Äidit eivät saa syödä rauhassa, käydä suihkussa rauhassa,
Lakata varpaankynsiä rauhassa, eivät tehdä mitään rauhassa.
Äsken jogurtinsyöntini keskeytettiin, ja otin toisen jogurtin, jotta saisin kokea rauhallisen jogurtinsyönnin alusta loppuun. No, Sekin keskeytettiin.
Tätä ei kerrota äidiksi aikoville.
Kommentit (19)
Semmosta se on lasten kanssa, jos puoliso ei ole kotona. Ei sen pitäisi tulla yllätyksenä. Sitten kun puoliso on kotona, sanot hänelle että vietät nyt omaa aikaa.
Tiesin tuon kyllä ilman sanomistakin. Meidän lapsilla on kyllä isäkin, että saan käydä suihkussa sentään rauhassa. Vessassakin nykyään onnistuu yksin asiointi.
Ei mun teinini keskeytä mua. Kyllä saan syödä rauhassa, saunoa rauhassa, lakata varpaankynnet rauhassa. Perjantaisin aina saunon yksin pitkän kaavan mukaan eli teen kasvo tai jalkahoidon, kenties molemmat. Ihan rauhassa.
Onneksi tuo ei koske läheskään kaikkia äitejä, ihan rauhassa olen saanut niin käydä suihkussa kuin syödäkin. Lapsia on 3 ja perheeseen kuuluu semmoinen outo heppu kuin isä.
Se on pari lyhyttä vuotta vain tuollaista. Vaikka voikin tuntua pitkältä.
Niinpä. Oma äitini kyllä kertoi tämän. Koko lapsuuteni sain kuulla että lapset ovat pilanneet hänen elämänsä, uransa, terveytensä ja vartalonsa.
Senpä takia minä ja sisarukseni olemmekin kaikki lapsettomia.
Miksei saa?
Mulla on 2v, 2v, 5v lapset ja kerkeän tekemään kaikkea noita.
N29
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Oma äitini kyllä kertoi tämän. Koko lapsuuteni sain kuulla että lapset ovat pilanneet hänen elämänsä, uransa, terveytensä ja vartalonsa.
Kauheeta, ihan kuin olisi teidän vika että päätitte syntyä! Mulla on kolme lasta ja kroppa, ura ja elämä kunnossa eli ei siitä lapsia voi syyttää jos antaa elämänsä luisua käsistä.
Joo, en käsitä miten yksinhuoltajat pärjää
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tuo ei koske läheskään kaikkia äitejä, ihan rauhassa olen saanut niin käydä suihkussa kuin syödäkin. Lapsia on 3 ja perheeseen kuuluu semmoinen outo heppu kuin isä.
On meilläkin isä, mutta hän on töissä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Näköjään sun koulunkäynti on myös joskus keskeytetty. Yllätys.
Niin, kännykkäni ei ole käynyt koulua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei mun teinini keskeytä mua. Kyllä saan syödä rauhassa, saunoa rauhassa, lakata varpaankynnet rauhassa. Perjantaisin aina saunon yksin pitkän kaavan mukaan eli teen kasvo tai jalkahoidon, kenties molemmat. Ihan rauhassa.
Mun mies tulee vaatimaan tuolloinkin kylppärin oven taakse viiden ruokalajin pil luillallista.
Pikkulapsi keskeyttää juu. Isompi lapsi osaa odottaa kunnes saat nielaistua jogurtin tai tekee odottaessa muuta. Ellei ole hätä. Riippuu mitä muistaa tai oppii.
Eikö sille lapselle voi sanoa, että äiti syö nyt rauhassa tämän jogurtin ja odota. Siinä menee noin 5 minuuttia ja äiti ottaa kontaktia kun on saanut jogurttinsa syötyä.
Kyllä mä ainakin olen lapseltani vaatinut ihan samanlailla minun rajojen kunnioittamista, kuin hän vaatii multa. Jo pienestä pitäen on sanottu, että isää ei häiritä aamuisin. Silloin ei huudeta, mekasteta tai pälpätetä liikaa. Sitten kun isä on saanut ensimmäiset kupit kahvia ja näyttää siltä, että jaksaa taas niin sitten voi pitää ääntä. Äidin kohdalta on sanottu, että jos toivon hiljaisuutta niin silloin ollaan hiljempaa ja kun annetaan lupa niin voi mekastaa. Tämä on sen takia, että saatan saada tärkeitä työpuheluita milloin tahansa ja eihän siitä mitään tule jos siinä lapsi huutaa ja vaatii huomiota. Me myös kommunikoidaan lapsen kanssa ja kysytään häneltä, että koska sopii esimerkiksi tulla huoneeseen ja niin päin pois. Yllättäen meidän lapsi osaa ottaa huomioon myös muiden asiat ja on oppinut hyvinkin sosiaaliseksi tapaukseksi. Toki on saanut huolta ja huomiota jos on oikeasti hätä ja tilanne päällä, mutta me ei jakseta kuunnella turhaa älämölöä ja meteliä. Huutamista ja riehumista varsinkaan sisällä. Ulkona saa pitää välillä ääntä, mutta sielläkin turha kirkuminen on poistettu.
Mä en elä lastani varten ja lapsi ei elä mua varten. Me ollaan kaksi eri persoonaa ja kasvatetaan tuosta ihmisen alusta mahtavaa ja muita huomioon ottavia tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senpä takia minä ja sisarukseni olemmekin kaikki lapsettomia.Kauheeta, ihan kuin olisi teidän vika että päätitte syntyä! Mulla on kolme lasta ja kroppa, ura ja elämä kunnossa eli ei siitä lapsia voi syyttää jos antaa elämänsä luisua käsistä.
Lasten iät, ammattisi, ja kroppasi mitat kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Eikö sille lapselle voi sanoa, että äiti syö nyt rauhassa tämän jogurtin ja odota. Siinä menee noin 5 minuuttia ja äiti ottaa kontaktia kun on saanut jogurttinsa syötyä.
Kyllä mä ainakin olen lapseltani vaatinut ihan samanlailla minun rajojen kunnioittamista, kuin hän vaatii multa. Jo pienestä pitäen on sanottu, että isää ei häiritä aamuisin. Silloin ei huudeta, mekasteta tai pälpätetä liikaa. Sitten kun isä on saanut ensimmäiset kupit kahvia ja näyttää siltä, että jaksaa taas niin sitten voi pitää ääntä. Äidin kohdalta on sanottu, että jos toivon hiljaisuutta niin silloin ollaan hiljempaa ja kun annetaan lupa niin voi mekastaa. Tämä on sen takia, että saatan saada tärkeitä työpuheluita milloin tahansa ja eihän siitä mitään tule jos siinä lapsi huutaa ja vaatii huomiota. Me myös kommunikoidaan lapsen kanssa ja kysytään häneltä, että koska sopii esimerkiksi tulla huoneeseen ja niin päin pois. Yllättäen meidän lapsi osaa ottaa huomioon myös muiden asiat ja on oppinut hyvinkin sosiaaliseksi tapaukseksi. Toki on saanut huolta ja huomiota jos on oikeasti hätä ja tilanne päällä, mutta me ei jakseta kuunnella turhaa älämölöä ja meteliä. Huutamista ja riehumista varsinkaan sisällä. Ulkona saa pitää välillä ääntä, mutta sielläkin turha kirkuminen on poistettu.
Mä en elä lastani varten ja lapsi ei elä mua varten. Me ollaan kaksi eri persoonaa ja kasvatetaan tuosta ihmisen alusta mahtavaa ja muita huomioon ottavia tyyppiä.
Esimerkiksi 3- vuotias "erityislapsi" ei odota viittä minuuttia .
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, ette kuormita maapalloa meidän muiden jälkeläisiltä.
Näköjään sun koulunkäynti on myös joskus keskeytetty. Yllätys.