Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jopa ulkomailla ihmetellään, miksi Suomen taloudella menee näin huonosti - tässä video

Vierailija
04.06.2026 |

8 minuutin video.

 

 

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtun työttömät saatanat minkä teitte kun tuhositte kansantalouden laiskottelemalla. 

Vierailija
42/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset Norjasta. Täällä napapiirin kieppeillä diesel 1.70€/litra. Jännä nähdä joko näkyy ruokakaupassa, joka ei aiempinakaan vuosina ole enää ollut kallis omiin verrattuna.

Vierailija
44/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ja muut kelaloiset painukoot hiiteen niin Suomen talous korjaantuu välittömästi. Emme tarvitse täällä toisten rahoilla lomailevia saatanoita  vaan ne on ajettava täältä pois. 

Missään muussa maassa ei ole niin helppo loisia yhteiskunnan rahoilla kuin Suomessa. Kela vasta ilmoitti että rahaa jaetaan tänä vuonna yli 18 miljardia euroa ilman vastiketta. 

Olisiko aika purkaa oleskeluyhteiskunta ja laittaa työtä vieroksuvat saastat töihin tai pakottaa ne yrittäjiksi. 

Tässä ollaan asian ytimessä. Sosialismin aika on nyt ohi!

Vierailija
45/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku ääliö voi luulla että nykyhallitus on tuhonnut Suomen parissa vuodessa? Kyllä siinä on mennyt ainakin pari vuosikymmentä. 

Rupesit miettimään kesken nollarin nousukautta? Vuonna 2006 meni taloudessa vielä lujaa. 

Huonosti alkoi mennä maailmantalouden kuplan romahdettua vuosikymmenen lopussa. Tietysti ongelmien siemenet kylvettiin jo aikaisemmin. Ennen muuta viennin yksipuolista rakennetta, heikkoa markkinointia (inssivetoinen "hyvä tuote myy itsensä" -ajatus) ja firmojen keskittymistä innovoinnin sijasta osingonjakoon pitäisin ongelmien juurisyynä. Tietysti voidaan mennä hakemaan kauempaa ja selvittää, millainen verotus- ja tukipolitiikka tuota aiheuttaa, tai lainsäädännössä muutamat muut pykälät.

Vierailija
46/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi mainita myös, että Suomessa lähes Euroopan kallein polttoaine, Eu:n korkeimpia verotuksia ja maailman tuottavin ruokakauppabisnes. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku ääliö voi luulla että nykyhallitus on tuhonnut Suomen parissa vuodessa? Kyllä siinä on mennyt ainakin pari vuosikymmentä. 

Niin. Videolla tuli ilmi, että Suomen alamäki on alkanut vuonna 2008. Kun katsoo aiempia hallituksia, niin vuodesta 2007 lähtien kokoomus on istunut viime hallitusta lukuunottamatta joka ikisessä. Ja tämän hallituksen aikana on tapahtunut jopa suoranainen syöksylasku.

Vierailija
48/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on heikennetty koulutusta, sosiaali- ja terveyspalveluita ja vaikeutettu yrittäjyyttä. Tuloksena on nolla innovaatiot ja vienti. Suurin asenne on asenteemme. Suomi on liian pieni ja heikko pärjäämään yksin. 

Suomalainen koulu on laajassa ahdingossa. Kuntien peruspalvelujen valtionosuusleikkaukset ja miljoonaluokan säästöt kohdistuvat suoraan opetukseen. Tilanne näkyy arjessa kasvavina luokkakokoina, erityisopettajapulana, levottomuutena sekä opettajien uupumuksena. 

Lapset eivät äänestä. Kouluista ja päivähoidosta on aina hyvä leikata.

Mutta vanhemmat ja opettajat äänestävät. Tai ainakin pitäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mulla mene huonosti, mitenkä teillä?

Sinulla ei vielä mene huonosti. Mutta odota vain, sinunkin aikasi koittaa vielä. Ja sitten kadut ylimielisyyttäsi.

Olipa tyly vastaus sulla, miksi tuohon toteamukseen piti vastata noin halpamaisesti??  Vastaaja totesi ettei hänellä mene huonosti ja sitten hän onkin ylimielinen!, pakko kysyä onko sulla kaikki ihan kohdallaan? 

Jos olisin yrittäjä en palkkaisi sinua, sillä tuommoisen asenteen kokenut yrittäjä huomaa kyllä ja se olisi heippa.

Vierailija
50/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta samalla aatteella ja puoluetaustalla ne edeltävät kokitkin ovat olleet tätä soppaa keittämässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastikkeettomat etuudet ja tänne kuulumattomat muukalaiset ovat tuhonneet Suomen talouden.

Vierailija
52/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän meillä mene kovinkaan huonosti, vasemmmisto vain valittaa. Ruokaa ja  hoitoa ja koulutusta on kaikille. Mitä muuta kuvittette siellä ihanissa ulkomaissa olevan tarjolla.  Jos näitäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa kommenteissa ihmetellään, miten Suomi on voinut kusta kaiken.

Neuvostoliiton romahdus + nyt Venäjänkaupan romahdus. Nokian romahdus. Euro johon liityttiin enemmän turvallisuussyistä kuin taloussyistä. Paperin ja paperikoneiden kysynnän lasku. 

Mikä noista oli semmonen mihin Suomi olisi voinut vaikuttaa? Varsinkaan ministerit ei vaikuttaneet kuin Euroon liittymiseen, mikä oli ennen Natoa perusteltu päätös tiukemmilla sidoksilla länteen. Nokian romahdus on ainoa joka olisi kenties voitu estää vähemmän mulkulla johtamisella ja sekin olisi ollut epätodennäköistä sillä porukalla.

Vierailija
54/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus Orpon porvarihallituksen porvarillista talouspolitiikkaa.

Vuodesta 2009????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on heikennetty koulutusta, sosiaali- ja terveyspalveluita ja vaikeutettu yrittäjyyttä. Tuloksena on nolla innovaatiot ja vienti. Suurin asenne on asenteemme. Suomi on liian pieni ja heikko pärjäämään yksin. 

Suomalainen koulu on laajassa ahdingossa. Kuntien peruspalvelujen valtionosuusleikkaukset ja miljoonaluokan säästöt kohdistuvat suoraan opetukseen. Tilanne näkyy arjessa kasvavina luokkakokoina, erityisopettajapulana, levottomuutena sekä opettajien uupumuksena. 

Lapset eivät äänestä. Kouluista ja päivähoidosta on aina hyvä leikata.

Mutta vanhemmat ja opettajat äänestävät. Tai ainakin pitäisi.

Heitä on niin vähän. Vain eläkeläisten äänillä voi voittaa vaalit.

Vierailija
56/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa kommenteissa ihmetellään, miten Suomi on voinut kusta kaiken.

Neuvostoliiton romahdus + nyt Venäjänkaupan romahdus. Nokian romahdus. Euro johon liityttiin enemmän turvallisuussyistä kuin taloussyistä. Paperin ja paperikoneiden kysynnän lasku. 

Mikä noista oli semmonen mihin Suomi olisi voinut vaikuttaa? Varsinkaan ministerit ei vaikuttaneet kuin Euroon liittymiseen, mikä oli ennen Natoa perusteltu päätös tiukemmilla sidoksilla länteen. Nokian romahdus on ainoa joka olisi kenties voitu estää vähemmän mulkulla johtamisella ja sekin olisi ollut epätodennäköistä sillä porukalla.

Ja romahdusten estämisen lisäksi tarvitaan uutta kasvua. Suomessa pyritään ennemminkin myrkyttämään kaikki "rikkaruohot" isojen tuottavien puiden tieltä.

Vierailija
57/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku ääliö voi luulla että nykyhallitus on tuhonnut Suomen parissa vuodessa? Kyllä siinä on mennyt ainakin pari vuosikymmentä. 

Niin. Videolla tuli ilmi, että Suomen alamäki on alkanut vuonna 2008. Kun katsoo aiempia hallituksia, niin vuodesta 2007 lähtien kokoomus on istunut viime hallitusta lukuunottamatta joka ikisessä. Ja tämän hallituksen aikana on tapahtunut jopa suoranainen syöksylasku.

Syöksylaskun lähtökuopat kaivettiin edellisen hallituksen aikana.

Vierailija
58/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin hämmentävää tuo puhe työttömyydestä, ja samaan aikaan yrittäjänä ollut vaikeuksia saada työntekijöitä jotta voisi tehdä vientituloja ja työpaikkoja ja kasvaa. Lähes kaikki työtekijäni ovat maahanmuuttajia, lähinnä sen takia kun ne henkilöt joita työkkärin kautta tai duunitorilta on koitettu palkata, ovat osoittautuneet suurelta osin kykenemättömäksi töihin.

 

 Lopulta sitten löytynyt maahanmuuttajia jotka ovat hoitaneet hommia. Eikä edes ole mitään niin monimutkaista, pakettien lähettelyä, helppoa kokoonpanoa, yms. tuotantohommaa. Kotimaiset hakijat joita tullut olleet erilailla työkyvyttömiä, mt-ongelmia ja uhkailua, tai haisseet niin vahvasti tupakalta polttaen sisällä,  että muut samassa tilassa alkavat voida pahoin. Tai asenne ongelmia, "en tee sit muuten mitään muuta kuin tätä", tai luuri kädessä puolet työajasta vähintään, tai jotain omalaatuisia vaatimuksia työnteolle, tai yksinkertaisesti vain niin hitaasti töitä tekeviä että tarvittaisiin tuplamäärä väkeä saamaan sama tulos kuin pitäisi. Kerta toisensa jälkeen on kokeiltu, ja lopulta nykyään jo työntekijöiden puolelta tullut sanomista että "varmaan ei kannata katsoa suomalaisia hakijoita, ei ne tunnu osaavan hommia koskaan". 

 

En tiedä sitten onko palkasta kyse jos kuukausipalkka alussa jäisi 2350 euroon tavallisella työajalla että reippaita tekijöitä ei kantaväestä löydy, vaan pitäisi heti maksaa kokeneemman tekijän palkkaa ilman kokemusta tästä työstä. Samoin ollut paljon ghostaajia, nekin säännönmukaisesti kantaväkeä, sovittu kaikki ja ei vaan saavu paikalle. 

 

Eikä ole kyse siitä että työpaikassa olisi vikaa, kaikki nykyiset työntekijät tuntuvat haluavan olla eivätkä haluaisi vaihtaa paikkaa ja vaikuttavat motivoituneilta.

Vierailija
59/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jotenkin hämmentävää tuo puhe työttömyydestä, ja samaan aikaan yrittäjänä ollut vaikeuksia saada työntekijöitä jotta voisi tehdä vientituloja ja työpaikkoja ja kasvaa. Lähes kaikki työtekijäni ovat maahanmuuttajia, lähinnä sen takia kun ne henkilöt joita työkkärin kautta tai duunitorilta on koitettu palkata, ovat osoittautuneet suurelta osin kykenemättömäksi töihin.

 

 Lopulta sitten löytynyt maahanmuuttajia jotka ovat hoitaneet hommia. Eikä edes ole mitään niin monimutkaista, pakettien lähettelyä, helppoa kokoonpanoa, yms. tuotantohommaa. Kotimaiset hakijat joita tullut olleet erilailla työkyvyttömiä, mt-ongelmia ja uhkailua, tai haisseet niin vahvasti tupakalta polttaen sisällä,  että muut samassa tilassa alkavat voida pahoin. Tai asenne ongelmia, "en tee sit muuten mitään muuta kuin tätä", tai luuri kädessä puolet työajasta vähintään, tai jotain omalaatuisia vaatimuksia työnteolle, tai yksinkertaisesti vain niin hitaasti töitä tekeviä että tarvittaisiin tuplamäärä väkeä saamaan sama tulos kuin pitäisi. Kerta toisensa jälkeen on kokeiltu, ja lopulta nykyään jo työntekijöiden puolelta tullut sanomista että "varmaan ei kannata katsoa suomalaisia hakijoita, ei ne tunnu osaavan hommia koskaan". 

 

En tiedä sitten onko palkasta kyse jos kuukausipalkka alussa jäisi 2350 euroon tavallisella työajalla että reippaita tekijöitä ei kantaväestä löydy, vaan pitäisi heti maksaa kokeneemman tekijän palkkaa ilman kokemusta tästä työstä. Samoin ollut paljon ghostaajia, nekin säännönmukaisesti kantaväkeä, sovittu kaikki ja ei vaan saavu paikalle. 

 

Eikä ole kyse siitä että työpaikassa olisi vikaa, kaikki nykyiset työntekijät tuntuvat haluavan olla eivätkä haluaisi vaihtaa paikkaa ja vaikuttavat motivoituneilta.

Höpö höpö. En usko sanaakaan.

Vierailija
60/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa kommenteissa ihmetellään, miten Suomi on voinut kusta kaiken.

Neuvostoliiton romahdus + nyt Venäjänkaupan romahdus. Nokian romahdus. Euro johon liityttiin enemmän turvallisuussyistä kuin taloussyistä. Paperin ja paperikoneiden kysynnän lasku. 

Mikä noista oli semmonen mihin Suomi olisi voinut vaikuttaa? Varsinkaan ministerit ei vaikuttaneet kuin Euroon liittymiseen, mikä oli ennen Natoa perusteltu päätös tiukemmilla sidoksilla länteen. Nokian romahdus on ainoa joka olisi kenties voitu estää vähemmän mulkulla johtamisella ja sekin olisi ollut epätodennäköistä sillä porukalla.

Euroon turvallisuussyistä? EU:n ymmärtäisin. Selitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi