Olen vihdoin normaalipainoinen - ihanaa!!
Lihoin sairauden ja lääkehoitojen takia reippaasti. Kehossani oli vaikea olla ylipainoisena. Toivuttuani aloitin laihduttamisen. Nyt olen kuukausien ahkeran työn jälkeen päässyt normaalipainoon. Olen niin iloinen!!
Ja kun joku kysyy, miksi tulen palstalle kertomaan asian. Tuttavapiirissäni laihduttamisesta ja normaalipainoon pyrkimisestä puhuminen on aivan tabu, kun laihdutuspuhetta ei hyväksytä ollenkaan. Minulle tämä on kuitenkin ollut äärimmäisen tärkeä asia.
Kommentit (29)
Mahtavaa! Hieno saavutus! Itselläni on vielä muutama kilo matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusin juttu on bmi:n sijaan on pituuden ja vyötärönympäryksen suhde. Vyötärö Sais olla vain 50% pituudestasi. Pudotin 6KG ja nyt suhde on just sen 50%
Jäätävä millainen metodi.
Toisaalta minulle tekoäly kuittaili, kun lantioni on vyötärönympärykseen nähden leveä (74 cm vyötärö ja 104 cm lantio).
Lantiota ei oikein saa pienemmäksi, joten ihan turhaan se kuittaili. Tuskin kuitenkaan on järkevää lähteä lihottamaan itseään, jotta vyötärö kasvaisi?
Onnea! Täällä on hyvä hehkuttaa laihduttamista, kun aihe ei ole samanlainen tabu kuin tosielämässä.
Nimimerkillä kohta 8 kiloa karistettu ja en voisi olla ylpeämpi itsestäni. On ollut rankka kevät, lähipiirissä paljon sairautta, töissä hirveä kiire ja kaiken tämän keskellä olen laihduttanut määrätietoisesti. :)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon!
Tiedän omasta kokemuksesta, miten ihanaa on päästä tavoitepainoon. Ja kun syliin nostaa esim. tavaraa laihduttamansa kilomäärän edestä ei voi käsittää, miten on joskus jaksanut kannatella niitä kiloja.
No tietenkin jaksaa kun ovat tasaisesti siellä täällä eikä yhtenä kilokasamöhkäleenä
Vierailija kirjoitti:
"Tuttavapiirissäni laihduttamisesta ja normaalipainoon pyrkimisestä puhuminen on aivan tabu, kun laihdutuspuhetta ei hyväksytä ollenkaan. Minulle tämä on kuitenkin ollut äärimmäisen tärkeä asia."
Sama, kehopositiivisia on tuttavapiirissä paljon. Laihduttamisesta ei saa puhua ollenkaan. Eikä saisi sanoa sitäkään, että omassa kehossa on paljon mukavampi olla, kun ylimääräisistä kiloista on päässyt eroon. Puhumattakaan terveysvaikutuksista.
Minulla laihduttaminen normaalipainoon on vaatinut paljon itsekuria ja pitkäjänteistä työtä. Ei todellakaan ole helpolla lähtenyt kilot, mutta on tämän tavoitteen eteen tehty töitäkin.
Tähän haluaisin sanoa, että ovat ne muutkin tehneet töitä, ja se on vaatinut paljon itsekuria ja pitkäjänteistä työtä. Heillä kuitenkaan paino ei ole laskenut. Eivät kaikki pyöreät tai lihavat ole sellaisia laiskuuttaan tai tyhmyyttään. Aika moni kamppailee painonsa kanssa ja varmasti tuntuu kurjalta, kun kaveri julistaa riemuissaan, että minäpä olenkin päässyt tavoitteeseeni, kun itse käy edelleen täysin tuloksetonta taistelua omia kilojaan vastaan.
Ei sillä, toisen iloa ei tarvitse latistaakaan millään yrmeillä kommenteilla. Ymmärrän kuitenkin oikein hyvin toisten happamat ilmeet, kun joku julistaa onnistumistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon!
Tiedän omasta kokemuksesta, miten ihanaa on päästä tavoitepainoon. Ja kun syliin nostaa esim. tavaraa laihduttamansa kilomäärän edestä ei voi käsittää, miten on joskus jaksanut kannatella niitä kiloja.
No tietenkin jaksaa kun ovat tasaisesti siellä täällä eikä yhtenä kilokasamöhkäleenä
No mutta kyllä se tuntuu kropassa, jos tasaisestikin on jakautunut joku 15-20 kg ekstraa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuttavapiirissäni laihduttamisesta ja normaalipainoon pyrkimisestä puhuminen on aivan tabu, kun laihdutuspuhetta ei hyväksytä ollenkaan. Minulle tämä on kuitenkin ollut äärimmäisen tärkeä asia."
Sama, kehopositiivisia on tuttavapiirissä paljon. Laihduttamisesta ei saa puhua ollenkaan. Eikä saisi sanoa sitäkään, että omassa kehossa on paljon mukavampi olla, kun ylimääräisistä kiloista on päässyt eroon. Puhumattakaan terveysvaikutuksista.
Minulla laihduttaminen normaalipainoon on vaatinut paljon itsekuria ja pitkäjänteistä työtä. Ei todellakaan ole helpolla lähtenyt kilot, mutta on tämän tavoitteen eteen tehty töitäkin.
Tähän haluaisin sanoa, että ovat ne muutkin tehneet töitä, ja se on vaatinut paljon itsekuria ja pitkäjänteistä työtä. Heillä kuitenkaan paino ei ole laskenut. Eivät kaikki pyöreät tai lihavat ole sellaisia laiskuuttaan tai tyhmyyttään. Aika moni kamppailee painonsa kanssa ja varmasti tuntuu kurjalta, kun kaveri julistaa riemuissaan, että minäpä olenkin päässyt tavoitteeseeni, kun itse käy edelleen täysin tuloksetonta taistelua omia kilojaan vastaan.
Ei sillä, toisen iloa ei tarvitse latistaakaan millään yrmeillä kommenteilla. Ymmärrän kuitenkin oikein hyvin toisten happamat ilmeet, kun joku julistaa onnistumistaan.
Jos paino ei laske, niin pari asiaa:
-tarkista, onko kyse jostain sairaudesta (kilpirauhanen tms)
-onko hormonitoiminnassa häikkää
-kärsitkö insuliiniresistenssistä
Varsinkin tuo viimeinen on asia, josta harva tietää. Ihmetellään, miksi ei laihduta, kun kiskotaan kaikenlaisia keinomakeutettuja ja prosessoituja tuotteita. Minullakaan ei meinannut paino pudota, ennen kuin siirryin puhtaalle ketolle ja pitkiin pätkäpaastoihin.
Mahtava suoritus, ole ylpeä itsestäsi!
Tämä. Kaikille ne kilot eivät tule takaisin. Moni onnistuu myös pitämään painonsa normaalina.
Ylipäätään ärsyttää, miksi Suomessa naljaillaan ihmisille, jotka pääsevät tavoitteisiinsa - olipa kyse sitten laihdutuksesta, urasta tai muusta. Oltaisiin onnellisia, että joku on valmis näkemään unelmiensa eteen paljon vaivaa.