Sinä 40-50-luvulla syntynyt eläkeläinen et ole "kovalla työllä rakentanut tätä maata"
Sodan käynyt sukupolvi rakensi. Olet ihan yhtä lailla tästä nauttijan roolissa kuin nykysukupolvet. Ei MITÄÄN eroa. Huom. MITÄÄN.
Kommentit (433)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen syntynyt vuonna 1958 ja olen ollut rakentamassa Suomea hyvinvointivaltioksi. R ä k ä n o k k a AP ei koko elämänsä aikana saa aikaan puoliatakaan siitä mitä minä olen tehnyt. Olemme tehneet töitä ilman tyhyjä ja huippupalkkoja, kelvannut on työ kuin työ, olemme maksaneet veromme, kasvattaneet lapsemme ilman subjektiivista oikeutta päivähoitoon, lapset olivat KOTONA VANHEMPIEN HOIDETTAVANA, kun olimme vapaapäivällä, lomilla ja äitiysvapaalla. Ei tullut mieleenikään viedä isompia lapsia hoitoon, kun vauva syntyi. Mitä hyötyä siitä on nykyisin ollut, kun vanhemmat entistä uupuneempia ovat ja lapset nälissään kotona vapaapäivinä. Hitto mitä lusmuporukkaa. Rahaa riittää tonnin kännyköihin ja aikaa somettamiseen ja kuntosalille, mutta ei lasten kanssa olemiseen.
Nyt ap, lopeta se typerien aloitusten kirjoittelu ja mene äitisi luo keskustelemaan siitä kuinka he ovat Suomea rakentaneet, ainakin sinun kasvattamisessa ovat pahasti epäonnistuneet.
Kännykkä on nykyään pakollinen. Mutta mitä sinä siitä tietäisit vanhana ihmisenä.
Tyhmäkö olet ap?
Sodanjälkeinen sukupolvi sai sieltä rintamalta fyysisesti ja psyykkisesti vaurioituneet omaisensa takaisin, jotka olivat olleet noin viisi vuotta sotimassa nälässä, kylmässä, sairaana ja ainaisessa pe-los-sa!
Mitä he toivat kotiinsa kuin vaurioituneet hermonsa!! Kylläpä olikin kivaa syntyä perheeseen, jota hallitsi äkkiraivoisuus, huuto, loputon kiroilu, vaimon haukkuminen ja halveksunta. Lapsia syntyi jonossa mutta ei haluttuina tai toivottuina. Pidä suusi kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yli 30 vuotta eläkkeellä olleiden määrä kasvaa hurjaa vauhtia."
Eläkejärjestelmä rakennettiin silloin, kun ihmisten keskimääräinen elinikä oli paljon matalampi. Moni ehti olla eläkkeellä vain pari vuotta. Nyt lääketieteen ja terveydenhuollon kehityttyä ja elintason noustua elinikä ja siten eläkkeelläoloaika ovat pidentyneet. Eläkejärjestelmä on kuitenkin entisellään. Eläkeikäisiä äänestäjiä on yli 1 milj., joten puolueet eivät hevillä halua suututtaa heitä.
Ei eläkeiän nosto vaikuta nykyisiin eläkeläisiin mitenkään. Lisää vain heidän eläkkeidensä maksajia.
Äänestäjien tyhmyys on joskus kyllä käsinkosketeltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko historian kertaus ap paikallaan? Provokin voi olla toimiva mutta se vaatii kuitenkin perustietoja ja älyä.
Suuret ikäluokat on nimenomaan ainoa alkuperäinen pullamössösukupolvi jota on paapottu kehdosta hautaan. Ensin loisivat vanhempiensa rahoilla, sitten kääntyivät veteraaniaukupolvea vastaan kaikkine "mitäs läksit"-huuteluineen ja sen jälkeen ryöstivät lastensa tulevaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työt ovat hankaloituneet huomattavasti viimeisen 10-15 vuoden aikana. 40-50 luvulla syntyneet ovat päässeet käytännössä todella helpolla.
Heidän vanhempansa olivat sankarisukupolvi. Pullamössöt kiittivät vanhempiaan itsenäisyyden pelastamisesta ja jälleenrakennuksesta jo nuorina muunmuassa hurahtamalla kommunismiin. Sama sukupolvi käyttäytyy tänä päivänäkin ylimielisesti ja törkeästi, käyttää kamalaa kieltä toisista ihmisistä koska "minulla on oikeus", ymmärtää kuitenkin kaiken maailman Jari Sillanpäitä ja muita ahdistelijoita, ja ylipäänsä käyttäytyvät niinkuin omistaisivat maailman. Ei tietenkään kaikki, mutta semmoinen ihmeellinen sokeus on tuossa sukupolvessa todella yleistä.
Jari Sillanpäähän on 60- luvulla syntynyt. Ja "pullamössösukupolvi" syntyi sen jälkeen.
Sanoinko minä, että Jari Sillanpää kuuluu samaan sukupolveen? En, vaan sanoin, että tämä puheena oleva sukupolvi ymmärtävät ja puolustelevat häntä ja kaikkia muitakin ahdistelijoita. Opettele lukemaan. 🤡
Ja sinä tiedät kaikkien mielipiteen Sillanpäästä?Ehkä kuvittelet liikaa itsestäsi.
Olenko minä sanonut niinkään? 😂 Kävitkö sinä jonkun 50-luvun apukiertokoulun?
Ihan hyvä, jos eläkeläiset siirretään yleisen asumistuen piiriin, jota ei saa omistusasuntoon. Rahoitusvastike putkiremontista ei ole meno toimeentulotuessa. Kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon. Asunnon voi myydä, jos ei rahat riitä.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat ovat hyvä esimerkki tästä nauttijasukupolvesta. Kaiken ovat saaneet elämässä helposti ja halvalla. Osoittavat kiitollisuuttaan ja tyytyväisyyttään elämäänsä haukkumalla ja arvostelemalla minun elämästäni KAIKEN, kun yritän millenniaalina rakentaa elämää ja luovia tässä rajusti muuttuneessa maailmassa.
Voi veikkoset , minä olen saanut KAIKEN todella HELPOLLA. Vain 45 vuotta olin työelämässä kahta vuoden pituista äitiyslomaa lukuunottamatta. Töissä oli aina kiirusta, vähän henkilökuntaa tietty. Nyt on millä mällätä.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmäkö olet ap?
Sodanjälkeinen sukupolvi sai sieltä rintamalta fyysisesti ja psyykkisesti vaurioituneet omaisensa takaisin, jotka olivat olleet noin viisi vuotta sotimassa nälässä, kylmässä, sairaana ja ainaisessa pe-los-sa!
Mitä he toivat kotiinsa kuin vaurioituneet hermonsa!! Kylläpä olikin kivaa syntyä perheeseen, jota hallitsi äkkiraivoisuus, huuto, loputon kiroilu, vaimon haukkuminen ja halveksunta. Lapsia syntyi jonossa mutta ei haluttuina tai toivottuina. Pidä suusi kiinni!
Eivät kaikki sodan käyneet olleet sekopäisiä juoppoja. Monet pahoissakin paikoissa olleet kotiutuivat täysin selväjärkisinä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen syntynyt vuonna 1958 ja olen ollut rakentamassa Suomea hyvinvointivaltioksi. R ä k ä n o k k a AP ei koko elämänsä aikana saa aikaan puoliatakaan siitä mitä minä olen tehnyt. Olemme tehneet töitä ilman tyhyjä ja huippupalkkoja, kelvannut on työ kuin työ, olemme maksaneet veromme, kasvattaneet lapsemme ilman subjektiivista oikeutta päivähoitoon, lapset olivat KOTONA VANHEMPIEN HOIDETTAVANA, kun olimme vapaapäivällä, lomilla ja äitiysvapaalla. Ei tullut mieleenikään viedä isompia lapsia hoitoon, kun vauva syntyi. Mitä hyötyä siitä on nykyisin ollut, kun vanhemmat entistä uupuneempia ovat ja lapset nälissään kotona vapaapäivinä. Hitto mitä lusmuporukkaa. Rahaa riittää tonnin kännyköihin ja aikaa somettamiseen ja kuntosalille, mutta ei lasten kanssa olemiseen.
Nyt ap, lopeta se typerien aloitusten kirjoittelu ja mene äitisi luo keskustelemaan siitä kuinka he ovat Suomea rakentaneet, ainakin sinun kasvattamisessa ovat pahasti epäonnistuneet.
Tämä.Huvittaa tämä kaikkitietävä ao joka kuvittelee tietävänsä entisaaikojen elämästä jopa paremmin kuin sen ajan eläneet.Ja koska hänen vanhemmat ovat keränneet omaisuutta niin köyhiä ja pienituloisia ei ollut olemassakaan.
Ei ole rahaa kännykkään työttömänä. Jos kerrostalo-asunnossa tulee tulipalo soitan lankapuhelimella apua eiku.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä, jos eläkeläiset siirretään yleisen asumistuen piiriin, jota ei saa omistusasuntoon. Rahoitusvastike putkiremontista ei ole meno toimeentulotuessa. Kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon. Asunnon voi myydä, jos ei rahat riitä.
Saahan sitä kadehtia muita kun itse ei saa omistusasuntoa.
Kun kerrostalo-asunnossa tulee tulipalo eikä työttömällä ole rahaa kännykkään niin hän voi kävellä kuusi kilometriä lähikauppaan ja pyytää, että soittavat palolaitoksen paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yli 30 vuotta eläkkeellä olleiden määrä kasvaa hurjaa vauhtia."
Eläkejärjestelmä rakennettiin silloin, kun ihmisten keskimääräinen elinikä oli paljon matalampi. Moni ehti olla eläkkeellä vain pari vuotta. Nyt lääketieteen ja terveydenhuollon kehityttyä ja elintason noustua elinikä ja siten eläkkeelläoloaika ovat pidentyneet. Eläkejärjestelmä on kuitenkin entisellään. Eläkeikäisiä äänestäjiä on yli 1 milj., joten puolueet eivät hevillä halua suututtaa heitä.
Ei eläkeiän nosto vaikuta nykyisiin eläkeläisiin mitenkään. Lisää vain heidän eläkkeidensä maksajia.
Äänestäjien tyhmyys on joskus kyllä käsinkosketeltavaa.
Eläkepyramidi on pelkkä huijaus. 60-luvulla syntyneiden kerroin on 4,4x sen mitä itse kassaan maksoivat, 70-luvulla syntyneet saavat 2,7x, 80-luvulla syntyneet öbaut sen verran kuin mitä kassoihin maksoivat, ja 2000-luvulla syntyneet saavat joitakin senttejä jokaista eläkekassaan maksamaansa euroa kohden.
Jos olet syntynyt 80-luvulla, kannattaa tehdä omat eläkesuunnitelmat koska ahneet boomerit ovat ryöstäneet pajatson tyhjäksi kauan ennen kuin sinä olet sieltä mitään nostamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas tyhmä trolli ja ap
Boomeriin sattui
Ei kuule sattunut, vaan nolostuivat ovatko kasvattaneet todellisen tollon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntoja ei saa tällä hetkellä myytyä. Itse sä omakotitalon siivouksen joudut eläkkeellä sairaana maksamaan. Eikä kotihoito kanna lämmityspuita sisälle vaan sun aikuinen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työt ovat hankaloituneet huomattavasti viimeisen 10-15 vuoden aikana. 40-50 luvulla syntyneet ovat päässeet käytännössä todella helpolla.
Heidän vanhempansa olivat sankarisukupolvi. Pullamössöt kiittivät vanhempiaan itsenäisyyden pelastamisesta ja jälleenrakennuksesta jo nuorina muunmuassa hurahtamalla kommunismiin. Sama sukupolvi käyttäytyy tänä päivänäkin ylimielisesti ja törkeästi, käyttää kamalaa kieltä toisista ihmisistä koska "minulla on oikeus", ymmärtää kuitenkin kaiken maailman Jari Sillanpäitä ja muita ahdistelijoita, ja ylipäänsä käyttäytyvät niinkuin omistaisivat maailman. Ei tietenkään kaikki, mutta semmoinen ihmeellinen sokeus on tuossa sukupolvessa todella yleistä.
Jari Sillanpäähän on 60- luvulla syntynyt. Ja "pullamössösukupolvi" syntyi sen jälkeen.
Sanoinko minä, että Jari Sillanpää kuuluu samaan sukupolveen? En, vaan sanoin, että tämä puheena oleva sukupolvi ymmärtävät ja puolustelevat häntä ja kaikkia muitakin ahdistelijoita. Opettele lukemaan. 🤡
Ja sinä tiedät kaikkien mielipiteen Sillanpäästä?Ehkä kuvittelet liikaa itsestäsi.
Olenko minä sanonut niinkään? 😂 Kävitkö sinä jonkun 50-luvun apukiertokoulun?
Et taida ymmärtää omaa tekstia näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Kun kerrostalo-asunnossa tulee tulipalo eikä työttömällä ole rahaa kännykkään niin hän voi kävellä kuusi kilometriä lähikauppaan ja pyytää, että soittavat palolaitoksen paikalle.
Kyllä palolaitos sitten tulee noin puolentoista tunnin päästä. Hyvä
Kotihoito ei siivoa. Yksi käynti kestää 15 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntoja ei saa tällä hetkellä myytyä. Itse sä omakotitalon siivouksen joudut eläkkeellä sairaana maksamaan. Eikä kotihoito kanna lämmityspuita sisälle vaan sun aikuinen lapsi.
Voi-voi.Kun itse on köyhä niin kuvittelee että kaikki muutkin ovat.Hyvin käy täälläpäin aduntokauppa mutta ei ole tarvetta myydä.
Tarttee jotain nappeja ettei mielenvikaisuus tulisi esille.