Miksi vasurit eivät ymmärrä, että oikeistoa äänestetään arvojen mukaan eikä henkilökohtaisen hyödyn?
Ei ole tarkoituskaan saada itselle välttämättä mitään välitöntä etua, mutta halutaan rakentaa arvojen mukaista yhteiskuntaa.
Kommentit (308)
Vierailija kirjoitti:
Ei vasemmistolaiset sitä hahmota, sillä yhteinen hyvä tulee vahvasti vasemmistolaisuuden ydinajatukseen ja he peilaavat sitä oikeistolaisiin tavoitteisiin. Esimerkki: sosialismi on yhteiskunnan syöpä, jossa muiden varallisuutta jaetaan toisille niin pitkään kunnes jaettavaa ei ole. Eli kuten syöpäsolu, ei noudateta kasvun rajoja, syödään resurssit loppuun saakka. Oikeistolaisuudessa voidaan tavoitella yhteistä hyvää, mutta kasvun rajat huomioiden ja organismin hyvinvointia vaalien.
En näe minkään muun organismin kasvua tällä hallituskaudella kuin sen homeen kasvamisen leivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan täydestä sydämestäni tätä hallitusta. Ekaa kertaa ei tarvitse miettiä yhtään mitään puoluetta ensi vaaleissa äänestää. Vasemmistollehan se ääni nyt menee.
Mä vihasin edellistä.
Miksi? Marini aikaan Suomella meni hyvin ja oli huipputyöllisyys. Orpon hallitus taas on saanut Suomen velkaantumaan ennätysmäisesti ja työllisyyden Euroopan huonoimmaksi.
Oletteko muuten huomanneet, että Orpo syyttää kaikesta edellistä hallitusta ja vastuun kaikesta omasta sössimisestään hän sysää seuraavalle hallitukselle 😂
Marinin hallitus syöksi ison osan suomalaisista köyhyyteen ja ahdistukseen. Sipilän hallituksen aikana ja jälkeen kaikki oli vielä hyvin mutta Marinin aikana esim. ruoan hinta nousi pilviin eikä ole tullut alaspäin vieläkään. Pienituloisille ihan nälkiinnyttävää aikaa. Vuokrien hinnatkin nousivat. En ikinä enää äänestä vasemmistoa! Niillä ei ole mitään muuta kuin pahuutta tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Minä toivon että ihmiset jotka tuntevat olonsa syyllisiksi siitä mitä minä olen kirjoittanut ymmärtäisivät että minä en sano tätä koska haluan heille pahaa, vain koska minä uskon että tämä on heidänkin etu ymmärtää, loppu tulee joko hyvällä tai pahalla, hyvällä ei ole pöydällä korttina pelattavissa loputtomiin.
Ongelma ei ole järjestelmä, ongelma on että sen terveydestä ei enää huolehdita, käytännössä jokainen järjestelmä toimii kun se toteutaan oikein, mutta yksikään ei kestä kun mekanismeja ei suojella, kun eliitille sallitaan laillistettu rikos.
Lobbaukset on lahjuksia eli demokratia on kaupan.
Sisäpiirikauppoja ei valvo enää oikein kukaan, eikä niistä vastuusen joudu.
Eturistiriidat sijoituksissa ajaa käytännössä kaikki poliitikot ajamaan vain oman ja kavereidensa lompakkojen etua.
Työn arvo on irroitettu tekemisestä kikkailuun ja vedonlyöntiin pörsseissä.
Valtionvelka valuu suoraan yksityisille lainaajille.
Lähes kaikki valtion tuottava omaisuus on myyty yksityisille.
Ei ole semmoista järjestelmää joka kestäisi tämmöistä määrää korruptiota.
jokainen korruptioon osallistuva aina sen perustelee itselleen näin, "tämä minun korruptio on niin pientä ja kaikkihan sitä tekee", niistä puroista kasvaa iso joki, postin yksityistämisen olisi kestänyt, taksi-alan tuhoamisen myös, julkisten varojen siirtämisen yksityiseen terveydenhuoltoon, tekevän työn lähettämisen halpa-maihin, ulkomaalaisten raijaamisen tänne halpa-työvoimaks jne jne, mutta kaikki yhtä aikaa on se kusinen soppa jossa me nyt uimme.
Suomi on niitä harvoja valtioita, joissa ei ole korruption ehkäisemiseen keskittynyttä toimielintä. Helppohan siinä on todeta, ettei meillä ole korruptioita, kun kukaan ei sitä tarkkaile eikä tutki. Ei ole siis esittää mitään dataa. Ei valtion sisäpuolelta eikä ulkopuolelta.
Tämän tien päässä on se että täältä tuikataan pörssi ja data-keskukset tuleen ja velat nollataan, työnteon välineet ja korruptoituneen oligarkki-porvariston omaisuus jaetaan uudelleen ja heitä jahdataan pitkin maailmaa vuosikymmen vastuuseen, usko euroon katoaa ja markka tulee takas ja me aloitetaan alusta banaanivaltiona.
Näennäisen itsetuhoisia päätöksiä kuten halpa-työvoimaa ulkomailta tehdään tämän prosessin hidastamiseksi, että se tilanne jäisi jonkun muun korjattavaksi ja itse voi laittaa taskut täyteen ja paeta ulkomaille, valitettavasti koko maailma kärsii samasta ongelmasta, missään ei ole kohta turvallista heille.
Amen!
Tuntuu aikamoiselta silmään kusemiselta mussuttaa arvoista kun kuitti tuloksista näyttää tältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston ja oikeiston ihmiskuvat ovat hyvin erilaisia. Oikeisto näkee ihmisen vastuullisena aikuisena, jolta voi vaatia asioita kuten itsensä elättämistä ja myös perheensä elättämistä, verojen maksua jne. Vastineeksi oikeisto antaa avaimia siihen, ilmaisen koulutuksen, infran, terveydenhuollon jne. Yhteiskunta on paikka, jossa ihmiset itse voivat rakentaa elämäänsä ja onneaan, tienata, vaurastua ja samalla veroillaan kustantaa tukirakenteita. Vasemmiston ihminen on ressukka, jota pitää pitää kaikessa kädestä. Vasemmistolaiselta ressukalta ei saa vaatia mitään, mutta hänellä on oikeudet kaikkeen tukeen ja rahaan mitä hän keksii vaatia. Vasuriressukka ei välitä muista ihmisistä, kunhan itse saa maksimaalisen hyödyn muista, veroja ressukat eivät maksa, he vain saavat.
Olipa fiksusti kirjoitettu, täyskymppi ja niin totta, olen täysin samaa mieltä.
Niin jos ajattelee kuten oikeisto että kaikkien elämä menee kuin ruusuilla tanssien ja pysyvät terveenä 90-vuotiaaksi. Ei siinä ajattelussa ole sijaa ihmisille vaan roboteille.
Valtaosa ihmisistä on työkykyinen sen ajan mitä työikäisenä ollaan. Onko sekin vassarille jotenkin vaikea hyväksyä?
Mutta ette halua tukea niitä muita? Siitä tässä on kysymys. Jos elämäsi ei ole ruusuilla tanssimista, et ole mitään ja tuet viedään pois.
Koeta nyt vasemmistolainen luupää hyväksyä, että kukaan ei vie kokonaan tukia pois, mutta niitä leikataan. Leikattu tukikin on auttamista eikö totta?
Mitä se auttaa, jos sillä ei pärjää?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten jollain voi olla arvot että heikommassa asemassa olevia ei auteta. Miellän itseni kuitenkin sitoutumattomaksi äänestäjäksi.
Vasemmisto kannattaa sitä, että oikeisto auttaa hädässä olevia ja heitä itseään, he eivät luovu itse mistään. Tämä on villakoiran ydin näille materialisteille, jotka haluavat oikeiston maksamaan aina vaan enemmän tuloistaan heille ja köyhille. Vasemmisto itse ei anna köyhille, vaan odottaa oikeiston maksavan kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan täydestä sydämestäni tätä hallitusta. Ekaa kertaa ei tarvitse miettiä yhtään mitään puoluetta ensi vaaleissa äänestää. Vasemmistollehan se ääni nyt menee.
Mä vihasin edellistä.
Miksi? Marini aikaan Suomella meni hyvin ja oli huipputyöllisyys. Orpon hallitus taas on saanut Suomen velkaantumaan ennätysmäisesti ja työllisyyden Euroopan huonoimmaksi.
Oletteko muuten huomanneet, että Orpo syyttää kaikesta edellistä hallitusta ja vastuun kaikesta omasta sössimisestään hän sysää seuraavalle hallitukselle 😂
Marinin hallitus syöksi ison osan suomalaisista köyhyyteen ja ahdistukseen. Sipilän hallituksen aikana ja jälkeen kaikki oli vielä hyvin mutta Marinin aikana esim. ruoan hinta nousi pilviin eikä ole tullut alaspäin vieläkään. Pienituloisille ihan nälkiinnyttävää aikaa. Vuokrien hinnatkin nousivat. En ikinä enää äänestä vasemmistoa! Niillä ei ole mitään muuta kuin pahuutta tarjolla.
Unohditko sellaisen pikkuseikan kuin KORONA?
Tässähän niitä arvoja on nähty. Hyväveli suhmurointia parhaimmillaan?
Vierailija kirjoitti:
Oikeiston keskeisin arvo: oma etu.
Vasemmiston keskeisin arvo: kaikkien etu.
No tämä lausahdus käy ihan päivän vitsistä hehhehheeeee....kiitos nauruista.
Tjaa, vaalit lähestyy ja nat sit näköjään on löytäny uuden väkevän kulman vaalityöhönsä: valehdellaan kaikkea diipadaapaa jota ei edes yritetä perustella.
Jännä nähdä koska kamelinselkä katkeaa...
mun mielestä voitaisi kyllä siirtyä totaalisesti oikealle kapitalismiin, mutta se vaatisi tukien, myös yritystukien lopettamisen, pakollisen oppivelvollisuuden lakkauttamisen ja pakollisen armeijan lakkautamisen.
Jokainen lapsi voisi itse perheensä puolelta päättää haluaako opettaa lapsen tuottavaksi yhteiskuntaan.
Jos palkat on nykyistä tasoa ja noin muuten kannattamatonta opiskella, niin ei kannata oppia nykyään lukemaankaan. Vain surkeita uutisia on tarjolla luettavaksi. Eikä kirjallisuuskaan ole kehittynyt enää mihnkään.
Oikeistoaliset maksakoon palkkaa oppilaille opiskelusta että se on kannattavaa.
Palkka-armeija tilalle.
Sitten porkkanaksi yksilönvapaudet. Huumeiden totaalinen vapauttaminen tai laillistus, koska holhous on lopetettu.
Kapitalismissakin on hyvät puolensa. Jokaisen oikeudet voidaan pitää sellaisenaan tai laajentaa niitä, koska ihmisten on saatava elää edelleen ja eläminen pitää ottaa luonnosta, jos työstä ei saa kannattavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Minä vihasin myös Sipilän perskekohallitusta. Loi kikyn rahvaalle, tukia leikkaavan aktiivimallin, nosti eläkeiän 67 vuoteen ja leikkasi lapsiperheiltä, opiskelijoilta ja köyhiltä ennätysmäisesti. Rikkaat ei talkoisiin osallistuneet.
Luottoluokituskin laski.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoa äänestävät eivät ymmärrä sitä, että kaikki muut eivät välttämättä äänestä henkilökohtaisen hyödyn mukaan, vaan arvojen mukaan.
Haittaako se sua?
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoa äänestävät eivät ymmärrä sitä, että kaikki muut eivät välttämättä äänestä henkilökohtaisen hyödyn mukaan, vaan arvojen mukaan.
Näinpä juuri. Vasemmistolaisäänestäjä huutaa kurkku suorana oikeudenmukaisuutta ja tasa-arvoa, joka kestää tismalleen siihen asti, kunnes olisi oikeudenmukaista, ettei hän saakaan siitä henkilökohtaista hyötyä.
Sama kuin huudetaan rauhaa ja mielenosoituksessa kivitetään ja rikotaan toisen omaisuutta ja usein jopa yhteiskunnan eli yhteistä omaisuutta.
Jatketaan mellakoimalla kuolemaa ja vallankumousta rikkaille. Koska olette kuulleet rikkaan vaativan huutamalla köyhän riistoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vihasin edellistä.
Johan vitsin murjaisit. Sipilän hallitus päästi tänne 30 000 m u u k a l a i s t a
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten jollain voi olla arvot että heikommassa asemassa olevia ei auteta. Miellän itseni kuitenkin sitoutumattomaksi äänestäjäksi.
Onko vaikea ymmärtää, että en halua antaa koko palkkaani muille, vaan haluaisin myös itse saada jotain kovan työn palkaksi?
Miksi vasemmistolainen ei arvosta työtä tekeviä ihmisiä?
Vasemmisto välttelee ajattelemasta mitä tahansa sitten ns. "oikeisto" nostaakin esiin. "Oikeisto" on vain vihollinen, jolle ei kuulu tehdä mitään myönnytyksiä. Ja jotta saadaan ns. "oikeisto" (kaikki vasemmistosta katsottuna siis) pysymään vihollisena ja pahuuden lähteenä, ei tätä edes pyritä mitenkään ymmärtämään vaan sitä vihataan sokeasti mitä omituisimpien aasinsiltojen, itsensäsumutuksen, demonisoinnin ja olkiukkojen kautta. Sen vihollisen suuhun laitetaan myös mitä kummallismpia asioita, musta muutetaan valkoiseksi ja ajattelu on varmasti siinä kohtaa jo muuttunut hyvin mielenkiintoiseksi itsensä kusettamiseksi.
Vasemmistolaisuus alkaa ihan oikeasti muistuttamaan joukkohysterian tilaa. Ja jos et allekirjoita vasemmiston identiteettipolitiikkaa vaikka sitten pelkästään vaistomaisesti seuraamalla muita - selkärankatuntumalla, et ole tervetullut klubiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto/vasemmisto-akseli on talouspoliittinen.
Arvot käyvät ilmi arvokartalla, missä oikeisto jakaantuu perinteisiin isänmaallisiin liberaaleihin sivistysporvareihin ja vaihoehto-oikeiston trumpmaisesti öykkäröiviin maanpettureihin.
Ei sivisrysporvareita enää ole. Joskus 2000-luvun alussa vielä olikin.
Eikös sivistysporvari ole kokkari, jolle koulutus, tiede ja tutkimus ovat tärkeitä asioita. Se silloin suurin osa kokkareista. Persut eivät ole sivistysporvareita, koska ovat enempi työväen miehiä.
Sivistysporvarikokkarit leikkasi koulutuksesta 600 miljoonaa. 🤬
Vierailija kirjoitti:
mun mielestä voitaisi kyllä siirtyä totaalisesti oikealle kapitalismiin, mutta se vaatisi tukien, myös yritystukien lopettamisen, pakollisen oppivelvollisuuden lakkauttamisen ja pakollisen armeijan lakkautamisen.
Jokainen lapsi voisi itse perheensä puolelta päättää haluaako opettaa lapsen tuottavaksi yhteiskuntaan.
Jos palkat on nykyistä tasoa ja noin muuten kannattamatonta opiskella, niin ei kannata oppia nykyään lukemaankaan. Vain surkeita uutisia on tarjolla luettavaksi. Eikä kirjallisuuskaan ole kehittynyt enää mihnkään.
Oikeistoaliset maksakoon palkkaa oppilaille opiskelusta että se on kannattavaa.
Palkka-armeija tilalle.
Sitten porkkanaksi yksilönvapaudet. Huumeiden totaalinen vapauttaminen tai laillistus, koska holhous on lopetettu.
Kapitalismissakin on hyvät puolensa. Jokaisen oikeudet voidaan pitää sellaisenaan tai laajentaa niitä, koska ihmisten on saatava elää edelleen ja eläminen pitää ottaa luonnosta, jos työstä ei saa kannattavuutta.
Tuo sinun fantasia heittää romukoppaan miljoonia vuosia evoluutiota joka muokkasi meistä hypersosiaalisen eläimen jonka varaan on rakennettu meidän koko sivilisaatio.
Jotenkin niin turhauttavaa että kognitiivisesti kaikista kyvyttömimmät ihmiset on keksinyt alkaa älyköiksi piiloutumalla narsistisen temppuilun taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto välttelee ajattelemasta mitä tahansa sitten ns. "oikeisto" nostaakin esiin. "Oikeisto" on vain vihollinen, jolle ei kuulu tehdä mitään myönnytyksiä. Ja jotta saadaan ns. "oikeisto" (kaikki vasemmistosta katsottuna siis) pysymään vihollisena ja pahuuden lähteenä, ei tätä edes pyritä mitenkään ymmärtämään vaan sitä vihataan sokeasti mitä omituisimpien aasinsiltojen, itsensäsumutuksen, demonisoinnin ja olkiukkojen kautta. Sen vihollisen suuhun laitetaan myös mitä kummallismpia asioita, musta muutetaan valkoiseksi ja ajattelu on varmasti siinä kohtaa jo muuttunut hyvin mielenkiintoiseksi itsensä kusettamiseksi.
Vasemmistolaisuus alkaa ihan oikeasti muistuttamaan joukkohysterian tilaa. Ja jos et allekirjoita vasemmiston identiteettipolitiikkaa vaikka sitten pelkästään vaistomaisesti seuraamalla muita - selkärankatuntumalla, et ole tervetullut klubiin.
Semmoset projisoinnit, kuvailet omaa porukkaasi ja vaihdoit oikeiston tilalle vasemmiston.
Sinä olet kyllä erikoominen pelle.
Todellinen ongelma on ettei vasemmistolaisia ole enää.
Kaikki ajattelee oikeistolaisesti ja valitsee mieluummin tuet tai kodittomuuden retkeillen kesän Suomen suvessa teltan ja makuupussin kanssa jokaisen oikeudella kuin menisi töihin menettäen vapaa-aikansa ja eläen täysin köyhänä jossain vankilaan verratussa tilassa maksaen suurimman osan palkasta tästä kopista...
Työnteolle pitää löytyä kannattavuutta. Vasemmistolainen toki menisi töihin yhteisen edun vuoksi, mutta meiltä on vasemmistolaiset loppu.
On vain ihmisiä jotka laskee oikeistolaisesti vapaa-ajan ja työstä saatavan hyödyn.