Miksi niin moni keski ikäinen nainen muuttuu niinsanotusti Kareniksi?
Asiakaspalvelu töissä kun olen voin sanoa ettei ne stereotypiat täysin tuulesta temmattuja ole.
Kommentit (132)
miehet muuttuu vanhemmiten rauhallisemmiksi ja leppoisammiksi. naisista taas tulee vanhempana kärttyisiä akkoja.
Naisista paljastuu estrogeenitasojen laskiessa itsekkäämpiä piirteitä. Tässä itsekkyys ei tarkoita mitään huonoa, vaan että aiemman hoivaavan ja myötäilevän suhtautumisen sijaan nousee itsensä arvostuksen tunto. Keski-ikäinen nainen alkaa pitää puoliaan eikä hänen ylitseen kävellä. Toisinaan oikeuksiensa ajaminen ja oman hyvinvointinsa priorisointi voi lyödä yli, kun nainen ei ole päässyt sitä harjoittelemaan aiemmassa elämässään, missä piti niellä kaikki sheisse.
Minusta nämä keskiäkäiset akat ovat voimaannuttavia, ainakin parempia esikuvia kuin nuoret itsensäpaljastavat twerkkaajat. Yrittäkääpä nuoremmat/miehet ajatella asiaa tältä kannalta, älkääkä olko heti ärtymässä.
Huom. aina pitää tutkia myös itse asia, eli onko aihettakin hiiltyä. Yrittäkää suodattaa viestintuojan persoona ja kiinnittäkää huomio substanssiin.
Karen määritelmät sopivat myös miehiin, olkoot sitten vaikka Perttejä ja perttilöityminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämä Karen on? 🤔
Karen on nainen joka puuttuu joka asiaan, tunkee toisten asioihin nenänsä, räyhää, pitää itseään itseoikeutetusti aina oikeassa olevana, etninen tausta yleensä valkoihoinen.
Tällainen löytynee lähes joka työpaikalta, usein on onnsitunut luikertelemaan esimiehen suosioon jolla ei ole aavistustakaan miten kamala tyyppi on muita työkavereita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Voitko omin sanoin selittää, millainen on tämä niin sanottu Karen?
Turhasta valittava.
Vierailija kirjoitti:
"Karen on nykykulttuurissa yleisnimi tai meemi, jolla viitataan rasistiseen, ylimieliseen tai ylivoimaiseen etuoikeuteensa vetoavaan keski-ikäiseen naiseen, joka vaatii jatkuvasti "päästä puhumaan esimiehelle" ja käyttäytyy vaativasti asiakaspalvelijoita kohtaan" (AI)
No vttu en ole!! Toki olen jo eläkeläinen 😁
😄 Tuohan kertoo valkoisesta lihaa syövästä heteromiehestä! Eli palstan jankkaajista.
Vierailija kirjoitti:
miehet muuttuu vanhemmiten rauhallisemmiksi ja leppoisammiksi. naisista taas tulee vanhempana kärttyisiä akkoja.
Niinköhän vain. On tunnettu käsite 'grumpy old men'. Eli vanhat ukot ovat niitä persiiseen ammuttuja karhuja.
Miksi ap on muuttunut typerykseksi?
Vierailija kirjoitti:
Ei Kareneita ole olemassa, se on vaan taas yksi halventava nimitys naiselle joka ei suostukaan asettumaan perinteiseen naisen rooliin eli ole kiltti ja myötäilevä. Todisteena asiasta vastaavaa nimitystähän ei miehille edes löydy.
Kenenkään ei tarvitse käyttäytyä aggressiivisesti ilman syytä.
Vierailija kirjoitti:
"Karen on nykykulttuurissa yleisnimi tai meemi, jolla viitataan rasistiseen, ylimieliseen tai ylivoimaiseen etuoikeuteensa vetoavaan keski-ikäiseen naiseen, joka vaatii jatkuvasti "päästä puhumaan esimiehelle" ja käyttäytyy vaativasti asiakaspalvelijoita kohtaan" (AI)
Kiitos kun selitit mitä nimitys merkitsee. Mikä on vastine tuollaiselle miehelle? Miksi vain naisen käytös yleistetään? On kai taas amerikkalaisilta levinnyt käsitys, että ikääntyvät naiset ovat hankaliksi koettuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😄 Tuohan kertoo valkoisesta lihaa syövästä heteromiehestä! Eli palstan jankkaajista.
Juurikin noin 🥳
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt noin suoraviivaista ole. Olen 55, vaihdevuodet jo takana eikä ole tullut mitään muuttumista kärttyiseksi ja ilkeäksi. Sellainen muutos on tullut että olen henkisesti rentoutuneempi kuin ennen mutta se johtunee että erosin väkivaltaisesta, sekä henkisesti, fyysisesti, taloudellisesti ja emotionaalisesti miehestä, ostin oman talon maalta ja aloin elämään sellaista leppoisaa elämää kun itse haluan. Maalaan, pienviljelen, hoidan eläimiä jne. Elämä on kaunista ja mukavaa, en räyhää asiakaspalvelijoille enkä kadehdi tai halveksi nuoria vaan tunnen "myötätuntoa" heitä kohtaan ja haluan tukea ja kannustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko omin sanoin selittää, millainen on tämä niin sanottu Karen?
Turhasta valittava.
Aspat ovat yleensä nuoria tuijottajia, joita ottaa päähän, kun joku elämää kokenut ja oikeuksistaan tietoinen tulee puhumaan heille.
Harvemmin valitetaan turhasta, toki kaikki vanhan käävän mäkätys on näistä "asiakaspalvelijoista" (sic!) turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämä Karen on? 🤔
Karen on nainen joka puuttuu joka asiaan, tunkee toisten asioihin nenänsä, räyhää, pitää itseään itseoikeutetusti aina oikeassa olevana, etninen tausta yleensä valkoihoinen.
Tällainen löytynee lähes joka työpaikalta, usein on onnsitunut luikertelemaan esimiehen suosioon jolla ei ole aavistustakaan miten kamala tyyppi on muita työkavereita kohtaan.
Joo kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Kareneita ole olemassa, se on vaan taas yksi halventava nimitys naiselle joka ei suostukaan asettumaan perinteiseen naisen rooliin eli ole kiltti ja myötäilevä. Todisteena asiasta vastaavaa nimitystähän ei miehille edes löydy.
Kaikesta ei myöskään tarvitse ottaa hikeä. Käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin ja leuka ylös ettei kruunu tipu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä naisten vaikka olisi syytäkin. Hymyilee vaan nätisti. Muutenhan voi olla sellainen kauhee resting bitch face joka sekin tietysti löytyy vain naisilta.
Mie olin nuorena aikamoinen kuumakalle ja kärkäs sanomaan, mutta nykyään oon jo ihan leppoisa enkä vedä hernemaissipaprikaa joka assiista nenään. Tietysti ainahan mie oikees oon, mutta en välttämättä sitä muille kerro. 50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kun selitit mitä nimitys merkitsee. Mikä on vastine tuollaiselle miehelle? Miksi vain naisen käytös yleistetään? On kai taas amerikkalaisilta levinnyt käsitys, että ikääntyvät naiset ovat hankaliksi koettuja?
Aivan. Koska naisella ei saa olla mielipiteitä, eikä nainen saa valittaa eikä vaatia mitään, kun parasta ennen -päiväyskin on jo ohi.
Vanhan kääkän pitäisi ymmärtää poistua näkyvistä ja vähintään pitää suunsa kiinni.
Kun näin ei tapahdu, siitä rangaistaan karen-nimityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Karen määritelmät sopivat myös miehiin, olkoot sitten vaikka Perttejä ja perttilöityminen.
Ennen he olivat Ykiä eli perusmuodossa Ykä.
Kun ihminen saa ikää lisää, on luonnollista, että hän muuttuu. Lapsi on erilainen kuin murrosikäinen, joka taas on erilainen kuin nuori aikuinen.
Vanhemmiten monelle on kertynyt "elämän taakkaa", takana on surkea avioliitto, avioero, murheet lapsista, uran tyssääminen, vastuu vanhemmista, läheisten kuolemia, oman terveyden pettäminen jne jne. Kaikki tämä muokkaa ihmisen sielun maisemaa.