Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni keski ikäinen nainen muuttuu niinsanotusti Kareniksi?

Vierailija
05.06.2026 |

Asiakaspalvelu töissä kun olen voin sanoa ettei ne stereotypiat täysin tuulesta temmattuja ole.

Kommentit (175)

Vierailija
141/175 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko omin sanoin selittää, millainen on tämä niin sanottu Karen?

Karen on vihainen suuttunut nainen. Yleensä keski-ikäinen joka räyhää jollekin nuorelle asiakaspalvelijalle ja vaatii pomoa paikalle.

Vierailija
142/175 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tullut vastaan tuollaisia tekoälyvideoita. Lisäksi sellaisia, joissa joku perseilee ja tahallaan provosoi, että saa videoitua reaktion. 

Ei ole tekoälyllä tuotettu video vaan ihan aitoja kohtaamisia Kareneiden kanssa.

Et ehkä itse omaa älyllistä analysointikykyä mutta tuollaiset tapahtumat on ihan arkipäivää Jenkkilässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/175 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset olisivat itseasiassa paljon pahempia n a t s e j a kuin miehet. Jopa Pohjois-Korean Kim pelkää siskoaan sillä hänen siskonsa nauttii ihmisten kiduttamisesta tavoilla, joita Kim ei olisi voinut edes kuvitella.

Vierailija
144/175 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää  käyttää tuollaisia amerikkalaisia ilmaisuja kun meillä on ihan oma nimitys tuolle?

Joka on?

Vierailija
145/175 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen muuttuu ikääntyessään. Niin persoonaltaan kuin ulkonäöltäänkin. Ei koske pelkästään naisia.

toiset enemmän, toiset vähemmän.

Vierailija
146/175 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Karen on nykykulttuurissa yleisnimi tai meemi, jolla viitataan rasistiseen, ylimieliseen tai ylivoimaiseen etuoikeuteensa vetoavaan keski-ikäiseen naiseen, joka vaatii jatkuvasti "päästä puhumaan esimiehelle" ja käyttäytyy vaativasti asiakaspalvelijoita kohtaan" (AI) 

No vttu en ole!! Toki olen jo eläkeläinen 😁

Entä, jos Karen, 47v on ihan hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa; nettovarallisuus yli milj. euroa ja keskituloinen (4200€ brutto)?

Toki minulla on etuoikeuksia, joita esimerkiksi jollain vuokra-asukkaalla ei ole. Ja toki osakkeenomistajana huolehdin osakkeenomistajien edusta.

Vierailija
147/175 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä mikä on virallinen määritelmä Karenille mutta jos puhutaan ärtyisyydestä niin syy löytyy ihan unettomuudesta. Illalla menet umpiväsyneenä nukkumaan, nukahdat heti vain herätäksesi 20 minuuttia myöhemmin pirteänä kuin peipponen. Sitten unta saakin odotella 5-6 tuntia ja ehdit nukkua 2-3 tuntia ennen arkiaskareiden alkua. Voin vannoa että kuka tahansa olisi kiukkuinen ja väsynyt jo yhden yön jälkeen mutta kun se jatkuu vuosia, siis VUOSIA!!! niin hermot on todella kireällä. Ainoa mitä lääkärit tarjoaa on unilääke ja masennuslääke.

Toisten asioihin en nokkaani tunge, ei vois vähempää kiinnostaa, mutta jostain hemmetin syystä kaikki tunkee nokkansa minun asioihin ja kiinnostaa levitellä asioita pitkin kyliä ja vieläpä keksiä valheita niiden lisäksi. Mitä tahansa nainen tekee se on aina väärin ja pilkan aihe.

Vierailija
148/175 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Karen on nykykulttuurissa yleisnimi tai meemi, jolla viitataan rasistiseen, ylimieliseen tai ylivoimaiseen etuoikeuteensa vetoavaan keski-ikäiseen naiseen, joka vaatii jatkuvasti "päästä puhumaan esimiehelle" ja käyttäytyy vaativasti asiakaspalvelijoita kohtaan" (AI) 

Entä, jos Karen, 47v on ihan hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa; nettovarallisuus yli milj. euroa ja keskituloinen (4200€ brutto)?

Toki minulla on etuoikeuksia, joita esimerkiksi jollain vuokra-asukkaalla ei ole. Ja toki osakkeenomistajana huolehdin osakkeenomistajien edusta.

Se ei silti anna sinulle mitään oikeuksia mennä vastaan lakia ja sääntöjä.

Et saa etuilla tiskin jonossa, et saa vaatia erityiskohtelua etkä myöskään saa rikkoa lakia.

Vierailija
149/175 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karen määritelmät sopivat myös miehiin, olkoot sitten vaikka Perttejä ja perttilöityminen. 

Karen on usalainen nimi, mikä olisi hyvä nimi Suomi-Karenille?

Oisko se sitten Kaarina?

Vaikka Kaarina muistuttaa Karenia nimenä, niin ei siinä ole samanlaista ikäryhmään ja yhteiskuntaluokkaan sidottua kytköstä. Ehkä joku Elisabet voisi olla sopivampi nimi suomalaiselle tapaukselle. 

Elisabet on ylemmän luokan nimi mikä ei sovi taas karenimaisuuteen.

Vierailija
150/175 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa etuilla tiskin jonossa, et saa vaatia erityiskohtelua etkä myöskään saa rikkoa lakia.

En ole etuilut, minulla on pöytävaraus.

Ruuat tilaan aina kotiin, en käy marketeissa.

Ei se ole mitään erityiskohtelua, mistä itse maksaa.

Vierailija
151/175 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää erottaa kaksi eri asiaa, ensinnäkin karen on ollut karen alusta asti, ei luonne muutu niin yhtäkkiä iän myötä. Loput keski-ikäiset ja sitä vanhemmat huonosti käyttäytyvät naiset ovat todennäköisesti kyllästyneet saamaansa huonoon ja aliarvostavaan kohteluun, eivätkä ota enää vastaan sellaista. 

Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen ryhmään. Olen kohtelias, en räyhää ikinä aspoille, kun olen itsekin ollut pitkään. Mutta jos kohtaan missä tahansa ylimielistä ja halventavaa käytöstä, vastaan välittömästi. Jos saan siitä karen -merkinnän, so be it. Olen lapsesta asti saanut "tottua" siihen, että olen sukupuoleni takia jotenkin vähempiarvoinen, joten alkaa jo riittää.

Vierailija
152/175 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtube search Karen.

%3D

Tuossapa yksi video Kareneista. Uskovat että lait ja säännöt eivät heihin päde ja saavat tehdä mitä haluavat. Onneksi useasti virkavalta sanoo että ei näin ja Karen viedään putkaan.

Alapeukuttajista voisi päätellä että tälläkin palstalla on muutama Karen.

Onneksi ovat vielä melko harvinaisia Suomessa mutta kyllä niitäkin muutaman olen nähnyt.

Silloin käväsee mielessä että avohoidon sijaan pakkohoito olisi parempi ratkaisu.

Mene itse pakkohoitoon palstanarsisti. 

Miksi? Ei minulla ole mitään mielenterveyden ongelmia, en tarvi edes masennuslääkkeitä mitä Suomessa syödään eniten koko maailmassa.

Osaan käyttäytyä asiallisesti tilanteissa ja myönnän jos itse teen virheen. En nosta älämölöä jos pihvi ei olekkaan haluamani kypsyydessä enkä mene valittamaan kaupan tiskille jos itse vahingossa ostin vääriä pattereita ja vaadi korvausta omasta virheestä.

Olen ns. tavallinen tallaaja.

Älämölöä ei tarvitsekaan nostaa mutta asiallisesti saa sanoa jos on vaikka tilannut pihvin medium miinuksena ja pöytään tuodaan ylikypsä tai päinvastoin. Ja on oikeutettu saamaan tilauksensa mukaisen. Se ei ole huonoa käytöstä eikä itsensä korottamista.

Vierailija
153/175 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Kareneita ole olemassa, se on vaan taas yksi halventava nimitys naiselle joka ei suostukaan asettumaan perinteiseen naisen rooliin eli ole kiltti ja myötäilevä. Todisteena asiasta vastaavaa nimitystähän ei miehille edes löydy.

Osui ja upposi vai? 

Karenhan ei tarkoita henkilöä, joka tietää oman arvonsa ja osaa pitää puolensa, vaan sellaista, joka kuvittelee, että koko maailman pitäisi hyppiä hänen triangelinsa tahtiin, maukuu ja vinkuu jatkuvasti kaikesta turhasta ja käyttäytyy muutenkin kuin maailmankaikkeuden kuningatar. 

Vierailija
154/175 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karen määritelmät sopivat myös miehiin, olkoot sitten vaikka Perttejä ja perttilöityminen. 

Karen on usalainen nimi, mikä olisi hyvä nimi Suomi-Karenille?

Oisko se sitten Kaarina?

Vaikka Kaarina muistuttaa Karenia nimenä, niin ei siinä ole samanlaista ikäryhmään ja yhteiskuntaluokkaan sidottua kytköstä. Ehkä joku Elisabet voisi olla sopivampi nimi suomalaiselle tapaukselle. 

Elisabet on ylemmän luokan nimi mikä ei sovi taas karenimaisuuteen.

Suomessa taitaa olla aika vähän naisia joilla etunimenä Elisabet. Ei oikein istu Suomeen Karenin käännökseksi.

Vierailija
155/175 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtube search Karen.

%3D

Tuossapa yksi video Kareneista. Uskovat että lait ja säännöt eivät heihin päde ja saavat tehdä mitä haluavat. Onneksi useasti virkavalta sanoo että ei näin ja Karen viedään putkaan.

Alapeukuttajista voisi päätellä että tälläkin palstalla on muutama Karen.

Onneksi ovat vielä melko harvinaisia Suomessa mutta kyllä niitäkin muutaman olen nähnyt.

Silloin käväsee mielessä että avohoidon sijaan pakkohoito olisi parempi ratkaisu.

Mene itse pakkohoitoon palstanarsisti. 

Miksi? Ei minulla ole mitään mielenterveyden ongelmia, en tarvi edes masennuslääkkeitä mitä Suomessa syödään eniten koko maailmassa.

Osaan käyttäytyä asiallisesti tilanteissa ja myönnän jos itse teen virheen. En nosta älämölöä jos pihvi ei olekkaan haluamani kypsyydessä enkä mene valittamaan kaupan tiskille jos itse vahingossa ostin vääriä pattereita ja vaadi korvausta omasta virheestä.

Olen ns. tavallinen tallaaja.

Älämölöä ei tarvitsekaan nostaa mutta asiallisesti saa sanoa jos on vaikka tilannut pihvin medium miinuksena ja pöytään tuodaan ylikypsä tai päinvastoin. Ja on oikeutettu saamaan tilauksensa mukaisen. Se ei ole huonoa käytöstä eikä itsensä korottamista.

Puhut asiaa. Karen huutaisi niin että kaikki kuulee mutta sivistynyt asiakas voi sanoa normiäänellä että tämä ei ollut mitä tilasin.

Vierailija
156/175 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole etuilut, minulla on pöytävaraus.

Ruuat tilaan aina kotiin, en käy marketeissa.

Ei se ole mitään erityiskohtelua, mistä itse maksaa.

No eihän karenistisuudessa olekaan tuosta kyse. vään röyhkeydestä ja muista piittaamattomuudesta, huonosta käytöksestä sen varjolla että on keski-ikäinen.

Vierailija
157/175 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset olisivat itseasiassa paljon pahempia n a t s e j a kuin miehet. Jopa Pohjois-Korean Kim pelkää siskoaan sillä hänen siskonsa nauttii ihmisten kiduttamisesta tavoilla, joita Kim ei olisi voinut edes kuvitella.

Tätä sanoivat myös keskitysleireiltä pelastuneet: naisvartijat olivat vielä sadistisempia ja häijympiä kuin miehet.

Vierailija
158/175 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisista tulee enemmän miesten kaltaisia hormonitoiminnaltaan vaihdevuosien jälkeen. Ei se sen kummempaa ole. Estrogeeni ei ole enää pehmentämässä käytöstä, eikä se ole huono asia. En mäkään siedä enää mitään perseilyä keneltäkään, mutta ikinä en ole räyhännyt asiakaspalvelijalle, en ennen, enkä jälkeen vaihdevuosien. Kusipää on kusipää iästä riippumatta. 

Vierailija
159/175 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta yksi nimetön siellä 

jossain, kiitän posipeukkujen

sateesta. E

Vierailija
160/175 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär (21v) työskentelee yhdessä vaateketjun liikkeessä ja aikamoisia Kareneja hänelle on tullut asiakkaaksi. Tytär sanoo suoraan, että keski-ikäiset naiset on kaikkein ilkeimpiä asiakkaita häntä kohtaan. Jotkut saattaa raivota, vaatia mahdottomia, kiukutella ja epäillä suureen ääneen ammattitaitoa. Ero keski-ikäisiin nais ja miesasiakkaisiin on hurja käyttäytymisen osalta. Tähän syyllistyy pieni joukko naisia, mutta he ovat kuulemma sitäkin kauhempia. 

Tässä ei ole kyse siitä, että tyttäreni olisi joku herkkä yksilö ja kova loukkaantumaan, vaan samansuuntaista sanoo myös hänen ystävät, jotka työskentee ravintolassa, kahvilassa ja muissa aspa hommissa. 

Itse huomaan tuskastuvani, jos joku ammattilainen missä vaan on ihan pihalla, ei ymmärrä mitään, eikä osaa hommaansa. Kampaaja, myyjä, hoitaja tms. Tämä on lisääntynyt koko ajan. Samaan aikaan on lehdissä juttuja älykkyyden vähenemisestä ja siitä, ettei kaikki edes ammattikouluissa osaa kunnolla lukea. Ei ole näitten yksilöiden vika. Yhteiskunta menossa huonoon suuntaan. Ei liity sun tyttären asiaan. Taitaviakin eri alojen ammattilaisia on.

Tuntuu, että yhä harvempaa kiinnostaa oman duunin jälki. Ei olla ylpeitä omasta osaamisesta vaan tehdään niin vähän kuin mahdollista.

Kareneista ja setämiehistä pahimpia ovat he jotka haukkuvat esimerkiksi somettajia netissä. Usein nuorempiaan, miehet ihan oman ikäisiäkin. Sille ei ole mitään oikeuttavaa syytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme