Ihanaa kun tulee juhannus
Kommentit (404)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että kun rakastan juhannusta. Se kiireettömyys ja hyvä ruoka ja tunnelma. Ja kesäloma alkaa!
unohtamatta järkyttäviä ruuhkia.
No ei niitä ole silloin aattona ja päivänä. Ihmiset ovat mökeillään ja muilla omilla tahoillaan viettämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi muistan juhannuksen 1984 meno oli päällä jotenka en jaksa enää juhlia, nuoruus on seikkailu aurinkon, niinkuin Katri Helena aikoinaan lauloi, mulla vanhalla loppuu virta vaikka tehoja vielä on .
Mä en nuorena esim 90-luvun lopulla juhlinut, kun silloinen mies sen esti.
Saanko kysyä että miksi näin tapahtui?
Olen sen monesti täällä selittänyt, miksi olin hänen kanssaan. Mulla ei ollut asuntoa, ei opiskelupaikkaa, ei töitä. Ei yhtään mitään. Siksi oltiin yhdessä. Hän hakkasi ja r aiskaili alkuaikoina. Loppuvuosina oli sairas. Silloin oli vain henkistä väkivaltaa.ap
Voi mitenkä sanoisin jouduit väärään syliin, en koskaat tajua ihmisiä jotka painostaa ihmisiä, käyttää väkivaltaa.No mitenkä voit tänään onko kaikki ok.?
Joo. Ei ole enää fyysistä väkivaltaa ollut vuosikymmeniin.
No, hyvää jatkoa sinulle ja rauhallista tulevaa juhannus aattoa.
Kiitos, samoin.
Nykyään kun olen viettänyt jo vuosia juhannusta kaupungissa, niin panostan toki pihan viihtyvyyteen ja juhannusruokiin. Jos sataa, syömme sisällä. Niityltä saa luonnonkukkia pöytään koristeeksi. Muuten juhannusaika tuntuisi tylsältä.
Huom, ajakaa varovasti liikenteessä ja veneilijät , liivit ym, päälle, otetaan tuleva juhannus nolla hukkunutta .
Juhannus on nykysuomessa yhtä tyhjän kanssa. Kaupat kiittää pölhöjä liikaa ostavia asiakkaita.
Ihanaa kun tulee juhannus ja vesisateet.
Mikä onkaan seuraava juhla, jota odottaa? Siihen taitaa mennä aikaa. Välissä on paljon päiviä, joista myös voi nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä onkaan seuraava juhla, jota odottaa? Siihen taitaa mennä aikaa. Välissä on paljon päiviä, joista myös voi nauttia.
Mua nuo juhlat auttaa siinä, että jaksan elää.ap
Joku menu pitää keksiä jos sataa eikä voi grillata.ap
Mitäs ruokaa te laitatte juhannuksena?
Mä en ole moneen viikkoon käynyt missään. Taitaa olla kolme viikkoa siitä, kun kävin kaupassa. Siksi on ihanaa, kun pääsee juhannuksena menemään.ap
Eli ei mitään uutta, samaa länkytystä päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin masentunut. ap
Sitä on semmoiset asiat, kuin terapia ja lääkkeet joita on saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin masentunut. ap
Ei ne auta.
Juhannusfomo iskee joka vuosi vähän samalla tavalla. Päivä muiden joukossa paperilla, mutta silti tuntuu että jää jotain ratkaisevaa kokematta jos ei ole “oikeassa paikassa”. Samaan aikaan Instagram täyttyy mökkikuvista, järvimaisemista ja kokkojen hehkusta, ja oma tilanne tuntuu yhtäkkiä aika vaatimattomalta.
Olisi kuva nähdä liveartisteja juhannusfestareilla. Apulanta vetämässä täysillä, Don Johnson Big Bandin groove, Aki Sirkesalon biisit jotka osuu jotenkin suoraan johonkin nostalgiaan, ja Behm jossain myöhäisillassa kun ilma on jo viilentynyt mutta tunnelma ei. Siinä olisi jotain sellaista hetkeä, jota ei saa takaisin.
Tai sitten se toinen vaihtoehto: leirintäalue, jossa kaikki vähän sekoaa hyvällä tavalla. Eksyy vääriin telttoihin, löytää uusia kavereita ja hukkaa puhelimen latauskaapelin jo ensimmäisenä yönä. Joku lähtee soutamaan humalassa järvelle ja takaisin tullaan vähän epämääräisesti, mutta hengissä. Tai vaihtoehtoisesti koko juhannus menee mökillä, grillin ääressä ja saunassa, ja ajantaju katoaa täysin.
Seurasaari on myös oma maailmansa, kokot, väkijoukko ja se outo juhannuksen hiljainen kaaos keskellä kaupunkia. Ja sitten on aina se yksi vaihtoehto: jäädä kotiin, katsoa ulos ikkunasta ja miettiä, pitäisikö sittenkin olla jossain muualla.
Ehkä juhannusfomo ei ole edes siitä missä olet, vaan siitä ajatuksesta että jossain tapahtuu aina juuri se “oikea” juhannus, ja oma versio on vain yksi variaatio muiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin masentunut. ap
Ei ne auta.
Eivät välttämättä pelkästään. Ja joitakin auttavat, joten voit puhua vain omasta puolestasi. Samoin, kuin siitä ammatinvalintapsykologista. On erittäin vahingollista väittää, ettei mikään, ikinä auttaisi ketään!! Se voi aiheuttaa sen, että jotkut eivät vain sinun huonojen kokemustesi perusteella hae apua. Jokainen on yksilö, jolle eri keinot toimivat eri tavoilla. Eikä mitkään keinot auta, jos et myös itse ole valmis/ halukas/ kykenevä tekemään mitään. Yksi tärkeimmistä asioista on juurikin se, että edes yrität hakea apua ja suhtaudut siihen apuun vastaanottavasti ja ymmärrät, että tarvitset sitä. Ettet ajattele; Ei tästä mitään hyötyä ole, en edes yritä...Ja jos todella haluat muutoksia, olet niitä avun avulla valmis tekemään. Jos et saa apua yhdestä asiasta, haet sitä muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin masentunut. ap
Ei ne auta.
Eivät välttämättä pelkästään. Ja joitakin auttavat, joten voit puhua vain omasta puolestasi. Samoin, kuin siitä ammatinvalintapsykologista. On erittäin vahingollista väittää, ettei mikään, ikinä auttaisi ketään!! Se voi aiheuttaa sen, että jotkut eivät vain sinun huonojen kokemustesi perusteella hae apua. Jokainen on yksilö, jolle eri keinot toimivat eri tavoilla. Eikä mitkään keinot auta, jos et myös itse ole valmis/ halukas/ kykenevä tekemään mitään. Yksi tärkeimmistä asioista on juurikin se, että edes yrität hakea apua ja suhtaudut siihen apuun vastaanottavasti ja ymmärrät, että tarvitset sitä. Ettet ajattele; Ei tästä mitään hyötyä ole, en edes yritä...Ja jos todella haluat muutoksia, olet niitä avun avulla valmis tekemään. Jos et saa apua yhdestä asiasta, haet sitä muualta.
Mä en väitä, etteikö ne jollekin muulle auttaisi. Toki voi auttaa.
No mökki juhannus vaimon kanssa. Veljeni tulee ja vaimon sisko ja kaveri. Sää tiedot näyttää lupaavilta onneksi mut voi vielä muuttua. Itse aion kalastella ja saunoa ja katsoa jalkapallon MM kisoja.
No, hyvää jatkoa sinulle ja rauhallista tulevaa juhannus aattoa.