HSL lätkäisi 100 e tarkastusmaksun: lippu latautui 5 sekuntia liian pitkään!
Kommentit (69)
Kannattaako tuollaisessa kaupungissa maksaa se 800 e/kk vuokraa yksiöstä. Ei edes pissalle pääse minnekään ilmaiseksi, eikä vesilasillista saa janoonsa. Joka paikkaan pitää kulmikasta siksakkia melussa, tungoksessa ja pölyssä taapertaa.
Ehdoissa lukee että lippu pitää olla ennen liikennevälineeseen nousua ja asiakas vastaa että akussa on virtaa ja puhelin toimii.
Jos ei ymmärrä sääntöjä, suosittelen opaskoiraa ja kävelyä.
Vierailija kirjoitti:
Säännöt ovat säännöt. Lippu pitää olla voimassa ennen bussiin astumista.
Oma nettiyhteyskin vaikuttaa, myös HSL tökkii usein, mutta huijareiden takia ei voi antaa kaikkien mennä läpi tosta vain. Noita muuten näkee paljon täällä, siten koko bussi pahimmillaan seisoo pitkään. Itse kertalipuilla joutunut monesti vain jättämään seuraavaan kertaan ja ilmoittamaan asiasta, ja aina ostan lipun vasta, kun näen bussin pitkällä suoralla olevan tulossa, vain yksi kertalippu mennyt hukkaan, kausilipulla toimimatta on kuski päästänyt sisään ja mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on yksi syy, miksi en kulje julkisilla enää ollenkaan vaan pyörällä tai autolla. Olen saanut tarkastusmaksun, koska lipun latautuminen viivästyi ilmeisesti teknisen vian vuoksi ja lippu näkyi olevan voimassa minuutin verran yli junan lähtöajan. Sain sakon siis vasta 10 min kuluttua kun typerän rehellisenä kerroin nousseeni junaan Leppävaarasta. Aivan kohtuutonta toimintaa. Jos ihmisiä halutaan kannustaa käyttämään julkista liikennettä, voitaisiin aloittaa lipuntarkastajien asenteista. Tämän episodin jälkeen olen ottanut ennemmin vaikka taksin. Siinähän harmittelevat autoilun yleistymistä keskustassa.
Kausilippu on voittajan valinta. HSL-appi vielä ilmoittaa, kun kausi on loppumassa.
Polkupyörä on kaikista paras valinta. Se lähtee tasan silloin kun haluat, ei tarvitse ihmetellä pysäköintiä eikä epämääräisiä kanssamatkustajia ja vielä epämääräisempiä aikatauluja. Myös hyötyliikunta on nopeasti kuitattu sillä ja peräkärryyn saa lapset ja ostokset. Ei enää ikinä julkisilla minnekään, ja jos kyytiä tarvitsee niin muutama taksimatka vuodessa ei taloutta kaada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on yksi syy, miksi en kulje julkisilla enää ollenkaan vaan pyörällä tai autolla. Olen saanut tarkastusmaksun, koska lipun latautuminen viivästyi ilmeisesti teknisen vian vuoksi ja lippu näkyi olevan voimassa minuutin verran yli junan lähtöajan. Sain sakon siis vasta 10 min kuluttua kun typerän rehellisenä kerroin nousseeni junaan Leppävaarasta. Aivan kohtuutonta toimintaa. Jos ihmisiä halutaan kannustaa käyttämään julkista liikennettä, voitaisiin aloittaa lipuntarkastajien asenteista. Tämän episodin jälkeen olen ottanut ennemmin vaikka taksin. Siinähän harmittelevat autoilun yleistymistä keskustassa.
Kausilippu on voittajan valinta. HSL-appi vielä ilmoittaa, kun kausi on loppumassa.
Polkupyörä on kaikista paras valinta. Se lähtee tasan silloin kun haluat, ei tarvitse ihmetellä pysäköintiä eikä epämääräisiä kanssamatkustajia ja vielä epämääräisempiä aikatauluja. Myös hyötyliikunta on nopeasti kuitattu sillä ja peräkärryyn saa lapset ja ostokset. Ei enää ikinä julkisilla minnekään, ja jos kyytiä tarvitsee niin muutama taksimatka vuodessa ei taloutta kaada.
Paitsi sitten kun joutuu onnettomuuteen. Fillari voidaan myös varastaa, junaa harvemmin. Raidejokeri kulkee kuuden minuutin välein ruuhka-aikaan, joten siinä ei tarvitse ihan kauheasti aikatauluja tuijotella.
Haistakoon hsl pitkät paskat 100€:n tarkastusmaksun takia. Kyllä nyt jumalauta joku tolkku pitäisi olla. Ovat ottaneet mallia tämän paskamaan muista toimista eli panta tiukemalle vaan niin kyllä voi huudella että maailman onnellisin kansa. Ja vitut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eukö nää juntit tiedä, että lippu pitää olla maksettu ENNEN liikenneväliseen nousemista!
Sehän oli maksettu. Se vaan latautui hitaasti. Ja niin usein käy. Todella vaikea ennakoida kauanko lippu tällä kertaa latautuu. Ja itsellä voi olla aikataulu, eikä voi jäädä pysäkille odottamaan hidasta lataantumista. Ja itse katson, että se on HSLn tai operaattorin vika, koska en ole tehnyt virhettä. Olen ostanut ja maksa IT lipun ennen matkaa. Mutta lippu lataantuu hitaasti.
Ongelma on vielä se, että kun ostaa lipun ajoissa, ratikka ei tulekaan tai bussi ei huitomisesta huolimatta pysähdy. Sitten maksat hsl-lipun JA samanhintaisen boltin. Minusta lippu pitäisi pystyä peruuttamaan - ja näen, että se olisi ongel,a, koska voi ostaa lipun, matkustaa ja peruuttaa. Mutta joku optimointi oliis hyvä, koska nyt joko a) ostata lipun, väline ei tule - > boltti b) odotat, että näet että bussi/ratikka tulee, ostat lipun, se ei lataudu -> sakko (näin kävi minulle, joka olen usein ostanut jopa useamman lipun teknisistä syistä, koska minulle on ollut tärkeää aina ostaa lippu.)
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa kuukausilippu/vuosilippu, ei tarvitse jännittää onko voimassa. Parin tarkastusmaksun hinnalla ostaa kolmen kuukauden liput.
Aaah, kuljin vuosilipulla pitkään ja lopetin sen, koska en tuntuu niiin älyttömältä maksaa paljon muutamasta matkasta. No, sittenhän unohdin ostaa lipun ajoissa (koska olin tottunut vuosilippuun) ja ostin sen verran myöhässä, että sakkohan siitä tuli.
Ostakaa kuukausilippu/vuosilippu, ei tarvitse jännittää onko voimassa. Parin tarkastusmaksun hinnalla ostaa kolmen kuukauden liput.