Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 40-50-luvulla syntynyt eläkeläinen et ole "kovalla työllä rakentanut tätä maata"

Vierailija
06.06.2026 |

Sodan käynyt sukupolvi rakensi. Olet ihan yhtä lailla tästä nauttijan roolissa kuin nykysukupolvet. Ei MITÄÄN eroa. Huom. MITÄÄN.

Kommentit (433)

Vierailija
221/433 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat ovat hyvä esimerkki tästä nauttijasukupolvesta. Kaiken ovat saaneet elämässä helposti ja halvalla. Osoittavat kiitollisuuttaan ja tyytyväisyyttään elämäänsä haukkumalla ja arvostelemalla minun elämästäni KAIKEN, kun yritän millenniaalina rakentaa elämää ja luovia tässä rajusti muuttuneessa maailmassa.

Höpö höpö, valehtelija, sinulla taida vanhempia ollakaan. 

Oikeastihan tuo sukupolvi opiskeli tutkintonsa opintolainoilla, maksoi kymmenen vuoden aikana lainan korkoineen takaisin, otti sitten asuntolainaa ja maksoi sitä taas yli kymmenen vuotta takaisin. Ei ollut ilmaista opintotukirahaa, ei asumistukia, ei mitään tukia. Opintotuki teki vasta tuloaan, aluksi hyvin pienenä. joten kaikkien oli pakko ottaa opintolainaa. Köyhätkin menivät korkeakouluihin, koska sen lainan saivat kaikki anovat. Kesät oltiin Ruotsissa tehdastöissä.

Soluissa asuttiin, ei yksiöissä niin kuin nyt. Ei ollut helppoja tietokoneita, vaan mekaaniset kirjoituskoneet, joilla gradut naputeltiin. Töihin lähdettiin toiselle puolelle Suomea, koska siellä aukesi paikka, jonka sai. 

Varmasti tuolla sukupolvella on ollut monenlaista vastusta. Asuntolainojen takaisinmaksua helpotti 70-luvulla kova inflaatio.

Vierailija
222/433 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Eipä täällä nyt vasarat raksalla pauku. Pakkohuutokaupassa kylläkin.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/433 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen syntynyt vuonna 1958 ja olen ollut rakentamassa Suomea hyvinvointivaltioksi. R ä k ä n o k k a AP ei koko elämänsä aikana saa aikaan puoliatakaan siitä mitä minä olen tehnyt.  Olemme tehneet töitä ilman tyhyjä ja huippupalkkoja,  kelvannut on työ kuin työ, olemme maksaneet veromme, kasvattaneet lapsemme ilman subjektiivista oikeutta päivähoitoon, lapset olivat KOTONA VANHEMPIEN HOIDETTAVANA, kun olimme vapaapäivällä, lomilla ja äitiysvapaalla. Ei tullut mieleenikään viedä isompia lapsia hoitoon, kun vauva syntyi. Mitä hyötyä siitä on nykyisin ollut, kun vanhemmat entistä uupuneempia ovat ja lapset nälissään kotona vapaapäivinä. Hitto mitä lusmuporukkaa. Rahaa riittää tonnin kännyköihin ja aikaa somettamiseen ja kuntosalille, mutta ei lasten kanssa olemiseen.  

Nyt ap, lopeta se typerien aloitusten kirjoittelu ja mene äitisi luo keskustelemaan siitä kuinka he ovat Suomea rakentaneet, ainakin sinun kasvattamisessa ovat pahasti epäonnistuneet. 

V ittu te paskoitte koko maan useammalle seuraavalle sukupolvelle. Kämppä maksoi muutaman vuosiansion verran, siinä missä nykyään se maksaa kymmenien vuosiansioiden verran samalla kun eläkemaksut nousee.

Tiedätkö miksi kämppäsi ei mene kaupaksi? Koska nuorilla ei ole niihin varaa.

Vierailija
224/433 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, jos sinulla on veemäiset 40-50-luvulla syntyneet sukulaiset, niin ei se tarkoita, että kaikki silloin syntyneet olisivat samanlaisia.

Vierailija
225/433 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistusasuntoon ei saa enää yleistä asumistukea.

Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan bruttotulot ja varallisuus vaikuttavat asumistukeen.

www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat

Älkää klikatko eläkeläispedofiilin jakamia lapolinkkejä!

Vierailija
226/433 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat ovat useimmat tehneet ihan fyysistä työtä, 16 vuotiaasta lähtien. Ns toimistorotatkin joutuivat käsin tekemään kirjaukset jne, kun tietotekniikka oli lastenkengissä. Kylmä sota, Tshernobylin onnettomuus, 90-luvun lama, jolloin monelta lähti kämppä alta ja moni veti itsensä kiikkuunkin. Tosi helppoa.

Vierailija
227/433 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaah, pitäisikö kirjoittaa testamentti uusiksi kun ei fyrkka kelpaa ? 

T.40v duunia

Vierailija
228/433 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa suomi rakennetaan kadulla istuskelemalla ja peukkua vetämällä, no ehkä joku tubettaja rakentelee myös.

Vierailija
229/433 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me työttömät asutaan vuokralla kerrostaloissa. Voidaan luopua puhelimesta hallituksen leikkausten takia. Rahat on loppu. Jos tulee tulipalo niin kävellään lähikauppaan kuusi kilometriä soittamaan palokunta. Terveysoireita niin pitää välillä huilailla puistonpenkillä, kun kävelee sinne kauppaan.

Vierailija
230/433 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Syntyvyys vähenee, omakotitaloja ei enää osteta."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011251821.html

Varoitus viruslinkki!

Vierailija
231/433 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työt ovat hankaloituneet huomattavasti viimeisen 10-15 vuoden aikana. 40-50 luvulla syntyneet ovat päässeet käytännössä todella helpolla.

.Kerronpa sulle kun et näytä tietävän-50-luvun loppupuolella syntyneet ovat vasta vähän aikaa olleet eläkkeellä ja tietävät aivan hyvin työelämästä.

Tunnen useamman 50 luvulla syntyneen jotka jo eläkkeelle päästyään jatkavat töissä.  Tekevät töitä firmoille jotka tarvitsevat osaavia ja kokeneita erikoisasiantuntijoita. Jatkavat niin kauan kun jaksavat koska uutta osaavaa sukupolvea ei vielä ole. Tämä on maailmanlaajuinen ilmiö.

Vierailija
232/433 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuudessa suomi rakennetaan kadulla istuskelemalla ja peukkua vetämällä, no ehkä joku tubettaja rakentelee myös.

Perikuntien asuntoja ei saa myytyä. Omaiset vuokraa niitä päihteidenkäyttäjille.

Vierailija
233/433 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

OKSETAT MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE KAIVOON MÖLLI

Vierailija
234/433 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat ovat hyvä esimerkki tästä nauttijasukupolvesta. Kaiken ovat saaneet elämässä helposti ja halvalla. Osoittavat kiitollisuuttaan ja tyytyväisyyttään elämäänsä haukkumalla ja arvostelemalla minun elämästäni KAIKEN, kun yritän millenniaalina rakentaa elämää ja luovia tässä rajusti muuttuneessa maailmassa.

Voi veikkoset , minä olen saanut KAIKEN  todella HELPOLLA. Vain 45 vuotta olin työelämässä kahta vuoden pituista äitiyslomaa lukuunottamatta. Töissä oli aina kiirusta, vähän henkilökuntaa tietty. Nyt on millä mällätä.

80-luvulta eteenpäin syntyneet eivät pääse töihin lainkaan.

Vierailija
235/433 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas tyhmä trolli ja ap 

Teille demaripunikkiperkeleille kaikki hermoon osuva tosiasia on aina tyhmää trollausta. Kuinka kertoa toisen olevan TÄYSIN oikeassa, ilman että sanoo sitä suoraan, hauku sitä tyhmäksi trollaajaksi.

Persuperseen ulina on musiikkia korville 👍

Perussuomalaiset voittavat vaalit! Se on ihan varma. Kukaan muu puolue ei voi nostaa Suomen taloudellisesta suosta ja pitää Suomi turvallisena maana.  

Äänestäkää persuja tai muuten teidät paha perii. Vasemmisto tekee kaikkensa oman vallan nostattamiseksi koko Euroopassa ja siihen he tarvitsevat maahan muuttajia, levottomuutta ja ristiriitaisuutta. Ei heillä ole tarkoitus työllisyyttä lisätä, osa-aikainen ja valtion maksama suojaosa riittää pitämään työttömän kansan nöyränä. Rikastua he eivät saa, se on vasemmiston pelko nro 1.  Mutta kansa ei ole tyhmää,  ihmiset älyävät mikä vedätys on menossa. Jos ministerin pallille on nousemassa Razmyar ja Tuppurainen, niin te tiedätte mitä siitä seuraa. Lukekaa sdp:n periaatejulistus, niin tiedätte mikä on heidän päämääränsä. Kaikkia tulee auttaa ja kaikki ovat tervetulleita. 

Vierailija
236/433 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen syntynyt vuonna 1958 ja olen ollut rakentamassa Suomea hyvinvointivaltioksi. R ä k ä n o k k a AP ei koko elämänsä aikana saa aikaan puoliatakaan siitä mitä minä olen tehnyt.  Olemme tehneet töitä ilman tyhyjä ja huippupalkkoja,  kelvannut on työ kuin työ, olemme maksaneet veromme, kasvattaneet lapsemme ilman subjektiivista oikeutta päivähoitoon, lapset olivat KOTONA VANHEMPIEN HOIDETTAVANA, kun olimme vapaapäivällä, lomilla ja äitiysvapaalla. Ei tullut mieleenikään viedä isompia lapsia hoitoon, kun vauva syntyi. Mitä hyötyä siitä on nykyisin ollut, kun vanhemmat entistä uupuneempia ovat ja lapset nälissään kotona vapaapäivinä. Hitto mitä lusmuporukkaa. Rahaa riittää tonnin kännyköihin ja aikaa somettamiseen ja kuntosalille, mutta ei lasten kanssa olemiseen.  

Nyt ap, lopeta se typerien aloitusten kirjoittelu ja mene äitisi luo keskustelemaan siitä kuinka he ovat Suomea rakentaneet, ainakin sinun kasvattamisessa ovat pahasti epäonnistuneet. 

V ittu te paskoitte koko maan useammalle seuraavalle sukupolvelle. Kämppä maksoi muutaman vuosiansion verran, siinä missä nykyään se maksaa kymmenien vuosiansioiden verran samalla kun eläkemaksut nousee.

Tiedätkö miksi kämppäsi ei mene kaupaksi? Koska nuorilla ei ole niihin varaa.

Höpö höpö. Normaali omakotitalo keskellä ei mitään maksoi sen 20 vuoden lainan niin kuin nykyäänkin. Ja niihin lainamaksuihin meni suurin osa rahoista, niin kuin nykyäänkin.

Kaikki kolmekymppiset kaverini ovat ostaneet kämpän. 

Vierailija
237/433 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työt ovat hankaloituneet huomattavasti viimeisen 10-15 vuoden aikana. 40-50 luvulla syntyneet ovat päässeet käytännössä todella helpolla.

.Kerronpa sulle kun et näytä tietävän-50-luvun loppupuolella syntyneet ovat vasta vähän aikaa olleet eläkkeellä ja tietävät aivan hyvin työelämästä.

