Miksi niin moni keski ikäinen nainen muuttuu niinsanotusti Kareniksi?
Asiakaspalvelu töissä kun olen voin sanoa ettei ne stereotypiat täysin tuulesta temmattuja ole.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehet muuttuu vanhemmiten rauhallisemmiksi ja leppoisammiksi. naisista taas tulee vanhempana kärttyisiä akkoja.
Mä olin nuorempana puhelinvaihteessa töissä. Töykeimmät ja hankalimmat asiakkaat olivat miehiä. Muistan yhdenkin, joka halusi yhdistettävän paikkaan, joka ei kuulostanut lainkaan sellaiselta, joka työpaikkani organisaatiosta löytyisi. Yritin kyselemällä selvittää, mistä mahtaa olla kyse, ja hän vastaili tyyliin "no eikös se sun pitäisi tietää" ja "sehän on sun asia selvittää". Lopulta selvisi, että hän oli soittanut väärään paikkaan, joten ei ihmekään, että haluttua osastoa ei löytynyt.
Mä allekirjoitan tämän, myös puhelinhommista (lääkäriasemaketjun valtakunnallinen aspa). Huonokäytöksiset miehet ovat ihan yhtä kauhea asiakasryhmä kuin huonokäytöksiset naiset, se vaan tulee ulos eri tavalla. Mies huutaa ja päsmäröi mitä kummallisimmilla kuvitelluilla kannuksilla (Oman Elämänsä Toimarit) ja naiset vittuilevat minkä ehtivät. Molemmilla käytös pahenee iän myötä pohjakosketuksen ollessa 50-60 välissä. Nuoret ovat kohteliaita, ja vanhukset ovat kohteliaita. Myös postinumero kertoo muuten paljon siitä millainen puhelu tulee.
Älkää jaksako.🥱
N. 35v alkoi tapahtumaan muutos. Välillä skarppaan ja laitan karenin kaappiin, mutta kovasti yrittää karata. Pahinta on kun tapaa toisen karenin.
Viimeksi näin kävi rannalla. Nudisti Karen tuli valittaa etten voi parkkeerata mihin olin. Alkoi kuvaamaan ja soittelemaan jonnekin. Sanoin karenille ettei voi olla nakuna, että nudistiranta on erikseen. Siihen se väitti että koko aurinkoranta eli vain joku päälle 1000km rantaa on kaikki nudistia. Sitä kiukun määrää, mutta olin isompi ihmisenä ja lähin menemään. Annan itselleni 10vja sitten en ehkä pysty pidättelemään.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämä Karen on? 🤔
The Carpenters
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Karen on nykykulttuurissa yleisnimi tai meemi, jolla viitataan rasistiseen, ylimieliseen tai ylivoimaiseen etuoikeuteensa vetoavaan keski-ikäiseen naiseen, joka vaatii jatkuvasti "päästä puhumaan esimiehelle" ja käyttäytyy vaativasti asiakaspalvelijoita kohtaan" (AI)
No vttu en ole!! Toki olen jo eläkeläinen 😁
Kiitos kun selitit mitä nimitys merkitsee. Mikä on vastine tuollaiselle miehelle? Miksi vain naisen käytös yleistetään? On kai taas amerikkalaisilta levinnyt käsitys, että ikääntyvät naiset ovat hankaliksi koettuja?
Aivan. Koska naisella ei saa olla mielipiteitä, eikä nainen saa valittaa eikä vaatia mitään, kun parasta ennen -päiväyskin on jo ohi.
Vanhan kääkän pitäisi ymmärtää poistua näkyvistä ja vähintään pitää suunsa kiinni.
Kun näin ei tapahdu, siitä rangaistaan karen-nimityksellä.
Tämä on puhdasta naisvihaa.
Aloitus on puhdasta naisvihaa, mutta Moden näkökulmasta jälleen kerran hilloamisen arvoinen.
Ei kaikkea tarvitse poistattaa, mistä ei tykkää. Ihan oikeasti nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehet muuttuu vanhemmiten rauhallisemmiksi ja leppoisammiksi. naisista taas tulee vanhempana kärttyisiä akkoja.
Mä olin nuorempana puhelinvaihteessa töissä. Töykeimmät ja hankalimmat asiakkaat olivat miehiä. Muistan yhdenkin, joka halusi yhdistettävän paikkaan, joka ei kuulostanut lainkaan sellaiselta, joka työpaikkani organisaatiosta löytyisi. Yritin kyselemällä selvittää, mistä mahtaa olla kyse, ja hän vastaili tyyliin "no eikös se sun pitäisi tietää" ja "sehän on sun asia selvittää". Lopulta selvisi, että hän oli soittanut väärään paikkaan, joten ei ihmekään, että haluttua osastoa ei löytynyt.
Mä allekirjoitan tämän, myös puhelinhommista (lääkäriasemaketjun valtakunnallinen aspa). Huonokäytöksiset miehet ovat ihan yhtä kauhea asiakasryhmä kuin huonokäytöksiset naiset, se vaan tulee ulos eri tavalla. Mies huutaa ja päsmäröi mitä kummallisimmilla kuvitelluilla kannuksilla (Oman Elämänsä Toimarit) ja naiset vittuilevat minkä ehtivät. Molemmilla käytös pahenee iän myötä pohjakosketuksen ollessa 50-60 välissä. Nuoret ovat kohteliaita, ja vanhukset ovat kohteliaita. Myös postinumero kertoo muuten paljon siitä millainen puhelu tulee.
Älkää jaksako.🥱
Tuhansien puheluiden jälkeen, en jaksanutkaan. Helsinkiläiset lisenssiharrastajaöastwn vanhemmat ja koko Pietarsaari ovat muuten yksiä vittupäitä ihan iästä riippumatta, eivät nämä Keijot ja Kaarinat pärjää niille.
Höh, osa ihmisistä on vain tietynlaisia, ei naismassa yhtäkkiä muutu joksikin stereotypiaksi. On noita ns. Karen-naisia, valittavia ukkoja, iloisia mummoja ja ärtyneitä mummoja, huonotapaisia poikia, ristoreippaita, kovaäänisiä huomiotyttöjä jne. Meitä on moneen lähtöön.
Keski-ikäisenä ei kyllä enää jaksa olla huonon kohtelun tai palvelun kohteena, kyllä minä ärähdän, jos olen selkeän laiminlyönnin tai kusetuksen kohteena. En ikinä kohtele viestintuojaa huonosti, jos hän on ikävässä välikädessä, mutta argumentoin kyllä. Jos minua palvellut henkilö ylimielisesti antaa ymmärtää, että olen idiootti itse ymmärtämättä asiasta yhtään mitään, silloin kyllä otan tiukan äänensävyn ja kerron selkeät perusteet. Tämä on tapahtunut mm. takuuasioissa, jossa myyjällä/asiakaspalvelijalla ei ole hajuakaan kuluttajalainsäädännöstä, mutta asennetta sitäkin enemmän. Valitettavasti liian usein todistaa ihan missä vain asiassa ratkaisukeskeisyyden puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Hyasintti.
Jos viittaat Pokka pitää Hyacinthiin niin hänhän ei ollut ilkeä vaan aidosti hyväntahtoinen, tosin tavalla joka aiheutti sydämentykytyksiä ja kauhuakin hyväntahtoisuuden kohteille ja yritti kovasti olla korkeampaa yhteiskuntaluokkaa kuin olikaan. Hän ei koskaan sortunut räyhäämään ja raivoamaan muille.
Ohoh, ketjussa näitä Kareneita puskee esiin kuin sieniä sateella 😂
Vierailija kirjoitti:
"Karen on nykykulttuurissa yleisnimi tai meemi, jolla viitataan rasistiseen, ylimieliseen tai ylivoimaiseen etuoikeuteensa vetoavaan keski-ikäiseen naiseen, joka vaatii jatkuvasti "päästä puhumaan esimiehelle" ja käyttäytyy vaativasti asiakaspalvelijoita kohtaan" (AI)
Kyseessä on jenkkien naisvihan termi, jota ovat onnistuneet levittämään. Värilliset ihmiset vihaavat rasistisesti ihan yhtä paljon muita ja valkoinen nainen on helppo kohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämä Karen on? 🤔
Karen on nainen joka puuttuu joka asiaan, tunkee toisten asioihin nenänsä, räyhää, pitää itseään itseoikeutetusti aina oikeassa olevana, etninen tausta yleensä valkoihoinen.
Häh? En tiedä yhtään tuollaista keski-ikäistä naista.
Jotkut tutut olleet nuorena tuollaisia, mutta siitä sitten kyllä seestyneet iän myötä kovastikin.
Tossa yhdessä linkissä oli "eli aika vanhoja, pihalla olevia tosikkoja"
Musta tuntuu että nykynuoriso on paljon tosikompaa kuin nuoret ennen. Tai ainakin niiden huumori on toisten pilkkaaminen ja noteeraamatta jättäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Kareneita ole olemassa, se on vaan taas yksi halventava nimitys naiselle joka ei suostukaan asettumaan perinteiseen naisen rooliin eli ole kiltti ja myötäilevä. Todisteena asiasta vastaavaa nimitystähän ei miehille edes löydy.
Kenenkään ei tarvitse käyttäytyä aggressiivisesti ilman syytä.
Eikä naisten vaikka olisi syytäkin. Hymyilee vaan nätisti. Muutenhan voi olla sellainen kauhee resting bitch face joka sekin tietysti löytyy vain naisilta.
Varsinkin Yhdysvalloissa naisilta usein odotetaan tosiaan että hymyilee vain kauniisti. Jos pitää kiinni omista oikeuksistaan eikä suostu kyykytettäväksi, leimataan helposti Kareniksi. Amerikkalaisen mittapuun mukaan suurin osa suomalaisista naisista olisi Kareneita. Siksi varmaan on niin vaikea edes keksiä suomalaista vastinetta Karen-nimelle, kun niitä on liian monta.
Vierailija kirjoitti:
EI OLE MITÄÄN KARENIA
Mistä toi karen on tänne vedetty. Ihan kaikkea ei kannattaisi sieltä netistä kopioida.
Naiset puhuvat Amerikasta pöllityillä termeillä, joita ei itsekään tajuta. Katen on yksi monista ilmaisuista, joita internetissä käytetään naisten mahdollisimman täsmälliseen epäimartelevaan kuvailemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämä Karen on? 🤔
Karen on nainen joka puuttuu joka asiaan, tunkee toisten asioihin nenänsä, räyhää, pitää itseään itseoikeutetusti aina oikeassa olevana, etninen tausta yleensä valkoihoinen.
Toi etninen tausta on kyllä Suomessa hirmu tärkeä mainita, kun ajattelee tätä meidän väestörakennetta.
Jenkeistä suurin osa on värillisiä ma muja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on jenkkien naisvihan termi, jota ovat onnistuneet levittämään. Värilliset ihmiset vihaavat rasistisesti ihan yhtä paljon muita ja valkoinen nainen on helppo kohde.
Miksi näitä jenkkisomen paskajuttuja leviää Suomeen, en tajua?
Itse en pidä jenkkejä lähtökohtaisesti minään, varsinkaan kulttuurillisesti, mutta osa suomalaisista tuntuu oikein fanittavan ja apinoivan innoissaan nimenomaan jenkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kun selitit mitä nimitys merkitsee. Mikä on vastine tuollaiselle miehelle? Miksi vain naisen käytös yleistetään? On kai taas amerikkalaisilta levinnyt käsitys, että ikääntyvät naiset ovat hankaliksi koettuja?
Aivan. Koska naisella ei saa olla mielipiteitä, eikä nainen saa valittaa eikä vaatia mitään, kun parasta ennen -päiväyskin on jo ohi.
Vanhan kääkän pitäisi ymmärtää poistua näkyvistä ja vähintään pitää suunsa kiinni.
Kun näin ei tapahdu, siitä rangaistaan karen-nimityksellä.
Tämä on puhdasta naisvihaa.
Aloitus on puhdasta naisvihaa, mutta Moden näkökulmasta jälleen kerran hilloamisen arvoinen.
Ei kaikkea tarvitse poistattaa, mistä ei tykkää. Ihan oikeasti nyt.
Sinusta naisviha on hyvä asia? Ihan oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Oho! Mä en ole tätä tiennyt, ihmetellyt vain mikä se on. Mä olen tällä viikolla tavannut kaksi maahantullutta naista johon tuo kuvaus sopii aivan nappiin! Rähinää asiakaspalvelijan kanssa ja sitten vaaditaan esihenkilö paikalle jonka kanssa aletaan rähinöimään kuuluvasti ja näyttävästi samalla metelöivällä tyylillä kuten tekevät kotimaassaankin. Melkoista! Nämä olivat niitä joilla on mustat huivit ja mustat peittävät mekot.
Ainakin itse olen kyllästynyt maailmanmenoon. Ja kun näin Orpon "asuu lähistöllä" näytin hänelle keskisormea.
En tiedä tekeekö se minusta Karenin? Varmaan ainakin Petterin mielestä.
N50
EI OLE MITÄÄN KARENIA
Mistä toi karen on tänne vedetty. Ihan kaikkea ei kannattaisi sieltä netistä kopioida.