Miniäni ei laske poikaakaan käymään lasten kanssa
Käyvät tässäkin kaupungissa kavereillaan mutta eivät käy meillä. Lapsia olen muutaman keran nähnyt, vanhin ekaluokkalainen.
Tässä tyypillinen taustaongelma. Miniä maaseudulta kartanotyyppisiltä, isolta toimivalta tilalta. Poikani on paremmin koulutettu ja todella hyvätuloinen, mutta taustana kerrostalokoti ja teollisuustyöläisvanhemmat.
Hyvä kun ovat keskenään onnellisia, joskus on haikeeta.
Kommentit (133)
Mun vanhemmat asuvat parin sadan metrin päässä ja anoppi kilometrin päässä, silti ei aikaa meinaa millään löytyä kyläilyille. Meillä on työt sekä kolmen lapsen harrastukset, ja vanhempani sekä anoppini elävät itsekin menevää elämää ja ovat milloin missäkin. Kumpienkin luona käytiin viimeksi äitienpäivänä.
Tästä keskustelusta tulee sellainen fiilis, että monet olettaa, että perheen pää on sosiaalisissa suhteissa äiti/vaimo. Ja tämän tehtävä olisi koordinoida, että molempia sukuja nähdään ja huomioidaan tasapuolisesti. Minusta tämä on täysin absurdia. Jos nyt mietitään, että suurin osa äideistä on nykyisin töissä. Sen lisäksi arkea rytmittää usein lasten harrastukset, lemmikit ja vanhempien harrastukset sekä perus arjen säätö.
Miehille on monesti se kotirauha ja vaimon tyytyväisyys tärkeää. Kun mies huimaa että hänen vanhempansa on ikävää pakkopullaa ( se lihava kovaääninen kotka) hän tekee kuten miehet kautta aikojen. Ei pidä yhteyttä vanhempiinsa, hoitakoot sisaret hautaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämän täytyy olla koko palstahistorian tylsin aihe.
Vetävin aihe ehottomasti boomeriäitien huonous.
Vierailija kirjoitti:
auttaako vauvalle kirjoittelu, mulle tulisi mieleeni pyytää varsinkin miniä ihan ystävällismielisesti juttelemaan mikä mättää...vaatis rohkeutta molemmilta puolilta, tämä kirjottelu täällä aika tyhjää...
Mun anopille on kerrottu syy useita kertoja. Silti hän on täysin ymmällään, miksi häneen pidetään reilua hajurakoa. Ihan on ajan haaskausta jutella, kun toinen ei oikeasti halua kuunnella saati nähdä omassa toiminnassaan mitään parantamisen varaa. Siinä vaan anoppi vääntää itsesäälin sekaisia tekokyyneleitä ja yrittää manipuloida vastapuolta uskomaan, että hän on ihan syytön kaikkeen.
Miksi ihmeessä joillakin on niin vaikeaa ymmärtää, että perheellinen voi olla kiireinen? Duunit, omat ja lasten harrastukset vie valtaosan ajasta. Onko nämä ihmiset unohtaneet millaista se ruuhkavuosi elämä on?
Vierailija kirjoitti:
Miehille on monesti se kotirauha ja vaimon tyytyväisyys tärkeää. Kun mies huimaa että hänen vanhempansa on ikävää pakkopullaa ( se lihava kovaääninen kotka) hän tekee kuten miehet kautta aikojen. Ei pidä yhteyttä vanhempiinsa, hoitakoot sisaret hautaan.
Mies voisi myös ihan keskustella sen äitinså kanssa miksi tämå on huonokåytöksinen kotka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoin heti suhteen alussa, että mies hoitaa omat sukulaisensa ja minä omani.
En ole vastuussa aikuisesta ihmisestä, enkä ala hänen puolestaan asioita hoitamaan.
Anoppi syyllistää tästä nyt minua, on mm. lähettänyt minulle erikseen ison kalenterin jossa miehen sukulaiset ja näiden merkkipäivät jne. Hän ei siis suostu kuuntelemaan eikä kunnioittamaan minua.
Hän ja hänen suhteensa lapsiinsa ei ole minun vastuullani. Eikä mieheni käytös ole myöskään minun vastuullani.
terveisin miniä
Eihän siinä mitään kun annat miehen pitää sitten yhteyttä etkä "märise" ja kestät yön yksin jos miehesi käy lasten kanssa vanhemmillaan.
Tietenkään et mene appisten täyskymmen synttäreille tai mummon hautajaisiin mutta odotat et isovanhemmat, sedät, tädit muistavat runsaasti lastenne juhlapäivät ja sinun merkkipäiväsi. Joku kerran täällä valitti kun ei ees oma äiti koskaan muista hänen jotai 4 -5-10 vuotishääpäivää ja onnittele ees kukkasilla
Eihän siinä mitään kun annat miehen pitää sitten yhteyttä etkä "märise" ja kestät yön yksin jos miehesi käy lasten kanssa vanhemmillaan.
Tietenkään et mene appisten täyskymmen synttäreille tai mummon hautajaisiin mutta odotat et isovanhemmat, sedät, tädit muistavat runsaasti lastenne juhlapäivät ja sinun merkkipäiväsi. Joku kerran täällä valitti kun ei ees oma äiti koskaan muista hänen jotai 4 -5-10 vuotishääpäivää ja onnittele ees kukkasilla
Perheenemännälle on kuule ihan luksusta, jos saisi olla joskus rauhassa itsekseen kotona.
Isovanhemmat, sedät, tädit eivät ole kertaakaan muistaneet lasten juhlapäiviä, saati minun. Anoppi ei muista edes sukunimeäni ja jopa meidän häälahja oli vain mieheni nimellä.
Minä menen kyllä miehen suvun juhliin, jos niihin selkeästi minut kutsutaan.
Hakkaa enteriä hieman vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on aina muka se miniä/vävy, joka on syypää välttelyyn. Minunkin äitini haukkuu miestäni, vaikka ihan minä itse olen katkonut välit äitiini. Ja hän sitten marisee ja märisee aivan kuten ap. Oksettaa.
Anopin mukaan mä kiellän miestäni ja toista lastani käymästä. Nuorempaa lasta anoppi ei halua edes nähdä. Mies on ihan itse päättänyt, että ei halua käydä, kun siellä pitäisi olla joka sekunti talkkarihommissa ja samalla vielä kuunnella non stop neuvoja, anopin tuttaviin liittyviä juoruja tai mun haukkumista. Mies oli hyvin vähän tekemisissä äitinsä kanssa ennen kuin tulin kuvioihin, mutta viileät välit on mun syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
auttaako vauvalle kirjoittelu, mulle tulisi mieleeni pyytää varsinkin miniä ihan ystävällismielisesti juttelemaan mikä mättää...vaatis rohkeutta molemmilta puolilta, tämä kirjottelu täällä aika tyhjää...
Mun anopille on kerrottu syy useita kertoja. Silti hän on täysin ymmällään, miksi häneen pidetään reilua hajurakoa. Ihan on ajan haaskausta jutella, kun toinen ei oikeasti halua kuunnella saati nähdä omassa toiminnassaan mitään parantamisen varaa. Siinä vaan anoppi vääntää itsesäälin sekaisia tekokyyneleitä ja yrittää manipuloida vastapuolta uskomaan, että hän on ihan syytön kaikkeen.
Miksi pitää olla mitään "toimintaa"? Tarkotat varmaan jotain miksei mummo anna ennakkoperintöä ja nyt välit poikki. Tavallista kyläilyä, luontoretkellä lasten kanssa, syömässä jossain? Ihan niinkuin muitakin ihmisiä tavataan? Tavallista juttelua.
Jaaha, ja mikähän oikeus sinulla toisten kohtuhedelmiin on? Osta koira, siinä toisen kohdun hedelmä sinulle iloksi.
En ihmettele jos olet tuollainen marttyyrianoppi joka ottaa omia oikeuksia ja itkee lasten päälle.
Anoppi on huono ihminen.
Miniä on huono ihminen.
Lapset ovat huonoja ihmisiä.
Koirakin räksyttää.
”Miniäni ei laske”; oletko jostain 50-luvun suomifilmistä.
Nyt en edes viitsi ottaa kantaa enempää, mutta aloittajan poika on aikuinen ihminen ja aloittajan kasvattama. Eli miten se niin kuin omasta mielestä meni ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla mitään "toimintaa"? Tarkotat varmaan jotain miksei mummo anna ennakkoperintöä ja nyt välit poikki. Tavallista kyläilyä, luontoretkellä lasten kanssa, syömässä jossain? Ihan niinkuin muitakin ihmisiä tavataan? Tavallista juttelua.
Siis mistä tämä rahakitinä tulee? Omakin äitini aloitti sen jo ennen kuin sai mitään rahoja, uhriutui siitä että jotkut lapset pyytävät vanhuksilta rahaa. Itse en ollut pyytänyt. Pahoinpiteli siis jo etukäteen vaikka mitään tällaista ei ollut edes tapahtunut. Vai onko kyseessä kenties huono omatunto siitä että itse hoardaa rahoja mutta yrittää pyytää toisten omaisuuksia (lapsia) ilmaiseksi omaan käyttöön? Kyllähän tuollaista mielenvikaista yksilöä nyt kuka tahansa välttää, joka heittelee ilmoille syytöksiä ja negatiivista energiaa vaikka ei ole tälle mitään negatiivista tehnyt. Hyi.
Onko tämä sitä itsekeskeisyyden aikaa jos naiset alle 50 v eivät kestä paria tuntia ihmistä josta eivät pidä? Vaikka 2 x 2 h vuodessa? Ja pienen lapsen puolesta kiittää jos mummo laittanut kortin ja muistamusen?
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele jos olet tuollainen marttyyrianoppi joka ottaa omia oikeuksia ja itkee lasten päälle.
Siis mitä oikeuksia? Selvennä?
Ap marttyyritekstiä kun lukee, paistaa läpi, että olisiko vihdoinkin aika katsoa peiliin ja miettiä.
Tämän täytyy olla koko palstahistorian tylsin aihe.