HS: Nuoret kertovat millaisista vaatteista tunnistaa keski-ikäisen
Itselläni heräsi lähinnä kysymys, että onko keski-ikäisyydessä toimittajan mielest jotain vikaa? Miksi keski-ikäinen ei saisi näyttää keski-ikäiseltä? Pitäisikö muka juosta joka trendin perässä kuin teinit?
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että esim.kesämekko on keski-ikäisen näköiseksi tekevä🤔
Tämä.
Kesähän on mekkojen kulta-aikaa, nuoresta tytöstä vanhukseen saakka.
Nuoret kulkee lenkkareissa, housuissa ja napapaidoissa. Ne mitään mekkoja kehtaa pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Nuoret kulkee lenkkareissa, housuissa ja napapaidoissa. Ne mitään mekkoja kehtaa pitää.
Vähän sama kun eivät kehtaa baarissa tanssia ja menevät baariin tuossa samassa asussa. Ennen sentään ravintolaan ja baariin laittauduttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ko eihän tossa mitenkään negatiiviseen sävyyn puhuttu keski-ikäisistä.
En sitä tarkoitakaan, ihan asiallisia nuo nuoret oli eikä heistä mitään pahaa sanottavaa. Mutta en ymmärrä tämän jutun pointtia. Ihan kuin keski-ikäinen ei itse tunnistaisi olevansa keski-ikäinen.
Ap
kyllä näitäkin teinix keski-ikäisiä jonkun verran näkee eli pakkoyritystä olla supernuorekas. Mut antaa kaikkien kukkien kukkia :) n.40v täytettyäni oli jotenkin suuri helpotus kun enää ei tarvinnut yrittää näyttää nuorelta. En siltikään siirtynyt tunika-settiin vielä :D ja kyllä mukavuus ja käytännöllisyys tuli aiempaa isompaan rooliin ja sekin että kengät ovat aidosti hyvät jalassa, nuorempana sitä on turmeltu jalkojani ties millä virityksillä ja siitä kyllä maksetaan nyt hintaakin. Nykynuoriso pääsee vähän helpommalla kun tennaritrendi ollut pitkään valloillaan.
Ei kai se tarkoita, että yrittää olla jokin teinix, jos käyttää vaatteita, jotka ovat sillä hetkellä muodissa. Jotkut vain tykkää seurata muotia.
Nuorilla vielä ulkonäkö lähinnä ainoa asia minkä vielä omistaa ja pukeutuminen siten niin tärkeää.
Mistä tunnistaa nuoren? Tonnilla vaatteita päällä ja vinkuu kuinka ei ole rahaa ruokaan ja on käsiojossa vaatimassa multa rahaa kun ei halua itse omia tuloja hankkia kun ei kestä työelämään ja työelämän sääntöjä
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä tuossa kysyttykään, vaan millaisia vaatteita keski-ikäiset käyttävät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Vähän sama kun eivät kehtaa baarissa tanssia ja menevät baariin tuossa samassa asussa. Ennen sentään ravintolaan ja baariin laittauduttiin.
Milloin oli tämä ennen? Esimerkiksi ysärillä mentiin baariin farkuissa. Hameita käyttivät harvat, mekkoja ei kukaan.
N55
Ilmeisesti pukeudun kuin keski-ikäinen, vaikka olen vasta 33-vuotias
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti pukeudun kuin keski-ikäinen, vaikka olen vasta 33-vuotias
Teini-ikäiselle olet keski-ikäistä massaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppisen miehen tunnistaa farmariasusta, converse-tennareista ja tyköistuvasta paidasta.
Converse.. onko säälittävämpää ?
Minun mielestäni ikään katsomatta kaikenlaisten tuotemerkkien näkyvänä mainospaaluna toimiminen (olivatpa kalliita tai halpoja) on säälittävää. Ostakaa vaatteita, missä tuotemerkit ja logot eivät näy ja leikatkaa/ratkokaa kaikki tuotelaput pois.
Kuka ostaa converset merkin takia? Itse olen käyttänyt converseja 90-luvun alusta saakka ja ne on omaan jalkaan ihan parhaat kesäkengät. Varmasti osittain myös siksi, että jalka on tottunut niiden pehmeään pohjaan. Vielä kun on löytänyt sen oman täydellisen kokonumeron, niin en todellakaan jaksa edes miettiä mitään muita vaihtoehtoja. Ne myös sopii omaan tyyliin jopa mekkojen kanssa, niitä saa kaikissa mahdollisissa väreissä ja maksavat alessa 40e. Tämän kommentin luettuani hämmästyin, että joku todella voisi ajatella niitä merkkikenkinä.
merkin takia ja muodin takia ne ostetaan.. en ole vielä kenenkään kuullut sanovan, että ne olisi miellyttävät kävellä. toki meitä on yksilöitä, jotkut kävelee ilman kenkiäkin…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppisen miehen tunnistaa farmariasusta, converse-tennareista ja tyköistuvasta paidasta.
Converse.. onko säälittävämpää ?
Mikä niissä on säälittävää?
Mitkä ne on ? Nyt pitää g ooglettaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Milloin oli tämä ennen? Esimerkiksi ysärillä mentiin baariin farkuissa. Hameita käyttivät harvat, mekkoja ei kukaan.
N55
2000-2018
Nyt on muodissa se miten itse pukeuduin teininä
N46
En nyt ymmärrä, mikä on ap. pointti?
Eikös nuoret olleet ihan oikeilla jäljillä, miten keski-ikäiset pukeutuvat. Tunnistan itseni.
Ja varmaan yhtähyvin olisivat kertoneet nuorten pukeutumisesta.
Keski-ikäisenä tietää jo, mistä pitää. Hankin vaatteita paljon Outleteista ja myös kirppareilta. Sitä katsoo enemmän, mikä vaate istuu jne. En esim. pidä leveistä lökäpöksuistä vaikka ne olisivat kuinka muotia. Voihan aina pukeutua persoonallisesti tai tilanteeseen sopivasti. Mod tyyli A-linjaisine mekkoineen on aina minulle muodissa. :)
Ei oikeastaan kiinnosta, miten nuorten mielestä tunnistaa keski-ikäisen. Kyllä minusta näkee varmaan muutenkin, että olen syntynyt 68. Entäs sitten? Kenelle tuo juttu oli tehty ja miksi? (En lukenut.)
N58
Vierailija kirjoitti:
Nyt on muodissa se miten itse pukeuduin teininä
N46
Niin on. Olisi pitänyt säästää, niin olisi nyt tyttärelle kuuminta hottia olevia vaatteita valmiina.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä, mikä on ap. pointti?
Eikös nuoret olleet ihan oikeilla jäljillä, miten keski-ikäiset pukeutuvat. Tunnistan itseni.
Ja varmaan yhtähyvin olisivat kertoneet nuorten pukeutumisesta.
niin.. nuorten pukeutuminen menee vuosineljänneksittäin, jos seuraa muotia… suuri osa nuorista ei edes seuraa, vaan pukeutuvat, miten haluavat…
Miksi kaikki on ottanut loukkauksena videon missä kysytään nuorilta mistä tunnistaa keski-ikäisen? Ihan sama kun kysyisi, että mistä vaatteista tunnistaa nuoren. Ei teidän tarvitse kaikesta ottaa nenille, rehellisiä nuoria.
Tuo tarkoittaa sitä, että teinimuoti kieltää tällä hetkellä kesämekon. Teinit janoavat hyväksyntää vertaisiltaan, eivätkä uskalla erottautua.