Tunnen useamman 50 luvulla syntyneen jotka jo eläkkeelle päästyään jatkavat töissä.  Tekevät töitä firmoille jotka tarvitsevat osaavia ja kokeneita erikoisasiantuntijoita. Jatkavat niin kauan kun jaksavat koska uutta osaavaa sukupolvea ei vielä ole. Tämä on maailmanlaajuinen ilmiö.

Eläkeläinen saa eläkkeen joka kuukausi ja palkka on lisätulo. Työtön odottaa ansiosidonnaista kaksi kuukautta, kun neljän kuukauden työ päättyy. 

Ja ne ketkä on 595 yleistuella niin 300 euron suojaosa poistettiin eli yleistukea leikataan 150, jos tienaa 300 ja siitä työmatkat maksuun.

Vierailija
238/433 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmäkö olet ap? 
Sodanjälkeinen sukupolvi sai sieltä rintamalta fyysisesti ja psyykkisesti vaurioituneet omaisensa takaisin, jotka olivat olleet noin viisi vuotta sotimassa nälässä, kylmässä, sairaana ja ainaisessa pe-los-sa!

Mitä he toivat kotiinsa kuin vaurioituneet hermonsa!! Kylläpä olikin kivaa syntyä perheeseen, jota hallitsi äkkiraivoisuus, huuto, loputon kiroilu, vaimon haukkuminen ja halveksunta. Lapsia syntyi jonossa mutta ei haluttuina tai toivottuina. Pidä suusi kiinni!

Eivät kaikki sodan käyneet olleet sekopäisiä juoppoja. Monet pahoissakin paikoissa olleet kotiutuivat täysin selväjärkisinä.

Tai sillein hulluina, että hermot meni vähästäkin negajutusta ja hirveä huuto/ kiroilu/ haukkuminen alkoi ja lapset itki pelosta. Kokenut joopajoo!

Vierailija
239/433 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat ovat useimmat tehneet ihan fyysistä työtä, 16 vuotiaasta lähtien. Ns toimistorotatkin joutuivat käsin tekemään kirjaukset jne, kun tietotekniikka oli lastenkengissä. Kylmä sota, Tshernobylin onnettomuus, 90-luvun lama, jolloin monelta lähti kämppä alta ja moni veti itsensä kiikkuunkin. Tosi helppoa.

Kyllä, todella helppoa. Nuoret tekisi fyysistäkin työtä jos sitä olisi tarjolla.

Vierailija
240/433 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, valehtelija, sinulla taida vanhempia ollakaan. 

Oikeastihan tuo sukupolvi opiskeli tutkintonsa opintolainoilla, maksoi kymmenen vuoden aikana lainan korkoineen takaisin, otti sitten asuntolainaa ja maksoi sitä taas yli kymmenen vuotta takaisin. Ei ollut ilmaista opintotukirahaa, ei asumistukia, ei mitään tukia. Opintotuki teki vasta tuloaan, aluksi hyvin pienenä. joten kaikkien oli pakko ottaa opintolainaa. Köyhätkin menivät korkeakouluihin, koska sen lainan saivat kaikki anovat. Kesät oltiin Ruotsissa tehdastöissä.

Soluissa asuttiin, ei yksiöissä niin kuin nyt. Ei ollut helppoja tietokoneita, vaan mekaaniset kirjoituskoneet, joilla gradut naputeltiin. Töihin lähdettiin toiselle puolelle Suomea, koska siellä aukesi paikka, jonka sai. 

Varmasti tuolla sukupolvella on ollut monenlaista vastusta. Asuntolainojen takaisinmaksua helpotti 70-luvulla kova inflaatio.

70-luvulla asuntolainojaan maksoi 30-luvulla syntyneet.

Ei kakskymppisillä vielä ollut asuntolainoja. Etenkään tyhjästä lähteneilä ei säästöjä.  Silloin piti olla itsellä rahaa, 0-lainoja ei saanut kuten  myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi