Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joillain on niin vitivalkoiset hampaat ja kaunis hehkeä hymy?

Vierailija
04.06.2026 |

Miten sellaisen kauniin hymyn ja valkoiset hampaat saa? Ei näy keltaisia hampaita ja hammaskiveä vai eikö nämä lähes täydelliset ihmiset juo kahvia, teetä, kivennäisvesiä ja viiniä?

Onko sinulla kauniit ja valkoiset hampaat? 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkeat hampaat ja kaunis hymy, mutta suu on luiskahtanu pikkusen väärään paikkaan, eli yläikeniä näkyy ainakin sentti. Joku tällä palstalla puhui ienhymystä, onneks kuitenkin alahampaita näkyy vähän.

Vierailija
22/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkista saa. Ne viilaa omat hampaan nysiksi ja laittaa ne upeat hampaat tilalle.  

Joillakin vaan mätänee koko suu tai tekarut tippuu ja jäljellä on nysät.

Se on aina riski. Oli se sitten tissit (nekin nykyään kaikilla niin täydelliset, nenä tai huulet. Aina on riski, että kun tavoittelee sitä täydellisyyttä jää kokonaan ilman.

Yritän hyväksyä omat ei niin valkoiset ja ei niin täydelliset hampaani, koska ne on osa minua. Mun persoonallisuutta. Tylsää kun kaikki on kuin samasta muotista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan nuorilla on tasaiset hammasrivit oikomishoidon avulla yhteiskunnan laskuun.

Tämä tuli yllätyksenä oman nuoren kohdalla. Hänellä ei ole ollut mitään ongelmia hampaiden kanssa, mutta niin vain hänelle laitettiin raudat ja oikomistuet. Onko jotain ennaltaehkäisyä vai mitä? Verrattuna omaan suuhun, minulla ei koskaan ole ollut rautoja, mutta aikuisiällä yksi hammas on kyllä kasvanutkin vinoon.

Vierailija
24/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla niitä saa. Luu ei ole väriltään valkoista vaan kellertävää.

Rahalla laitetut, mutta on joillain luonnostaankin kaunis valkoinen ja terve hammasrivistö.

Vierailija
25/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on kuoret hampaidensa päällä.Alla voikin sitten olla mitä vaan.

Vierailija
26/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkaisun voi teettää kuka tahansa. Mutta: 1) se ei sovi kaikille, aiheuttaa kipua ja vihlomista heti käsittelyn jälkeen ja 2) tulos ei kauaa kestä. Omat keltaiset hampaani olivat entisen väriset jo viikoissa. Ei maksa vaivaa. Joko laminaatit tai sitten on vaan elettävä luonnollisen värin kanssa. 

Vierailija
27/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei onneksi hampaat hirveästi näy hymyillessä. Implanttien oton yhteydessä piti miettiä väriasiaa. Päätin olla lähtemättä valkaisuhommaan. Implanteista tehdään samanväriset kuin muista hampaista. Implanttien väri ei kuitenkaan muutu enää miksikään. Jos valkaiset hampaasi ja ne tummuvat ajan myötä niin implantit pysyvät aina valkoisina. EI näytä hyvältä - olen nähnyt tälläisen hymyn. Tiedossa siis 200-300e valkaisu parin vuoden välein koko loppuelämän.

Vierailija
28/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut keltaiset hampaat ja kysyin jo joskus 20 vuotta sitten hammaslääkärissä niiden valkaisemisesta, vastaus oli että keltaiselle hammasluulle ei voi tehdä mitään. Mutta tuo vastaus olikin ihan puppua, nimittäin kyllä kotivalkaisu näihin tehosi! Teetin hammaslääkärillä muotit ja ostin samalla valkaisugeeliä ja lopputulos parin viikon valkaisun jälkeen oli oikein nätti, hampaani eivät edelleenkään ole "valkoiset", mutta huomattavasti vähemmän keltaiset kuin ennen valkaisua. Ylläpidän valkaisua kerran vuodessa (valkaisuaine maksaa hammaslääkäriltä ostettuna n. 40€), mutta valkaisutulos on itselläni pysynyt todella hyvin. 

En halunnut valkaista hampaitani vastaanotolla, koska siellä käytettävät aineet ovat niin jytyjä. Tuo kotivalkaisuaine ei aiheuttanut vihlontaa eikä mitään muitakaan oireita ja maistuukin ihan miellyttävälle. Suosittelen kokeilemaan, on parin sadan euron investointi.

Vierailija
29/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan nuorilla on tasaiset hammasrivit oikomishoidon avulla yhteiskunnan laskuun.

Tämä tuli yllätyksenä oman nuoren kohdalla. Hänellä ei ole ollut mitään ongelmia hampaiden kanssa, mutta niin vain hänelle laitettiin raudat ja oikomistuet. Onko jotain ennaltaehkäisyä vai mitä? Verrattuna omaan suuhun, minulla ei koskaan ole ollut rautoja, mutta aikuisiällä yksi hammas on kyllä kasvanutkin vinoon.

olen huomannut saman ilmiön töissä. joka toisella on oikomishoidot…

Vierailija
30/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoiset hampaat saat kun valkaisutat ne. NS. Hollywood-hymyn saa rahalla, kenelläkään ei ole luonnostaan niin kirkkaan valkoiset ja tasaiset suorat hampaat.

Monet ei pelkästään valkaisuta hampaita, vaan on lisäksi laminaatit, muovit, kruunut jne. Laitettu hampaat kokonaan uusiksi.

Vierailija
31/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoiset hampaat saat kun valkaisutat ne. NS. Hollywood-hymyn saa rahalla, kenelläkään ei ole luonnostaan niin kirkkaan valkoiset ja tasaiset suorat hampaat.

Monet ei pelkästään valkaisuta hampaita, vaan on lisäksi laminaatit, muovit, kruunut jne. Laitettu hampaat kokonaan uusiksi.

Joo, nykyään melkein kaikilla hollywood-julkkiksilla on laminaatit suussa.

Vierailija
32/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen huomannut saman ilmiön töissä. joka toisella on oikomishoidot…

Itselläni oli lapsena ihan tasainen hammasrivistö, mutta silti pitkään oikomisraudat. Hampaat olivat niin ahtaasti kiinni toisissaan ja hoidolla niitä ”levitettiin”. 

Olisi kuulemma aiheuttaneet aikuisina päänsärkyä yms. ja tosiaan josssin vaiheessa joku hammas voi siksi mennä vinoon. Kiitollinen olen tuosta hoidosta, hammasrivi on lähes täydellinen.

Vierailija
33/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellertäviä hampaita saa laserilla valkaistua jos häiritsee.  pintapuhdistus, värjäymät lähtee normaalissa putsauksessa suuhygientin luona, mutta laservalkaisu vaikuttaa kiilteen alla. 

Vierailija
34/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkaisun voi teettää kuka tahansa. Mutta: 1) se ei sovi kaikille, aiheuttaa kipua ja vihlomista heti käsittelyn jälkeen ja 2) tulos ei kauaa kestä. Omat keltaiset hampaani olivat entisen väriset jo viikoissa. Ei maksa vaivaa. Joko laminaatit tai sitten on vaan elettävä luonnollisen värin kanssa. 

Valkaisin hampaani vuosi sitten ja edelleen ovat valkoiset. Ihan kotivalkaisulla tein koko homman eikä maksanut satasia eikä ole vihlonut.