Jopa ulkomailla ihmetellään, miksi Suomen taloudella menee näin huonosti - tässä video
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt vastaus: kokoomus (EK) + perussuomalaiset ( Moskova) kokoomuspolitiikan mahdollistajana.
Nimenomaan. Kokoomuksella ei ole minkäänlaista talousosaamista - pelkkä visio siitä, että köyhät ja työttömät ovat itse syypäitä tilanteeseensa. Persuilla taas ei ole muuta visiota kuin oman hillotolpan varjelu.
Vierailija kirjoitti:
No ei mulla mene huonosti, mitenkä teillä?
Sinulla ei vielä mene huonosti. Mutta odota vain, sinunkin aikasi koittaa vielä. Ja sitten kadut ylimielisyyttäsi.
Punapuolueet pelaavat Venäjän pussiin. Näitä henkilöitä ei kiinnosta paskan vertaa Suomen talous tai muukaan sellainen, vaan vääriä mielipiteitä omaavien mustamaalaaminen ja vainoaminen. Marinin hallitus tiesi, että Kokoomus tulee voittamaan seuraavat vaalit, joten ottivat ennätysvelat heidän murheeksi, jotta kansa alkaisi vihaamaan ja sitä seuraavissa vaaleissa punapuolueet olisivat suosittuja. Tätä kaavaa ovat noudattaneet koko 2000-luvun.
Ehkä käänne parempaan on jo tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on heikennetty koulutusta, sosiaali- ja terveyspalveluita ja vaikeutettu yrittäjyyttä. Tuloksena on nolla innovaatiot ja vienti. Suurin asenne on asenteemme. Suomi on liian pieni ja heikko pärjäämään yksin.
Suomalainen koulu on laajassa ahdingossa. Kuntien peruspalvelujen valtionosuusleikkaukset ja miljoonaluokan säästöt kohdistuvat suoraan opetukseen. Tilanne näkyy arjessa kasvavina luokkakokoina, erityisopettajapulana, levottomuutena sekä opettajien uupumuksena.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku ääliö voi luulla että nykyhallitus on tuhonnut Suomen parissa vuodessa? Kyllä siinä on mennyt ainakin pari vuosikymmentä.
Ei nykyhallitus vaan kokoomus yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin saatanan lusmu kun nyt nousukaudella on töitä tarjolla vaikka kuinka paljon.
Et ole töitä tehny ikinä`?
Perskokkareet ovat tuplanneet työttömyyden kaudellaan. Aika saavutus.
Sinänsä harmi kun halvalla p e n s alla olisi niin hyvä ajella töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on heikennetty koulutusta, sosiaali- ja terveyspalveluita ja vaikeutettu yrittäjyyttä. Tuloksena on nolla innovaatiot ja vienti. Suurin asenne on asenteemme. Suomi on liian pieni ja heikko pärjäämään yksin.
Suomalainen koulu on laajassa ahdingossa. Kuntien peruspalvelujen valtionosuusleikkaukset ja miljoonaluokan säästöt kohdistuvat suoraan opetukseen. Tilanne näkyy arjessa kasvavina luokkakokoina, erityisopettajapulana, levottomuutena sekä opettajien uupumuksena.
Lapset eivät äänestä. Kouluista ja päivähoidosta on aina hyvä leikata.
Työttömät ja muut kelaloiset painukoot hiiteen niin Suomen talous korjaantuu välittömästi. Emme tarvitse täällä toisten rahoilla lomailevia saatanoita vaan ne on ajettava täältä pois.
Missään muussa maassa ei ole niin helppo loisia yhteiskunnan rahoilla kuin Suomessa. Kela vasta ilmoitti että rahaa jaetaan tänä vuonna yli 18 miljardia euroa ilman vastiketta.
Olisiko aika purkaa oleskeluyhteiskunta ja laittaa työtä vieroksuvat saastat töihin tai pakottaa ne yrittäjiksi.
Menkää töihin ja lopettakaa vinkumasta lisää sossutukea niin kaikki kääntyy paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ja muut kelaloiset painukoot hiiteen niin Suomen talous korjaantuu välittömästi. Emme tarvitse täällä toisten rahoilla lomailevia saatanoita vaan ne on ajettava täältä pois.
Missään muussa maassa ei ole niin helppo loisia yhteiskunnan rahoilla kuin Suomessa. Kela vasta ilmoitti että rahaa jaetaan tänä vuonna yli 18 miljardia euroa ilman vastiketta.
Olisiko aika purkaa oleskeluyhteiskunta ja laittaa työtä vieroksuvat saastat töihin tai pakottaa ne yrittäjiksi.
Perusta yritys ilman pääomaa, niin näet kuinka käy.
Vierailija kirjoitti:
Kun taivastellaan, miten Suomen talous on kasvanut finanssikriisistä alkaen vain niin vähän, niin usein unohdetaan, että juuri sitä ennen se kasvoi valtavaa vauhtia.
Tuossa videossa onneksi näytetään käyrää vähän pidemmältä ajalta
Ja ennen finanssikriisiä meillä oli maailman suurin kännykkäfirma. Ajatelkaa sitä. Maailman. Suurin. Pienellä Suomella.
Mutta Nokian pomot kusivat sen ihan kunnolla, ja siinä menivät verotulot.
Noin finanssikriisin aikoihin 2008 se alasajo sitten alkoi. Palkattiin Elop jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ja muut kelaloiset painukoot hiiteen niin Suomen talous korjaantuu välittömästi. Emme tarvitse täällä toisten rahoilla lomailevia saatanoita vaan ne on ajettava täältä pois.
Missään muussa maassa ei ole niin helppo loisia yhteiskunnan rahoilla kuin Suomessa. Kela vasta ilmoitti että rahaa jaetaan tänä vuonna yli 18 miljardia euroa ilman vastiketta.
Olisiko aika purkaa oleskeluyhteiskunta ja laittaa työtä vieroksuvat saastat töihin tai pakottaa ne yrittäjiksi.
Perusta yritys ilman pääomaa, niin näet kuinka käy.
Lainaa saa pankista. Niin ovat monet tehneet eikä ole jääty odottamaan että yhteiskunta rahoittaa yritystoiminnan aloittamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt vastaus: kokoomus (EK) + perussuomalaiset ( Moskova) kokoomuspolitiikan mahdollistajana.
Edellinen huulipunahallitus jauhojengeineen aloitti Suomen alasajon, ja tuhoutumista on nyt mahdoton pysäyttää.
Ei aiheuttanut
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin saatanan lusmu kun nyt nousukaudella on töitä tarjolla vaikka kuinka paljon.
Eiku...
No ei mulla mene huonosti, mitenkä teillä?