Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vasurit eivät ymmärrä, että oikeistoa äänestetään arvojen mukaan eikä henkilökohtaisen hyödyn?

Vierailija
02.06.2026 |

Ei ole tarkoituskaan saada itselle välttämättä mitään välitöntä etua, mutta halutaan rakentaa arvojen mukaista yhteiskuntaa. 

Kommentit (188)

Vierailija
81/188 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en kai minä veronkorotusten puolesta äänestä, jos tulot on 8000 € kuukaudessa?

Ihan vaan arvojeni mukaan äänestän.

Vierailija
82/188 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinä edellä taisi olla oikeiston haukkumista. En jaksa etsiä, kun et ole lainannut. Eli jos et paremmin suoriutunut itsekään, niin ei ole varaa minuakaan arvostella."

Kaikki kirjoitukset täällä eivät ole minun enkä minä vastaa niistä. Itse nimenomaan haluan argumentoida omien käsitysteni puolesta enkä haukkua muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/188 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on nyt ihan valheellinen alku. Tottakai  oikeisto arvoja on  ajaa voimia etuja rahaa ja varallisuutta. Mammonan hehku silmissään ja kunnolla  ajaakin kun kun katsoo tämän hallituksen tekoja ja  lakeja. Köyhät ja heikot ovat jo joutuneet paljon  kärsimään päätöksistä. Mutta mitä väliä sillä,kun vaan itsellään ja oikeustolla  on kaikki hyvin . Me iäkkäät joudamme jo kuolla saisivat nekin roposet itselleen.

Vierailija
84/188 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No, en kai minä veronkorotusten puolesta äänestä, jos tulot on 8000 € kuukaudessa?

Ihan vaan arvojeni mukaan äänestän."

Niin eli arvosi ovat että sinulla ei ole varaa antaa muille vaikka olet hyvätuloinen. Ja se saa olla arvosi. Mutta ei pidä väittää että se ei olisi oman edun tavoittelua.

Vierailija
85/188 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloustiede tuntee sellaisia teorioita,joiden mukaan yksilön on järkevintä omalla kohdallaan kannattaa sitä, joka tuottaa yksilölle itselleen maksimaalisen hyödyn. Eli vetää ihan härskisti kotiinpäin. Itse kuitenkin kannatan nimenomaan yhteisiä arvoja ja minulle se on tärkeämpää kuin omakohtainen välitön taloudellinen etu. Esimerkkinä vaikka hallituksen päättämä yhteisöveroprosentin alennus. Se hyödyttäisi minua joitakin satoja euroja vuodessa. Kuitenkin se tekee erittäin suuren loven valtion tuloihin, joka taas pitää kattaa jostain muualta. Niinpä luovun ilomielin muutamasta satasesta, koska se ei kohdallani merkkaa hevonpaskaa. Samoin luonnon monimuotoisuus, luontoarvot, tasainen tulonjako, jokaiselle smamat mahdióllisuudet kouluttautua, syntyperästä riippumatta, nuo ovat minulle tärkeitä ja yleisesti vasemmistolaisina pidettyjä arvoja. Niitä kannatan, ja ne on muuallakin tuottanut lopulta vaurautta eniten kaikille. 

Vierailija
86/188 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarina äänestän myös arvoja ja voit äänestää mitä haluat.

Vierailija
87/188 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eli mikä puolue on ilmoittanut, ettei hoida heikoimmassa asemassa olevia? Ja minkä puolueen ohjelmassa on tältä osin vikaa?"

Puhe on halpaa, teot ratkaisevat. Jos se käytännön politiikka johtaa asunnottomuuden reiluun kasvuun niin ei sitä voi selittää pois sillä että emme me tätä halunneet vaan vain ne toiset vaikutukset.

Ihan fakta on siis se että käytännön tasolla kaikkein heikoimmassa asemassa olevien auttamista on vähennetty.

Ihan fakta on, että kaikesta on vähennetty koska rahaa ei ole. Vasemmisto ei vaan kykene hyväksymään sitä, että rahaa ei ole. 

Joopa joo. Siinä missä hallitus on tiukentanut julkista taloutta ja leikannut muun muassa sosiaali- ja terveyspalveluilta, se on toteuttanut myös miljardiluokan verohelpotuksia.

Vierailija
88/188 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä voisin sanoa samaa vasemmistosta. Siellä äänestetään inhimillisten arvojen mukaan. Huono-osaisista huolehditaan vaikkei itse kuuluta heihin. 

Vierailija
89/188 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolaiset arvot?

Voisiko ap hieman avata mitä ne ovat?

Ei voiton maksimoiminen ja köyhien kyykyttäminen ja luonnon tuhoaminen ole mitään arvoja, vaan pelkkää oman edun tavoittelua.

Vierailija
90/188 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänesten nuorempana vasemmistoa mutta kun elämä on oikein potkinut päähän enkä ole apuakaan saanut, niin siirryin oikeiston äänestäjäksi. En koskaan saanut apua mistään  yhteiskunnan "turvaverkoista". Jäin vaan katkeraksi ja pettyneeksi. Ja sivuun ja osattomaksi. Niin minkä ihmeen takia kustantaisin jatkuvasti muille jotain, kun en itsekään ole mitään saanut? 

Toisekseen, nykyinen hallitus tekee oikeasti parempaa tulosta kuin edellinen.

Missä se tulos näkyy? Ovat nostaneet velkasuhteen 91 prosenttiin BKT:sta. Ja suomen kansalta leikattu ja nostettu maksuja ennätysmääriä. 
Edellisen hallituksen aikana tuo luku oli 52 prosenttia. 

Vierailija
91/188 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetelly samaa.

Yliopiston käyneet ihmiset ei ymmärrä, mitä tarkoittaa arvot.

Ne ei tiedä mikä on oikeistokonservatiivinen

Vierailija
92/188 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärretään kyllä. Oikeistoa kannattavat tymiä!

Miten se sua haittaa

Vierailija
93/188 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En koskaan saanut apua mistään  yhteiskunnan "turvaverkoista". Jäin vaan katkeraksi ja pettyneeksi. Ja sivuun ja osattomaksi. Niin minkä ihmeen takia kustantaisin jatkuvasti muille jotain, kun en itsekään ole mitään saanut? "

Ehkä koska tajuat miten tarpeen se apu on silloin jos sitä saa? On todella ikävää että olet kokenut että sinua ei ole autettu eikä mikään järjestelmä olekaan aukoton. Mutta se että haluat katkerana kostaa sen että et itse saanut apua sysää vain enemmän ihmisiä siihen samaan katkeruuteen jos muutkaan eivät saa apua.

Vierailija
94/188 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten jollain voi olla arvot että heikommassa asemassa olevia ei auteta. Miellän itseni kuitenkin sitoutumattomaksi äänestäjäksi.

Jos arvot ovat itsekkyys ja rikastuminen muiden kustannuksella... 

Minä näen nuo vasemmiston arvoina.

No ei voi auttaa jos olet lusikalla saanut.

Miksi et auta heikompaa?

Vierailija
95/188 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yliopiston käyneet ihmiset ei ymmärrä, mitä tarkoittaa arvot."

Eiköhän ongelma ole juuri siinä että niin moni ymmärtää mitä arvot tarkoittavat että heitä ei voi hämätä kutsumalla silkan oman edun ajamista arvoiksi.

Vierailija
96/188 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eli mikä puolue on ilmoittanut, ettei hoida heikoimmassa asemassa olevia? Ja minkä puolueen ohjelmassa on tältä osin vikaa?"

Puhe on halpaa, teot ratkaisevat. Jos se käytännön politiikka johtaa asunnottomuuden reiluun kasvuun niin ei sitä voi selittää pois sillä että emme me tätä halunneet vaan vain ne toiset vaikutukset.

Ihan fakta on siis se että käytännön tasolla kaikkein heikoimmassa asemassa olevien auttamista on vähennetty.

Ihan fakta on, että kaikesta on vähennetty koska rahaa ei ole. Vasemmisto ei vaan kykene hyväksymään sitä, että rahaa ei ole. 

Joo, mikä siinä on niin vaikeaa. Ihan kaikesta joudutaan vähentämään, ei pelkästään köyhiltä.

Vierailija
97/188 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolaiset arvot?

Voisiko ap hieman avata mitä ne ovat?

Ei voiton maksimoiminen ja köyhien kyykyttäminen ja luonnon tuhoaminen ole mitään arvoja, vaan pelkkää oman edun tavoittelua.

Jos et oikeasti tiedä, niin antaa olla.

Et pysty nimittelemällä muuttamaan ketään.

Jos se sua helpottaa , niin olkoon niin

Vierailija
98/188 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on mainittu: 

Oikeiston arvot = oma hyöty. 

Vierailija
99/188 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yliopiston käyneet ihmiset ei ymmärrä, mitä tarkoittaa arvot."

Eiköhän ongelma ole juuri siinä että niin moni ymmärtää mitä arvot tarkoittavat että heitä ei voi hämätä kutsumalla silkan oman edun ajamista arvoiksi.

En puhunut rahasta ?

Vierailija
100/188 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mikä siinä on niin vaikeaa. Ihan kaikesta joudutaan vähentämään, ei pelkästään köyhiltä.

Mitä Petteriltä on viety? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi