaan ylimielisiä, omahyväsiä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teittekö te eläkeläiset video cv: n aikanaan töitä hakiessa? Osa työnantajista vaatii sen.
No johan pomppasi🤩🤩🤩Aika vaikeeta se ois ollut kun videoita ei ollut keskittymään.Ekan lanka puhelimen ostin osamaksulla 1991.Nykyään kyllä osaan käyttää kännyä,tietokonetta ja hoidan asiani netissä.Eiköhän se video CVn tekeminen kuin onnistuisi jos tarve oisi
No, te sanoittekin, että kun nykyään ihmisillä on älypuhelin niin vähän pakko olla. Eikä työtön saa siihen erikseen tukea, se ostetaan sillä 595 yleistuella.
No ei siihen puhelimen ostoon ennenkään mitään tukia saanut!!!Ootko ihan sekaisin?Siksi sen osamaksulla aikanaan hankinkin🤗
No, jos sut irtisanotaan niin et sä lastenkaan puhelimiin tukea saa. Nekin ostetaan ja puhelinlaskut maksetaan sillä 595 yleistuella.
Mun lapset kuule ostaneet puhelimensa ihan itseNuorinkin jo 31 joten ei mun eläkeläisen tarvi ostaa heille puhelimia.
Hyvin on asiat, isä kuoli -70luvulla ja koulusta sain kenkärahaa jonka opettaja kuuluvalla äänellä antoi luokan edessä, tyyliin kuin olisi omistaan antanut, nyt olis ope oikeudessa maalittamisesta, no selvisin ja luokkakaverit eivät kiusanneet sen enempää, tosin silloin ihmiset taisivat omaavan vielä empatiaa toisiaan kohtaan.
Kunnan kumisaappailla minäkin kuljin,köyhän apuahan se oli,vaikken sitä silloin edes tajunnut(onneksi) olin vaan iloinen uusista kumisaappaita jotka oli ehjät,kasvu varaa oli myös reilusti😑😑
Minäkin muistan nuo kunnan kumisaappaat, mustat Nokiat. Jo kumisaappaista erotti, ketkä köyhiä.kuten itsekin olin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkölämmitteisiä perikunnan asuntoja ei saa vuokrattua, koska kela maksaa lämmitykseen vain 46 euroa kuukaudessa.
Oletko kuullut että yleensä on tapana maksaa asumisensa ihan itse eikä kinuta Kelalta rahaa.
Potkulaki on voimassa. Asiallinen syy riittää irtisanomiseen eli ei saikkuja ja lyhyet kahvitauot.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus poisti aikuiskoulutustuen.
Hyvä että poisti.Se edellytti pitkähköä työuraa ja vakituista työpaikka.Ei kö työttömät ymmärrä että se oli vain työssäkäyville tarkoitettu?Lisäksi maksettiin vain 15 kk ajalta.
Vierailija kirjoitti:
40-50 luvuilla suntyneet tekivät 2000 tuntia työtä vuodessa. Nykyään enää 1500 tuntia vuodessa. Kovan verotuksen takia töitä tehdään enää minimi.
Älä tähän verotusta sotke vaan se on syy että työnantajat pyörittää osapäivätyöntekijöitä, osapäivätyöntekijä on nöyrä ja on kiitollinen kaikista työtunneista mitä saa. Takavuosina työntekijät Tampereella haastoivat työnantajan oikeuteen kaupanalalla kun kauppa otti jatkuvasti lisää osapäivätyöntekijöitä ja vakituiset olisivat lisää työtunteja halunneet. Ei kukaan veroista mitään puhuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkölämmitteisiä perikunnan asuntoja ei saa vuokrattua, koska kela maksaa lämmitykseen vain 46 euroa kuukaudessa.
Oletko kuullut että yleensä on tapana maksaa asumisensa ihan itse eikä kinuta Kelalta rahaa.
Potkulaki on voimassa. Asiallinen syy riittää irtisanomiseen eli ei saikkuja ja lyhyet kahvitauot.
Ja silti ei ole ketään pois potkittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt menisi lypsämään lehmiä navettaan ja jättäisi taaperot keskenään kotiin sisälle niin lapset huostaanotettaisiin.
Joo ja ennen 3-4 vuotias leikki metsässä inkkaria ja länkkäriä naapurin lasten kanssa ja kukaan ei kadonnut kuollut, nykypäivä pumpulipaskaa.
Joskus 70-luvulla äitiysloma oli 3kk ja äitini meni töihin kun pikkuveli oli n.5kk ja kun koulut loppuivat, niin vauva jäi meidän kahden sisarusten ja kolmen naapurin lasten hoidettavaksi ja me oltiin 5-11v kun äidit ja isät olivat töissä. Äiti kävi ruokatunnilla imettämässä 5kk vauvaa. Oltiin päivät pitkät vauvan kanssa kotona/ulkona, syötettin pullosta ja vaihdettiin harsovaippoja. Ja se oli ihan ok. Ja vanhempana lapsena 11v saatoin keittäävielä valmiiksi perunat, kun porukka tuli töistä. jotta ruoka valmiina. Ja mummot asuivat 400 ja 600 km päässä ja käytiin kerran kesässä ja jouluna.
Ja nyt eläkkeellä olevat saavat leskeneläkettä loppuelämän, kun 1975 syntyneet ja nuoremnat vain 10 vuotta eli kesämökki myyntiin, jos lääkäri määrää lääkkeitä mitkä ei kuulu maksukattoon. Tt-tukea ei saa lääkkeisiin, jos omistaa kesämökin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat ovat hyvä esimerkki tästä nauttijasukupolvesta. Kaiken ovat saaneet elämässä helposti ja halvalla. Osoittavat kiitollisuuttaan ja tyytyväisyyttään elämäänsä haukkumalla ja arvostelemalla minun elämästäni KAIKEN, kun yritän millenniaalina rakentaa elämää ja luovia tässä rajusti muuttuneessa maailmassa.
Tuttu juttu. Pahimpia ovat juuri noin 45-65-syntyneet. Täystyöllisyydessä käytännössä eletty, yksinkertaisessa maailmassa. Sitten haukkuvat nuorempia, joille ei pitkänkään koulutuksen jälkeen ole useinkaan tarjolla kuin pätkätyötä, jos sitäkään. Ollaan ylimielisiä, omahyväsiä jne.
Jos ei saa töitä niin oikea osoite on peili .Mikä esti saamasta töitä kun muutama vuosi sitten jopa rahalla hpiti houkutella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko saanut potkut vai miksi tätä ymppäät joka väliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse syntynyt 70-luvulla. Silloin oli tapana tosiaan varsin itsenäinen kasvatus. Nuoretkin lapset tekivät aikuisten kotihommia ym. Toi pystyvyyden tunnetta. Samanlaisista asioista, mitä itse tein, tulisi varmasti lasu vanhemmille tänä päivänä. Olin esimerkiksi kotona töissä noin 12v pikkusisaren kanssa, kun vanhemmat oli lomalla. Mitään traumoja tästä ei jäänyt. Kivaa oli. Mutta ymmärrätkö sinä ihminen, mikä etu oli, että aikalaistemme vanhemmilla oli töitä. Vieläpä
molemmilla. Se on kaiken hyvän perusta. Ilman rahaa on vaikea elää minkäänlaista elämää. En kehtaisi halveksia nykynuoria, joiden elämä on paljon monimutkaisempaa, mikään koulutuskaan ei tunnu riittävän edes työhön pääsyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tuota. Kyllä minun ympärillä olevat ihmiset näkee kuinka maailma muuttuu. Ja ovat hyvin myötätuntoisia tämän päivän työttömyydestä. En ole huomannut niin rajoittuneita, jotka eivät pysy päivän politiikassa kärryillä.
Julkisella irtisanomisia
Vierailija kirjoitti:
Julkisella irtisanomisia
Eli palstan mukaan oikea osoite on peili. Huonot irtisanotaan.
Hus irtisanoo hoitajat jotka ottaa saikkua ja istuu puoli tuntia kahvitauolla
Eli palstan mukaan katse peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa esimerkiksi nämä buumerit eivät välitä vuoronumeroistaan, kun juttelevat tuttujen kanssa. Luulevat että farmaseutit tai proviisorit kiltisti odottavat kun he saavat asiansa juoruttua ja suvaitsevat saapua luukulle. Hämmennys on joka kerta dramaattinen kun vuoro siirtyikin seuraavalle.
Vaikea paikka heille se että samat säännöt koskevat kaikkia.
Vanhukset yrittävät asiansa hoitaa vaikkei huomiokyky ja terävyys aina ole priimaa.
Ikävä kuin muilla asiakkailla hermot prakaa rauhoittaviaan odottaessa.
Miksi nuoret, terveet yleensä käyvät apteekissa?
Nuoret hakevat lääkkeitä sukupuolitauteihinsa.
Ja syövät turhaan mielialalääkkeitä ja unilääkkeitä, kun eivät kestä normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa esimerkiksi nämä buumerit eivät välitä vuoronumeroistaan, kun juttelevat tuttujen kanssa. Luulevat että farmaseutit tai proviisorit kiltisti odottavat kun he saavat asiansa juoruttua ja suvaitsevat saapua luukulle. Hämmennys on joka kerta dramaattinen kun vuoro siirtyikin seuraavalle.
Vaikea paikka heille se että samat säännöt koskevat kaikkia.
Vanhukset yrittävät asiansa hoitaa vaikkei huomiokyky ja terävyys aina ole priimaa.
Ikävä kuin muilla asiakkailla hermot prakaa rauhoittaviaan odottaessa.
Miksi nuoret, terveet yleensä käyvät apteekissa?
Nuoret hakevat lääkkeitä sukupuolitauteihinsa.
Näinhän se on. Kun ei malteta pitää kinttujaan ristissä, oli vastassa vaikka millainen murjaani.
No kohta tuokin rauhoittuu, kun porukka läskistyy entisestään. Hormonit sekaisin: miehillä ei enää seiso ja naisetkin menettävät libidonsa. Mässääminen ja vetelyys on mukavampaa kuin seksi.
Kunnan kumisaappailla minäkin kuljin,köyhän apuahan se oli,vaikken sitä silloin edes tajunnut(onneksi) olin vaan iloinen uusista kumisaappaita jotka oli ehjät,kasvu varaa oli myös reilusti😑😑