Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni keski ikäinen nainen muuttuu niinsanotusti Kareniksi?

Vierailija
05.06.2026 |

Asiakaspalvelu töissä kun olen voin sanoa ettei ne stereotypiat täysin tuulesta temmattuja ole.

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vaatekaupan muikisteleva teinimyyjä nyt saa asiakkaikseen vain naisia, kai siellä joukossa on ties millaista kusipäätä. Menepä töihin jonnekin elektroniikkaliikkeeseen niin saattaa mielipide vaihtua. Ne jotka alkavat systemaattisesti maalittamaan työntekijää tai henkilöä, joka on hoitanut hänen asiaansa, ovat kyllä yleensä miehiä. 

Tällä ei ole tietenkään mitään tekemistä firman paskan palvelun ja yleisen enshittificationin kanssa? 

Mitä hittoa, miksi ei saa asiakas pitää puoliaan? Pitäisi kaikkien olla boomereita, jotka kiltisti ostaa kaiken mitä markkinamies keksii kaupata, vaikka eivät sellaista edes tarvitse. 

Vierailija
122/158 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Youtube search Karen.

%3D

Tuossapa yksi video Kareneista. Uskovat että lait ja säännöt eivät heihin päde ja saavat tehdä mitä haluavat. Onneksi useasti virkavalta sanoo että ei näin ja Karen viedään putkaan.

Alapeukuttajista voisi päätellä että tälläkin palstalla on muutama Karen.

Onneksi ovat vielä melko harvinaisia Suomessa mutta kyllä niitäkin muutaman olen nähnyt.

Silloin käväsee mielessä että avohoidon sijaan pakkohoito olisi parempi ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 36-vuotias ja huomaan ikääntyessäni ärsyyntyväni helposti asioista, jotka on vähän vinossa mielestäni. Ärsyynnyn ihmisistä, jotka ei käytä vilkkua tai ylipäätään noudata sääntöjä. Nuorempana en jaksanut välittää. En enää niin helposti tyydy huonoon kohteluun. En nyt varmaan Kareniksi ole muuttumassa (toivottavasti en, se olisi kamalaa), mutta tiettyä ärhäköitymistä on tapahtunut.

Ja sehän on vaan hyvä. Unohda Kareniksi nimittelyt, pelkkää huijausta. 

Vierailija
124/158 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtube search Karen.

%3D

Tuossapa yksi video Kareneista. Uskovat että lait ja säännöt eivät heihin päde ja saavat tehdä mitä haluavat. Onneksi useasti virkavalta sanoo että ei näin ja Karen viedään putkaan.

Onneksi ovat vielä melko harvinaisia Suomessa mutta kyllä niitäkin muutaman olen nähnyt.

Silloin käväsee mielessä että avohoidon sijaan pakkohoito olisi parempi ratkaisu.

Mene itse pakkohoitoon palstanarsisti. 

Vierailija
125/158 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä keski-ikäisyyden provoilija keksii tarinaa, unohtaen toki sen että hänkin on joskus keski-iässä. 

Jos hyvin käy. Kaikkihan eivät niin pitkälle pääse.

Vierailija
126/158 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi muotitermi, Karen.  Miksi taas tuollainen ihmisiä määrittelevä sana otettu käyttöön?  

Vierailija
127/158 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtube search Karen.

%3D

Mene itse pakkohoitoon palstanarsisti. 

Miksi? Ei minulla ole mitään mielenterveyden ongelmia, en tarvi edes masennuslääkkeitä mitä Suomessa syödään eniten koko maailmassa.

Osaan käyttäytyä asiallisesti tilanteissa ja myönnän jos itse teen virheen. En nosta älämölöä jos pihvi ei olekkaan haluamani kypsyydessä enkä mene valittamaan kaupan tiskille jos itse vahingossa ostin vääriä pattereita ja vaadi korvausta omasta virheestä.

Olen ns. tavallinen tallaaja.

Vierailija
128/158 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen muuttuu ikääntyessään. Niin persoonaltaan kuin ulkonäöltäänkin. Ei koske pelkästään naisia.

Vierailija
129/158 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vttu on karen? 

Vierailija
130/158 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vttu on karen? 

Karen on keski-iän ylittänyt valkoinen nainen joka uskoo että lait ja säännöt eivät häntä koske ja hänellä on oikeus valittaa kaikesta vaikka vika olisi hänen omansa. Ja ei varmasti ikinä myönnä että oli väärässä koska on etuoikeutettu valkoinen nainen.

Esimerkkinä tilaa pizzan jossa onkin 8 pepperonin sijasta 7 ja nostaa haloon ja vaatii korvausta ja nostaa ison mellakan asiasta.

Monesti tuolla Jenkkien puolella menee niin pitkälle että poliisit vie Karenin pois.

Vierailija
131/158 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että puhutaan Paavo Pesusienessä seikkailevan Planktonin tyttöystävästä, joka on Karen-niminen tietokoneruutu.

Vierailija
132/158 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tajuaa oman elinajan olevan rajallinen, tulee kärsimättömäksi kaikkeen elämään liittyvän jahkailun ja typerän toiminnan suhteen. Ei vaan jaksa katsella nuorempien sähläämistä ja säätämistä tai kuunnella tyhjänpäiväisiä juttuja. 

Vierailija
133/158 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut vastaan tuollaisia tekoälyvideoita. Lisäksi sellaisia, joissa joku perseilee ja tahallaan provosoi, että saa videoitua reaktion. 

Vierailija
134/158 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tullut vastaan tuollaisia tekoälyvideoita. Lisäksi sellaisia, joissa joku perseilee ja tahallaan provosoi, että saa videoitua reaktion. 

Suomessa esim. jotkut finniperseiset teinihäiriköt menevät sotkemaan paikkoja ja huudattamaan mopoaa muiden talojen pihalle. 

Vierailija
135/158 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannut tämän joistain ystävistäni ja pelkään että itselleni käy samoin. Tähän mennessä olen kuitenkin muuttunut nuoruuden nopeasti tulistuvasta rauhallisemmaksi tarkkailijaksi. Annan useampien asioiden vain soljua ohi, harvemmat asiat ovat nykyään minulle tärkeitä. 

Mutta ystävissäni on ihmisiä, jotka puhuvat tarjoilijoille törkeästi kun vesi onkin kuplallista vaikka piti olla lähdevettä tai laittavat kiukkuista palautetta katutyömaista (nämä nyt viime viikkojen tapahtumia). Huomaan että en jaksa heidän seuraansa enää samalla lailla kuin aiemmin. 

Vierailija
136/158 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole tavannut tuollaisia naisia varmaan ikinä. En tunnu yhtään tutulle eikä muistu mitään mieleen. Eiköhän ole taas joku kuvitteellinen vanhempien naisten haukkuminen tässäkin. Joidenkin aina pitää päästä haukkumaan vanhempia naisia.

Vierailija
137/158 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä karenit ovat selvinneet elämässään sillä että ovat olleet ihan kivan näköisiä nuoria naisia joilta varsinkin miehet ovat pillun toivossa sietänyt ihan mitä vaan. Ja jos kaikki muutkin ympärillä ovat sietäneet paskamaista käytöstä niin ei ole ollut mitään tarvetta muuttaa itseään. 

Sitten vanhempana huonoa käytöstä ei enää siedetäkään ulkonäön rapistumisen jälkeen. Tämä suututtaa ja Karen saa julkisia raivokohtauksia kun kaikki ei mene oman mielen mukaisesti. Tälläinen ihmistyyppi olettaa että vanhempi aikuinen on automaattisesti viisaampi, arvokkaampi ja aina oikeassa. Oikeasti se pätee vain jos on joutunut kehittymään elämänsä aikana, karenit ovat ikuisesti hiekkalaatikkotasolla. Miehissäkin löytyy vastaavia vähän eri nyansseilla tosin.

Vierailija
138/158 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä karenit ovat selvinneet elämässään sillä että ovat olleet ihan kivan näköisiä nuoria naisia joilta varsinkin miehet ovat pillun toivossa sietänyt ihan mitä vaan. Ja jos kaikki muutkin ympärillä ovat sietäneet paskamaista käytöstä niin ei ole ollut mitään tarvetta muuttaa itseään. 

Sitten vanhempana huonoa käytöstä ei enää siedetäkään ulkonäön rapistumisen jälkeen. Tämä suututtaa ja Karen saa julkisia raivokohtauksia kun kaikki ei mene oman mielen mukaisesti. Tälläinen ihmistyyppi olettaa että vanhempi aikuinen on automaattisesti viisaampi, arvokkaampi ja aina oikeassa. Oikeasti se pätee vain jos on joutunut kehittymään elämänsä aikana, karenit ovat ikuisesti hiekkalaatikkotasolla. Miehissäkin löytyy vastaavia vähän eri nyansseilla tosin.

Spot on.

Vierailija
139/158 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin miehet sanoo aina että yli 40v naiset on paljon rennompia ja mukavempia kuin stressaavat nuoret naiset. Siksi mulla on paljon nuoria miehiä.ympärillä.

Vierailija
140/158 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tuo näkökulma, että Karenit olisivat sellaisia kuin ovat (ainakin osittain) siitä syystä, että heihin suhtautuminen muiden ja erityisesti miesten taholta on erilaista kuin silloin, kun he olivat nuoria, sieviä ja vartaloiltaan sopusuhtaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi