Miksi niin moni keski ikäinen nainen muuttuu niinsanotusti Kareniksi?
Asiakaspalvelu töissä kun olen voin sanoa ettei ne stereotypiat täysin tuulesta temmattuja ole.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse olen kyllästynyt maailmanmenoon. Ja kun näin Orpon "asuu lähistöllä" näytin hänelle keskisormea.
En tiedä tekeekö se minusta Karenin? Varmaan ainakin Petterin mielestä.
N50
🥱
Noin yleisesti keski-ikäiset ovat paljon rennompia kuin nuoremmat ikäluokat. Emme elä somen kautta, ei ole pakkoa olla mukana kaikissa trendeissä, emme stressaa pikkuasioista, emme optimoi elämää elämisen kustannuksella, meille riittää rennot jutut, emme elä huomioista, emme harrasta piikkejä, muoviosia ja ulkonäön rankkaa muokkaamista, emme odota muiden hoitavan asioitamme ja ongelmiamme, emme vaadi mahdottomia ja meitä ei voisi vähempää kiinnostaa muut.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut huomata ystävästäni näitä piirteitä. Oli ennen hauska avomielinen humanisti. Nyt on 50-vuotias, menestynyt elämässään ja siitä on alkanut löytyä ja ilmetä sellaisia ns. porvariakan piirteitä.
Sä vaikutat Kaarina Hazardin ja Raisa Omaheimon kaltaiselta vassukarenilta, Vassu-Karen.
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä keski-ikäisyyden provoilija keksii tarinaa, unohtaen toki sen että hänkin on joskus keski-iässä.
Aiheuttaako siis keski-ikä sen että jotkut on niin älyttömän vihaisia ja päällekäyviä suurimmanosan aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämä Karen on? 🤔
Karen on nainen joka puuttuu joka asiaan, tunkee toisten asioihin nenänsä, räyhää, pitää itseään itseoikeutetusti aina oikeassa olevana, etninen tausta yleensä valkoihoinen.
Kyllä täytyy jöötä pitää! Vanhat, viisaat naiset ovat tämän yhteiskunnan tukipylväät. Stop haihattelulle ja huonoille tavoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämä Karen on? 🤔
Karen on nainen joka puuttuu joka asiaan, tunkee toisten asioihin nenänsä, räyhää, pitää itseään itseoikeutetusti aina oikeassa olevana, etninen tausta yleensä valkoihoinen.
Suurin osa oikeuksiaan määkivistä sormenheristelijöistä on kyllänekruja, ainakin jenkeissä.
Olen onnekas. Minulla on laaja tuttava- ja ystäväpiiri, olemme (osa meistä, nuoriakin tunnen) 45-65-vuotiaita eikä kenestäkään meistä ole tullut tuollaista. Edelleen käyttäydymme sivistyneesti ja kohteliaasti, olemme iloisia (toki jokaisella on elämässä raskaitakin vaiheita ja huonoja päiviä mutta yleisesti ottaen), elämäämme tyytyväisiä naisia (ja miehiä) emmekä kosta pahaa oloamme viattomille.
miehillä se on "Ykä". -Ykä ragee mopojonnelle..tms.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse olen kyllästynyt maailmanmenoon. Ja kun näin Orpon "asuu lähistöllä" näytin hänelle keskisormea.
En tiedä tekeekö se minusta Karenin? Varmaan ainakin Petterin mielestä.
N50
Ei, ei tee. Se tekee sinusta vain lapsellisen. Kiukuttelet kuin pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit.
Vierailija kirjoitti:
Olen onnekas. Minulla on laaja tuttava- ja ystäväpiiri, olemme (osa meistä, nuoriakin tunnen) 45-65-vuotiaita eikä kenestäkään meistä ole tullut tuollaista. Edelleen käyttäydymme sivistyneesti ja kohteliaasti, olemme iloisia (toki jokaisella on elämässä raskaitakin vaiheita ja huonoja päiviä mutta yleisesti ottaen), elämäämme tyytyväisiä naisia (ja miehiä) emmekä kosta pahaa oloamme viattomille.
Ihmisten ei tarvitse öykkäröidä muille kun itsearvostus ja se oma elämä on tasapainossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten ei tarvitse öykkäröidä muille kun itsearvostus ja se oma elämä on tasapainossa.
Aikuisellakin on eri kehitysvaiheita ja suurin osa ei saavuta niitä korkeimpia ja he kiukuttelevat kuin pikkulapset läpi elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
"Karen on nykykulttuurissa yleisnimi tai meemi, jolla viitataan rasistiseen, ylimieliseen tai ylivoimaiseen etuoikeuteensa vetoavaan keski-ikäiseen naiseen, joka vaatii jatkuvasti "päästä puhumaan esimiehelle" ja käyttäytyy vaativasti asiakaspalvelijoita kohtaan" (AI)
No vttu en ole!! Toki olen jo eläkeläinen 😁
Siis onko Karen käytös normaalia heteromieskäytöstä?
Hienoa jos olette voimaantuneita ja pidätte kiinni omista oikeuksista ettekä tunne tarvetta miellyttää mutta pitääkö se aina purkaa johonkin nuoreen kesätyöntekijään? (Jotka usein ovat myös tyttöjä.) Kohdistakaa se kiukkunne niihin jotka ovat sen oikeasti ansainneet
Tytär (21v) työskentelee yhdessä vaateketjun liikkeessä ja aikamoisia Kareneja hänelle on tullut asiakkaaksi. Tytär sanoo suoraan, että keski-ikäiset naiset on kaikkein ilkeimpiä asiakkaita häntä kohtaan. Jotkut saattaa raivota, vaatia mahdottomia, kiukutella ja epäillä suureen ääneen ammattitaitoa. Ero keski-ikäisiin nais ja miesasiakkaisiin on hurja käyttäytymisen osalta. Tähän syyllistyy pieni joukko naisia, mutta he ovat kuulemma sitäkin kauhempia.
Tässä ei ole kyse siitä, että tyttäreni olisi joku herkkä yksilö ja kova loukkaantumaan, vaan samansuuntaista sanoo myös hänen ystävät, jotka työskentee ravintolassa, kahvilassa ja muissa aspa hommissa.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa jos olette voimaantuneita ja pidätte kiinni omista oikeuksista ettekä tunne tarvetta miellyttää mutta pitääkö se aina purkaa johonkin nuoreen kesätyöntekijään? (Jotka usein ovat myös tyttöjä.) Kohdistakaa se kiukkunne niihin jotka ovat sen oikeasti ansainneet
Eiköhän se kuule ihan tasapuolisesti kohdistu kaikkin, jos ihminen on luonteeltaan tällainen ns. Karen.
Keski-ikäiset miehet taas muuttuu monet setämiehiksi. Tulee vatsaa, hiusraja pakenee, leukaheltta ilmestyy, kasvot roikkuu. Pukeutuminen ja kengät kuin ennen Arvi-sedällä. Samat ilmiöt kohtaa iän myötä miehiä ja naisia.
Ihan kuin kaikki nuoret naiset olisivat ilopillereitä 😄
Muistan jo kouluajoilta, että jotkut teinitytöt olivat aina ilkeitä ja aina päällepäsmäreitä. Se vaan korostuu enemmän, kun nätti ulkonäkö ei enää hämää.
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä keski-ikäisyyden provoilija keksii tarinaa, unohtaen toki sen että hänkin on joskus keski-iässä.
Nyt on nyt. Ehkä hän elää hetkessä ja sitten itse keski-ikäisenä pitää keski-ikäisiä parhaina.
Vierailija kirjoitti:
Tytär (21v) työskentelee yhdessä vaateketjun liikkeessä ja aikamoisia Kareneja hänelle on tullut asiakkaaksi. Tytär sanoo suoraan, että keski-ikäiset naiset on kaikkein ilkeimpiä asiakkaita häntä kohtaan. Jotkut saattaa raivota, vaatia mahdottomia, kiukutella ja epäillä suureen ääneen ammattitaitoa. Ero keski-ikäisiin nais ja miesasiakkaisiin on hurja käyttäytymisen osalta. Tähän syyllistyy pieni joukko naisia, mutta he ovat kuulemma sitäkin kauhempia.
Tässä ei ole kyse siitä, että tyttäreni olisi joku herkkä yksilö ja kova loukkaantumaan, vaan samansuuntaista sanoo myös hänen ystävät, jotka työskentee ravintolassa, kahvilassa ja muissa aspa hommissa.
Itse huomaan tuskastuvani, jos joku ammattilainen missä vaan on ihan pihalla, ei ymmärrä mitään, eikä osaa hommaansa. Kampaaja, myyjä, hoitaja tms. Tämä on lisääntynyt koko ajan. Samaan aikaan on lehdissä juttuja älykkyyden vähenemisestä ja siitä, ettei kaikki edes ammattikouluissa osaa kunnolla lukea. Ei ole näitten yksilöiden vika. Yhteiskunta menossa huonoon suuntaan. Ei liity sun tyttären asiaan. Taitaviakin eri alojen ammattilaisia on.
On huomannut, että kilttiydellä ei pääse mihinkään vaan on aina kynnysmatto. Siihen päälle sitten pilkunviilaajan luonnetta ja vaihdevuosien mukanaan tuomaa epämiellyttävyyttä. Siinähän se soppa sitten onkin.