Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Petteri Orpo kutsui somen naisinfluensserit Kesärantaan. Onko tämä mielestäsi mautonta vai coolia?

Vierailija
04.06.2026 |

Kaikki Kesärannassa tiistaina olleet vaikuttajat olivat naisia. Heidän joukossaan oli muun muassa Anni Ihamäki, Auri Kananen, Sara Parikka ja Beata Leppilampi.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012053503.html

Oliko Petteri Orpon Kesärantakutsut influenssereille mautonta vai cool?

Vaihtoehdot

Kommentit (337)

Vierailija
221/337 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten naurattaa näiden huomioammattilaisten kitinä Hesarin artikkelista ja vähättelystä. Te elätätte itsenne edistämällä roinan ja konseptien myyntiä ja sitä varten teidät kutsuttiin lounaalle. Kaiken muun uskottelu on itsepetosta. Se, että tilaisuus oli verhoiltu yrittäjälounaaksi ei poista elinkeinonne luonnetta ja sen hyödyntämistä tilaisuudessa. 

Jos Orpo oikeasti olisi vain kiinnostunut naisyrittäjien näkemyksistä, olisi hän kutsunut yrittäjiä, jotka elävät jostain muusta kuin somesta, eikä heillä edes ole aikaa sellaiseen. Lounaspöydässä olisi istunut esimerkiksi kahvilayrittäjä, siivousalan yrittäjä (ei somepersoona), hammaslääkäriyrittäjä, kampaaja jne. 

Ihme juttu, että perinteisen työnteon sijaan halutaan elää somemarkkinoinnilla, mutta halutaan paketoida se joksikin muuksi. 

Juuri näin. Nyt tapaamisesta tuli mielikuva, kuinka naisyrittäjyys on helppoa, kun laittaa itsensä nätiksi ja postailee aikansa kuluksi somee j "piikurouvana"a ja antaa muiden hoitaa "verosuunnittelun" ja taloushallinnon. Ja naisyrittäjien pyörittävät yritystään ulkonäöllä, eikä siihen edes tarvitse koulutusta ja pääomaa, kun ollaan jo huipulla. Orpo yritys oli täysin feikkiä ja kertoo vain yleisestä ilmapiiristä, naisten halveksumisesta, vähättelystå, alistamisesta, naisvihasta ja otetaan naiset mukaan vain "leikkiin ja näytille", taustoista välittämättä. 

Ja niitä todellisia naisyrittäjiä olisi ollut pilvin pimein, kun n. puolet yrittäjistä naisia Ja se on kovaa työtä, eikä pintakiiltoa. 

Vierailija
222/337 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä miehet? 

Kokoomus on menettänyt naisäänestäjiä joten ihan taktinen veto kutsua hyvin toimeentulevia, elitististä elämää eläviä ja suosittuja influenssereita. En tiedä, tajuaako/välittääkö nämä naiset yhtään millaisen arvokuvan antavat itsestään kun poseeraavat päättäjän kanssa, joka on tehnyt kaikkensa tuhotakseen Suomen: alasajanut työpaikkoja, heikentänyt jo heikoimpien asemaa, sekä kyykyttänyt lapsiperheitä ahdinkoon. Ehkä olisi kannattanut miettiä suostumusta vielä toisenkin kerran. Hallaahan tämä heidän maineelleen tekee - ainakin minun silmissäni, ja tuskin olen ainoa?

Pyörittelevät mielessään miltä kuulostaisi jokin ministerin titteli kohdallaan. Onhan niitä ennenkin ollut näitä politiikan ulkopuolelta tulevia kuten tämä känninen ent. purjehtija Multala, Miss Suomi o.s Vienonen, aina kulttuuriministeriksi asti jne. jne. Ei mikään estä näitä tulemasta tulevaisuuden poliittisen eliitin vaikuttajiksi. Ylioppilastodistus riittää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/337 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pirhan aluevaltuuston pj on muuten kokoomuslainen eikä demari. "

Jep, ja aluehallituksen, joka päättää budjetin käytöstä, pj on demari

Ylin valta on aluevaltuustolla. Mutta kuntavaalit ja aluevaalit on edelleenkin täysin erilliset. Ilmarilla ei ole valtaa Pirhan päätöksenteossa, hän on kuntapoliitikko ja vastaa vain oman kaupunkinsa päätöksenteosta. Luulisi tuon nyt olevan  selvää jos on peruskoulun yhteiskuntaopin läpäissyt. 

Aluehallitus: Valmistelee aluevaltuuston käsiteltävät asiat, vastaa hallinnosta ja taloudesta sekä huolehtii valtuuston päätösten toimeenpanosta. [1, 2]

Aluevaltuusto puolestaan on demarienemmistöinen.

Kuten on myös kaupunginhallitus joka päätti leikata 120 työpaikkaa sivistyksestä, koulutuksesta, nuorisotyöstä sekä korottaa em asiakasmaksuja.

Mutta rahaa riitti 250'000 euroa hankkia seinämaalaus kaverilta.

Puuttuuko sulta jokin palikka? Pormestari ei vastaa mitenkään hyvinvointialueen päätöksistä, ei Tampereella, ei Turussa, ei Helsingissä. Oli puolue mikä tahansa. 

Aivan sama, hänen edustamansa puolue päättää.

Lisäksi HÄN ON KAUPUNGINHALLITUKSEN PUHEENJOHTAJANA HENKILÖKOHTAISESTI valinnut leikata 120 työpaikkaa sivistyksestä, koulutuksesta, nuorisotyöstä JA laittaa 5000 euroa muotokuvaansa, 50'000 euroa uuteen toimistoonsa ja 250'000 euroa johonkin seinämaalaukseen.

Onko sinulla nyt vaikeuksia ymmärtää jotain?

Vierailija
224/337 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä miehet? 

Kokoomus on menettänyt naisäänestäjiä joten ihan taktinen veto kutsua hyvin toimeentulevia, elitististä elämää eläviä ja suosittuja influenssereita. En tiedä, tajuaako/välittääkö nämä naiset yhtään millaisen arvokuvan antavat itsestään kun poseeraavat päättäjän kanssa, joka on tehnyt kaikkensa tuhotakseen Suomen: alasajanut työpaikkoja, heikentänyt jo heikoimpien asemaa, sekä kyykyttänyt lapsiperheitä ahdinkoon. Ehkä olisi kannattanut miettiä suostumusta vielä toisenkin kerran. Hallaahan tämä heidän maineelleen tekee - ainakin minun silmissäni, ja tuskin olen ainoa?

Pyörittelevät mielessään miltä kuulostaisi jokin ministerin titteli kohdallaan. Onhan niitä ennenkin ollut näitä politiikan ulkopuolelta tulevia kuten tämä känninen ent. purjehtija Multala, Miss Suomi o.s Vienonen, aina kulttuuriministeriksi asti jne. jne. Ei mikään estä näitä tulemasta tulevaisuuden poliittisen eliitin vaikuttajiksi. Ylioppilastodistus riittää!

No niinpä, niinkuin esim Arhinmäki ja Guzenina-Richardson

Vierailija
225/337 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Setämies ja nuoret naiset 🙄

Kokoomuksella on pitkät perinteet groomailussa. Se ei ole minkäänlainen ongelma ennenkuin tutkivat journalistit kirjoittavat ilmiöstä lehteen. Vaasta sitten limanuljaska potkitaan pois. Ja kelpaa toki persuille, joiden mielestä rikos on vain sulka hattuun ja seksuaalirikos pikatie puolue-eliittiin.

https://www.hs.fi/feature/art-2000008840422.html

Vierailija
226/337 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pääministeri saa kutsua virka-asunnolleen elämässä menestyneitä naisia? Olihan Marinin, Lipposen, Kataisen jne pääministerikauden aikana siellä vieraana vaikka kuinka paljon eri alojen ihmisiä. 

Vierailija
227/337 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin, että ostaako joku näiden vaikuttajien mainostamia tuotteita? Siis varmaan voi olla, että tämä on yrityksille kannattavaa ja saavaat näkyvyyttä? 

Itse seurasin yhtä hotelliketjua somessa ja minua alkoi häiritsemään kun lähes kaikki heidän postaukset olivat näitä kaupallisia yhteistöitä. Mietin että onpa heillä rahaa laittaa tällaiseen ja että eikö kukaan omalla rahalla maksava tägää heitä? Ja että onko sitten rahan arvosta edes mennä tuonne? 

Vierailija
228/337 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä meitä ihmisiä vaivaa, kun seuraamme jonkun videoita/kuvia kauppakassin sisällöstä tai kuinka päivänsä viettää.

Olen kuullut että siitä tulee hyvä mieli, on mukavaa lähettää emojina sydämiä ja kukkia, vaikuttajien ansiosta tietävät mihin matkustaa, missä syödä, mitä nähtävyyksiä nähdä, mitä kirjoja kuuluu nyt lukea ja tietenkin miten pukeutua, mitä kosmetiikkaa käyttää, miten sisustaa koti jne. joillekin tämä on sitä tärkeää tietoa kun itse ei osaa.

Vierailija
229/337 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö pääministeri saa kutsua virka-asunnolleen elämässä menestyneitä naisia? Olihan Marinin, Lipposen, Kataisen jne pääministerikauden aikana siellä vieraana vaikka kuinka paljon eri alojen ihmisiä. 

Jos Orpo olisi kustunut sinne läihoitajan Turusta, työttömän Pansiosta ja sairaseläkeläisen Suomussalmelta olisi sekin vaalitemppu, alhaista ja vielä veronmaksajien rahoilla.

En sitten tiedä jos olisivat vetäneet nakit silmille ja näyttäneet tissit, ehkä se sitten olisi ollut ihanan raikasta ja boombooomerit hiljaa

Vierailija
230/337 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä, kenelläkään noilla Orpon "naisyrittäjällä" ei ole edes kaikilla toisen asteen koulutusta, saati akateemista tutkintoa, eikä oikeaa työuraa.

Kaikki postailevat vain lapsiaan ja kotiaan, niin ihanko oikeasti Petteri Orpon mielestä se on naisyrittäjän työkuva ja meriitti yrittäjyydestä. 

Miten vieraantunut joku  voi olla arjesta. 

Vierailija
231/337 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin, että ostaako joku näiden vaikuttajien mainostamia tuotteita? Siis varmaan voi olla, että tämä on yrityksille kannattavaa ja saavaat näkyvyyttä? 

Itse seurasin yhtä hotelliketjua somessa ja minua alkoi häiritsemään kun lähes kaikki heidän postaukset olivat näitä kaupallisia yhteistöitä. Mietin että onpa heillä rahaa laittaa tällaiseen ja että eikö kukaan omalla rahalla maksava tägää heitä? Ja että onko sitten rahan arvosta edes mennä tuonne? 

kyllä kai nämä kardashianit ym on nostaneet monta tuotetta ja palvelua huippusuosioon.

en tiedä kun en seuraa enkä osta "huipputuotteita".

jotkut kai on tehneet jotain kaupallisia yhteistöitä kalevala-korulle ja pradalle.. no, mitäpä se mulle kuuluu. Ostan tuotteen jota tarvitsen, en jota joku esittelee somessa.

emme siis selvästikään kuulu kohderyhmään sinä tai minä. En tosin kuulu myöskään minkään marimekon tai papu-designin kohderyhmään, en weber-grillien, en tag heuerin. ei silti ole multa pois että joku niitä markkinoi

Vierailija
232/337 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se Sari Sairaanhoitaja äänestää miehensä Ilkka Insinöörin kanssa kokoomusta, ovathan he menestyjiä. Heillä kun on ihan 85 m2 rivitaloasunto Espoossa (eikä velkaakaan ole kuin 180 000) ja pihassa Ilen työsuhde-Audi (A3 kylläkin vaan, mutta on se kumminkin Audi. Jonain päivänä Sari ja Ilkka asuvat kokoomuksen reseptin mukaisesti Kauniaisissa tai Westendissä ja se Audikin on A6.

