Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jopa ulkomailla ihmetellään, miksi Suomen taloudella menee näin huonosti - tässä video

Vierailija
04.06.2026 |

8 minuutin video.

 

 

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulla mene huonosti, mitenkä teillä?

Vierailija
22/64 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt vastaus: kokoomus (EK) + perussuomalaiset ( Moskova) kokoomuspolitiikan mahdollistajana.

Nimenomaan. Kokoomuksella ei ole minkäänlaista talousosaamista - pelkkä visio siitä, että köyhät ja työttömät ovat itse syypäitä tilanteeseensa. Persuilla taas ei ole muuta visiota kuin oman hillotolpan varjelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mulla mene huonosti, mitenkä teillä?

Sinulla ei vielä mene huonosti. Mutta odota vain, sinunkin aikasi koittaa vielä. Ja sitten kadut ylimielisyyttäsi.

Vierailija
24/64 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punapuolueet pelaavat Venäjän pussiin. Näitä henkilöitä ei kiinnosta paskan vertaa Suomen talous tai muukaan sellainen, vaan vääriä mielipiteitä omaavien mustamaalaaminen ja vainoaminen. Marinin hallitus tiesi, että Kokoomus tulee voittamaan seuraavat vaalit, joten ottivat ennätysvelat heidän murheeksi, jotta kansa alkaisi vihaamaan ja sitä seuraavissa vaaleissa punapuolueet olisivat suosittuja. Tätä kaavaa ovat noudattaneet koko 2000-luvun.

Vierailija
25/64 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
26/64 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä käänne parempaan on jo tapahtunut.

Vierailija
28/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on heikennetty koulutusta, sosiaali- ja terveyspalveluita ja vaikeutettu yrittäjyyttä. Tuloksena on nolla innovaatiot ja vienti. Suurin asenne on asenteemme. Suomi on liian pieni ja heikko pärjäämään yksin. 

Suomalainen koulu on laajassa ahdingossa. Kuntien peruspalvelujen valtionosuusleikkaukset ja miljoonaluokan säästöt kohdistuvat suoraan opetukseen. Tilanne näkyy arjessa kasvavina luokkakokoina, erityisopettajapulana, levottomuutena sekä opettajien uupumuksena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu

Vierailija
30/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku ääliö voi luulla että nykyhallitus on tuhonnut Suomen parissa vuodessa? Kyllä siinä on mennyt ainakin pari vuosikymmentä. 

Ei nykyhallitus vaan kokoomus yleensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin saatanan lusmu kun nyt nousukaudella on töitä tarjolla vaikka kuinka paljon.

Et ole töitä tehny ikinä`?

Vierailija
32/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskokkareet ovat tuplanneet työttömyyden kaudellaan. Aika saavutus.

Sinänsä harmi kun halvalla p e n s alla olisi niin hyvä ajella töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on heikennetty koulutusta, sosiaali- ja terveyspalveluita ja vaikeutettu yrittäjyyttä. Tuloksena on nolla innovaatiot ja vienti. Suurin asenne on asenteemme. Suomi on liian pieni ja heikko pärjäämään yksin. 

Suomalainen koulu on laajassa ahdingossa. Kuntien peruspalvelujen valtionosuusleikkaukset ja miljoonaluokan säästöt kohdistuvat suoraan opetukseen. Tilanne näkyy arjessa kasvavina luokkakokoina, erityisopettajapulana, levottomuutena sekä opettajien uupumuksena. 

Lapset eivät äänestä. Kouluista ja päivähoidosta on aina hyvä leikata.

Vierailija
34/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ja muut kelaloiset painukoot hiiteen niin Suomen talous korjaantuu välittömästi. Emme tarvitse täällä toisten rahoilla lomailevia saatanoita  vaan ne on ajettava täältä pois. 

Missään muussa maassa ei ole niin helppo loisia yhteiskunnan rahoilla kuin Suomessa. Kela vasta ilmoitti että rahaa jaetaan tänä vuonna yli 18 miljardia euroa ilman vastiketta. 

Olisiko aika purkaa oleskeluyhteiskunta ja laittaa työtä vieroksuvat saastat töihin tai pakottaa ne yrittäjiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin ja lopettakaa vinkumasta lisää sossutukea niin kaikki kääntyy paremmaksi.

Vierailija
36/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ja muut kelaloiset painukoot hiiteen niin Suomen talous korjaantuu välittömästi. Emme tarvitse täällä toisten rahoilla lomailevia saatanoita  vaan ne on ajettava täältä pois. 

Missään muussa maassa ei ole niin helppo loisia yhteiskunnan rahoilla kuin Suomessa. Kela vasta ilmoitti että rahaa jaetaan tänä vuonna yli 18 miljardia euroa ilman vastiketta. 

Olisiko aika purkaa oleskeluyhteiskunta ja laittaa työtä vieroksuvat saastat töihin tai pakottaa ne yrittäjiksi. 

Perusta yritys ilman pääomaa, niin näet kuinka käy. 

Vierailija
37/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun taivastellaan, miten Suomen talous on kasvanut finanssikriisistä alkaen vain niin vähän, niin usein unohdetaan, että juuri sitä ennen se kasvoi valtavaa vauhtia. 

 

Tuossa videossa onneksi näytetään käyrää vähän pidemmältä ajalta 

Ja ennen finanssikriisiä meillä oli maailman suurin kännykkäfirma. Ajatelkaa sitä. Maailman. Suurin. Pienellä Suomella.

Mutta Nokian pomot kusivat sen ihan kunnolla, ja siinä menivät verotulot.

Noin finanssikriisin aikoihin 2008 se alasajo sitten alkoi. Palkattiin Elop jne.

Vierailija
38/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ja muut kelaloiset painukoot hiiteen niin Suomen talous korjaantuu välittömästi. Emme tarvitse täällä toisten rahoilla lomailevia saatanoita  vaan ne on ajettava täältä pois. 

Missään muussa maassa ei ole niin helppo loisia yhteiskunnan rahoilla kuin Suomessa. Kela vasta ilmoitti että rahaa jaetaan tänä vuonna yli 18 miljardia euroa ilman vastiketta. 

Olisiko aika purkaa oleskeluyhteiskunta ja laittaa työtä vieroksuvat saastat töihin tai pakottaa ne yrittäjiksi. 

Perusta yritys ilman pääomaa, niin näet kuinka käy. 

Lainaa saa pankista. Niin ovat monet tehneet eikä ole jääty odottamaan että yhteiskunta rahoittaa yritystoiminnan aloittamisen.

Vierailija
39/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt vastaus: kokoomus (EK) + perussuomalaiset ( Moskova) kokoomuspolitiikan mahdollistajana.

Edellinen huulipunahallitus jauhojengeineen aloitti Suomen alasajon, ja tuhoutumista on nyt mahdoton pysäyttää. 

Ei aiheuttanut

Vierailija
40/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin saatanan lusmu kun nyt nousukaudella on töitä tarjolla vaikka kuinka paljon.

Eiku...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä