HS: Nuoret kertovat millaisista vaatteista tunnistaa keski-ikäisen
Itselläni heräsi lähinnä kysymys, että onko keski-ikäisyydessä toimittajan mielest jotain vikaa? Miksi keski-ikäinen ei saisi näyttää keski-ikäiseltä? Pitäisikö muka juosta joka trendin perässä kuin teinit?
Kommentit (155)
Ei kai aikuisten pitäisikään pukeutua kuin 16v. Jonnekeijo? Mikä järki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppisen miehen tunnistaa farmariasusta, converse-tennareista ja tyköistuvasta paidasta.
Tsirbuloiden kellohameet hulmahtaa! Jiihaa!
Vinkki, jos sillä tsirpulalla on kellohame niin se ei ole enää nuori. Saattaa olla jopa ikäisesi...
Ihan sama mulle, ikä näkyy joka tapauksessa jokaisesta meistä. Pukeutuu sitten miten hyvänsä. Vanhenemisessa ei ole mitään vikaa, se tapahtuu väistämättä kaikille. 😊
Ja itse pukeudun mieleisiini vaatteisiin. N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että esim.kesämekko on keski-ikäisen näköiseksi tekevä🤔
Kyllä se on tiedetty jo pitkään. Kukkamekot, tunika ja Marimekko kuosit tai olkalaukut.
Nuoret eivät käytä kukkamekkoja tai tunikoita.
Mitä sillä on väliä näyttääkö vanhalta vai keski-ikäiseltä?
Miltä sitten nuoret näyttävät.
Mutta ei siitä ole kauan, ehkä vielä pari kesää sitten? kun nimenomaan nuoret naiset hakivat kirpparilta grunge-henkisiä 90-luvun kukkamekkoja.
Mielestäni mekoissa ei ole se kuosi vaan malli, joka tekee siitä nuoren tai keski-ikäisen vaatteen. Keski-ikäiset harvemmin minimekkoihin pukeutuvat.
Aloin pukeutua pelkistetymmin, hillittyihin vaatteisiin keski-iässä. Laatuun enemmän huomiota, en maksa satoja euroja polyesteristä.
Vierailija kirjoitti:
Vai ovat nuoret niitä tyylikkäitä, joista pitäisi ottaa pukeutumismallia? 😆
Missä niin sanottiin?
Vierailija kirjoitti:
Tunnistaahan keski-ikäisen iän naamastakin.
Mä mietin samaa! Kyllä mut tunnistaa keski-ikäiseksi ihan missä vaatteissa vain. Nolompa se olisi jotain teinejä yrittää matkia 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppisen miehen tunnistaa farmariasusta, converse-tennareista ja tyköistuvasta paidasta.
Tsirbuloiden kellohameet hulmahtaa! Jiihaa!
Lahti kutsuu jo iso-isää.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin jo pari vuotta sitten, että kukkakesämekot ovat eläkeläisnaisten vaate!
Ensiksi tajusin sen Aurinkorannikolla katukahvilassa ja sitten viime kesänä Suomessa, kun käyttäessäni kesämekkoa eläkeläismiehet 70+ tulivat iskemään. Sitten kun katselin vähän tarkemmin ympärilleni huomasin, että se onkin eläkeläisvaate. Työpaikkani ainoalla eläkeläisnaisella on aina päällä sellainen kesämekko. Keski-ikäisenä en siksi kehtaa/halua sellaista enää käyttää.
N55
Joo, näitä eläkeläisten vaatteita myydään mm. Hollisterilla ja Gina Tricot:ssa. Kummallista, että nuoret asioivat sankoin joukoin näissä mummokkaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Kukkamekot on ajattomia. Sopii taaperolle, teinille, keski-ikäiselle, vanhukselle.
En ole ikinä pitänyt kukkamekoista. Olen keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa tämä nykymuoti kun klassinen a-linjainen mekko on nyt joku tätivaate!
Kannattaa setämiehen olla tarkkana, että iskee kesäkuumalla sen löysään huppariin puetun nuoren naisen eikä vahingossa kesämekossa olevaa keski-ikäistä.
Eivät nuo palstaluuseripapat ketään iske. Korkeintaan kätensä paskaan kun converset luistavat alta.
Ei tartte vaatteista analysoida ikää kun katsoo naamaa ja hiusten väriä. Jos ei ole karvamatoja siellä missä kulmakarvojen ja ripsien tulisi olla eikä nakkeja huulien tilalla -> keski-ikäinen 100% varmuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Converse.. onko säälittävämpää ?
Minun mielestäni ikään katsomatta kaikenlaisten tuotemerkkien näkyvänä mainospaaluna toimiminen (olivatpa kalliita tai halpoja) on säälittävää. Ostakaa vaatteita, missä tuotemerkit ja logot eivät näy ja leikatkaa/ratkokaa kaikki tuotelaput pois.
Kuka ostaa converset merkin takia? Itse olen käyttänyt converseja 90-luvun alusta saakka ja ne on omaan jalkaan ihan parhaat kesäkengät. Varmasti osittain myös siksi, että jalka on tottunut niiden pehmeään pohjaan. Vielä kun on löytänyt sen oman täydellisen kokonumeron, niin en todellakaan jaksa edes miettiä mitään muita vaihtoehtoja. Ne myös sopii omaan tyyliin jopa mekkojen kanssa, niitä saa kaikissa mahdollisissa väreissä ja maksavat alessa 40e. Tämän kommentin luettuani hämmästyin, että joku todella voisi ajatella niitä merkkikenkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo oli ihan asiallinen hyvän mielen juttu. En tunnistanut itseäni, mutta en ole ikinä pukeutunut ikäluokkani muodin mukaan. Mutta ihan oikeassa he olivat.
Minulle ei selvinnyt mikä jutun merkitys oli eli miksi se oli tehty?
Kysytään ryhmältä X miltä näyttää ryhmä Y. Ryhmä Y on kuitenkin todella yleinen ja helposti tunnistettava, eikä ryhmä X mitenkään aiheen asiantuntija. Vähän sama kuin kyselisi kadulla ihmisiltä miltä näyttää talitintti.
Muoti oli aiheena
Minä keski-ikäinen 45 v nainen rakastan pukeutua kesällä kukkamekkoihin, hameisiin, mekkoihin etc. Allekirjoitan artikkelin täysin. Teinini taas pukeutuu peittävästi väljiin vaatteisiin, huppareihin etc. Hametta ei suostu edes kokeilemaan. Kukin pukekoon mitä haluaa. Itse olen ylpeästi keski-ikäinen ja pidän tyylistäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että esim.kesämekko on keski-ikäisen näköiseksi tekevä🤔
Kyllä se on tiedetty jo pitkään. Kukkamekot, tunika ja Marimekko kuosit tai olkalaukut.
Nuoret eivät käytä kukkamekkoja tai tunikoita.
Mitä sillä on väliä näyttääkö vanhalta vai keski-ikäiseltä?
Miltä sitten nuoret näyttävät.
Mutta ei siitä ole kauan, ehkä vielä pari kesää sitten? kun nimenomaan nuoret naiset hakivat kirpparilta grunge-henkisiä 90-luvun kukkamekkoja.
Mielestäni mekoissa ei ole se kuosi vaan malli, joka tekee siitä nuoren tai keski-ikäisen vaatteen. Keski-ikäiset harvemmin minimekkoihin pukeutuvat.
Nyt räj äytän tajuntasi: tiesitkö, että kukkamekkoja saa myös minimittaisina?
Käytän ympäri vuoden mekkoja ja hameita, harvoin housuja. Olen pukeutunut näin teinistä lähtien. Helmat tosin olivat nuorena lyhyempiä kuin nykyään. Minua on aina kiinnostanut tyylikkäät ja naiselliset vaatteet. Se, mikä on kymmenen vuoden sisään muuttunut, niin se, että olen vähitellen vaihtanut tekokuidut luonnonkuituihin. Marimekkoja en kuitenkaan omista.
Olen 34-vuotias, joten en ole mielestäni ihan vielä keski-ikäinen, mutta näköjään pukeudun keski-ikäisesti. Mielestäni videon nuoret kuvasivat keski-ikäiset enimmäkseen tyylikkäinä ja järkevinä pukeutujina. Jos minun pitäisi kuvailla keski-ikäistä pukeutumista, niin se olisi vaikeaa. Ihmisillä on niin erilaisia tyylejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ko eihän tossa mitenkään negatiiviseen sävyyn puhuttu keski-ikäisistä.
En sitä tarkoitakaan, ihan asiallisia nuo nuoret oli eikä heistä mitään pahaa sanottavaa. Mutta en ymmärrä tämän jutun pointtia. Ihan kuin keski-ikäinen ei itse tunnistaisi olevansa keski-ikäinen.
Ap
kyllä näitäkin teinix keski-ikäisiä jonkun verran näkee eli pakkoyritystä olla supernuorekas. Mut antaa kaikkien kukkien kukkia :) n.40v täytettyäni oli jotenkin suuri helpotus kun enää ei tarvinnut yrittää näyttää nuorelta. En siltikään siirtynyt tunika-settiin vielä :D ja kyllä mukavuus ja käytännöllisyys tuli aiempaa isompaan rooliin ja sekin että kengät ovat aidosti hyvät jalassa, nuorempana sitä on turmeltu jalkojani ties millä virityksillä ja siitä kyllä maksetaan nyt hintaakin. Nykynuoriso pääsee vähän helpommalla kun tennaritrendi ollut pitkään valloillaan.
Mä olen 47, ympäri vuoden värikäs ja liehuva boho/romanttinen hameihminen. Kukkakuosi on aina ollut jees. Luonnonkuidut tosiaan, en huoli edes elastaania kuin äärimmäisen pakon edessä. Tytär on 25, käyttää paljon mustaa, huppareita ja mun silmääni oudon mallisia farkkuja. Ei kajoa hameisiin, ei siis paljon yhteistä näissä asioissa. Kroppakin on mulla omppu ja tyttärellä päärynä, eri mallit siksikin. Onhan noita sukupolvieroja, ja saa ollakin.
Kyllä, tasaikäisyys on erittäin sairas malli. Kyllä miehen pitää olla vähintään 10 vuotta nuorempi kuin nainen. Vanhat ukonturjakkeet ovat roskiskamaa.