Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Nuoret kertovat millaisista vaatteista tunnistaa keski-ikäisen

Vierailija
03.06.2026 |

Itselläni heräsi lähinnä kysymys, että onko keski-ikäisyydessä toimittajan mielest jotain vikaa? Miksi keski-ikäinen ei saisi näyttää keski-ikäiseltä? Pitäisikö muka juosta joka trendin perässä kuin teinit? 

https://m.youtube.com/shorts/R7_H7D1Wc4Y

Kommentit (668)

Vierailija
641/668 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oikein naurattaa kun keski-ikäiset yrittävät selitellä täällä surkeaa pukeutumistaan ettei muka kiinnosta :D teille kyllä nauretaan kun ette osaa pukeutua kaikkialla :D

Väärin. Keski-ikäisethän juuri määrittelee, mikä on sitä hyvää ja oikeanlaista pukeutumista. Miten sopii mennä töihin, häihin, sukujuhliin tai kaupungille.

Häissä ja sukujuhlissa tässä viime aikoina olleena sanoisin, että kaikista keski-ikäisistä ei ainakaan kannata ottaa mallia. Suurin osa tarvisisi jotain etiketti- ja pukeutumisneuvontaa.

Vierailija
642/668 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa näyttää ikäiseltään, onko nolompaa kuin säälittävä viiskymppinen joka yrittää näyttää kakskymppiseltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/668 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oikein naurattaa kun keski-ikäiset yrittävät selitellä täällä surkeaa pukeutumistaan ettei muka kiinnosta :D teille kyllä nauretaan kun ette osaa pukeutua kaikkialla :D

Väärin. Keski-ikäisethän juuri määrittelee, mikä on sitä hyvää ja oikeanlaista pukeutumista. Miten sopii mennä töihin, häihin, sukujuhliin tai kaupungille.

Farkut ja työpaikan brodeerauksella oleva kauluspaita sekä naarmuiset nahkakengät kuluneill kärjäjillä ovat se tyyli

Vierailija
644/668 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän mun pellavanekko nuorentaa. Tosin ei itselle väliä minkäikäiseltä näytän. Ikä on se mikä on ja naksuvat nivelet kyllä muistuttaa siitä vaikka peruskunto onkin hyvä. N62

Vierailija
645/668 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään muodista. Ja olen sutjakassa kunnossa. Joten pukeudun miten haluan.

En seuraa ketään someluuseria. Niin minua ei voida manipuloida siihen. Mitä vaatteita kaikki käyttävät just nyt. 

Vierailija
646/668 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö kouluissa tarjota kursseja joilla nuoret opetetaan tunnistamaan keski-ikäiset muutenkin kuin vaatteista kun se näyttää olevan tällaisten juttujen perusteella niille aivan ylipääsemätön rasti.

Vierailija
647/668 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankin juuri ihanan kesämökin, ja aion todellakin käyttää sitä! Lisäksi naapurin rouva, alle 40 v käyttää ihania mekkoja kesällä joka päivä. Kulkekoon muut farkuissa kesällä jos haluaa. Elämä on liian lyhyt toisten pukeutumisen miettimiseen.

Just joo, KESÄMÖKKI päällä kulkeminen, siitä tulee keski-ikäisten uusin trendi 😂

Vierailija
648/668 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että esim.kesämekko on keski-ikäisen näköiseksi tekevä🤔

Kyllä se on.

Jos ja ilmeisesti kun sinun kohdallasi on näin, suosittelen vähemmän siideriä ja enemmän liikuntaa ja terveellistä ravintoa! 👍

Vierailija
649/668 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Kesähän on mekkojen kulta-aikaa, nuoresta tytöstä vanhukseen saakka.

Niin on, mutta eiväthän nämä perseshortseissa ja napapaidoissa kulkevat WT teinit mekkoja käytä. 

Vierailija
650/668 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa näyttää ikäiseltään, onko nolompaa kuin säälittävä viiskymppinen joka yrittää näyttää kakskymppiseltä. 

Minä ymmärtän hyväksyn kaikkien oman persoonallisuuden ja sitä ei pidä tuomita.  Ajatellaan vaikka Aira Samulinia tai Pelle Miljoonaa. Ei vois edes kuvitella muuta tyyliä kuin mitä ovat tai on olleet. Aivan sama pätee meihin taviksiin. Kun on luotu oma tyyli ja persoona siinä saa pysyä vaikka lopun ikää. Itse olen ikäihminen ja olen pitänyt oman tyylini ja pidän loppuun saakka.

Vierailija
651/668 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärtän hyväksyn kaikkien oman persoonallisuuden ja sitä ei pidä tuomita.  Ajatellaan vaikka Aira Samulinia tai Pelle Miljoonaa. Ei vois edes kuvitella muuta tyyliä kuin mitä ovat tai on olleet. Aivan sama pätee meihin taviksiin. Kun on luotu oma tyyli ja persoona siinä saa pysyä vaikka lopun ikää. Itse olen ikäihminen ja olen pitänyt oman tyylini ja pidän loppuun saakka.

Noin juuri👍👍👍

Vierailija
652/668 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kulkenut farkuissa ja T-paidassa teinistä asti, siis 70-luvun alusta. Kesähelteillä joskus pukeudun mekkoon, on viileämpi. Ei kiinnosta muiden mielipiteet ja pintamuoti.

Vierailija
653/668 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ko eihän tossa mitenkään negatiiviseen sävyyn puhuttu keski-ikäisistä.

En sitä tarkoitakaan, ihan asiallisia nuo nuoret oli eikä heistä mitään pahaa sanottavaa. Mutta en ymmärrä tämän jutun pointtia. Ihan kuin keski-ikäinen ei itse tunnistaisi olevansa keski-ikäinen.

Ap

Minusta ihan mielenkiintoista kuulla, miten nuoret näkevät keski-ikäiset. Minä olen se "perusfarkut"-versio.

Minua ei lasteni ikäisten mielipiteet pukeutumiseeni liittyen  voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
654/668 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nuori on koko maapallon mielenvikaisin olento, ei kukaan ole heistä kiinnostunut. Ainoastaan he itse, mutta siinäkin "kuormittuvat" liikaa.

Vierailija
655/668 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari Sarasvuo oli oikeessa siinä että ihmiset on tyhmempiä kuinjoskus. Kyllä nää mielipiteet kertoo kyllä sitä samaa. Ei helskutti ketä oikeestikiinnostaa.

Vierailija
656/668 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kylällä on mies joka pukeutuu kuin 70 luvulla. Korvalakki talvella. Mitä se kellekään kuuluu miten joku pukeutuu.

Vierailija
657/668 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on.

Ainakin sellainen kesämekko, jota käytetään yleensä pohjepituisten legginien kanssa. Hame on ikään kuin tunikan virkaa tekemässä. Kaamea yhdistelmä!!

Täysin samaa mieltä!!!!!! Miksi ihmeessä pitää puolipitkien kalsareiden näkyä hameenhelman alta????

Vierailija
658/668 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö keski-ikäisyyttä jotenkin peitellä vai.

No ei varmaankaan. Miksi ihmiset ottaa tämän jotenkin hirveän teatraalisesti. Ainahan läpi historian suurin piirtein eri ikäpolvet on pukeutuneet vähän eri lailla onko siinä joku ongelma joillakin?? 

Voi herran jee pukeutukoot mammat ja papat vaikka mihin teinien suosimaan jos on noin heikko itsetunto. 🥱

Vierailija
659/668 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nuori on koko maapallon mielenvikaisin olento, ei kukaan ole heistä kiinnostunut. Ainoastaan he itse, mutta siinäkin "kuormittuvat" liikaa.

Ootko ottanu jotenkin ittees tän höpöhöpön? Nuorena me nyt jo vanhemmat pukeuduttiin aivan yhtä lailla omalla tavalla mikä poikkesi niiden vanhempiemme pukeutumisesta.

Siis tuttua jo meille vanhemmille ihmisille ei tässä oo mitään outoa. Jotkut nyt vaan saa hermoromahduksia näköjään ihan mistä vaan pikkuasiasta.

Vierailija
660/668 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kulkenut farkuissa ja T-paidassa teinistä asti, siis 70-luvun alusta. Kesähelteillä joskus pukeudun mekkoon, on viileämpi. Ei kiinnosta muiden mielipiteet ja pintamuoti.

Mahtuuko sama koko vielä?