Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kahden pojan yksinhuoltaja enkä allekirjoita sitä, että

Vierailija
04.06.2026 |

Isättömistä pojista tulisi huonoja miehiä. 

Yhteensä mulla on neljä lasta, kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. Vanhin lapsista, poika, asuu jo yhdessä tyttöystävän kanssa. Tyttö on mullekin kiitellyt sitä miten hyvin poika on kasvatettu ja miten hyvin hän osaa huomioida tytön tunteita ja puhua asioista. 

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tapahtuisi, jos aloittajan poika kävisi sanomassa tyttöystävän äidille, että "onpas hyvin kasvatettu!"? 

Tyttiksen äiti ilahtuisi kovasti.

Tyty-yde saattaisi suutahtaa. 

Vierailija
42/60 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään allekirjoita, koska olet itse epämiehekäs soijapoika tai sitten nainen. Miksi muuten jätit sukupuolesi kertomatta? On ihan tunnettu fakta, että sekä pojat, että tytöt tarvitsevat MOLEMMAT vanhemmat eli selvennän vielä autististen vihervassaritransujen varalta eli siis ISÄN ja ÄIDIN. Ja ei, lesbo- ja homovanhempien lapsista kun ei yksinkertaisesti kasva tasapainoisia yksilöitä.

Meinaat että hän olisi isättömien lasten yksinhuoltajaisä? 😂 

AP ei puhunut omista lapsistaan vaan ihan yleisesti isättömistä lapsista, v*tun vammainen.

Omista pojistaan kertoo tää aloittaja ihan selvästi.

AP puhuu yleisesti isättömistä pojista ja käyttää esimerkkinään omia poikiansa mikä on ensinnäkin ihan v*tun vammaista, itsekästä ja mustavalkoista. Että kaikkien isättömien poikien on oltava hyviä, koska hänenkin on. Siinä korostuu hyvin tyypillinen mustavalkoinen ajattelutapa, jota näkee paljon palstalla siitä syystä, että täällä on aivan helvetisti AP:n kaltaisia putkiaivoisia autisteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä Ihmettelen miksi edelleen joidenkin mielestä lapsella pitäisi olla "miehen malli". Olen eronnut lasten isästä vuosia sitten. Minulla on auto ja rivitaloasunto, joiden kaikki asiat hoidan itse. Hoidan myös kaikki lasten asiat itse. En oikein tiedä mihin tässä tarvittaisiin ns miehen mallia. Eikö lapsille pidä näyttää aikuisen mallia ilman mitään teennäisiä sukupuolirajoja?

Ei se auto ja rivitalo aina riitä, lapsi tarvitsee paljon paljon muuta!

Vierailija
44/60 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä Ihmettelen miksi edelleen joidenkin mielestä lapsella pitäisi olla "miehen malli". Olen eronnut lasten isästä vuosia sitten. Minulla on auto ja rivitaloasunto, joiden kaikki asiat hoidan itse. Hoidan myös kaikki lasten asiat itse. En oikein tiedä mihin tässä tarvittaisiin ns miehen mallia. Eikö lapsille pidä näyttää aikuisen mallia ilman mitään teennäisiä sukupuolirajoja?

No shit sherlok

Vierailija
45/60 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet lapsia ja sitten eroat en ihan tajuu

Vierailija
46/60 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään allekirjoita, koska olet itse epämiehekäs soijapoika tai sitten nainen. Miksi muuten jätit sukupuolesi kertomatta? On ihan tunnettu fakta, että sekä pojat, että tytöt tarvitsevat MOLEMMAT vanhemmat eli selvennän vielä autististen vihervassaritransujen varalta eli siis ISÄN ja ÄIDIN. Ja ei, lesbo- ja homovanhempien lapsista kun ei yksinkertaisesti kasva tasapainoisia yksilöitä.

AP ei puhunut omista lapsistaan vaan ihan yleisesti isättömistä lapsista, v*tun vammainen.

AP puhuu yleisesti isättömistä pojista ja käyttää esimerkkinään omia poikiansa mikä on ensinnäkin ihan v*tun vammaista, itsekästä ja mustavalkoista. Että kaikkien isättömien poikien on oltava hyviä, koska hänenkin on. Siinä korostuu hyvin tyypillinen mustavalkoinen ajattelutapa, jota näkee paljon palstalla siitä syystä, että täällä on aivan helvetisti AP:n kaltaisia putkiaivoisia autisteja.

Koskeeko se kipeää sinulle ja missä määrin?

Vierailija
47/60 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet lapsia ja sitten eroat en ihan tajuu

Ethän sinä tajua paljon muutakaan.

Vierailija
48/60 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten peeniksen ja kivekset. Lapsi kärsii, jos kotona ei ole tasalukua aikuisten sukupuolielimistä. Puhutaan "geneettisistä orvoista", kuten Tohtori Puolimatka kertoi. 

Vierailija
49/60 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tyttö ja poika ja molemmat fiksuja nuoria. On heillä toki isäkin, mutta enää eivät halua sinne juuri mennä. Ja se on ihan isän oma vika, minä en ikinä ole estänyt sinne menemästä tai puhunut hänestä pahaa. Isä itse on vain hankala luonne, näin lyhyesti sanottuna. 

Ja usein se ero on vaan parempi vaihtoehto. Kuin kasvaa molempien vanhempien kanssa, jos toinen ei ole kelvollinen. Niin ja tunsin hänet ennen kuin alettiin edes seurustella ja eipä sitä voi aina ennustaa minkälainen vanhempi se toinen sitten lopulta on. 

Mutta onneksi poika ei ole mallia ottanut, kun luonnekin on erilainen. On kunnollinen ja koulussa menee hyvin ja saa kehuja. Minua auttaa usein ihan pyytämättä. Ja on kuitenkin ihan poikien perus kiinnostuksen kohteet, vaikka tyttöjen kanssa asuukin. 

Me kasvettiin veljeni kanssa myös ilman kunnon isähahmoa ja ihan tavallisia meistäkin tuli. Nytkin pojan luokalla ne pahimmat huligaanit on ihan ydinperheistä. Toki tiedän tilastot, mutta itselläni ihan päinvastaiset kokemukset. Ja lisäksi ihan turha naisia syyttää, jos se isä on hylännyt tai on muuten huono. 

Vierailija
50/60 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hatunnosto kaikille vanhemmille, jotka tekevät yksin kahden työt ja kasvattavat toiset huomioonottavia, vastuuntuntoisia aikuisia. Ei ole sukupuolilla väliä. 

Vierailija
51/60 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jossain nähneet tutkimuksen, että isättömistä pojista tulisi huonoja miehiä? 

Sitähän minäkin. 

Vierailija
52/60 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri roolihan tuossa on ollut sinun kasvatustyölläsi. Ei se mielestäni ole automaatio, mutta toisinaan myös kasvaa huonoja, jouta voi myös kasvaa ihan ydinperheestäkin.

Kiitos. Tämä lämmitti mieltä kuten nuo tytönkin sanat tänään. Uskon, että "akkavallan" alla asuminen on myös osaltaan opettanut pojille miten naisia ja tyttöjä kohdellaan ja toisaalta myös muutamaa vuotta nuorempi pikkuveli jonka kanssa on voinut käydä läpi sellaisia poikien asioita, joista mulle ei ole halunnut puhua. Ap

Miten poikia pitää opettaa kohtelemaan tyttöjä ja naisia?

Vierailija
53/60 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>Koskeeko se kipeää sinulle

Opettele suomea, nee keri.

Vierailija
54/60 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri roolihan tuossa on ollut sinun kasvatustyölläsi. Ei se mielestäni ole automaatio, mutta toisinaan myös kasvaa huonoja, jouta voi myös kasvaa ihan ydinperheestäkin.

Kiitos. Tämä lämmitti mieltä kuten nuo tytönkin sanat tänään. Uskon, että "akkavallan" alla asuminen on myös osaltaan opettanut pojille miten naisia ja tyttöjä kohdellaan ja toisaalta myös muutamaa vuotta nuorempi pikkuveli jonka kanssa on voinut käydä läpi sellaisia poikien asioita, joista mulle ei ole halunnut puhua. Ap

Siten, että naiset ja tytöt ovat täydellisiä pikku prinsessoja, jotka eivät kykene tekemään mitään väärin eikä heitä saa kritisoida ja vaikka he tekisivätkin jotain väärin niin syypää on valkoinen heteromies.

T: femakkonatsit

Vierailija
55/60 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän missään ole sanottu että isättömyys tekisi huonoja miehiä, mutta moni isätön poika kertoo aikuisena, että kaipasi miehenmallia elämäänsä. Ja eihän se vielä tarkoita sitä, että jos pojan tyttöystävä kehuu, että poika on hänelle hyvä ja puhuu tunteistaan, että poika itse olisi onnellinen ja tyytyväinen. Ei miesten tyytyväisyyttä ja onnellisuutta mitata tyttöystävän onnellisuuden kautta. 

Vierailija
56/60 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin onnellinen, että mun lapsilla on hyvä isä. Ja että meidän pojilla on ollut mahtava miehenmalli kotona ja toisiaan rakastavat vanhemmat. 

Vierailija
57/60 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on täyttä roskaa. Mun isäni kuoli kun olin ihan pieni. Toista miestä äiti ei ottanut. Minusta ja veljestäni kasvoi ihan normaaleja ihmisiä eikä veljeni ole epämiehekäs vaan hyvä ja vastuullinen perheenisä.

Niinhän sinä luulet. Käy mittaamassa testotasosi, soijapoika 😘

No ei ne varmaan kummoiset ole kun olen nainen. 🤡

Vierailija
58/60 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten, että naiset ja tytöt ovat täydellisiä pikku prinsessoja, jotka eivät kykene tekemään mitään väärin eikä heitä saa kritisoida ja vaikka he tekisivätkin jotain väärin niin syypää on valkoinen heteromies.

T: femakkonatsit

Ei isättömyys sinusta noin kurjaa ihmistä tehnyt vaan ihan sinä itse. 

Vierailija
59/60 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>Koskeeko se kipeää sinulle

Opettele suomea, nee keri.

Kuinka paljon sinuun sattuu ja missä määrin?

Vierailija
60/60 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jopa sitä mieltä, että poikalapsista kasvaa parempia ilman sitä ”miehen mallia” kotona eli isää. Tarpeeksi nähnyt näitä ”isiä” kyllä. Naisen kasvattamana pojasta kasvaa empaattinen, ystävällinen, epäitsekäs, toiset huomioonottava ja kotitöitä osaava ja tekevä nuori mies, joita nykyajan naiset haluavatkin. Ja aivan aiheesta kyllä - älkää sortuko näihin saamattomiin nuhjakkeisiin mihin minun sukupolveni näyttää vielä haksahtaneen (olen 41v). 

Meillä on siis kyllä isä ja äiti täällä kotona, eli ei olla erottu. Mutta se olen minä, joka opetan pojalle ihan kaiken niin sisä- kuin ulkotyöt, naisten ja miesten työt. Omakotitalo, eli paljon puuhaa löytyy myös ulkoa. Käytän tapahtumissa, retkillä, kalassa, pilkillä, teen nuotiot makkaranpaistoon, matkustamme, marjastamme, ladomme puut liiteriin, remppaan jotain pientä mitä osaan, vaihdan ilmanvaihtokoneen suodattimet ja puhdistan sen, lämmitän ulkosaunaa ja hankin ja laitan pihalle altaat ja jutskat. Ostan, kokoan ja asennan ja otan käyttöön telkkarit, pelikoneet ja muut tekniset vermeet. Huonekalut hankin ja kokoan. Kokoan trampan joka kevät, leikkaan ruohoa jotta ulkona kiva temmeltää jnejne. Teen kaikenlaista YHDESSÄ pojan kanssa, mies missatkoon kaiken oleellisen yhdessäolon kun kerran niin itse valitsee. 

Mies makaa sohvalla. No käy se päivisin töissä viereisessä huoneessa (etätyö). Minäkin tietenkin käyn normaalin 8h töissä päivittäin. 

Joten ihmettelen kovasti, että mitähän hyötyä näistä ”miehen mallista” edes on lapsille. Korkeintaan oppivat vain nuo huonon miehen mallit ja sitähän en halua, siksi teenkin kaiken jotta edes yksi yksilö kasvaa kunnolliseksi. Poika itsekin jo toteaa että iskä on laiska ja makaa vain kännykkä kädessä sohvalla. Alakouluikäinen poika kyseessä. Eli kyllä pieni lapsikin jo asiat osaa tunnistaa itse. 

Puheet ei mieheen paljoa tehoa. Mutta toisaalta en halua vielä rikkoa lapsen perhettäkään kun ei meillä riidelläkään. Ehkä sitten kun lapsi isompi. Mitään hyötyä miehestä ei minulle ole. Paremmin pärjäisin yksin niin taloudellisesti kuin  henkisesti.