Naiset! Olisitteko mieluummin 150cm, vai 180cm pitkiä?
Kommentit (322)
Vierailija kirjoitti:
150. Miehet ovat palvelualttiimpia lyhyemmälle naiselle. Lyhyenä naisena voin hyötyä heistä enemmän kuin pitkänä.
Minä pärjään mielummin itse itsenäisenä naisena olematta riippuvainen kenenkään avusta. Se on todellista vapautta. Ei tarvitse olla kerjäämässä ja odottelemassa kenenkään apua. En muutenkaan halua käyttää ihmisiä hyväkseni.
En halua perustaa elämääni muiden auttamishaluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150. Miehet ovat palvelualttiimpia lyhyemmälle naiselle. Lyhyenä naisena voin hyötyä heistä enemmän kuin pitkänä.
Minä pärjään mielummin itse itsenäisenä naisena olematta riippuvainen kenenkään avusta. Se on todellista vapautta. Ei tarvitse olla kerjäämässä ja odottelemassa kenenkään apua. En muutenkaan halua käyttää ihmisiä hyväkseni.
En halua perustaa elämääni muiden auttamishaluun.
En minäkään elä tätä elämää todellakaan tuollaisella mentaliteetilla, että miten voisi hyötyä miehistä eniten. :D Absurdi ajatuskin!
Mutta 175cm naisena olen silti tottunut siihen, että miehet mielellään auttaa, huolehtii ja huomioi, eli ei tuo liity pituuteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen lyhyt, 158 cm, ja koen sen olevan hyödyllistä tässä maailmassa, joka pyörii miesten ehdoilla. Olen vielä aikuisena naisenakin "tyttömäinen", mikä tuntuu herättävän sekä himot, suojeluvietin että avaa rahahanat. Se on auttanut saamaan työpaikkoja, parisuhteita ja apua. En ole valitettavasti syntynyt elämässäni sellaiseen osaan, että olisin ikinä voinut olla varma siitä, että elämä järjestyy. Olen järjestänyt sen itse itselleni kaikkia konsteja käyttäen, ja miesten miellyttäminen tällä olemuksella on ollut osa sitä.
En siis ole maksullinen nainen vaan ihan muulla alalla, mutta käytän hyväksi kaikkea mitä pystyn pärjätäkseni. Uskon, että pitkillä, mallimaisilla gaselleilla vasta ottajia riittääkin, mutta minulle just tää koko ja olemus on tuntunut maksimoivan mahdollisuuksia elämässä.
Aika noloa perustaa elämänsä miesten miellyttämiseen.
Olen melkein 180 enkä haluaisi olla lyhyempi, vaikka jostain syystä aika usein niin oletetaan. Olen myös urheilullinen ja hyväryhtinen, joten vaatteet näyttää hyvältä päällä ja olemus on sellainen, joka yleensä noteerataan missä tahansa.
Olen 163 cm enkä missään tapauksessa haluaisi olla sen enempää 150 cm enkä varsinkaan 180 cm.
Olen muutenkin 157, joten 150 olisi ok: vaatteita voi lyhentää, mutta hankalampi pidentää.
Vierailija kirjoitti:
Olen 178 cm ja valitsen tietty 180 cm. Pituus on osa minua, en osaisi olla lyhyt.
Lisäksi opettajana pituudesta on ollut paljon hyötyä, kun on tarvinnut käyttää auktoriteettia vaikeissa ja jopa vaarallisissa tilanteissa. Sekä teinioppilaiden että jopa yhden sekaisin menneen huoltajankin kanssa.
Minä (alle 160 cm opettaja) olen saanut pidettyä itseäni huomattavasti pidemmät teinipojat aisoissa olemalla erikoinen ja tarvittaessa sarkastisella, älykkäällä huumorilla.
Keskustelupalstat ovat valitettavasti menneet pilalle trollien ja muiden vastaavien takia. Siis en todellakaan halua haukkua pitkiä naisia, mutta onhan selvää, että tätäkin keskustelua dominoi joku hyvin pitkä nainen, joka täyttää keskustelun kommenteilla siitä kuinka "kompensoi" 178 cm:n pituuttaan koroilla näyttääkseen yli 180-senttiseltä. Ja kun joku kirjoittaa tosissaan - tai sitten hän itse päästäkseen kommentoimaan - kuinka on kivempaa olla lyhyt, kun valikoimaa miehistä löytyy niin paljon, hän kommentoi heti, kuinka on säälittävää olla riippuvainen miehistä ja heidän huomiostaan.
Tää olisi mielenkiintoinen keskustelu kyllä, koska kumpikaan noista ei ole ihannepituus, ja olisi mielenkiintoista lukea useiden naisten aitoa pohdintaa aiheesta (vaikka ehkä tuo 180 cm voisi tänä päivänä olla 185 cm, naiselle kun on eduksi olla pitempi kuin useimmat lapset mutta lyhyempi kuin useimmat miehet). Mutta nyt tämä keskustelu on täysin turha, koska todennäköisesti useimmat kirjoitukset kirjoittaa yksi ja sama henkilö, joka pyrkii vaikuttamaan yleiseen mielipiteeseen, kuten tällä palstalla yleensäkin.
Vaikea sanoa. Olen 156 cm ja kai sitten olisin mielummin 150 kuin 180, kun olen tottunut olemaan tällainen lyhyt. Pienikokoisena ei ole siinä mielessä hassumpaa, että jos on pitkä tukka, hoikka ja hyväkuntoinen niin on vielä 50+ vuotiaana ulkoisesti kuin nuori nainen ja miehiä kiinnostaa. Kaikki luulevat minua aina paljon nuoremmaksi, olemus on kevyt ja tyttömäinen. Lyhyet ja hyväkuntoiset miehet ovat parhaita rakastajia tämän kokoiselle naiselle ja he ovat onnessaan kun saavat oman taskuveenuksen. Isokokoiset miehet ovat kömpelöitä ja huonompia rakastajia. Ehkä 180 cm olisi helpompaa kun maailma on mitoitettu sen pituiselle. Mutta on sekin ihan kiva että mahtuu Onnibussiin istumaan. Olen kyllä huomannut koko elämäni, että jos olisin pidempi niin minut otettaisiin vakavammin, mutta toisaalta tässä yhteiskunnassa vain pitkä mies on se kunkku, naisena jää aina toiseksi vaikka olisi millainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 178 cm ja valitsen tietty 180 cm. Pituus on osa minua, en osaisi olla lyhyt.
Lisäksi opettajana pituudesta on ollut paljon hyötyä, kun on tarvinnut käyttää auktoriteettia vaikeissa ja jopa vaarallisissa tilanteissa. Sekä teinioppilaiden että jopa yhden sekaisin menneen huoltajankin kanssa.
Minä (alle 160 cm opettaja) olen saanut pidettyä itseäni huomattavasti pidemmät teinipojat aisoissa olemalla erikoinen ja tarvittaessa sarkastisella, älykkäällä huumorilla.
Koulussa, jossa olen siivoojana, eniten auktoriteettia on naisopettajalla, joka on alle 150 cm.
180 cm , miksi haluaisin olla persjalkainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on myös useita erittäin menestyneitä ja voimakkaan auktoriteetin omaavia naisia, joiden pituus on 150-160cm.
Ja väittäisinpä, että jos vaikkapa Anna-Leena Härkönen olisi opettaja, niin tuskin olisi ongelmia saada porukkaa kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Tuokaan ei liity pituuteen, vaan siihen millaiset mittasuhteet on. Joillain pitkillä on pitkä selkä ja suhteessa lyhyet jalat, ei kaikilla pitkillä ole pitkiä jalkoja. Ja joillain lyhyillä on pitkät raajat ja lyhyt torso.
Vierailija kirjoitti:
Olen muutenkin 157, joten 150 olisi ok: vaatteita voi lyhentää, mutta hankalampi pidentää.
Miksi niitä pitäisi pidentää? Missä ihmeen kääpiökylässä asut, jos niin luulet? Maailmassa on paljon pitkiä ihmisiä ja niille löytyy ihan kaupasta vaatteita
150cm. MAhtuisi joka paikkaan ja aina olisi jalkatilaa. Myös vähemmän selkäongelmia.
Vaikea sanoa, varmaan 150. Muistan silloin kesällä, kun olin menossa kuudennelle, kun kasvoin yli 145-senttiseksi, että silloin alkoi tuntua, että en ole enää pikkulapsi ja aloin ylettyä kaikkeen mihin en ollut aiemmin ylettynyt, esimerkiksi katsomaan ovisilmästä ilman jakkaraa, ottamaan juomalasin ylähyllyltä tms.
On helppoa sanoa, että maailma olisi tehty keskipitkille miehille, kun itse 160-senttisenä ei koskaan lyö päätään mihinkään, mahtuu aina auton takapenkille mukavasti istumaan, selkä ei kipeydy tiskatessa tai hampaita harjatessa lavuaarilla ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä pitäisi pidentää? Missä ihmeen kääpiökylässä asut, jos niin luulet? Maailmassa on paljon pitkiä ihmisiä ja niille löytyy ihan kaupasta vaatteita
Kirjoittaja totesi vaan faktan. Ei tarvitse asua kääpiökylässä, jos esim.190-senttinen nainen tai 210-senttinen mies eivät löydä joka merkiltä sopivanpituisia housuja.
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani 147 cm nainen on niin pitkäjalkainen, että joskus kun hänet näkee kyykyssä hän näyttää epätodellisen pieneltä. Persjalkaisuus ei liity henkilön pituuteen mitenkään.
Olen 154cm. En osaa edes ajatella muuta pituutta. Juu, en yllä kaupassa ylähyllylle mutta vähät siitä. Joku ystävällinen kyllä auttaa. Missään muualla ei ole ollut ongelmia, lähinnä etuja; aina riittää jalkatilaa julkisilla liikkuessa ja pieniä siroja kenkiä saa aina ale-hintaan isompien kokojen ollessa loppu. Sama vaatteiden kanssa.
Minulla on ystävä, hän on n. 186cm. Etuja pituudesta on hänelläkin mutta myös haittoja. Kumartuminen jonnekin alahyllyille on hankalampaa ja pitkäselkäisenä paitojen helmat usein liian lyhyitä.
Toisin sanoen kaikista pituuksista on sekä haittaa että hyötyä. :D
Valmisvaatteiden housunlahkeen pituus soveltuu usein parhaiten noin 165 senttiselle (ja vähän sen alle ja yli), eli esim. 175 senttisenä voi törmätä usein hieman liian lyhyisiin housuihin, ja 180 senttisenä varmasti vielä enemmän.
Valmisvaatemallistot tehdään lähtökohtaisesti keskikokoisille, eli keskiverron sopusuhtaiset mittasuhteet omaaville 160-170 senttisille. Veikkaisin, että vaikkapa 168cm pitkänä ei kohtaa vaatteiden kanssa mitään ongelmaa koskaan, ellei ole epäsuhtaa mittasuhteissa.