Vierailija
233/337 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä meitä ihmisiä vaivaa, kun seuraamme jonkun videoita/kuvia kauppakassin sisällöstä tai kuinka päivänsä viettää.

Olen ihmetellyt samaa. Tiktokia olen joskus selannut, kun siinä pystyy olemaan anonyymi. En silti ole tajunnut miten typerien videoiden katsomiseen voi jäädä koukkuun.

Vierailija
234/337 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo Auri Kananen jotain tehnyt oikein, kun siivoamisella tehnyt sellaisen tilin. Kuuntelin, kun hän oli sijoituskästin vieraana, niin ei hän ihan tyhjäpää ole. 

Vierailija
235/337 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-iän ylittänyt setämies yrittää esiintyä niin "freeshinä". On se vähän noloa juu?

Vierailija
236/337 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se Sari Sairaanhoitaja äänestää miehensä Ilkka Insinöörin kanssa kokoomusta, ovathan he menestyjiä. Heillä kun on ihan 85 m2 rivitaloasunto Espoossa (eikä velkaakaan ole kuin 180 000) ja pihassa Ilen työsuhde-Audi (A3 kylläkin vaan, mutta on se kumminkin Audi. Jonain päivänä Sari ja Ilkka asuvat kokoomuksen reseptin mukaisesti Kauniaisissa tai Westendissä ja se Audikin on A6.

Tai sitten pariskunnalla on yhteensä reilun 200k euron vuositulot (ansio+ pääoma) ja vain vähän velkaa, mutta toisaalta 20 vuotta vanha rivarikolmio ja 15 vuotta vanha Golf.

Heillä kun saattaa olla sitä vastuuntuntoa, tunnetko konseptin? Ajatus siitä että kuuluu käydä töissä, maksaa veroja, rakentaa näin yhteiskuntaa kun on vielä aktiivi-iässä. Kuuluu omalta pieneltä panokseltaan osallistua rahoitusmarkkinoihin, että saataisi sitä kasvua. Ostaa mieluummin työllistäviä palveluja ja vähentää luontoa kuluttavaa tavarakulutusta. Ja äänestää puolueita jotka miettivät maan tulevaisuutta pitkällä tähtäimellä. Sinne lastemme tulevaisuuteen saakka, ainakin.

Vierailija
237/337 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ajatus mulle tulee, kannattaako palvelua käyttää jos suosituksia saa vain maksamalla. 

Vierailija
238/337 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella nuo 11 valittiin? 

Jotenkin ensimmäisenä tulee mieleen helppous. Saattaa niillä housutkin tippua helposti. Jos tuo temppu lisää kokoomuksen kannatusta niin petyn ihmisiin. 

Vierailija
239/337 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ajatus mulle tulee, kannattaako palvelua käyttää jos suosituksia saa vain maksamalla. 

Mainostajia pissitään silmiin ihan surutta bottien muodossa. Eivät vaan välitä, koska influensserit ovat hyttysenjätös suuren yrityksen mainosbudjetissa.

Vierailija
240/337 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten pariskunnalla on yhteensä reilun 200k euron vuositulot (ansio+ pääoma) ja vain vähän velkaa, mutta toisaalta 20 vuotta vanha rivarikolmio ja 15 vuotta vanha Golf.

Heillä kun saattaa olla sitä vastuuntuntoa, tunnetko konseptin? Ajatus siitä että kuuluu käydä töissä, maksaa veroja, rakentaa näin yhteiskuntaa kun on vielä aktiivi-iässä. Kuuluu omalta pieneltä panokseltaan osallistua rahoitusmarkkinoihin, että saataisi sitä kasvua. Ostaa mieluummin työllistäviä palveluja ja vähentää luontoa kuluttavaa tavarakulutusta. Ja äänestää puolueita jotka miettivät maan tulevaisuutta pitkällä tähtäimellä. Sinne lastemme tulevaisuuteen saakka, ainakin.

No ei sitten ainakaan Kokoomusta jos luonnon hyvinvointi on tärkeää.