Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset! Olisitteko mieluummin 150cm, vai 180cm pitkiä?

Vierailija
03.06.2026 |

Siis maximipituus. Ja minkä takia?

Kommentit (322)

Vierailija
201/322 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

150. Olen 177 cm pitkä, ja olen aina inhonnut olla pitkä. Aina jos joku kommentoi siitä, niin se tuntuu kuin pieneltä puukoniskulta rintaan. Vaikka kuinka yritän vakuutella itselleni, että huippumallitkin on pitkiä, ja se ei ole huono ominaisuus. Mä vaan en ole semmoinen huippumallimainen siro pitkä, vaan rotevatekoinen mörssäri.

Vierailija
202/322 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää, jos miehet mieltyvät lyhyisiin naisiin. Haluavatko itseään lyhyempiä poikalapsia? 

Muistelen yhden sukulaiseni ex-miehen harmitelleen, kun poika tuli pituuden suhteen lyhyeen äitiinsä. No mitäs läksit. Ei tullut pojasta huippulätkäpelaajaa.

Mitä sitten, jos poikalapsi on isäänsä lyhyempi? Meillä on suvussa joissain perheissä noin (joissain sitten päinvastoin, eli isä lyhyehkö ja pojat pitkiä, joissain taas kaikki pitkiä) ja hyvin ne pojat pärjää. Ei mitään ongelmaa, kun ei olla rumia ja tyhmiä.

Eikä kukaan kasvata pojastaan lätkänpelaajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/322 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vähän näitä vastauksia, joissa perustellaan mieluisempaa pituutta sillä, että miehet tykkää enemmän. Mitä ihmeen väliä sillä on? 

Tai että ylettyy kaupassa ylähyllylle. Mitä väliä sillä on? Apua voi pyytää ja monessa kaupassa on korokkeita. Mieluummin 150cm.

Vierailija
204/322 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 181cm pitkä ja kun en muusta tiedä niin olen kyllä mieluusti näin pitkä. Etuina on ainakin se, että yllän korkealla ja näen väkijoukoissa hyvin. On ihan kiva olla pitkä.

En ole nähnyt koskaan yli 180-senttistä naista, joka olisi vartalonsa mittasuhteilta sopusuhtainen.

eikös se Sinikka Monte ollut 185cm. On tosi siro ja naisellinen.

Mun mielestä taas pitkä ihminen ei voi olla siro. 

No sitten et ymmärrä mitä siro tarkoittaa. Pitkät ihmiset nimenomaan ovat usein sirompia kuin lyhyet, juuri tästä syystä mallit ovat pitkiä. 

Lyhyellä on usein esim. kaula, nilkat, ranteet ja pää paljon paksumpia/isompia suhteessa muuhun kroppaan. Tämä korostuu, mitä lyhyemmäksi mennään.

Siro ei siis tarkoita pientä vaan rakenteen suhdetta pituuteen. 

Ja vielä esimerkki; kaksi naista, toinen 155cm toinen 175cm, molemmilla kengännumero 38. Kummalla on mielestäsi sirompi jalka?

Vierailija
205/322 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 181cm pitkä ja kun en muusta tiedä niin olen kyllä mieluusti näin pitkä. Etuina on ainakin se, että yllän korkealla ja näen väkijoukoissa hyvin. On ihan kiva olla pitkä.

En ole nähnyt koskaan yli 180-senttistä naista, joka olisi vartalonsa mittasuhteilta sopusuhtainen.

Tämä pätee myös lyhyeen, todella harvoin 150 cm pitkä on rakenteeltaan sopusuhtainen.

Vierailija
206/322 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 158cm enkä haluaisi olla yhtään lyhyempi. Varmasti molemmissa ”ääripituuksissa” on omat ongelmansa, mutta olisin mieluummin 180cm pitkä. 

Näkisin tapahtumissa paremmin, yltäisin paremmin paikkoihin eikä vaatteita tarvitsisi jatkuvasti lyhennellä. Tiedän että pitkällä naisellakin on omat vaateongelmansa, mutta sen riskin olisin valmis ottamaan.

Mutta ei tämä lyhyt pituus onneksi elämää ole rajoittanut tai huonoksi tehnyt. Mies on vähän keskivertoa lyhyempi, joten hänen kainaloonsa sovin hyvin ja se riittää. 

Vierailija
207/322 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 181 cm ja 146 kg. Olisi ehkä kiva olla 150 cm, niin en erottuisi väki joukosta niin selkeänä. Suhteessa se tarkoittaisi, että 150 cm pikänä painaisin laskujeni mukaan 65-70 kg, suht sopu suhtainen silloinkin

Vierailija
208/322 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lyhyt, 158 cm, ja koen sen olevan hyödyllistä tässä maailmassa, joka pyörii miesten ehdoilla. Olen vielä aikuisena naisenakin "tyttömäinen", mikä tuntuu herättävän sekä himot, suojeluvietin että avaa rahahanat. Se on auttanut saamaan työpaikkoja, parisuhteita ja apua. En ole valitettavasti syntynyt elämässäni sellaiseen osaan, että olisin ikinä voinut olla varma siitä, että elämä järjestyy. Olen järjestänyt sen itse itselleni kaikkia konsteja käyttäen, ja miesten miellyttäminen tällä olemuksella on ollut osa sitä.

En siis ole maksullinen nainen vaan ihan muulla alalla, mutta käytän hyväksi kaikkea mitä pystyn pärjätäkseni. Uskon, että pitkillä, mallimaisilla gaselleilla vasta ottajia riittääkin, mutta minulle just tää koko ja olemus on tuntunut maksimoivan mahdollisuuksia elämässä.

Vierailija
209/322 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää, jos miehet mieltyvät lyhyisiin naisiin. Haluavatko itseään lyhyempiä poikalapsia? 

Muistelen yhden sukulaiseni ex-miehen harmitelleen, kun poika tuli pituuden suhteen lyhyeen äitiinsä. No mitäs läksit. Ei tullut pojasta huippulätkäpelaajaa.

Mitä sitten, jos poikalapsi on isäänsä lyhyempi? Meillä on suvussa joissain perheissä noin (joissain sitten päinvastoin, eli isä lyhyehkö ja pojat pitkiä, joissain taas kaikki pitkiä) ja hyvin ne pojat pärjää. Ei mitään ongelmaa, kun ei olla rumia ja tyhmiä.

Eikä kukaan kasvata pojastaan lätkänpelaajaa.

Jutun pointi meni sulta ohi. Se oli, että miksi pitkähkö mies etsii lyhyen äidin lapsilleen ja sitten kehtaa valittaa, kun lapset ovat lyhyitä.

Vierailija
210/322 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 181 cm ja 146 kg. Olisi ehkä kiva olla 150 cm, niin en erottuisi väki joukosta niin selkeänä. Suhteessa se tarkoittaisi, että 150 cm pikänä painaisin laskujeni mukaan 65-70 kg, suht sopu suhtainen silloinkin

Et olisi silloin sopusuhtainen vaan ihan kunnolla ylipainoinen. 

Vierailija
211/322 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tarvitse edes miettiä, 180cm.

Vierailija
212/322 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 170+  ja sen on täydellistä. En halua olla lyhyt enkä pitkä. Pituuteni on sopiva.

Minäkin oken 170 mutta haluaisin olla vähän pidempi.

Vierailija
213/322 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutonaurua. Ei malliksi oteta ihmistä, joka ei ole sopusuhtainen.

Vierailija
214/322 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 152 cm enkä vaihtaisi siihen että olisin 180 cm. Joskus teininä olisin vaihtanut koska olisin halunnut olla malli. Mutta se vaihe meni nopeasti ohi. Olisihan se kiva esim. kaupassa ylettää paremmin hyllyille mutta en mä nyt niin pienen asian takia pituutta haluaisi vaihtaa. Näin on hyvä.

Vierailija
215/322 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin lyhyempi, koska miehet tykkää lyhyistä.

Kuinka monta miestä sä tarvitset?

Vierailija
216/322 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin puolivälissä eli 165 pitkä, puuttuu vain viisi senttiä 

Vierailija
217/322 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

180 cm. Ihan itsestäänselvyys. Miksi pitää edes perustella? Yritän nyt kuitenkin vääntää rautalangasta. Elämä 156 cm on tuskaa. 180 cm on normaalipituinen ihminen, joka ylettyy asioihin. Ei jää ostokset kaupan hyllylle. Edes jäätelötuuttia on vaikea ostaa 156 cm, kun pakasteallas on niin syvä. 180 cm voi olla muutaman kilon ylipainoinen, eikä näytä lihavalta. Lyhyt ihminen näyttää normaalipainoisenakin lihavalta. Pitkä ihminen säilyy nuoremman näköisenä. Lyhyt ihminen on mummomainen heti nuoruuden jälkeen. Lyhyillä ihmisillä on suurentunut riski kuolla sysänsairauksiin. Raskaus ja synnnytys ovat lyhyille naisille vaikeita. 30-vuotiaasta alkaen ihminen kutistuu keskimäärin sentin vuosikymmenessä. Jos lähtötaso on 150 cm, sitä on sitten heti lyhyentyessään jo todella lyhyt.

Pöh. Lyhyt ihminen näyttää nuoremmalta kuin pitkä, koska lyhyys mielletään yhdeksi nuoruuden merkiksi, se ei todellakaan ole mummomaisuuden merkki.

Se on totta, että pieni ylimääräiset ylikilot erottuu paremmin lyhyestä, etenkin jos ne keskittyvät vyötärölle. Toisaalta, samankokoiset rinnat  lyhyemmällä näyttävät isommilta kuin pidemmällä.

Vierailija
218/322 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskinpa kukaan haluaa pituuttaan vaihtaa? Kun on syntynyt sellaiseksi , niin siihen tottuu. Itsekin olen päälle 180cm mnutta en minä haluaisi olla lyhyt. Enhän se sitten olisi enää minä :')

Vierailija
219/322 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

180 cm.  Pieni on söpöä, mutten halua olla söpö.

N174cm

Mulla on söpöt kasvot ja olen luonteeltani söpö vaikka pitkä olenkin!

Ok.  Minä puolestani olen pitkä enkä lainkaan söpö.

Vierailija
220/322 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et olisi silloin sopusuhtainen vaan ihan kunnolla ylipainoinen. 

Ylipainoinen joo, mutta olisi hän sopusuhtaisempi noissa lyhyissä mitoissa.   181-senttinen on 146-kiloisena  tyyliin 66 kiloa ylipainoinen. Se ei todellakaan vastaa 150-senttisen 15 ylikiloa.