Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kahden pojan yksinhuoltaja enkä allekirjoita sitä, että

Vierailija
04.06.2026 |

Isättömistä pojista tulisi huonoja miehiä. 

Yhteensä mulla on neljä lasta, kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. Vanhin lapsista, poika, asuu jo yhdessä tyttöystävän kanssa. Tyttö on mullekin kiitellyt sitä miten hyvin poika on kasvatettu ja miten hyvin hän osaa huomioida tytön tunteita ja puhua asioista. 

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pojat ole isättömiä, kun joku on sinut pannut paksuksi. Vai syntyivätkö pyhän hengen voimalla?

Vierailija
62/78 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen ystäväni jäi leskeksi kolmen pienen (alle kouluikäisiä) lapsen kanssa. Kaikki kolme ovat nyt akateemisesti kouluttautuneet, perheellisiä, lapsellisia jne. Mummo on lastensa ja lastenlastensa elämässä vahvasti mukana, uutta miestä ei ole näkynyt. Kriteerit ovat korkealla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin nuorena yh-äidin kasvattaman miehen kanssa. Hän on ollut ainoa kumppaneistani, joka siivosi automaattisesti oman osuutensa, piti paikat siistinä ja pyykkäsi yms. 

Vaikka aviomieheni on rakas ja ihana, niin ei hän kyllä tee omaa osuuttaan kotitöistä, kuin pakotettuna.

Vierailija
64/78 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasten kehitys ole läheskään kokonaan jonkun "kasvatuksen" ansiota.Luontaiset taipumukset.

Vierailija
65/78 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans poikien yh ja tavotteena kasvattaa pojat lempeydellä, mutta myös vaativuudella siten että pojat kunnioittavat kaikkia ihmisiä, omaa hyvär käytöstavat, osaa keskustella ja miettiä maailman menoa eri kanteilta sekä vaadin että ne asiat mitä tehdään, tehdään kunnolla. 

Pojat saanut koulussa hymypatsaita, äänestetty hyviksi kavereiksi, keskiarvo 9 pintaan. Eivät ole kilpailuhenkisiä ja ovat niin kilttejä persoonia etten haluaisi että vaativa isä olisi heitä komentamassa ja joutuisivat miellyttämään isäukkoa esim.urheilussa jne. Olen äitinä tosi tiukka perusasioista, mutta muutoin saavat valita tekemiset ja omat kiinnostuksenkohteet.

Nyt on alkanut näyttäytymään, että pojat ovat erittäin tasapainosia ja hirmu fiksuja. 

Mutta kasvatusta tämä on vaatinut ja sitä ettei vaan anna olla puhelimilla yms ja on pitänyt paljon keskustella asioista. 

Vierailija
66/78 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jopa sitä mieltä, että poikalapsista kasvaa parempia ilman sitä ”miehen mallia” kotona eli isää. Tarpeeksi nähnyt näitä ”isiä” kyllä. Naisen kasvattamana pojasta kasvaa empaattinen, ystävällinen, epäitsekäs, toiset huomioonottava ja kotitöitä osaava ja tekevä nuori mies, joita nykyajan naiset haluavatkin. Ja aivan aiheesta kyllä - älkää sortuko näihin saamattomiin nuhjakkeisiin mihin minun sukupolveni näyttää vielä haksahtaneen (olen 41v). 

Meillä on siis kyllä isä ja äiti täällä kotona, eli ei olla erottu. Mutta se olen minä, joka opetan pojalle ihan kaiken niin sisä- kuin ulkotyöt, naisten ja miesten työt. Omakotitalo, eli paljon puuhaa löytyy myös ulkoa. Käytän tapahtumissa, retkillä, kalassa, pilkillä, teen nuotiot makkaranpaistoon, matkustamme, marjastamme, ladomme puut liiteriin, remppaan jotain pientä mitä osaan, vaihdan ilmanvaihtokoneen suodattimet ja puhdistan sen, lämmitän ulkosaunaa ja hankin ja laitan pihalle altaat ja jutskat. Ostan, kokoan ja asennan ja otan käyttöön telkkarit, pelikoneet ja muut tekniset vermeet. Huonekalut hankin ja kokoan. Kokoan trampan joka kevät, leikkaan ruohoa jotta ulkona kiva temmeltää jnejne. Teen kaikenlaista YHDESSÄ pojan kanssa, mies missatkoon kaiken oleellisen yhdessäolon kun kerran niin itse valitsee. 

Mies makaa sohvalla. No käy se päivisin töissä viereisessä huoneessa (etätyö). Minäkin tietenkin käyn normaalin 8h töissä päivittäin. 

Joten ihmettelen kovasti, että mitähän hyötyä näistä ”miehen mallista” edes on lapsille. Korkeintaan oppivat vain nuo huonon miehen mallit ja sitähän en halua, siksi teenkin kaiken jotta edes yksi yksilö kasvaa kunnolliseksi. Poika itsekin jo toteaa että iskä on laiska ja makaa vain kännykkä kädessä sohvalla. Alakouluikäinen poika kyseessä. Eli kyllä pieni lapsikin jo asiat osaa tunnistaa itse. 

Puheet ei mieheen paljoa tehoa. Mutta toisaalta en halua vielä rikkoa lapsen perhettäkään kun ei meillä riidelläkään. Ehkä sitten kun lapsi isompi. Mitään hyötyä miehestä ei minulle ole. Paremmin pärjäisin yksin niin taloudellisesti kuin  henkisesti. 

Mun kaveripiirissä, ollaan 45vee, lähes kaikki miehet on juuri kertomasi kaltaisia. Valittavat miehistään, miehet ei ee juuri mitään. Äidille kerrotaan huolet ja murheet, jos kerrotaan, isät touhuaa omiaan, urheilevat ja hoitavat vähän "miesten töitä". Kun tuota menoa katselee vierestä, miettii että miksi ne miehet edes haluavat lapsia. 

Ja tärkein, kuka haluaa antaa miehen mallia siten, että mies elää kuin omaa elämäänsä saman katon alla? En ainakaan itse haluaisi, että lapset kokisi että tuo on oikein ja miehen rooli perhe-elämässä jää hyvin ohueksi. 

Kaikki miehet ei toki ole noin etäisiä, mutta useat ovat. Kulttuuriperintömme patinaa? 

Vierailija
67/78 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää naista kasvattamasta poikaa vaikka perheessä olisi se isäkin? Eikö molemmilla vanhemmilla ole vaikutuksensa lapsiin?

Vierailija
68/78 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään allekirjoita, koska olet itse epämiehekäs soijapoika tai sitten nainen. Miksi muuten jätit sukupuolesi kertomatta? On ihan tunnettu fakta, että sekä pojat, että tytöt tarvitsevat MOLEMMAT vanhemmat eli selvennän vielä autististen vihervassaritransujen varalta eli siis ISÄN ja ÄIDIN. Ja ei, lesbo- ja homovanhempien lapsista kun ei yksinkertaisesti kasva tasapainoisia yksilöitä.

Tää on täyttä roskaa. Mun isäni kuoli kun olin ihan pieni. Toista miestä äiti ei ottanut. Minusta ja veljestäni kasvoi ihan normaaleja ihmisiä eikä veljeni ole epämiehekäs vaan hyvä ja vastuullinen perheenisä.

Niinhän sinä luulet. Käy mittaamassa testotasosi, soijapoika 😘

No ei ne varmaan kummoiset ole kun olen nainen. 🤡

No eipä yllätä, että naisen kommentti 😅 Te olette nimittäin samalla viivalla soijapoikien kanssa 🤭 Soijapojat ovat naisia miehen kehossa 😆

Vierailija
69/78 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri roolihan tuossa on ollut sinun kasvatustyölläsi. Ei se mielestäni ole automaatio, mutta toisinaan myös kasvaa huonoja, jouta voi myös kasvaa ihan ydinperheestäkin.

Kiitos. Tämä lämmitti mieltä kuten nuo tytönkin sanat tänään. Uskon, että "akkavallan" alla asuminen on myös osaltaan opettanut pojille miten naisia ja tyttöjä kohdellaan ja toisaalta myös muutamaa vuotta nuorempi pikkuveli jonka kanssa on voinut käydä läpi sellaisia poikien asioita, joista mulle ei ole halunnut puhua. Ap

Miten poikia pitää opettaa kohtelemaan tyttöjä ja naisia?

Siten, että naiset ja tytöt ovat täydellisiä pikku prinsessoja, jotka eivät kykene tekemään mitään väärin eikä heitä saa kritisoida ja vaikka he tekisivätkin jotain väärin niin syypää on valkoinen heteromies.

T: femakkonatsit

Ei isättömyys sinusta noin kurjaa ihmistä tehnyt vaan ihan sinä itse. 

Se, että koit tarpeelliseksi kääntää keskustelu minuun kertoo, että tulit servatuksi 😘 

Vierailija
70/78 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään allekirjoita, koska olet itse epämiehekäs soijapoika tai sitten nainen. Miksi muuten jätit sukupuolesi kertomatta? On ihan tunnettu fakta, että sekä pojat, että tytöt tarvitsevat MOLEMMAT vanhemmat eli selvennän vielä autististen vihervassaritransujen varalta eli siis ISÄN ja ÄIDIN. Ja ei, lesbo- ja homovanhempien lapsista kun ei yksinkertaisesti kasva tasapainoisia yksilöitä.

Meinaat että hän olisi isättömien lasten yksinhuoltajaisä? 😂 

AP ei puhunut omista lapsistaan vaan ihan yleisesti isättömistä lapsista, v*tun vammainen.

Omista pojistaan kertoo tää aloittaja ihan selvästi.

AP puhuu yleisesti isättömistä pojista ja käyttää esimerkkinään omia poikiansa mikä on ensinnäkin ihan v*tun vammaista, itsekästä ja mustavalkoista. Että kaikkien isättömien poikien on oltava hyviä, koska hänenkin on. Siinä korostuu hyvin tyypillinen mustavalkoinen ajattelutapa, jota näkee paljon palstalla siitä syystä, että täällä on aivan helvetisti AP:n kaltaisia putkiaivoisia autisteja.

Koskeeko se kipeää sinulle ja missä määrin?

>Koskeeko se kipeää sinulle

Opettele suomea, nee keri.

Kuinka paljon sinuun sattuu ja missä määrin?

Nee kerillä meni tunteisiin 🤣 Keskity siellä suomen kielen tunnilla, arvon S2-oppilas 😘

Vierailija
71/78 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jopa sitä mieltä, että poikalapsista kasvaa parempia ilman sitä ”miehen mallia” kotona eli isää. Tarpeeksi nähnyt näitä ”isiä” kyllä. Naisen kasvattamana pojasta kasvaa empaattinen, ystävällinen, epäitsekäs, toiset huomioonottava ja kotitöitä osaava ja tekevä nuori mies, joita nykyajan naiset haluavatkin. Ja aivan aiheesta kyllä - älkää sortuko näihin saamattomiin nuhjakkeisiin mihin minun sukupolveni näyttää vielä haksahtaneen (olen 41v). 

Meillä on siis kyllä isä ja äiti täällä kotona, eli ei olla erottu. Mutta se olen minä, joka opetan pojalle ihan kaiken niin sisä- kuin ulkotyöt, naisten ja miesten työt. Omakotitalo, eli paljon puuhaa löytyy myös ulkoa. Käytän tapahtumissa, retkillä, kalassa, pilkillä, teen nuotiot makkaranpaistoon, matkustamme, marjastamme, ladomme puut liiteriin, remppaan jotain pientä mitä osaan, vaihdan ilmanvaihtokoneen suodattimet ja puhdistan sen, lämmitän ulkosaunaa ja hankin ja laitan pihalle altaat ja jutskat. Ostan, kokoan ja asennan ja otan käyttöön telkkarit, pelikoneet ja muut tekniset vermeet. Huonekalut hankin ja kokoan. Kokoan trampan joka kevät, leikkaan ruohoa jotta ulkona kiva temmeltää jnejne. Teen kaikenlaista YHDESSÄ pojan kanssa, mies missatkoon kaiken oleellisen yhdessäolon kun kerran niin itse valitsee. 

Mies makaa sohvalla. No käy se päivisin töissä viereisessä huoneessa (etätyö). Minäkin tietenkin käyn normaalin 8h töissä päivittäin. 

Joten ihmettelen kovasti, että mitähän hyötyä näistä ”miehen mallista” edes on lapsille. Korkeintaan oppivat vain nuo huonon miehen mallit ja sitähän en halua, siksi teenkin kaiken jotta edes yksi yksilö kasvaa kunnolliseksi. Poika itsekin jo toteaa että iskä on laiska ja makaa vain kännykkä kädessä sohvalla. Alakouluikäinen poika kyseessä. Eli kyllä pieni lapsikin jo asiat osaa tunnistaa itse. 

Puheet ei mieheen paljoa tehoa. Mutta toisaalta en halua vielä rikkoa lapsen perhettäkään kun ei meillä riidelläkään. Ehkä sitten kun lapsi isompi. Mitään hyötyä miehestä ei minulle ole. Paremmin pärjäisin yksin niin taloudellisesti kuin  henkisesti. 

Kommenttisi paljastaa, että vihaat miehiä. En tiedä johtuuko se siitä, että sinulla itselläsi ei ollut kunnollista isähahmoa vai siitä, että seurustelukumppanisi ovat olleet vääränlaisia. Siitä on silti turha syyttää kaikkia miehiä ja sanoa, että isähahmoista olisi vain ja ainoastaan haittaa. Me kaikki lisäännymme kahdesta ihmisestä (äiti ja isä) ja molempia tarvitsemme kasvaaksemme tasapainoisiksi yksilöiksi.

Vierailija
72/78 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee sen vanhemman muista ominaispiirteistä millainen mieheksi kasvaneesta pojasta tulee. Jos kasvatus on sellasta kaveruutta tai ripustautumista ja kaikenlaista muuta ongelmaa, riskit on isommat kuin tilanteessa jossa on paremmat lähtökohdat ja persoonallisuus. Ja onhan se yh: n poika läheisempi äitinsä kanssa oli se millainen tahansa. Ääripäitäkin varmasti löytyy joissa mamma ja poju vetää yhtäköyttä molempien ollessa täysin älyttömiä. 

Vierailija
73/78 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on täyttä roskaa. Mun isäni kuoli kun olin ihan pieni. Toista miestä äiti ei ottanut. Minusta ja veljestäni kasvoi ihan normaaleja ihmisiä eikä veljeni ole epämiehekäs vaan hyvä ja vastuullinen perheenisä.

Niinhän sinä luulet. Käy mittaamassa testotasosi, soijapoika 😘

No ei ne varmaan kummoiset ole kun olen nainen. 🤡

No eipä yllätä, että naisen kommentti 😅 Te olette nimittäin samalla viivalla soijapoikien kanssa 🤭 Soijapojat ovat naisia miehen kehossa 😆

Kuten sinä?

Vierailija
74/78 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans poikien yh ja tavotteena kasvattaa pojat lempeydellä, mutta myös vaativuudella siten että pojat kunnioittavat kaikkia ihmisiä, omaa hyvär käytöstavat, osaa keskustella ja miettiä maailman menoa eri kanteilta sekä vaadin että ne asiat mitä tehdään, tehdään kunnolla. 

Pojat saanut koulussa hymypatsaita, äänestetty hyviksi kavereiksi, keskiarvo 9 pintaan. Eivät ole kilpailuhenkisiä ja ovat niin kilttejä persoonia etten haluaisi että vaativa isä olisi heitä komentamassa ja joutuisivat miellyttämään isäukkoa esim.urheilussa jne. Olen äitinä tosi tiukka perusasioista, mutta muutoin saavat valita tekemiset ja omat kiinnostuksenkohteet.

Nyt on alkanut näyttäytymään, että pojat ovat erittäin tasapainosia ja hirmu fiksuja. 

Mutta kasvatusta tämä on vaatinut ja sitä ettei vaan anna olla puhelimilla yms ja on pitänyt paljon keskustella asioista. 

"Eivät ole kilpailuhenkisiä ja ovat niin kilttejä persoonia"

Tässä nähdään mitä tuhotyötä saadaan aikaan kun nainen yksinään kasvattaa poikia. Miehillä on luonnollinen kilpailuvietti ja nykyinen sosialistinen ja feministinen yhteiskunta yrittää sitä kaikessa miesvihassaan tukahduttaa. Tämä on juuri se asia mikä lisää nuorten miesten oireilua. Kiltti ei myöskään kuulu olla, koska silloin tulee toisten ihmisten tallomaksi. 

Naisilta puuttuu sellaista tiettyä realismia sen suhteen kuinka julma paikka maailma voi olla. Tai kyllähän he voivat sen tiedostaa, mutta selviytymiskeinot ovat kautta historian olleet erilaiset. Mies taistelee valloittajia vastaan, mutta nainen avaa haarovälinsä valloittajalle ja alistuu sekä sopeutuu uuteen tilanteeseen selviytyäkseen.

Vierailija
75/78 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vois kysyä miehiltä itseltään  mikä meni pieleen. Jotka on ahdistuneita vielä keski-iässä, moniongelmaisia , naisvihaisia tai jotka ovat vankilassa. Liittyikö se isään vai äitiin. Tarkennus vielä että yh: n lapsi ei ole välttämättä isätön. Termi viittaa huoltomuotoon. 

Vierailija
76/78 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko isoja elareita? Raha parantaa elämää kummasti.

Vierailija
77/78 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelen yh-äidin pojan kanssa ja en ole eläessäni tavannut niin tasapainoista, tasa-arvoista ja tunnetaitoista miestä kuin hän.

Vierailija
78/78 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vois kysyä miehiltä itseltään  mikä meni pieleen. Jotka on ahdistuneita vielä keski-iässä, moniongelmaisia , naisvihaisia tai jotka ovat vankilassa. Liittyikö se isään vai äitiin. Tarkennus vielä että yh: n lapsi ei ole välttämättä isätön. Termi viittaa huoltomuotoon. 

Eipä ketään kiinnosta kysyä miehiltä mitään.