Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa kun tulee juhannus

Vierailija
03.06.2026 |

Odotan sitä kovasti

Kommentit (758)

Vierailija
701/758 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi sekin kurjaa ollut olla koko elämän jollain työmarkkinatuella tms.ap

No mitkä ovat sinun realistiset vaihtoehtosi; Opiskelu on sulle väittämäsi mukaan mahdotonta, ero miehestä on mahdoton, työpaikka ilman koulutusta ja kokemusta on mahdoton? Ja eläkekin on mahdoton. 

Vierailija
702/758 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyh, nyt se on jo ohi 😢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/758 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on ihanaa,  yksin.ap

Vierailija
704/758 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyyh, nyt se on jo ohi 😢

Eikä ole, kun vasta tulossa. Juhannus on perinteisesti ollut 24.6., ennen kuin sitä rukattiin niin, että se osuu aina viikonloppuun.

Vierailija
705/758 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli onnistunut juhannus.

Arvasin etukäteen että yksi sukulainen kysyy minua viime hetkellä mukaansa mökille, jossa ei ole käynyt vielä kertaakaan tänä kesänä. Kutsu tuli vasta juhannusaattona. Mitään puhetta juhannuksen vietosta ei ollut aiemmin. 

Vastasin etten lähde mukaan. 

Olisin joutunut lähtemään mökille reilun tunnin varoitusajalla, istumaan pahimmissa ruuhkissa tuntikausia autossa ja perillä auttamaan heti ensimmäiseksi veneen ja mökin kanssa, koska mitään ei ole tehty talven jäljiltä. 

Kaiken lisäksi olin ostanut viikonlopuksi paljon elintarvikkeita, jotka olisivat joko menneet sillä välin pilalle tai sitten pitkän automatkan aikana, jos olisin pakannut ne mukaan. 

Viime vuonna olin kyseisellä mökillä noin 12 tuntia, jona aikana mm. raahasin laituria, kannoin grilliä, kiskoin venettä maalle ja palelin yön täysin lämpöeristämättömässä aitassa. Kaiken lisäksi mökin omistaja lähti alkuillasta nukkumaan, joten eipä siellä muuta tehty. 

Vierailija
706/758 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli onnistunut juhannus.

Arvasin etukäteen että yksi sukulainen kysyy minua viime hetkellä mukaansa mökille, jossa ei ole käynyt vielä kertaakaan tänä kesänä. Kutsu tuli vasta juhannusaattona. Mitään puhetta juhannuksen vietosta ei ollut aiemmin. 

Vastasin etten lähde mukaan. 

Olisin joutunut lähtemään mökille reilun tunnin varoitusajalla, istumaan pahimmissa ruuhkissa tuntikausia autossa ja perillä auttamaan heti ensimmäiseksi veneen ja mökin kanssa, koska mitään ei ole tehty talven jäljiltä. 

Kaiken lisäksi olin ostanut viikonlopuksi paljon elintarvikkeita, jotka olisivat joko menneet sillä välin pilalle tai sitten pitkän automatkan aikana, jos olisin pakannut ne mukaan. 

Viime vuonna olin kyseisellä mökillä noin 12 tuntia, jona aikana mm. raahasin laituria, kannoin grilliä, kiskoin venettä maalle ja palelin yön täysin lämpöeristämättömässä aitassa. Kaiken lisäksi mökin omistaja lähti alkuillasta nukkumaan, joten eipä siellä muuta tehty. 

Ei sinulta kysyttykään, haluatko mökille juhannusta juhlimaan, vaan että tuletko sinne juhannuksena. Viettäminen voi olla ihan vaan ajan viettämistäkin. Ja tuota, mitä siellä teit viimeksi. Kysy seuraavaksi, että millaiset juhannusjuhlat on luvassa, jos tulee. Jos ei osaa vastata, niin sitten on vaan mökkisulkeiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
707/758 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona on ihanaa,  yksin.ap

Joko ne sydänvaivasi menivät ohi ja nyt istut kuumassa? Tekee varmaan tosi hyvää sairaalle.

Vierailija
708/758 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkona on ihanaa,  yksin.ap

Joko ne sydänvaivasi menivät ohi ja nyt istut kuumassa? Tekee varmaan tosi hyvää sairaalle.

Mä istun varjossa. Sun kommentista tulee mieleen edesmennyt äitini ja mieheni. En mä niin typerä ole.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
709/758 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkona on ihanaa,  yksin.ap

Joko ne sydänvaivasi menivät ohi ja nyt istut kuumassa? Tekee varmaan tosi hyvää sairaalle.

Mä istun varjossa. Sun kommentista tulee mieleen edesmennyt äitini ja mieheni. En mä niin typerä ole.ap

Niin. Miksi kaikki luulee että olen todella tyhmä?ap

Vierailija
710/758 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossakin voi olla kuuma, vaikka aurinko ei paista just siihen kohtaan. Ja etkö sä valittanut, ettet jaksa "mitään"? No, itsepähän tiedät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
711/758 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko ja teini häipyivät jonnekin?

Vierailija
712/758 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varjossakin voi olla kuuma, vaikka aurinko ei paista just siihen kohtaan. Ja etkö sä valittanut, ettet jaksa "mitään"? No, itsepähän tiedät. 

Tuossa nyt ei ole kuuma.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
713/758 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko ja teini häipyivät jonnekin?

Teini on reissussa ja ukko grillailee.ap

Vierailija
714/758 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sydänsairaille ja monisairaille noin yleensä suositella kuumalla ilmalla oleskelua sisätiloissa ja viileässä? Mutta eipä yllätä, ettei Ammattivalittaja noudata näitäkään neuvoja. Kuten esim. lääkärin suosittelemaa laihdutusta, joka myös auttaisi sydänvaivoihin yms. Koska ei vaan "kiinnosta". Sitten valittaa ja uhriutuu, kun voi niin huonosti. No, onhan tällaisia muitakin. Tunnen yhden, joka myös on täysi pässi ja sitten valittaa. Peiliin katsomisen paikka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
715/758 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sydänsairaille ja monisairaille noin yleensä suositella kuumalla ilmalla oleskelua sisätiloissa ja viileässä? Mutta eipä yllätä, ettei Ammattivalittaja noudata näitäkään neuvoja. Kuten esim. lääkärin suosittelemaa laihdutusta, joka myös auttaisi sydänvaivoihin yms. Koska ei vaan "kiinnosta". Sitten valittaa ja uhriutuu, kun voi niin huonosti. No, onhan tällaisia muitakin. Tunnen yhden, joka myös on täysi pässi ja sitten valittaa. Peiliin katsomisen paikka!

Ei meillä ole sisällä viileää. Meillä on tukalan kuumaa.ap

Vierailija
716/758 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko grillaa ja sitten mussutatte yhdessä "terveysruokaa"🤤🤤

Vierailija
717/758 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko grillaa ja sitten mussutatte yhdessä "terveysruokaa"🤤🤤

Se syö paljon enemmän kuin minä.ap

Vierailija
718/758 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sydänsairaille ja monisairaille noin yleensä suositella kuumalla ilmalla oleskelua sisätiloissa ja viileässä? Mutta eipä yllätä, ettei Ammattivalittaja noudata näitäkään neuvoja. Kuten esim. lääkärin suosittelemaa laihdutusta, joka myös auttaisi sydänvaivoihin yms. Koska ei vaan "kiinnosta". Sitten valittaa ja uhriutuu, kun voi niin huonosti. No, onhan tällaisia muitakin. Tunnen yhden, joka myös on täysi pässi ja sitten valittaa. Peiliin katsomisen paikka!

Ei meillä ole sisällä viileää. Meillä on tukalan kuumaa.ap

Joko se tuuletin on rikki, minkä mies joskus hankki? Ehkä siellä pitäisi olla useampi sellainen, niin olisi enemmän hyötyä. Tai joku tehokkaampi/ parempi tuuletin.

Vierailija
719/758 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vanha talo, johon paistaa aina aurinko eikä mies mitään ilmalämpöpumppua halua eikä auki olevat ikkunat tai mikään auta. Ulkona, varjossa on viileämpää.ap

Vierailija
720/758 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko grillaa ja sitten mussutatte yhdessä "terveysruokaa"🤤🤤

Se syö paljon enemmän kuin minä.ap

Hallelujaa! Ja voi myös varmaan todella hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi